|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-08-02, 14:27 | #1 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1167lodmajsters MMA Stats: 2 - 3 - 0 ROI: 80.65% Vinstprocent: 40.00% |
UFC 117 7/8
Jaha då var det dags för denna sjukt efterlängtade gala.
Vilka matcher vi har att se fram emot! Eller vad sägs som: John Fitch vs Thiago Alves Clay Guida vs Rafael Dos Anjos Matt Hughes vs Ricardo Almeida Roy Nelson vs Junior Dos Santos sen såklart titelmatchen mellan Andersson Silva och Chael Sonnen. Ett par stora framtidsnamn att hålla koll på under galan också: Phil Davis: Som senast vann över vår enda svensk i UFC, Alexander Gustafsson. Stefan Struve: Den 211 cm långe holländaren har redan gått 27 proffsmatcher i sin karriär, trots detta är han bara 22 år. Mina spel kommer inte komma ut förens vi är lite närmare galan men det är fritt fram att starta diskussionen redan nu. |
2010-08-02, 14:35 | #2 |
Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 87sl4mp4 ryggar vidare Stats: 136 - 193 - 9 ROI: 84.73% Vinstprocent: 41.00% |
Tog upp ämnet med en kamrat som är intresserad, frågade om kommande matcherna den 7e aug.
Han ser Jon [email protected] som favorit över Thiago [email protected] "Förstår inte varför thiago alves har fördel. Fitch är den bäste i WW efter GSP, så imo har Fitch en mindre fördel då han är mer komplett på allt. Alves är riktigt duktig thai-fighter, bara GSP och Fitch som är bättre. Kul att se Thiago Alves matcher då han slåss så aggressivt, men tror ändå att Fitch tar hem den matchen." och Matt [email protected] som favorit över Ricardo [email protected] "Hughes har varit flerfaldig WW-bälteshållare. Han har fått stryk mot GSP, men han är fortfarande sjukt bra och utvecklas, så skulle ge honom fördel mot alla i den viktklassen utom GSP, Fitch och Alves. Renzo Gracie är en MMA-veteran, och är en av de bästa BJJ-bältarna i världen, han har ju förfan Gracienamnet kvar. Men Hughes dominerade honom, men tog tid på sig för att vinna matchen." Hughes slåss inte så ofta nu för att ge sin tid till familjen, vissa klassar honom som "gammal", kanske därför han har blivit klassad som underdog här. (Source) Men om han nu bara kör en-två matcher om året bör han väll vara extra taggad att vinna när han väl slåss? Oddsen är på bet365, inte kollat runt på andra bookies, körde 1u på vardera bara. Chans att vinna tillbaks slantarna jag förlorade på matcherna igår Hughes har nog mest spelvärde av dessa två matcher.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
2010-08-02, 20:51 | #3 |
Någon som vet om det finns odds på att Dos Santos vinner på knock i första ronden ?
|
|
2010-08-03, 16:46 | #4 |
ett par tankar....
funderar på en dubbel med Dos Santos & Ben Sounders @1,82 tycker att dos santos skall kunna spöa fettsäcken brutalt och sounders borde kunna smiska upp en hallman som inte vunnit i UFC nån gång på 3 försök. blev senast knockad och tror han springer på samma resultat mot killa ben med sin långa räckvidd. annars ser fitch bra ut över alves. alves har varit skadad och hoppat omkring på kruckor efter senaste debacklet över gsp där han blev sönderbrottad och nu möter han ännu en stark brottare direkt efter en skada. tror han kommer bli kontrollerad i 3 ronder när fitch tar ännu ett tråk-decision. [email protected] övrigt tror jag på hazlett och almeida. hazletts motståndare tycker jag inte har imponerat och almeidas motståndare gammelvargen hughes har ju sett sina bästa dagar. |
|
2010-08-03, 21:01 | #5 |
Sharp$: 87sl4mp4 ryggar vidare Stats: 136 - 193 - 9 ROI: 84.73% Vinstprocent: 41.00% |
Min tidigare nämnda kamrat kommenterade detta, 13e oktober 1973 är Matt Hughes född, 14e april 1975 är Anderson Silva född, en rätt farlig kille i UFC/MMA. 1½ års skillnad mellan dem :P så Hughes är inte SÅ gammal
Ricardo Almeida är född 29e november 1976, 3 år yngre än Hughes. Hughes har varit med i många fighter, vunnit mycket, slåss sällan nu för tiden, Rocky Balboa style Senaste matcherna förlorade han 2 gånger (2006-11-18, 2007-12-29) mot GSP, nuvarande Welterweight champion, och Thiago Alves, brunt bälte i Brasiliansk Jiu Jitsu (2008-06-07, TKO 1min in i andra ronden). Men efter förlusten mot Alves vann han över Matt Serra, 2a gradens black belt i BJJ 2009-05-23, samt Renzo Gracie (2010-04-10), sjätte gradens black belt i BJJ (sonson till grundaren av BJJ). Almeida är tredje gradens svart bälte i BJJ. All denna info pekar åtminstone i mina ögon på att 2.5 är överodds på Hughes BOL hur som helst
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
2010-08-03, 21:43 | #6 |
Bälten är inte något man ska lägga allt för stor vikt vid då alla inte har samma "kriterier" för att nå dom olika graderna.
Sen det här med ålder, man ska inte stirra sig blind på siffror när det gäller kampsport. Hughes har fått ta extremt mycket mer stryk under sin karriär än silva eftersom dom slåss med 2 olika stilar och Silva har också en tendens att vara extremt överlägsen. Sen att Hughes har gått 51 proffsmatcher mot Silvas 30 är en annan sak som gör att Hughes kan betecknas som den äldre. Annars är mina tankar väldigt lika j.houstons. Tycker bara att oddset på Dos Santos är lite väl lågt. Man måste ändå ta hänsyn till att man inte har sett något av han på marken samtidigt som Nelson älskar ligga och rulla på mattan. Lyckas han däremot hålla fighten stående ska han inte kunna förlora då hans boxning är extremt bra, kanske rent ut av den bästa i UFC. Tycker oddset på Rafael dos Anjos förövrigt ser väldigt trevligt ut och kan inte alls förstå hur han kan bara dog mot Guida som är 1-2 på sina senaste 3. |
2010-08-03, 21:49 | #7 |
Fitch @~2.00
Deras förra möte vanns av Fitch på tillfälligheter IMO, Alves såg bra ut innan han hamnade på backen. Det som får mig att välja Fitch är de skadeproblem Alves har haft, annars hade jag förmodligen spelat Alves istället, det är alltid svårt första 1-2 matcherna efter skada. Almeida @~1.60 Tycker inte man kan värdera utgången baserat på gamla meriter, nu är nu. Almeida har länge haft en uppåtgående trend medans Hughes är på väg neråt. Hughes prestation senast då han vann över Renzo var verkligen inte bra, det kan givetvis till viss del skyllas på lång frånvaro men det är knappast hela sanningen. Almeidas stående och nedtagningar håller nog hög klass för att ställa till det för Hughes. Dos Anjos @~2.00 Mångsidige Dos Anjos bör ses som favorit över enkelspåriga Guida. Dos Anjos stående är bättre, hans bjj är bättre, Guida är måhända den bättre brottaren. Om Guida tar ner Dos Anjos kommer han ändå att leva under ständigt hot. |
|
2010-08-03, 21:59 | #8 | |
Citat:
hughes har även gott 36 matcher mer än almeida. visst finns rutinen där som alltid gör hughes farlig frågan är om han börjar nå sitt maximum. jag tycker hughes börjar se trött ut och almeida har sett pigg ut såååå jag tror på honom men kommer inte lägga mkt cash på det. |
||
2010-08-05, 21:56 | #9 |
Lägger ut mina spel redan nu eftersom jag ska på iväg över helgen.
Det blir följande: Rafael Dos Anjos 5 U Jon Fitch 5 U Var också lite sugen att lira på Ricardo Almeida och Dustin Hazelett men det känns som att oddsen är lite för låga på dom två. |
2010-08-07, 14:30 | #10 |
Efter invägningen kan vi konstatera att Alves missade vikten och måste banta 0,5 pound. Det lär i och för sig inte påverka matchen i någon större grad kan jag tänka mig eftersom han kan skaka av sig övervikten genom att ta en tupplur eller runka, varför oddsen också verkar vara oförändrade. Men iofs; vem vet hur mycket han drainade sig innan invägningen? Känns som fördel Sexy Fitch.
Straffet för Alves blir för övrigt att 20% av hans purse går till Fitch. Update från UFC:s officiella twitter: Alves still 171.5 on second try - will fight at that weight and forfeit 20% of his purse Måste ha tagit ut sig rätt rejält om han inte kan skaka bort ett halvt pound, men vad jag har förstått vägde han sig igen efter en 15-30 minuter. Senast redigerad av prop den 2010-08-07 klockan 16:18. |
|
2010-08-08, 10:52 | #11 | |
Citat:
|
|