|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-08-14, 20:30 | #1 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644Fighting 2013/2014 Stats: 40 - 92 - 6 ROI: 101.06% Vinstprocent: 30.30% |
UFC 118
Den 29aug går UFC 118, med Couture vs Toney och Penn vs Edgar 2 som huvudmatcher.
När jag tittar lite på oddsen så ser jag en match där oddset i mina ögon är helt felsatt. Det är matchen Gray Maynard vs Kenny Florian, där jag hittar Florian till 1,7. Enligt mig är Florian den som efter Bj Penn är solklar 2a (Bortse helt från Frankie Edgar för tillfället). Florian har riktigt bra grappling, och vassa armbågar som öppnar upp cuts på motståndarna. Tror helt klart att Kenny "i finish fights" Florian kan plocka isär Maynard. Gray Maynard är en stark brottare som bökar till sig decisions i UFC och är på väg mot en title shot, dock så står Florian ivägen. Anledningen till att oddset är så pass högt på Florian är troligtvis för att Maynard har 9 raka segrar, men dock inte mött samma motstånd som Florian har. Jag kommer själv gå in med 4/5 Units på den här fighten. |
2010-08-14, 21:18 | #2 |
Testar en mindre insats...tack för den.
|
|
2010-08-14, 21:29 | #3 |
Håller med till fullo! Lirade den väldigt tidigt till 1.78@Pinnen med 6/10u. Kolla gärna in mitt spreadsheet som jag startade igår, finns lite framtida UFC-lir där. Har spelat många andra men la endast upp de som inte sänkts så mycket.
|
|
2010-08-15, 15:13 | #4 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644Fighting 2013/2014 Stats: 40 - 92 - 6 ROI: 101.06% Vinstprocent: 30.30% |
Kollade in ditt spreadsheet och såg en del intressanta fighter. Dock skulle jag vilja ha en förklaring till; Rampage Jackson vs Machida
Har svårt att se Rampage vinna den här faktiskt. En annan match du hade som jag tyckte var jävligt intressant var Bader vs Lil nog, där Lil nog är underdog. Visst, Bader är grym, men han borde fan vara rätt stor underdog mot Lil Nog i den här fighten. Det är helt klart ett intressant odds, och en intressant fight. Ryggar nog det bettet, även fast jag håller på Bader. |
2010-08-15, 18:40 | #5 |
@Moffe
Jag tycker en del av Machidas svagheter har blivit exponerade under matcherna mot Shogun. Om Shogun kunde ta ner Machida tror jag även Rampage lyckas, både Rampage och Shogun är tekniskt skickliga strikers. Machida får vara försiktig när han sticker fram glaskäken mot Rampage, tror det kommer vara ett hjärnspöke för Machida i denna match, för om Rampage får in en halvträff så faller karatemannen ögonaböj. Ett stort minus för Rampage är avsaknaden av bra sparkar vilket kommer göra honom mer förutsägbar och sparkar har visat sig vara ett bra vapen mot Machida. Förstår att man kan tycka att plattfotade Rampage är en drömmotståndare för en rörlig kille som Machida men förr eller senare kommer de växla på nära håll och då tror jag Rampage sänker honom, eller tar ner honom och avslutar med tung G'nP. Jag ger Rampage runt 35% chans att vinna. |
|
|