Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-09-14, 21:53   #1

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 176

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Handboll första omgången i elitserien!

Tankar till Onsdagens matcher?

IF Guif - IK Sävehof 2 @ 1.80 4/5u
IFK Kristianstad - HK Malmö 1 @ 1.72 2/5u
LIF Lindesberg - IFK Skövde 2 @ 2.20 5/5u
Redbergslids IK - Alingsås HK RIK +2.5 @ 1.72 2/5u

Är mina spel än så länge.

Även ett spel i Bundesliga ja tycker verkar intressant.

SC Magdeburg - Rhein Neckar Löwen 2 @ 1.6 4/5

Då RNL har startat säsongen väldigt stabilt fina resultat på bortaplan och måste vinna sådanna här bortamatcher för att hänga på HSV och Kiel i toppen.
geoff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 15:56   #2

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 77
Standard

Sävehof kommer att slå GUIF även ifall de är svårspelade på sin hemmaplan. Sävehof har ett brutalt bra lag. Spelade Sävehof till 2,10 i måndags.

Kristianstad dras med skador och Malmö har värvat riktigt bra så sätter mina slantar på Malmö.

Håller med dig i spelet att Skövde slår Lindesberg. Tror Skövde kommer vara riktigt bra i år och har värvat bra, medan Lindesbergs ser allt tunnare ur. Nedflyttningsvarning på Lindesberg!

RIK - Alingsås är riktigt svår... RIK har fått ett års mer rutin och har fått ett bra nyförvärv i Oskar Ysander. Alingsås verkar ha tappat lite och har inte riktigt samma glöd. Oddset lockar på RIK. Pinnen erbjuder 2,93 på RIK och det ser jag som ett överodds. Skulle snarare sätta runt 2,10-2,20 med tanke på hur bra RIK är hemma.
somekind är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 16:21   #3

kingscanias avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 56

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av somekind Visa inlägg
Sävehof kommer att slå GUIF även ifall de är svårspelade på sin hemmaplan. Sävehof har ett brutalt bra lag. Spelade Sävehof till 2,10 i måndags.

Kristianstad dras med skador och Malmö har värvat riktigt bra så sätter mina slantar på Malmö.

Håller med dig i spelet att Skövde slår Lindesberg. Tror Skövde kommer vara riktigt bra i år och har värvat bra, medan Lindesbergs ser allt tunnare ur. Nedflyttningsvarning på Lindesberg!

RIK - Alingsås är riktigt svår... RIK har fått ett års mer rutin och har fått ett bra nyförvärv i Oskar Ysander. Alingsås verkar ha tappat lite och har inte riktigt samma glöd. Oddset lockar på RIK. Pinnen erbjuder 2,93 på RIK och det ser jag som ett överodds. Skulle snarare sätta runt 2,10-2,20 med tanke på hur bra RIK är hemma.
Johan Petersson har kommit in. På de andra positionerna är de bästa spelarna tillgängliga som jag fattat det. Ifk har hemmaplan, Sveriges bästa handbollspublik, kommer bli tajt och tufft....Tror att Ifk, med bästa målvakterna kommer att dra längsta strået!

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 16:22   #4

Sharp$: 1780

Standard

Vi har inte en skada i truppen just nu.. enbart h6 som är ersatt med Johan Petersson så där sitter du nog bara o gissar "somekind". Räkna våra förluster i Kstad idrottshall förra säsongen.

150 min till premiär nu.. nervöst!
Men, vi vinner ikväll!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 16:29   #5

kingscanias avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbobula Visa inlägg
Vi har inte en skada i truppen just nu.. enbart h6 som är ersatt med Johan Petersson så där sitter du nog bara o gissar "somekind". Räkna våra förluster i Kstad idrottshall förra säsongen.

Men, vi vinner ikväll!
Härligt! Kör hårt! Ingen ska slå er i idrottshallen!!!!

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
Gammal 2010-09-15, 16:30   #6

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1857

Standard

Sävehof vinner 9/10 och håller även med somekind mina slantar ligger hos malmö... de har värvat bra och de har haft en bra försäsong. Rik mot alingsås avstår jag, svår match.
peepsi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 17:01   #7

Standard

Citat:

Men, vi vinner ikväll!
Hm... båda H6:orna Gustav Ekdahl och Erik Gannby skulle väl vara borta enligt min info så Pettersson ersätter istället. Frågan är i vilken form han är just nu. Blir spännande att se!

Kjellgaard är väl halvskadad, men spelar? Mikkel Dons Schriver sjuk men spelar, Filip Boberg (antar att detta är du? ) sjuk förra veckan men tillbaka nu och Johan Koch var väl borta förra veckan?

Vore dock kul om IFK vinner, de har jag absolut ingenting emot tvärtom! Tror dock mer på Malmö och deras köpelag ikväll. 2,40 gånger degen är inte dumt heller, helt klart värt anser jag!
Gammal 2010-09-15, 17:03   #8
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Sävehof @ 2.00

dagens enda spel.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 17:30   #9

Standard

Ett till spel idag,

Füchse Berlin - MT Melsungen Över 53.5 @ 1.85 3/5u
Gammal 2010-09-15, 17:54   #10

yret88s avatar

Sharp$: 712

Standard

Mina spel för dagen:

Ogiltigt spel-ID: 90071

Ogiltigt spel-ID: 90086

Ogiltigt spel-ID: 90109

Ogiltigt spel-ID: 90137

Anledningen till att jag tar GUIF är för att Sävehof brukar ha det lite knackigt i inledningen av säsongen, dessutom får dom en av dom svåraste bortamatcherna för säsongen. Fritzon är lite småskadad, vilket betyder mycket för Sävehofs anfall.

BOL idag!
yret88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 18:09   #11
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Räknas damer?
För jag har spelat på Spårvägens if -4,5 VS Västerås
heja heja

edit: de ska tydligen ha en isländsk jättepingla i matchen som spelas ikväll
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 19:36   #12

Standard

Ja, hon har tränat hela försäsongen med dem. Såg henne nere i Lund när de hade träningsläger för 2 veckor sen och hon verkade helt ok. Bästa nyförvärvet är dock helt klart Matilda Boson på kanten!
Gammal 2010-09-15, 19:44   #13

yret88s avatar

Sharp$: 712

Standard

16 15 i halvtid för spårvägen..

Och guif får sävehofk*k...
yret88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 20:05   #14

Standard

Någon som kan få tag på liverapporter från Kristianstad?
Annars går de kanon än så länge börjar reka själv efter ett par omgångar då man har lite mer statistik från lagen.
Gammal 2010-09-15, 22:21   #15

Standard

Grattis till segern ikväll Bobbobula! Kul att ni vann även om det var på bekostnad av mitt spel. Hörde att Malmö ledde med 23-20 innan ni vände och satte 5 raka. Hur mycket var det kvar då? Helt klart ett bra spel i alla fall tycker jag. Stort grattis till segern igen!

Sävehof gjorde som väntat sitt jobb och vann enkelt borta mot ett blekt GUIF. Apelgren presenterade sig i Elitserien med 9 bollar framåt. Fint spel till 2,10!

RIK fullständigt mosade Alingsås till 2,80. Råkade trycka för snabbt på knappen för att lägga bet på Bet365 (inte första gången....), men denna gången gick det bra och råkade lägga 3 bets på RIK. Tur var väl det

Var skit att Skövde tappade i Lindesberg efter sin fina start och man hade matchen, men Lindesberg tog sig ikapp och förbi och ledde för första gången i matchen med 30 sek kvar innan Skövde kvitterade och fick med sig en poäng hem.
Gammal 2010-09-15, 22:30   #16

Standard

Helgens omgång i Elitserien (lördag)

Alingsås HK - LIF Lindesberg
IK Sävehof - Redbergslids IK
Ystads IF HF - H 43
Hammarby IF HF - Eskilstuna Guif
HK Malmö - Lugi HF

Söndag

HK Aranäs - IFK Kristianstad

Damerna har bara en match och det är också på lördag mellan Kärra HF - Team Eslövs IK.

Annars drar ju allsvenskan och de andra serierna igång också nu till helgen.
Gammal 2010-09-15, 23:26   #17

Bluetramps avatar

Sharp$: 267
Standard

Skoj att handbollen diskuteras här inne, av folk som kan lite om sporten.
Bluetramp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-16, 00:45   #18

Standard

Citat:
Grattis till segern ikväll Bobbobula! Kul att ni vann även om det var på bekostnad av mitt spel. Hörde att Malmö ledde med 23-20 innan ni vände och satte 5 raka. Hur mycket var det kvar då? Helt klart ett bra spel i alla fall tycker jag. Stort grattis till segern igen!

Sävehof gjorde som väntat sitt jobb och vann enkelt borta mot ett blekt GUIF. Apelgren presenterade sig i Elitserien med 9 bollar framåt. Fint spel till 2,10!

RIK fullständigt mosade Alingsås till 2,80. Råkade trycka för snabbt på knappen för att lägga bet på Bet365 (inte första gången....), men denna gången gick det bra och råkade lägga 3 bets på RIK. Tur var väl det

Var skit att Skövde tappade i Lindesberg efter sin fina start och man hade matchen, men Lindesberg tog sig ikapp och förbi och ledde för första gången i matchen med 30 sek kvar innan Skövde kvitterade och fick med sig en poäng hem.
Tack, det var riktigt härligt. fick även förmånen att göra 24-23 målet med en min kvar så nu blir det en god nattsömn

Om man ska säga något kort om slutet så är det som vanligt, vi bärs fram av publiken i upphämtningen sista fem minuterna och det hade förmodligen aldrig gått på bortaplan.

Vi förlorar inte många matcher i kstad. När vi spelar utanför skåne är däremot en annan sak.

Hade man spelat mot oss på bortaplan hela förra säsongen hade man haft en ROI som pissar på akims svenska basket
får se hur det blir denna säsongen. men man kan alltid ha med det i beräkningen när man bettar.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2010-09-16, 12:45   #19

Standard

Hehe ja jag såg att du satte dit de, riktigt skönt kan jag tänka mig! Kan faktiskt avslöja att du och jag har mötts ett par gånger medan du lirade i Nybro.

Tror du ni slår Aranäs borta i matchen på söndag? Dom är ju ganska starka hemma och svävar väl på moln efter segern mot Drott. Blir kul att se oddsen!
Gammal 2010-09-16, 13:09   #20

Standard

såpass! vilket lag spelade du i? det beror på!
En för och en nackdel. Vi ska spela i en ishall på söndag, vet ej varför men deras hall är väl för kasst. De har inte spelat en match där så det talar helt klart för oss.
Det som inte talar för oss är ryktet om att Peter Gentzel ska stå på söndag..

Gammal 2010-09-16, 14:12   #21

kingscanias avatar

Standard

Citat:
såpass! vilket lag spelade du i? det beror på!
En för och en nackdel. Vi ska spela i en ishall på söndag, vet ej varför men deras hall är väl för kasst. De har inte spelat en match där så det talar helt klart för oss.
Det som inte talar för oss är ryktet om att Peter Gentzel ska stå på söndag..
Ahhhh vem fan är Peter Gentzel? Tack vet jag JESPER LARSSON!!!!!!!!!!!!

Citat:
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
Gammal 2010-09-16, 18:48   #22

Standard

Spelade i Växjö HF's 88:or då så tror de var i A-pojk eller nåt. Du hade i alla fall alltid en massa skydd överallt som om du vara sponsrad av reband

Aranäs egna hall har jag för mig inte klarade säkerhetskontrollerna eller nåt sånt eller om de var läktarna som gjorde att de inte får lira där. Har inte hört ryktet om Gentzel ännu, men om det stämmer så ligger ni nog illa till. Han kan ju vara skillnaden mellan vinst och förlust. Blir väl säkert klar sent på fredagkväll.....
Gammal 2010-09-17, 14:43   #23

Standard

Sjukt bra odds på Kristianstad borta mot Aranäs i helgen om inte Gentzel står! 3,10 bjuder både Bet365 och Bwin på K-stad. Det är taget om inte Gentzel står i holken.

Odds mellan 6.00-7.00 på att RIK slår Sävehof borta. Kan vara värt en unit för det brukar vara jämna matcher mellan dem. Senast vann Sävehof med 38-37 och gången innan dess med 27-23. Dock har Sävehof ganska saftig plusstatistik på RIK och RIK vinner sällan, men det är rätt jämna matcher oftast. Någon gång lyckas RIK pricka in formen och tar hem segern så varför inte till 7.00 i odds.
Gammal 2010-09-17, 15:24   #24

Standard

Citat:
Sjukt bra odds på Kristianstad borta mot Aranäs i helgen om inte Gentzel står! 3,10 bjuder både Bet365 och Bwin på K-stad. Det är taget om inte Gentzel står i holken.

Odds mellan 6.00-7.00 på att RIK slår Sävehof borta. Kan vara värt en unit för det brukar vara jämna matcher mellan dem. Senast vann Sävehof med 38-37 och gången innan dess med 27-23. Dock har Sävehof ganska saftig plusstatistik på RIK och RIK vinner sällan, men det är rätt jämna matcher oftast. Någon gång lyckas RIK pricka in formen och tar hem segern så varför inte till 7.00 i odds.
Bekräftat att Genzel INTE kommer spela. (Av min tränare igår)
Blicken mot allsvenskan så nöp jag Rimbo hemma mot OV Hbg till 4.25 @ bwin.

OV ska åka många många mil upp i landet och spela premiären mot ett galet sammansvetsat gäng som spelat med varandra sedan första gången de tog i en handboll. OV har tappat hela sin trupp från förra säsongen ( som redan då var ett strykgäng i ES). OV förlorade genrepet med 15-16 bollar på hemmaplan mot den andra nykomlingen Alstermo häromdagen.
De var riktigt pisskassa enligt mina källor i alstermo.
Här är bwin totalt ute och cyklar!

Gammal 2010-09-17, 15:26   #25

kingscanias avatar

Standard

Gentzel: "Jag står inte mot IFK" - IFK - Kristianstadsbladet - Nyheter dygnet runt

Ingen Gentzel....

Citat:
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
Gammal 2010-09-17, 15:52   #26
Gb

Gbs avatar

Sharp$: 1782

Standard

Citat:
Bekräftat att Genzel INTE kommer spela. (Av min tränare igår)
Blicken mot allsvenskan så nöp jag Rimbo hemma mot OV Hbg till 4.25 @ bwin.

OV ska åka många många mil upp i landet och spela premiären mot ett galet sammansvetsat gäng som spelat med varandra sedan första gången de tog i en handboll. OV har tappat hela sin trupp från förra säsongen ( som redan då var ett strykgäng i ES). OV förlorade genrepet med 15-16 bollar på hemmaplan mot den andra nykomlingen Alstermo häromdagen.
De var riktigt pisskassa enligt mina källor i alstermo.
Här är bwin totalt ute och cyklar!
Låter intressant Bobbo! Hakar på med en mindre insats.

Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 16:32   #27

pankbanks avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

kristianstad har 3.05 på SvS . 2.65 på nordicbet

Senast redigerad av pankbank den 2010-09-17 klockan 16:39.
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 17:46   #28

Standard

stukade foten ganska illa på träningen idag.. om man inte spelar matchen, får man då betta på den? Nån som kan reglerna?

Gammal 2010-09-17, 17:55   #29

pankbanks avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

säg till en kompis att han bettar åt dej , annars kan det ju se ut som en uppgjord match, om du vinner på bettet . det är så kineser gör.
Gammal 2010-09-17, 18:29   #30

Standard

Citat:
stukade foten ganska illa på träningen idag.. om man inte spelar matchen, får man då betta på den? Nån som kan reglerna?
Är de så bra odds så du stukar foten på träning för att få spela på den :P
Gammal 2010-09-17, 22:31   #31
O12

O12s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 3900

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

hehe, vet faktiskt inte hur det lyder, prekärt läge
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-18, 00:56   #32

Standard

Citat:
Väldigt många spelar väl på sina egna matcher. Be bara någon annan spela den åt dig istället, hade jag gjort.

Fick höra en historia av en snubbe som berättade att hans handbollsbekant som spelade i något av lundalagen hade tippat sin egna match, men då spelat resultat och tippat 23-23 i matchen. 10 sek kvar kommer han själv på kontring ensam mot målvakten och sätter bollen för att sen sekunden senare komma på att han hade vunnit en satans massa pengar ifall han missat. Matchen var för övrigt helt betydelselös...
Svara

td