|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-09-22, 21:26 | #1 |
UFC 119: Mir vs. Cro Cop - Sep 25th
Steve Lopez - Waylon Lowe 1.85 1.85
Thiago Tavares - Pat Audinwood 1.35 2.90 Mark Hunt - Sean McCorkle 1.37 2.82 TJ Grant - Julio Paulino 1.57 2.25 CB Dollaway - Joe Doerksen 1.30 3.15 Matt Mitrione - Joey Beltran 1.65 2.10 Antonio Rogerio Nogueira - Ryan Bader 2.25 1.57 Frank Mir - Mirko "Cro Cop" Filipovic 1.35 2.90 Melvin Guillard - Jeremy Stephens 1.67 2.05 Sean Sherk - Evan Dunham 2.55 1.45 Matt Serra - Chris Lytle 1.95 1.75 Odds från NordicBet. |
|
2010-09-22, 23:30 | #2 |
7u på Chris Lytle 1.80@Pinnacle.
Lytle är inne i en bra period just nu med tre raka segrar över bra motsåndare. Egentligen är han en utmärkt grappler men han har börjat föredra att stå och sluggas med sina motståndare, att de två senaste segrarna har varit på submission är ren slump men när han väl får läge så är han skoningslös. Jag tror detta blir en stående match, båda verkar föredra det så. Lytle gillar att sluggas och det kan stundtals se väldigt vårdslöst ut men han är ändå en tekniskt duktig boxare och om han träffar går det sällan obemärkt förbi. Motståndaren Matt Serra fick fira sin "comeback" med en enkel vinst över Frank Trigg, det var i mina ögon en bjudning från UFC för att gynna framtida matchningar med Serra. Serra är också en riktigt bra grappler men brukar ofta hålla det stående vilket han även gjorde mot Trigg senast, han har bra och teknisk boxning men hans korta reach kan orsaka problem här. Serra går ofta med hakan lite väl högt upp i vädret och det är verkligen inget framgångsrecept mot Lytle. Trots att Serra bara har en förlust på ren knock i sina 17 matcher (11-6-0) så säger min känsla att han kommer bli knockad den här gången. 6u på Joey Beltran 2.36@Pinnacle. Beltran har visat sig vara en riktig krigare, han tycks vara omöjlig att knocka och han ger sig aldrig. Han är inget tekniskt fenomen med sin sprawl and brawl -stil men det är inte hans motståndare Matt Mitrione heller. Beltran har ett riktigt bra takedown defense och om Mitrione mot förmodan skulle få för sig att gå på nedtagning har jag svårt att se honom lyckas. Däremot tror jag absolut att Beltran skulle kunna ta ner Mitrione och jag skulle gärna se honom göra det för att neutralisera Mitrione. Vad har Matt Mitrione att erbjuda då? Han är en före detta NFL spelare med endast två professionella MMA-matcher i bagaget och dessa motståndare var ungefär lika erfarna inom MMA som han själv, det är först nu allvaret börjar. Precis som Beltran så föredrar han att hålla det stående vilket han faktiskt gör ganska bra med tanke på den ringa erfarenhet han har, hans största svaghet är hans dåliga takedown defense och markgame. Trots att det är tungviktsherrar som gillar att sluggas så tror jag faktiskt ingen av dem knockar den andre. Om Beltran kommer in med en bra gameplan och tar ner Mitrione så ska han kunna vinna på ett stabilt domslut. Bestämmer sig grabbarna för att stå tiden ut så blir det lite mer ovisst, men jag tror ändå att Beltran med sin intensitet kan ta över matchen i andra ronden när Mitrione tröttnar. 5u på Melvin Guillard 1.68@Pinnacle. Det här kommer definitivt att bli en match man inte vill missa! Guillard är en otroligt atletisk och explosiv fighter som mixar upp det bra stående. Hans snabbhet konstanta rörelse kommer frustrera motsåndaren Jeremy Stephens ordentligt. Jag tycker Guillard är en bättre version av Stephens förra motståndare Sam Stout och den matchen vann Stephens med nöd och näppe på delat domslut. Stephens största styrka är även hans största svaghet, han litar lite för mycket på sin KO-power och kan därför bli utmanövrerad av en betydligt mer aktiv motståndare som Guillard. Då varken Guillard eller Stephens någonsin blivit knockade finns det goda chanser att matchen går tiden ut, väl i domarnas händer har jag svårt att se nåt annat än en stabil seger för Guillard. 5u på Joe Doerksen 3.66@Expekt (3.65@Centrebet). Veteranen Doerksen imponerade på mig senast när han submittade Tom Lawlor, han kan ta mycket stryk men ändå behålla lugnet och hålla sig till sin gameplan. Hans styrka är grapplingen vilket han gör riktigt bra men hans stående tekniker är inget vidare ur ett tekniskt perspektiv även fast han har bra tryck i nävarna och mellan varven kan skicka iväg ett skenben också. Motståndaren CB Dollaway är i grunden brottare men hans boxning är ändå vassare än vad Doerksens är. Hur fan ska Doerksen kunna vinna kanske ni undrar nu? Jo, Dollaways haka är aningen ömtålig så Doerksen skulle mycket väl kunna knocka honom eller följa upp med en submission efter att knävecken övergivit Dollaway. Sen har Dollaway blivit submittad från topposition förut och Doerksen har absolut kapaciteten att upprepa det. Hur jag än vrider och vänder på det så lever Dollaway farligt nästan hela tiden. 5u på Antonio Rogerio Nogueira 2.55@Pinnacle. Lillnoggen är en legend i gamet och han har rutin så det sipprar ut ur blomkålsöronen. Förutom att vara riktigt grym på BJJ så har han haft stora framgångar som amatör boxare också, var matchen än hamnar så kan han avsluta den. Precis som sig bör för att bli en framgångsrik fighter så kan hans haka ta en ordentlig smäll utan att svika honom. Motståndaren Ryan Bader är en utmärkt brottare som förmodligen kommer nå stora framgångar så småningom, han är bra stående och slår riktigt hårt. Hans boxning kan dock inte mäta sig med Nogueiras boxning som är ett par snäpp vassare så vi får se ifall Baders haka kan ta en ordentlig smäll eller inte. Jag tror inte Bader vill ta ner det på mattan från början iaf eftersom Nogueira är ett ständigt hot såväl från topp som från rygg, Nogueira har dessutom riktigt bra sweeps på marken. Bader kommer nog testa lyckan stående och om det inte går vägen så går han nog tillbaka till sina brottarrötter med nedtagningar. Precis som i reken ovan så tycker jag Bader lever under ständigt hot i denna match och vi får se vem som drar det längsta strået. 3u på Mirko "CroCop" Filipovic 3.15@Pinnacle. Den uppmärksamme noterar att jag har den med [email protected] i mitt sheet, nu har förutsättningarna för Mirko att vinna tyvärr blivit sämre men mitt ursprungliga betsize i sheetet får stå kvar, nog om det. Mirko tog denna match med fem veckors varsel mitt i semestern, som om inte det vore utmanande nog så drog han även på sig en ögonskada under sparringen för drygt en vecka sen vilket blev ytterligare ett hinder i förberedelserna. Det finns fortfarande en liten risk att matchen stoppas om Mirko inte klarar den slutliga läkarkontrollen inför matchen. Jag tycker ändå den är spelbar med lägre insats. CroCop är nog ett namn de flesta har hört och det finns en anledning. Han köttade igenom det mesta under första halvdecenniet av 2000-talet och hans left high kick är/var hans signum. Det råder ingen tvekan om att han är på nedgående som fighter men jag tycker att vi har sett lite mer av den gamla goda CroCop i senaste matcherna. Han är betydligt mycket bättre stående än vad motståndaren Frank Mir är och att Mir skulle lyckas med en nedtagning är inte speciellt troligt. Frank Mir har bra submissions och han kan hävda sig bra stående också efter att han förbättrat sin boxning senaste åren. Om han ska lyckas submitta Mirko får han i så fall lov att först knocka honom för att få ner det till mattan, det är faktiskt inte helt omöjligt att det kan inträffa men oddset på Mirko måste synas som jag ser det. Jag tycker Mir har en tendens att krokna när han fått smaka på några tunga smällar, det är som att viljan försvinner. 4u på att matchen går tiden ut, Dunham vs Sherk 1.61@PaddyPower. Typisk matchup där båda har såpass bra defensiv inom alla områden att matchen förmodligen går tiden ut. Stryktåliga och bra kondition=lång match. För övrigt så blir det nog en underhållande match i högt tempo. -------------------------------------------------------------------------- Det blev en drös med spel, GL folks! |
|
2010-09-22, 23:48 | #3 |
5u på Guillard vs Stephens ö2.5 ronder 2.21@Pinnacle.
Analys finns i inlägget ovan. Här räcker det med att matchen passerar 2:30 i tredje ronden för vinst. |
|
2010-09-25, 21:43 | #4 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1167lodmajsters MMA Stats: 2 - 3 - 0 ROI: 80.65% Vinstprocent: 40.00% |
Ingen bra form för mej på sistonde men idag går jag in hårt på Frank Mir och Ryan Bader.
Bader är en av mina stora favoriter i UFC och blir bättre och bättre för varje gång man ser honom. Tror inte att lill nog klarar av Bader ståendes och blir knockad i första ronden. Frank Mir möter legenden Cro Cop som inte har sett något vidare ut på senare dar men ändå plockat med sig ett par vinster. Känns lite som Mirs sista chans om han ska nå toppen igen och den tror jag inte han vill missa. Enda chansen jag ser för Cro Cop är om han får in en av sina legendariska kicks. Edit: 2/2 och tillbaka på plus. Senast redigerad av lodmajster den 2010-09-26 klockan 10:38. |
|