Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-17, 06:19   #1
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

UFC 121: Lesnar vs. Velasquez - Oct 23rd


Brock Lesnar vs. Cain Velasquez
Jake Shields vs. Martin Kampmann
Paulo Thiago vs. Diego Sanchez
Tito Ortiz vs. Matt Hamill
Brendan Schaub vs. Gabriel Gonzaga
Court McGee vs. Ryan Jensen
Patrick Cote vs. Tom Lawlor
Michael Guymon vs. Daniel Roberts
Sam Stout vs. Paul Taylor
Gilbert Yvel vs. Jon Madsen
Dongi Yang vs. Chris Camozzi

Galorna duggar tätt just nu och på lördag är det dags igen!
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 06:22   #2
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Första bidraget:

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
6u på Martin Kampmann 3.28@Expekt UFC 23e oktober.
Dansken Kampmann blir här underskattad av oddssättarna. Han har utvecklats en hel del bara det senaste året och är ganska komplett i sin arsenal med sin skarpa muay thai som främsta vapen. Motståndaren Jake Shields var champ i middleweight hos Strikeforce innan han signade med UFC och detta blir hans UFC-debut. Shields har brottningen och till viss del bjj'n som främsta styrkor men han är inte bra stående.

Så länge matchen hålls stående kommer Kampmann utan tvekan plocka isär Shields bit för bit. Trots att Shields har riktigt bra nedtagningar så tror jag inte att han tar ner Kampmann så enkelt, saken är den att Kampmann är väldigt lugn och metodisk i sin striking vilket skapar en säkerhetsmarginal mot nedtagningar, han har dessutom ett erkänt bra takedown defense. Visst kommer Shields förmodligen lyckas med nån nedtagning men Kampmann är grym på marken också och han brukar kunna komma upp på fötter igen. Shields en bra fighter men han är överskattad efter segern över Dan Henderson. Det blir förmodligen en lång match och jag kan se Kampmann vinna på domslut efter tre ronder.

Jag tror oddset kommer ligga runt 3.00 inför matchen men jag tycker det finns värde i allt över 2.80.
Den har börjat sjunka, Pinny ligger på 2.96 just nu och 5dimes 3.10 tex. Den finns kvar till 3.28@Expekt.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 07:39   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Testar att spela på den här sporten för första gången och ryggar dig helt. Kan tyvärr inget om mma och därför lär jag vara tyst här

Vart brukar du jämföra oddsen?
http://www.betbrain.se/#/fighting/wo...w-/full-event/ Har jag testat, men känns som många bookies inte är med där.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 07:48   #4
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Brukar använda www.bestfightodds.com, perfekt att man kan se historiken på oddsrörelserna också
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 07:50   #5
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

4u på Diego Sanchez 1.952@Pinnacle.
Jag måste erkänna att jag värderade denna lite fel i mitt sheet när jag la spelet till 6u men jag tycker Diego ska vara liten favorit här och 4u till 1.952 funkar absolut. Det är tre viktiga saker som talar för Diego Sanchez i mötet mot Paulo Thiago på lördag, det är hans fantastiska kondition, hans brottning och hans sjuka förmåga att kunna käka smällar. Diego kommer att behöva alla dessa färdigheter på lördag, hade han saknat en enda av dem hade det varit gonatt. Diego är hyfsad som stående fighter men han vill förmodligen ta ner Thiago och försöka slå ut honom eller gneta till sig ett domslut. Paulo Thiago kastar vilda svingar med mycket kraft och han har en giftig uppercut som Diego får se upp för, det är just därför Diego bör försöka ta ner Thiago och jag tror han kommer lyckas. Thiagos takedown defense är helt ok men han verkar ha lite svårare att försvara "brottarnedtagningar", Mike Swick av alla lyckades ta ner Thiago med en double leg och den duktige brottaren Jacob Volkmann hade också viss framgång med nedtagningar på brottarvis mot Thiago. Thiago har riktigt bra brassejutsu men är inte speciellt farlig när han hamnar på rygg och Diego med sin solida brottning och sina bra färdigheter inom BJJ borde inte hamna i trubbel från toppen. Diegos kondis är bättre än Thiagos och om han kan göra det jobbigt för brassen redan från början med nedtagningar så kommer Thiago krokna.

Så det viktiga här är att Diego lyckas ta ner Thiago för så länge de står upp kommer Thiago kunna sänka Diego (grym haka tilltrots) och sedan följa upp med en submission precis som han gjorde mot Swick. Diego på domslut blir mitt tips!

Senast redigerad av 1nce den 2010-10-17 klockan 09:11.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 08:09   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag körde en manuell oddsjämförelse på alla? sites

Lesnar VS Velasquez

betsson 2.10
pinnacle 2.21
boylesport 2.35
betclic 2.20
expekt 2.10
centrebet 2.15
betsafe 2.10
betway 2.20
bet365 2.10
sportingbet 2.20
ladbrokes 2.40
pinnacle 2.21
gamebookers 2.30
bwin 2.10
tipico 2.20
betsson 2.10
nordicbet 2.25
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 08:16   #7
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jag körde en manuell oddsjämförelse på alla? sites

Lesnar VS Velasquez

betsson 2.10
pinnacle 2.21
boylesport 2.35
betclic 2.20
expekt 2.10
centrebet 2.15
betsafe 2.10
betway 2.20
bet365 2.10
sportingbet 2.20
ladbrokes 2.40
pinnacle 2.21
gamebookers 2.30
bwin 2.10
tipico 2.20
betsson 2.10
nordicbet 2.25
Bra jobbat! Oddset på Velasquez har sjunkit drastiskt senaste två dagarna. Helt klart värt ett spel på 5u till 2.40@Ladjokes.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 08:25   #8
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-10-24 Brock Lesnar - Cain Velasquez (UFC)


Datum: 2010-10-24
Tid: 01:00
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Brock Lesnar - Cain Velasquez

Spel: Cain Velasquez
Insats: 8.00
Odds: 2.500
Bolag: Bookmaker.com men nu är Ladbrokes högst med 2.40

Motivering:
Det finns många saker som talar för Cain i denna match, han är den bättre brottaren, boxaren och mer explosiv än den större Lesnar. Det Lesnar har till sin fördel är att han är både längre och tyngre, förmodligen även starkare men teknik besegrar styrka i detta fallet. Cain har bevisat att han kan ta en smäll, kolla bara på matchen mot Cheick Kongo så vet ni vad jag menar, han gick ner flera gånger men det var som om han hade fjädrar i knävecken och studsade upp igen och fortsatte lika intensivt med sina nedtagningar.

Lesnar var inte alls bekväm stående mot Shane Carwin och fick mer eller mindre panik när han blev träffad hårt. Cain med sin bättre boxning ska kunna träffa Lesnar och få honom obekväm.

Cain har inte gått match sedan i februari och har haft gott om tid för att förbereda sig, han är otroligt fokuserad och målmedveten, jag tror säkert han har hunnit bygga upp mer styrka och kan komma in lite tyngre än sina normala ~240lbs vilket verkligen kommer behövas mot Lesnar. Han borde kunna bestämma villkoren för hur fighten artar sig, kan han bara stoppa Lesnar nedtagningar och pressande mot buren så ska vinsten vara ett faktum. Lesnar är egentligen bara en stor, stark och atletisk brottare men Cain är som sagt en bättre brottare och mer därtill och därför ska han kunna stoppa den gameplan Lesnar så uppenbart kommer vilja utföra.

Jag tror det kommer bli en ovanligt lång match för att vara tungviktare som fightas och jag blir inte alls förvånad om vi får se en fjärde och femte rond.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 08:59   #9
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Första bidraget:



Den har börjat sjunka, Pinny ligger på 2.96 just nu och 5dimes 3.10 tex. Den finns kvar till 3.28@Expekt.
betway 3.0 (kassa limits)
boylesport 3.10
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 09:21   #10
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-10-24 Brock Lesnar - Cain Velasquez (UFC)


Datum: 2010-10-24
Tid: 04:30
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Brock Lesnar - Cain Velasquez

Spel: Över 3.5
Insats: 3.00
Odds: 4.000
Bolag: Bwin

Motivering:
Analys finns i reken på Velasquez. Bwins ö/u regler är så att det är startade ronder som räknas, det blir alltså vinst på denna om fjärde ronden hinner starta.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 09:22   #11
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-10-24 Brock Lesnar - Cain Velasquez (UFC)


Datum: 2010-10-24
Tid: 04:30
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Brock Lesnar - Cain Velasquez

Spel: Över 4.5
Insats: 1.00
Odds: 6.000
Bolag: Bwin

Motivering:
Analys finns i reken på Velasquez. Bwins ö/u regler är så att det är startade ronder som räknas, det blir alltså vinst på denna om femte ronden hinner starta.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 09:43   #12
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Snyggt

Btw här jämförs oddsen med
http://www.oddschecker.com/other-spo...lasquez/winner
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 10:19   #13
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Den sjönk ju givetvis direkt
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 10:23   #14
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Den sjönk ju givetvis direkt
Bwin, vad ska man säga

Funkar fortfarande till lägre insats IMO.

EDIT: ö2.5 till 2.60 kan du köra med ett par units och lågt på de övriga till 3.55 respektive 5.00.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 10:29   #15
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Bwin, vad ska man säga

Funkar fortfarande till lägre insats IMO.

EDIT: ö2.5 till 2.60 kan du köra med ett par units och lågt på de övriga till 3.55 respektive 5.00.

Tackar, ryggar lite smått
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 18:25   #16
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-10-24 Brock Lesnar - Cain Velasquez (UFC)


Datum: 2010-10-24
Tid: 04:30
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Brock Lesnar - Cain Velasquez

Spel: Över 2.5
Insats: 5.00
Odds: 2.600
Bolag: Bwin

Motivering:
Jag hugger det här överspelet också. Anledningen är att 5dimes just släppte sina ö/u odds och de har 1.60 på samma spel.

De jag lirade tidigare hos Bwin:
ö3.5 4.00 och ö4.5 6.00, på dessa har 5dimes 2.12 respektive 2.87.

Jag tyckte det var bra spel från början men nu känns de knivskarpa när 5dimes har släppt betydligt lägre odds. Hoppas på en sweep med överspelen .

Senast redigerad av 1nce den 2010-10-18 klockan 18:33.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 20:36   #17
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Sjukt fint card denna gala men svårt att hitta några guldkorn enligt mig.

Spelet som Ince hittat på kampmann ser bra ut däremot, särskilt nu när Shields verkar ha problem med att vikten och har fått problem med ryggen.
Shields är trots allt bättre än kampmann på det mesta men det är ändå Shields debut i UFC och han verkar inte vara 100%.
Annars är jag sugen att spela Paulo Thiago och Matt Hamill men avvaktar invägningar/skador osv.
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 20:48   #18
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jag tror Matt vs Tito blir en ganska passiv match som kommer avgöras av domare, vilket vi alla vet är lotto i MMA dessvärre. Såvida man inte får finfina odds på Matt så är det nog bättre att avstå den matchen. Tito har ju inte vunnit en match på flera år kan man dock ha i åtanke.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 20:54   #19
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Stor risk att detta är sista matchen för Tito i UFC om han förlorar.
Min känsla är att Hamill kan dominera matchen med sin brottning och ligga ovanpå sin Tito i 3 ronder. Helt klart det lättaste sättet att vinna på i UFC nuförtiden.
Kommer säkerligen bli en mycket tråkig match.
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 21:14   #20
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tito vs. Hamill, svår match att bedöma. Tito är i grunden en bättre fighter än Hamill och jag skulle vilja säga att allt hänger på vilken Tito som dyker upp på lördag. Om han är kvitt ryggbesvären och har tränat bra (vilket han brukar) så tror jag han tar Hamill. Leanar åt att spela på Tito men avstår förmodligen då det är för många frågetecken inför matchen.

Hamill hade förresten en staph-infektion under sin senaste match mot Jardine och man vet inte hur mycket must det sög ur honom att behandla den infektionen sen, det är fyra månader sen men jag vette tusan om han inte har fått avstå en del träning för det.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 21:15   #21
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Hade inte Tito varit stor en gång i tiden så hade han åkt ut för länge sen. Men när någon har ett namn känt nog så får de vara kvar för länge. The Iceman är ett exempel på det, även om han nu har gått sin sista match i UFC.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 00:19   #22
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Tito får sin "lättaste" match på många år, men tror ändå det blir dommarbeslut då de känner varandra sen innan.

Senast redigerad av LosKrikon den 2010-10-19 klockan 00:26.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 00:24   #23
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Under 2.5 ronder till 1.55 i odds känns som ett bra bet för min del på Brocks match.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 07:27   #24
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-10-24 Patrick Cote - Tom Lawlor (UFC)


Datum: 2010-10-24
Tid: 01:05
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Patrick Cote - Tom Lawlor

Spel: Patrick Cote
Insats: 7.00
Odds: 1.645
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Det är en viss klasskillnad mellan dessa två. Cote är en utmärkt stående fighter och är en av väldigt få som höll hyfsat jämna steg i den stående biten mot Anderson Silva men tyvärr ådrog sig Cote en knäskada i tredje ronden som höll honom borta i 18 månader. Han gjorde comeback mot en tuff motståndare i maj 2010, Alan Belcher och förlorade på submission. Så här skrev jag inför den matchen:

"Normalt skulle Cote vara favorit i denna match, skillnaden nu är att Cote kommer tillbaka från en svår knäskada, han har inte gått match på 18 månader. Det är ofta man ser fighters som inte kommer upp i normal standard efter långa skadeuppehåll, det brukar ta en match eller två innan de kommer igång. I mitt tycke har Cote fått en tufft test i Belcher, Belcher trycker alltid på och kan ta mycket stryk, Cotes kondition kommer sättas ordentligt på prov. Jag tror Belcher vinner på domslut efter tre ronder!"

Jag blev ändå imponerad av Cote i den matchen och hans form kommer troligen vara ännu bättre nu med en match i ryggen.

Motståndaren Tom Lawlor har brottarbakgrund och är en av dessa brottare som har fått för sig att stå och växla slag, kanske är det för att han brottning inte håller speciellt hög klass men det är verkligen inget framgångsrecept mot en utmärkt striker som Cote. Lawlor är vänsterhänt vilket kommer ge öppningar för Cotes högerslägga, Lawlor står även väldigt platt på fötterna vilket bjuder in till legkicks och Cote brukar vara bra på att mixa upp teknikerna. Lawlor kommer att få stora problem om han ska försöka ta ner Cote och frågan är om han ens lyckas. Ingen av dem har någonsin blivit knockad men jag tror att Cote tar en TKO seger när domaren får kliva in och rädda en ordentligt skakad Lawlor i mitten på andra ronden.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 21:43   #25
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-10-24 Mike Guymon - Daniel Roberts (UFC)


Datum: 2010-10-24
Tid: 02:30
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Mike Guymon - Daniel Roberts

Spel: Mike Guymon
Insats: 2.00
Odds: 2.300
Bolag: 5dimes

Motivering:
Veteranen Guymon besitter bra allround-skills men är i grunden en stående fighter. I förlustmatchen mot supertalangen Rory MacDonald gjorde han bra ifrån sig och skakade MacDonald ordentligt med en tung höger innan han sedemera fick klappa på en armbar. Guymon var väldigt aktiv från rygg och kunde ställa sig upp ena gången han blev nedtagen och han visade även att han har bra BJJ, han försökte ta ner MacDonald ett par gånger men misslyckades.

Motståndaren Daniel Roberts är en bra brottare och mycket duktig grappler, han är explosiv och tar gärna ner det till marken ASAP eftersom han inte är speciellt komfortabel stående.

Det som talar för Guymon är att Roberts har svårt att hålla positioner på marken vilket syntes tydligt då han mötte John Howard och blev duktigt knockad. Jag tycker Guymon är en halare och aktivare ål på marken än Howard och detta borde innebära bekymmer för Roberts då Guymon förmodligen kommer ta sig upp på fötter. För varje sekund matchen hålls stående lever Robert med sin ömtåliga haka allt farligare, att han dessutom är vänsterhänt öppnar för Guymons tunga höger.

Håller ner insatsen då granskningsunderlaget på dessa två herrar inte var det största men av det jag har sett måste jag testa ett spel på Guymon.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 01:55   #26
 
hejzs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 330
Standard

Förutom ett par som du nämnt kommer jag att spela på Yvel till runt 3 gånger pengarna, Gonzaga om oddset närmar sig 1.70 och även Ortiz.

Förvånar mig lite att du inte tagit Ortiz när man får 2.46 gånger pengarna. Det är en väldigt jämn fight där Hamill kommer att försöka utnyttja sin brottning, men där jag tror Ortiz kan Hamill rätt bra kan försvara sig väldigt bra och förhoppningsvis vara den bättre stående. Har själv runt 2.20 på ortiz, som max 2.30, så 2.46 känns riktigt bra.
hejz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 08:47   #27
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hejz Visa inlägg
Förutom ett par som du nämnt kommer jag att spela på Yvel till runt 3 gånger pengarna, Gonzaga om oddset närmar sig 1.70 och även Ortiz.

Förvånar mig lite att du inte tagit Ortiz när man får 2.46 gånger pengarna. Det är en väldigt jämn fight där Hamill kommer att försöka utnyttja sin brottning, men där jag tror Ortiz kan Hamill rätt bra kan försvara sig väldigt bra och förhoppningsvis vara den bättre stående. Har själv runt 2.20 på ortiz, som max 2.30, så 2.46 känns riktigt bra.
Skrev lite om Tito vs. Hamill tidigare i tråden, jag kommer förmodligen att låta bli den matchen men det ska bli intressant att se vilken form Tito har nu. Gonzaga håller jag med om, vid 1.70 kan man börja satsa lite smått. Yvel har en mardrömsmotståndare på lördag, Ben Rothwell lyckades lay n' praya Yvel och Madsen behärskar LNP mycket bättre än Rothwell och har det som sitt signum.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 10:08   #28
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Tito har bitchat ur med pastadda skador och har verkligen sett ut som skit i sina senaste matcher. Mitt tips är att den här fighten tar Hamill. Jag skulle gissa pa ett decision till Hamill.

Han är starkare och segare än Ortiz, och lär kunna halla det staende rätt länge. Skulle tro att det blir en jävligt trakig fight, och avrader folk att spela TIto iom hans skador och att han helt enkelt tappat gnistan.

Jag kommer själv slänga in ett par units pa Hamill.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 11:59   #29
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-10-24 Ryan Jensen - Court Mcgee (UFC)


Datum: 2010-10-24
Tid: 02:25
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Ryan Jensen - Court Mcgee

Spel: Ryan Jensen
Insats: 4.00
Odds: 3.000
Bolag: Ladbrokes (2.98@Expekt)

Motivering:
Ryan Jensen tar sig an TUF vinnaren Court McGee. Jensen kan beskrivas som ganska allround och om det finns nån speciell svaghet så är det väl att hans takedown defense inte är så bra, däremot har han bra jiu-jutsu från rygg och även bra scrambles så han är ganska svår att hålla nere. Han är kvick stående och har bra tryck i både nävarna och sparkarna.

McGee är inte lika bra stående och han brukar försöka ta ner sina motståndare. Hans ground and pound är inte speciellt effektiv och han söker hellre submissions från topposition, han har haft svårt att hålla nere sina motståndare i tidigare fighter. På fötterna är han väldigt stillastående med bred bas och försöker landa tunga smällar och krympa distansen.

Jensens rörlighet utgör ett problem för McGee att få tag i honom och Jensen kommer förmodligen att straffa McGee med tunga legkicks och mer teknisk boxning. McGee kommer säkert lyckas ta ner Jensen några gånger men jag kan inte se honom göra nån skada med sin GNP eller lyckas lura in Jensen i en submission, det är mer troligt att Jensen tar sig upp igen. Jensen själv har ganska hyggliga takedowns och bra GNP så vi får se om han kanske går på nån nedtagning också för att jämna ut eventuella domarpoäng. McGee har en riktigt bra haka och så länge de står upp så tror jag inte att Jensen slår ut honom men om Jensen kommer på topp så kan han straffa McGee med GNP och kanske avsluta på en submission. Jensen kan också ta en bra smäll så jag tror inte att McGee knockar honom och om McGee vinner så är det mer troligt att han gör det på decision.

Oddset på Jensen är för högt och synas. Jensen har även mött bättre motståndare och bjudit upp till dans än vad McGee har.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 12:36   #30
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Instämmer! Denna match måste synas till bra odds. McGee känns som trögare än Jensen. Sett endel av Jensen's tidigare matcher där han har dominerat tills han har gasat eller fastnat i någon submission. Kan Jensen hålla sig kall i denna matchen så tror jag att han vinner


Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Datum: 2010-10-24
Tid: 02:25
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Ryan Jensen - Court Mcgee

Spel: Ryan Jensen
Insats: 4.00
Odds: 3.000
Bolag: Ladbrokes (2.98@Expekt)

Motivering:
Ryan Jensen tar sig an TUF vinnaren Court McGee. Jensen kan beskrivas som ganska allround och om det finns nån speciell svaghet så är det väl att hans takedown defense inte är så bra, däremot har han bra jiu-jutsu från rygg och även bra scrambles så han är ganska svår att hålla nere. Han är kvick stående och har bra tryck i både nävarna och sparkarna.

McGee är inte lika bra stående och han brukar försöka ta ner sina motståndare. Hans ground and pound är inte speciellt effektiv och han söker hellre submissions från topposition, han har haft svårt att hålla nere sina motståndare i tidigare fighter. På fötterna är han väldigt stillastående med bred bas och försöker landa tunga smällar och krympa distansen.

Jensens rörlighet utgör ett problem för McGee att få tag i honom och Jensen kommer förmodligen att straffa McGee med tunga legkicks och mer teknisk boxning. McGee kommer säkert lyckas ta ner Jensen några gånger men jag kan inte se honom göra nån skada med sin GNP eller lyckas lura in Jensen i en submission, det är mer troligt att Jensen tar sig upp igen. Jensen själv har ganska hyggliga takedowns och bra GNP så vi får se om han kanske går på nån nedtagning också för att jämna ut eventuella domarpoäng. McGee har en riktigt bra haka och så länge de står upp så tror jag inte att Jensen slår ut honom men om Jensen kommer på topp så kan han straffa McGee med GNP och kanske avsluta på en submission. Jensen kan också ta en bra smäll så jag tror inte att McGee knockar honom och om McGee vinner så är det mer troligt att han gör det på decision.

Oddset på Jensen är för högt och synas. Jensen har även mött bättre motståndare och bjudit upp till dans än vad McGee har.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 12:40   #31
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Instämmer! Denna match måste synas till bra odds. McGee känns som trögare än Jensen. Sett endel av Jensen's tidigare matcher där han har dominerat tills han har gasat eller fastnat i någon submission. Kan Jensen hålla sig kall i denna matchen så tror jag att han vinner
Gött! Vilka spel sitter du på eller leanar åt?
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 14:23   #32
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Gött! Vilka spel sitter du på eller leanar åt?
Tänkte gå genom underkortet ikväll men ryggar dig nog på Diego Sanchez tror hans brottning blir den avgörande faktorn. Han kommer nog vilja ta ner matchen ganska fort då jag ser att thiago är bättre stående
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 14:25   #33
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Två nya spel i mitt sheet, hinner inte skriva nåt.

Brendan Schaub vs Gabriel Gonzaga GÅ TIDEN UT? NEJ 5 1.61
Diego Sanchez vs Paulo Thiago GÅ TIDEN UT? JA 5 2.00

@PaddyPower
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 14:28   #34
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Två nya spel i mitt sheet, hinner inte skriva nåt.

Brendan Schaub vs Gabriel Gonzaga GÅ TIDEN UT? NEJ 5 1.61
Diego Sanchez vs Paulo Thiago GÅ TIDEN UT? JA 5 2.00

@PaddyPower
Mycket möjligt att jag ryggar på dom, såg även att sportingbet.com utökat spelalternativen
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 14:39   #35
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hittar ni nåt spelbart?

Jag nöjer mig nu, det blev hela 11 spel till lördagen. Då är det bara att börja räkna ner, har varit en lång vecka när man är full av förväntan . Fightcardet ser riktigt bra ut och det lär bli grymma matcher!
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 15:16   #36
 
hejzs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 330
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Skrev lite om Tito vs. Hamill tidigare i tråden, jag kommer förmodligen att låta bli den matchen men det ska bli intressant att se vilken form Tito har nu. Gonzaga håller jag med om, vid 1.70 kan man börja satsa lite smått. Yvel har en mardrömsmotståndare på lördag, Ben Rothwell lyckades lay n' praya Yvel och Madsen behärskar LNP mycket bättre än Rothwell och har det som sitt signum.
Okej, tack för din åsikt om Madsen-Yvel. Tänkte lägga en liten slant på Yvel men låter nu bli. Angående Tito håller jag med om att det är bäst att låta bli då man inte vet vilken form Tito är i, men nu är oddsen uppe i 2.60 på Tito, och då är han en allt för stor underdog enligt bolagen, vilket gör det väldigt spelvärt för mig
hejz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 15:17   #37
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Hittar ni nåt spelbart?

Jag nöjer mig nu, det blev hela 11 spel till lördagen. Då är det bara att börja räkna ner, har varit en lång vecka när man är full av förväntan . Fightcardet ser riktigt bra ut och det lär bli grymma matcher!
Håller med blir nog en bra gala. I nuläge har jag 2 units Brock-Velasquez över 2,5 ronder.

5 units på att Gonzaga vs schaub inte går tiden ut

5 units på Jensen

En parlay på jensen och askren

Sneglar lite på sanchez matchen men 2,2 i odds på att Sanchez vinner på dec känns inte riktigt spelvärt.

Patrick Côté är jag osäker på hur hans dagsform är, han såg inte så grymt fitt ut senaste matchen. Dessutom möter han en stark Lawlor som kommer gå för take down's hela tiden.

Kanske kastar någon unit på Yvel då jag gillar hans fighting-stil men han kommer få det jobbigt mot madsen som är brottare av rang.

Har du några tankar angående Chris Camozzi v Dongi Yang?
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 15:33   #38
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

+ 3 units på att McGee vs Jensen inte går tiden ut
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 16:03   #39
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Har du några tankar angående Chris Camozzi v Dongi Yang?
Har inte kollat alls på den matchen, bara noterat att oddset på Camozzi sjunkit hårt senaste dagarna. Kan tänka mig att det är lite svårt att hitta info, speciellt på Yang.

2.20 på Diego by decision är bäst att låta bli när man får ~2.00 på matchoddset.

Jag tyckte Cote gjorde en bra match mot Belcher och ännu mer imponerande är att det var efter 18 månaders skadefrånvaro. Lawlors aktier står inte högt i kurs hos mig.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 16:07   #40
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hejz Visa inlägg
Okej, tack för din åsikt om Madsen-Yvel. Tänkte lägga en liten slant på Yvel men låter nu bli. Angående Tito håller jag med om att det är bäst att låta bli då man inte vet vilken form Tito är i, men nu är oddsen uppe i 2.60 på Tito, och då är han en allt för stor underdog enligt bolagen, vilket gör det väldigt spelvärt för mig
Nu kommer säkert Yvel vinna bara för att jag sa så, hehe. Får bjuda dig på en tröstbärs isåf
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 16:15   #41
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Har lagt in mina spel nu och det känns väldigt bra faktiskt.
Funderade länge på om jag skulle gå in hårt på Lesnar eller inte men jag blir hela tiden mer och mer övertygad om att han kommer vinna.
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 16:55   #42
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lodmajster Visa inlägg
Har lagt in mina spel nu och det känns väldigt bra faktiskt.
Funderade länge på om jag skulle gå in hårt på Lesnar eller inte men jag blir hela tiden mer och mer övertygad om att han kommer vinna.


Grejen med Lesnar-fighten är att Cain är utan tvekan den bättre fightern, men skillnaden som är till Lesnars stora fördel är att han är jävligt mycket större och starkare än Cain. Lesnar är ett fysiskt monster, och att kunna röra sig så smidigt med den muskelmassan som han har gör honom riktigt farlig.

Kolla bara hur usel teknik lesnar har, men att han ändå plockar isär fighters som Mir, Couture, Carwin, Herring etc.


Fan vad jag ser fram emot den här fighten, den kommer bli hur jävla spännande som helst.


Angående bettingen; Känns som att Cain-tåget har gått och att det inte längre är så mycket värde i att betta honom.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 21:56   #43
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Länk till invägningen:

http://espn.go.com/livenow/ufc121/weigh_in.html

http://www.sherdog.com/news/news/Vid...eigh-ins-27636
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 22:35   #44
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 06:17   #45
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag som inte kan något om MMA tror nog att vi har spelat på fel gubbe 1nce
Lär nog bli mos av Cain.

Har du några exempel där en liten spinkig typ vunnit över en stor och stark björn?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 07:12   #46
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jag som inte kan något om MMA tror nog att vi har spelat på fel gubbe 1nce
Lär nog bli mos av Cain.

Har du några exempel där en liten spinkig typ vunnit över en stor och stark björn?
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=P3QzX1ZadJM[/ame]

Tror inte att mer behöver sägas.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 07:35   #47
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sluta nojja KP

Bra exempel Warg!
Teknik & Speed > Power & Size
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 08:08   #48
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard



KP, den är till dig
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 12:24   #49
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Ska bli spännande ikväll när det bjuds upp till man-dance!
Kommer storlek och styrka (Brock) vinna över teknik (Cain)? En fråga många kamsportsutövare och fans har ställt under årtionden, svaret får vi inatt.

Cain är bra stående, bra brottning helt enkelt en allround fighter medans Brock har den där djuriska alfahane omänskliga styrkan." One in a million" som Joe Rogan uttryckte sig.

Själv vågar jag inte beta på denna matchen utan kört mer på över under spel. Jag tror på Ryan Jensen samt att McGee är överhypad av media. Kanske borde spritt min betting mer men vi får se- Time will tell.

Här kommer mina spel:

1 unit på Court Mcgee vs Ryan Jensen JENSEN PÅ KO 9.500 Levande
1 Unit Mcgee vs Ryan Jensen JENSEN BY SUBMISSION 5.500 Levande
5 Units Mcgee vs Ryan Jensen UNDER 2,5 RONDER 1.660 Levande
5 units Brendan Schaub vs Gabriel Gonzaga UNDER 2,5 RONDER 1.330 Levande
3 units Patrick Cote vs Tom Lawlor UNDER 2,5 RONDER 1.800 Levande
3 units Turku fight Virtanen vs Ville Yrjölä 2 1.750 Levande
2 units Brock Lesnar vs Cain Velazquez ÖVER 2,5 RONDER 2.600 Levande
parlay 4 units 3.800 :
2010-10-20 22:55 UFC Jensen vs MCGee 1 2.800
2010-10-20 22:55 Bellator Askren vs Good 1 1.38


BOL
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 12:42   #50
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ser bra ut JJ, du ska inte starta ett spreadsheet?

Tänkte rygga Yrjölä men den var sänkt till 1.55
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 13:17   #51
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Ju längre Lesnarmatchen håller på ju större chans att Velasquez vinner enligt mig.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 14:09   #52
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Var hittar ni oddsen på över 2,5 ronder etc? Mitt pinnaclekonto är låst, så där är jag tyvärr körd. Har kört nästan uteslutande bet365 pga det.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 14:15   #53
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Vad tror ni om Ortiz ikväll? 2.70 på bet365
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 14:28   #54
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Var hittar ni oddsen på över 2,5 ronder etc? Mitt pinnaclekonto är låst, så där är jag tyvärr körd. Har kört nästan uteslutande bet365 pga det.
5dimes, Pinnacle, Bwin, Sportingbet, PaddyPower, Betsson. Många har ja/nej på om matchen går tiden ut.

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Vad tror ni om Ortiz ikväll? 2.70 på bet365
Lite lockande är det och kanske att man sätter en liten tv-peng men inget jag bokför i mitt sheet.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 14:29   #55
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 10
Sharp$: 595
Standard

Kommer tv4sport att visa matcherna ikväll?
Madrid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 14:30   #56
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
5dimes, Pinnacle, Bwin, Sportingbet, PaddyPower, Betsson. Många har ja/nej på om matchen går tiden ut.



Lite lockande är det och kanske att man sätter en liten tv-peng men inget jag bokför i mitt sheet.
Oddset är en bra bit över snittet och min polare som kan UFC men inte spelteori snackade om att Ortiz varit borta länge och nu kommer tillbaka och möter en före detta elev eller något. Han hade spelat Ortiz till 2.35 redan.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 14:33   #57
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Cain Velasquez 2.37@5dimes om nån är sugen, jag rekommenderar 5u på den. Pinnen ligger på 2.31 just nu men där brukar oddsen hoppa kraftigt under matchkvällen, kanske får man högre på Cain senare ikväll? Eller lägre...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 14:36   #58
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Madrid Visa inlägg
Kommer tv4sport att visa matcherna ikväll?
De girigbukarna har flyttat över det till Canal+ Sport 2 sen ett par månader tillbaka

Jag har beställt galan från Csports.se för 99:-

Vilka här ska vara uppe och se galan inatt?
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 14:37   #59
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Matcherna visas på canal+ sport 2 med start 04:00 svensk tid.

Helt övertygad om att detta är det sista vi får se av Tito i UFC.
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 15:21   #60
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Oddset är en bra bit över snittet och min polare som kan UFC men inte spelteori snackade om att Ortiz varit borta länge och nu kommer tillbaka och möter en före detta elev eller något. Han hade spelat Ortiz till 2.35 redan.
Problemet med Ortiz är att hans primetime är över. Han har inte sett bra ut i sina senaste fighter, och hans standardtaktik, ground and pound kan bli svårt mot en sån jävla oxe till brottare som Hamill.

Det enda som jag tycker talar för Ortiz är möjligtvis ifall Hamill skulle bli psykologiskt påverkad av att ha haft Ortiz som coach och därmed går ner sig mentalt.

2,7 är väl dock relativt spelbart, men jag skulle inte slänga in någon större summa på honom.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 15:29   #61
MrR
 
MrRs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 133
Sharp$: 280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jag som inte kan något om MMA tror nog att vi har spelat på fel gubbe 1nce
Lär nog bli mos av Cain.

Har du några exempel där en liten spinkig typ vunnit över en stor och stark björn?
Cain har riktigt bra teknik som Brock saknar. Brock lever på att gå på takedown och sedan gnp. Cain har en enorm KO-power. Hålls det stående vinner Cain och blir det att ligga på mattan så går tyvärr Brock om segrare.
MrR är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 15:53   #62
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Problemet med Ortiz är att hans primetime är över. Han har inte sett bra ut i sina senaste fighter, och hans standardtaktik, ground and pound kan bli svårt mot en sån jävla oxe till brottare som Hamill.

Det enda som jag tycker talar för Ortiz är möjligtvis ifall Hamill skulle bli psykologiskt påverkad av att ha haft Ortiz som coach och därmed går ner sig mentalt.

2,7 är väl dock relativt spelbart, men jag skulle inte slänga in någon större summa på honom.
ptjaa, jag slängde in 1.5u. Får väl se hur det går då
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 18:15   #63
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Cain uppe i 2.41@Pinnacle nu. En rolig grej jag såg nu är att Pinnacle har börjat erbjuda parlays på UFC, dock är det lite fegt av dem att göra det samma dag som galan är när oddsen hunnit sätta sig. Tacka vet jag 5dimes!
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 19:26   #64
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Ganska väntat att lesnar sjunker när public slänger in sina pengar
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 21:16   #65
 
hejzs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 330
Standard

Gonzaga uppe i 1.69 och då spelar jag! Tänkte skippa Sanchez men nu får jag ju 2.18 och det är för högt för att inte spela på

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jag som inte kan något om MMA tror nog att vi har spelat på fel gubbe 1nce
Lär nog bli mos av Cain.

Har du några exempel där en liten spinkig typ vunnit över en stor och stark björn?
Hänt många gånger Jag tror verkligen på Cain inatt, han har allt för att slå Lesnar. Vi får hoppas på många ronder, då vinner Cain. Här ett ett roligt exempel, Fedor är inte spinkig direkt, men det är inte heller Cain

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=P3QzX1ZadJM[/ame]
hejz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 22:34   #66
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Förstår inte varför endel tycker att det är självklart att cain gynnas av en lång match? Ingen av dom båda har gått en längre match därför kan man omöjligt veta vem det gynnar.
Allting handlar om hur matchbilden kommer se ut och vem som är bäst på att hushålla med krafterna.
Jag tror vi kommer få se en match där lesnar kommer ligga på top och gnpa mycket, ser inte hur cain skulle lyckas bryta ett sånt här mönster.
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 23:50   #67
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lodmajster Visa inlägg
Förstår inte varför endel tycker att det är självklart att cain gynnas av en lång match?
Cardio.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 23:55   #68
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fan vad taggad man är!!!!!!!!
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 00:02   #69
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Same same, nu jävlar ska vi jobba in dessa
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 03:13   #70
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Verkar inte bli mycket till sändning från c+ iaf :(

Edit: kom igång lagom till man blivit förbannad

Senast redigerad av lodmajster den 2010-10-24 klockan 03:21.
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 05:10   #71
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Verkar vara en del konstiga domslut inatt, inget som gynnat mig hittills

Nu hänger det på Cain!!
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 05:33   #72
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kass natt....

-9,14 units i mitt spreadsheet

Cain vann iaf!!!

Han fick Lesnar att framstå som en amatör
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 05:34   #73
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Inte blev man rikare på UFC.
Cain vann

Men 1nce du borde kalkylerat det bättre som jag skrev i chatten. hejz sa att brock aldrig skulle klara av mer än 2 ronder. Efter att ha sett så håller jag med. Efter 2minuter var han dötrött redan.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 05:44   #74
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Inte blev man rikare på UFC.
Cain vann

Men 1nce du borde kalkylerat det bättre som jag skrev i chatten. hejz sa att brock aldrig skulle klara av mer än 2 ronder. Efter att ha sett så håller jag med. Efter 2minuter var han dötrött redan.
Lesnar har aldrig sett sådär trött ut tidigare, han har gått en trerondare mot Heath Herring och var inte ens så trött efter tre hela ronder. Nånting stämde inte och sen gick han ut lite väl hårt och blev maximalt straffad på köpet. Glad att Cain är champ iaf!

Vad ska man säga... Efter förluster kommer vinster
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 05:59   #75
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Lesnar har aldrig sett sådär trött ut tidigare, han har gått en trerondare mot Heath Herring och var inte ens så trött efter tre hela ronder. Nånting stämde inte och sen gick han ut lite väl hårt och blev maximalt straffad på köpet. Glad att Cain är champ iaf!

Vad ska man säga... Efter förluster kommer vinster
Fast han får väl inte bältet/titeln nu?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 09:22   #76
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Hur gick det för Ortiz?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 11:29   #77
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 11
Sharp$: 666
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Hur gick det för Ortiz?
Spoiler:
The judges scored it 30-27, 29-28 and 29-28 for Hamill, who improves to 10-2. Ortiz falls to 15-8-1.
Lillens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 11:33   #78
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillens Visa inlägg
Spoiler:
The judges scored it 30-27, 29-28 and 29-28 for Hamill, who improves to 10-2. Ortiz falls to 15-8-1.
Tack, då rättade bet365 inte fel iaf.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 13:03   #79
 
hejzs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 330
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Fast han får väl inte bältet/titeln nu?
Klart Cain fick bältet

FYFAN så skönt att Lesnar förlorade, och på ett sånt sätt! Cain visade att storlek är långt ifrån allt. MMA segrade
hejz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 17:36   #80
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard



HAHAHAHAHAHHAHAAAA



Karma...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 18:00   #81
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

haha Karma is a b#%¤%

Imponerande vinst för Cain. Själv gick man minus tack vare Jensens gastank var slut efter rond 1. Tack och hej från UFC Jensen tillbaka till dom mindre galorna
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td