Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-18, 09:45   #61
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

men på åtminstone nordicbet räknas inte sverige-demokraterna in i spelet "röda v blåa". så det spelar ingen roll om alliansen eller blåa tar med SD i sista sekund.

moderaterna+folkpartiet+centern+kristendemokratern a v socialdemokraterna+vänsterpartiet+miljöpartiet

och jag tror och hoppas att dom går efter % . och att det kvittar om nåt av dom får under 4% . finns inga regler som säger det iallafall
__________________
007 ser grönt

Senast redigerad av pankbank den 2010-08-18 klockan 16:40.
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-22, 11:59   #62
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Ny mätning från Sifo och glappet ökar till 7.6 procentenheter. V 5.9 och S fortfarande över 30 % så där finns det ytterligare fallhöjd. För att det osannolika ska inträffa så måste en majoritet av medborgarna ställa sig i båset och tänka högt - Mona Sahlin som statsminister..jajamensan bättre än så blir det inte. Djävligt troligt, eller hur.

Sen miljöpartiet. Deras anhängare börjar inse faran med att rösta fram Mona som ledare. Man kan fortsätta köpa rättvisemärkt choklad utan att rösta grönt, som ändå blir mest rött i slutändan. Det kan till och med vara en förutsättning för att ha råd med den livsstilen, att rösta på det som gynnar den egna plånboken, vilket då inte blir rödgrön sörja.

Unibet har fortfarande 5 ggr på att Fru Sahlin kastar in handduken först av alla. Jag tror hon gör som Patron Persson och packar väskan (den är nog redan packad..) redan på valnatten och då blir det svårt för någon annan att hinna före.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-01, 11:44   #63
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Alliansen kommer få egen majoritet. 48.6 % i Sifo:s mätning så det behövs ingen jättespurt för att kliva över 50 % och det finns två tunga skäl till att dom fixar det med god marginal.

För det första. Måna som statsminister är lika orimligt som det låter.
För det andra. Sverigedemokraterna som vågmästare.

Det kan ju även bli så att bägge alternativen blir aktuella. Men då tillräckligt många inser det så kommer Alliansen få egen och klar majoritet. Dom som är rädda för SD som vågmästare gör klokast i att rösta på den sida som har närmaste vägen att gå till egen majoritet.

Sen ska det väl spelas också. Unibet har 30 ggr på Sossarna mellan 26-26.99 och 20 ggr på 27-27.99 %. Ett klockrent spel i mina ögon då jag är övertygad om att S kommer kraschlanda (igen!) och Måna vinkar adjö redan på valnatten.

Kolla bara så att ingen har högre odds eller bättre alternativ än Unibets.
Nu är Måna favorit (2.50) på att ryka först. Men otroligt nog har Unibet kvar oddsen på 26-27.99 % av rösterna för S. Värst emot, som jag ser det, är att dom hamnar under 26 % och på det finns inga odds hos UB.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-02, 01:40   #64
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 18
Standard

Jag gör en total helomvändning.

Tycker att situationen förändrats enormt de här sista ca 2 månaderna. Ekonomin har börjat vända uppåt och opionssiffrorna för alliansen ser dramatiskt mycket bättre ut.

Oppositionen känns väldigt, väldigt svag med Mona Sahlin om möjligt ännu svagare än vad jag trott. Sist men inte minst, världsekonomin har nu extremt stor betydelse för valets resultat enligt mig. Känns som att Miljöpartiet gått svagt sista tiden, de som jag tidigare var helt övertygad om skulle bli tungan på vågen. MP har tex kraftiga problem med att övertyga landsbygden om deras politik med höjda bensinsskatter och alternativa bränslen osv.

Om världsekonomin, jobbsiffror (och i synnerhet den svenska) sakta men säkert nu fortsätter utvecklas positivt med bättre jobbsiffror etc så tror jag alliansen tar hem det här.

Däremot om ekonomin svänger kraftigt neråt igen så tror jag det blir ovisst och att risken för oppositionsseger ökar kraftigt.

Tror att problemet med sossarna nu för tiden är att folk tröttnat på att ha ett av världens högsta skattetryck samtidigt som landsting och skolor ändå ofta håller tveksam kvalité. Folk vill ha mera pengar i plånboken och de som haft jobben kvar under denna svåra världsekonomiska kris har märkt att de faktiskt fått det med alliansen! Dessutom har sossarna enorma profilproblem. Sossarna har ju de senaste 10-15 åren mer och mer börjat kännas som ett "borgarna light". De lovar en hel del men i själva verket för de en politik som är relativt lik den borgerliga när de regerar, så var det inte förr. Varför inte lika gärna lägga rösten på borgarna och löpa linan ut än en salig röra?

Folk har börjat förstå att det är bättre att öka skatteintäkterna genom att fler människor jobbar samt genom en företagsvänlig politik med vinstrikare företag jämfört med att strypa företagen och folket med världens högsta skatter samt konstgjorda jobb inom statlig sektor som betalas av oss arbetare.

Känns som att socialdemokraterna och i synnerhet vänstern mera och mera blir partier för filosofer, unga aktivister, samt rik och välborgad kulturelit samt skådespelare. Folk som har råd att betala höga skatter och gärna gör det för sina vänstervridna visioners skull. Folk som har mera pengar än de flesta av oss. Finns mängder med exempel på "kulturelit" som skryter om deras vänstervridna åsikter. Men är skattehöjar partier någonting för det vanliga folket i längden? Ytterst tveksamt enligt mig.

Senast redigerad av makatech den 2010-09-02 klockan 01:54.
makatech är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-02, 10:36   #65
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Däremot om ekonomin svänger kraftigt neråt igen så tror jag det blir ovisst och att risken för oppositionsseger ökar kraftigt.

Fast det lär inte hinna inträffa på dom sjutton dagar som återstår fram till valet.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-02, 11:03   #66
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 18
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Däremot om ekonomin svänger kraftigt neråt igen så tror jag det blir ovisst och att risken för oppositionsseger ökar kraftigt.

Fast det lär inte hinna inträffa på dom sjutton dagar som återstår fram till valet.
Hehehe, du har en poäng där.

Let's go! :-)

En jäkla bedrift av alliansen om de lyckats behålla makten efter att ha varit med om den kanske allvarligaste ekonomiska krisen sedan andra världskriget, oerhört imponerande.
makatech är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-02, 11:15   #67
 
Johans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 44
Sharp$: 70
Standard

Socialdemokraterna (s)
-
Moderaterna (m)
Socialdemokraterna (s) -0,5 1,95
Moderaterna (m) +0,5 1,65

den här kan man ju köra på om man vill safe'a lite. 1,65 på att M blir större än S med 0,5 % enheter hcp! Känns som ett vettigt spel när man ser att alla opinioner pekar på att M blir större än S. Sen känns det ju inte som Mona kommer vinna så många osäkra väljares röster när hon ska debattera mot Fredrik Reinfeldt heller.. (?)
Johan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 12:28   #68
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Alliansen kommer få egen majoritet. 48.6 % i Sifo:s mätning så det behövs ingen jättespurt för att kliva över 50 % och det finns två tunga skäl till att dom fixar det med god marginal.

För det första. Måna som statsminister är lika orimligt som det låter.
För det andra. Sverigedemokraterna som vågmästare.

Det kan ju även bli så att bägge alternativen blir aktuella. Men då tillräckligt många inser det så kommer Alliansen få egen och klar majoritet. Dom som är rädda för SD som vågmästare gör klokast i att rösta på den sida som har närmaste vägen att gå till egen majoritet.

Sen ska det väl spelas också. Unibet har 30 ggr på Sossarna mellan 26-26.99 och 20 ggr på 27-27.99 %. Ett klockrent spel i mina ögon då jag är övertygad om att S kommer kraschlanda (igen!) och Måna vinkar adjö redan på valnatten.

Kolla bara så att ingen har högre odds eller bättre alternativ än Unibets.
Oddsen har dippat till 12 och 5 ggr. Mona som första avhoppare har gått från 5 till 2 ggr.

26.00-26.99 % till 12 ggr känns fortfarande okey. Större spelvärde i 24.00-24.99 % till 50 ggr och 35 ggr för 25.00-25.99 %

Gick inte att spela under 26 % tidigare annars hade jag rekat redan då.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 15:53   #69
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vem Vinner Valet 2010?

Huuuuu..
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 16:03   #70
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

skönt att jag ska få 720 spänn från nordicbet nästa vecka. 1.72 var oddset när jag bettade för några veckor sen.

jag har skrivit det på spreadsheet 11/9 . kanske var det spelstopp då. och jag trodde röstningen skulle vara idag.
__________________
007 ser grönt
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 22:19   #71
 
mostroms avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 8
Sharp$: 114
Standard

Valdeltagande - Procent av röster: Över 81.5%, finns att spela på Betsson till höga 1.75, samma spel ligger exempelvis nere på 1.35 hos Unibet.

Saxat ifrån Går mot rekordhögt valdeltagande i år | Valet 2010 | Nyheter | Aftonbladet
Valsiffror:

Andel förtidsröster och totalt valdeltagande (avrundat):

År 1985: 37 % / 89 %

År 1988: 37 % / 86 %

År 1991: 37 % / 87 %

År 1994: 36 % / 87 %

År 1998: 31 % / 81 %

År 2002: 30 % / 80 %

År 2006: 32 % / 82 %

Det krävs alltså inte ens högre procent för att spelet ska gå in, räcker med samma som 2006. I länken till Aftonbladet kan man läsa:

- Det kommer att bli ovanligt högt valdeltagande i år, tror statsvetaren Stig-Björn Ljunggren.

- Då var det avgjort tidigt. Alla visste att Göran Persson skulle ryka, säger Stig-Björn Ljunggren.
mostrom är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 22:36   #72
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

på nordicbet är det: 82,01% eller fler odds bara 1.65
mindre än 82% 2.10

så betsson odds är riktigt bra. tyvärr använder inte jag den sajten. hur mycket är max insats?
__________________
007 ser grönt
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 22:40   #73
 
mostroms avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 8
Sharp$: 114
Standard

Vet inte vad max är, jag spelade 300kr utan problem.
mostrom är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-13, 11:11   #74
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 97
Sharp$: 28
Standard

skickade in max som var 1800kr skickade resterande för efterfrågan, resterande nekades och oddset ändrades till 1.38
Jeezay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-13, 11:19   #75
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

va. på betsson?

banna alla spelsajter som spanar på oss!!
__________________
007 ser grönt
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td