Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-07-19, 18:52   #46
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av makatech Visa inlägg
Hur som helst. Hela världen går mot att blir mera global, detta är en process som fortfarande pågår. I framtiden kommer det vara ännu mer självklart att man kan flytta till det landet eller den staden man känner för att bo i. Var du eller dina föräldrar kommer ifrån kommer få mindre och mindre betydelse.

Hela konceptet med länder och gränser tycker jag börjar kännas relativt omodernt. Fast det lär väl dröja innan det tänket försvinner... säg 175 år? ;-)

Men visst finns det problem i Sverige eller i tex USA där det blandas många kulturer och folkslag, det här är en process som tar tid.

Tänket som tex SD står för är totalt förlegat, de är och kommer förbli en udda, kontroversiell minoritet.
men måste ju förtydliga då det är trist att se all felaktig information vad SD eller de som röstar på SD vill med att göra det.

Utan att ta ställning för något så måste jag säga att du har nog vissat en ganska väsentlig sak. Det SD vill åstadkomma är att Sverige för en normal immigrationspolitik typ den som resten av västvärlden har. Jämför t.ex. med att immigrera till USA/Kanada eller danmark/EU. Dessa länder ställer krav på de som dem släpper in, du får stanna i landet om du har en bra utbildning och kan språket bra - skilled worker.

I Sverige finns i princip inga krav alls och om du råkar komma från vissa länder typ Somalia eller Irak så behöver du inte ens styrka det med ID eller liknande utan det räcker att du själv påstår det sen värderar migrationsverket sanningen i det du säger - och det är sällsynt att bli nekad speciellt på grund av Jan Eliasson som är chefen som uppmanar sina anställda att vara så "snälla" som möjligt och släppa in alla som vill. Sedan är det också bara att ta in dina anhöriga utan att du ens behöver kunna försörja dig själv, i andra länder ska DU som tar in dina anhöriga via anhöriginvandring stå i borgen för dem samt ha en låst summa på banken för eventuella utgifter. I Sverige är det bara att ta hit hela släkten och inget DNA-bevis eller liknande behövs sen är det sociala betala tyvärr.

Det är därför det blir så problematiskt med invandringen i Sverige, den är så naiv och därmed lockar den till sig fuskare istället för som Kanada med nästan lika stor invandring per capita som Sverige där endast människor med goda intentioner kommer in i landet.

Åter till topic så är det ett riktigt bjudodds på SD över 4.0%, det enda som kan hindra SD är om något av de andra partierna sätter upp liknande punkter på sina partiprogram.
twinit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 21:35   #47
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 172
Sharp$: 32
Standard

Äh varför gå så off-topic, trots att det är en rolig diskussion. PM:a mig gärna makatech, skulle vara kul att diskuetra globalism med dig. Om du vill så att säga.
__________________
Att tala är silver, att tiga(och lyssna!) är guld.
Att samtala är platina.

Senast redigerad av Kors i taket den 2010-07-19 klockan 21:42.
Kors i taket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 22:06   #48
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Om ingen ser vad man skriver är det inte värt något, gammalt Lemasiveordspråk
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 22:42   #49
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 172
Sharp$: 32
Standard

Ne vet. Näh men ja skrev ett rätt långt svar om mina tankar och funderingar kring det som han påbörjade men tänkte att det inte bör tas här i tråden. Inte bara vara det något (dock inte mycket) politiskt vinklat men det är OT och hör inte hemma i bettingforat. Möjligen i Off-topic forat.

Mynnade väl ut i att jag anser att det troligen kommer att ske större inbördeskrig i framtiden om denna radikala form av globalisering fortgår och speciellt om de som driver på den fortsätter att vara en väldigt liten grupp människor.


btw
@Twinit!
Sluta lurka nu o skriv lite mer i bettingforat kul med nya ansikten - även om du verkar ha varit medlem ett längre tag. Men det är synd att så många mest läser eller bara ibland skriver i chatten. Även om man inte vet allt är det bara trevligt att få ta del av andras tankar om diverse bets!
__________________
Att tala är silver, att tiga(och lyssna!) är guld.
Att samtala är platina.

Senast redigerad av Kors i taket den 2010-07-19 klockan 22:47.
Kors i taket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 23:53   #50
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Det spelet som jag hittar mest värde på att spela angående valet är; Vilket är korrekt alternativ?
Most seats in the Swedish Riksdag.


C+kd+m+fp 1,7
S+v+mp 1,9

Tror att alliansen är helt fucked utan SD, i princip alla mätningar har till och med visat på det. Tror för övrigt att SD kommer komma in, och 1,5 som unibet erbjuder är väl inget man går all in på, men helt klart värt några units iaf.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-20, 00:24   #51
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 172
Sharp$: 32
Standard

BWIN kan ju ta o suga min kuk. Tänkte dra in me lite mer cash på deras feta överodds på att vänstern vinner valet till 2.4

Kommer detta upp:

Allmänna val 2010
Valets vinnare

Tips: Socialdemokraterna/Vänsterpartiet/Miljöpartiet
Högsta vinst per användare: Just nu kan du vinna 1104.00. Men du får bara vinna 385.84 SEK.


Det sjuka är att jag tidigare satsat runt 450 spän och även utan min insats kan vinna över mina "tillåtna" 385.84 kr. Dessutom kan ja satsa på allt annat än politik? What the fuck?
__________________
Att tala är silver, att tiga(och lyssna!) är guld.
Att samtala är platina.
Kors i taket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-20, 20:23   #52
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Välkommen till limiterings-klubben
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-20, 20:34   #53
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

demokraterna och obama har bra odds i amerikanska valet november 2012 ser jag på bet365... .

satsar nog en dollar i en dubbel med polacken .
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-22, 22:36   #54
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 172
Sharp$: 32
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Välkommen till limiterings-klubben
Nu skulle man ju gärna vilja skryta med att man är så duktig och bra men det är jag inte! Visst plussar jag men snälla rara...? Inte till den grad som du o iCash i alla fall!


Dessutom, vilken konstig limit, satt på kronor och ören. Tror det är någon sorts bug...
Iofs kan ju vara så att min limit är på 40 euro, skulle väl stämma överens något där runt.
Men det är så konstigt, jag kunde satsa en 10:a på en fotbollsmatch men inte en 10:a på det politiska oddset.

Kan de limita en beroende på sektor?

Nåja!
__________________
Att tala är silver, att tiga(och lyssna!) är guld.
Att samtala är platina.
Kors i taket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-22, 22:45   #55
 
Grezeas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 110
Standard

Det brukar vanligtvis vara en ganska låg limit när det gäller spel på exempelvis val och jippon som melodifestivalen, Idol osv.
Grezea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-22, 23:17   #56
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 172
Sharp$: 32
Standard

Mjo men inte ens det förklarar saken! Just eftersom jag satsat mer pengar (och kunde förmodligen den gången satsat ännu mer) än vad den nuvarande limiten är!


Helsjukt!
__________________
Att tala är silver, att tiga(och lyssna!) är guld.
Att samtala är platina.
Kors i taket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-09, 15:12   #57
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

För er som tänkte lira SD till något, betänk att dom kommer köra en stor kampanj om våldtäkt och locka fler missnöjesröster. Hurvida det kommer visa sig gångbart i dagens media är dock oklart.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-09, 17:55   #58
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 267
Sharp$: 1749

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
För er som tänkte lira SD till något, betänk att dom kommer köra en stor kampanj om våldtäkt och locka fler missnöjesröster. Hurvida det kommer visa sig gångbart i dagens media är dock oklart.
Det är inte bara våldtäkter som väcker SDs ilska,även valet av musik i våra radiokanaler är något som inte gillas.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=upXZ1im1leU]YouTube - ‪Sverigedemokrat ringer SR Örebro‬‎[/ame]

eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 17:01   #59
 
Brisks avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 20
Sharp$: 87
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wedetips Visa inlägg
Snarare är det så att det är enklare att säga SD (eller annan extremåsikt) i en anonym undersökning än det är att rösta på valdagen. jag tror inte SD kommer över 3% i september.

Googla "Bradley effekten"

Titta på NyDemokrati som låg runt 10% i nästan alla opinionsundersökningar. De fick 6,7% i valet.
Samma sak kommer hända nu. Missnöjesrösterna blir färre vid valdagen. Detta inte bara för att folk ändrar åsikt utan att många missnöjesväljare blir soffliggare och många av de som nu räknas bort i opinionsundersökningar (då de inte kan eller vill säga vad de röstar på) har bestämt sig. Något de ofta gör gör till fördel för etablerade partier.
ND hade runt 10% i en undersökning där Bert beskylldes ha ett finger med i spelet. I alla andra undersökningar låg ND klart under 6,7%.
Soffliggare räknas bort i samtliga fall. Status quo

Det kommer med största sannolikhet vara så att majoriteten av de som är osäkra nu röstar på etablerade partier.
Men det intressanta ligger ju i att en relativt hög andel av de osäkra kommer rösta på mindre partier(åtminstone så har det alltid varit så historiskt).

Tänk om, tänk rätt.
Brisk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 09:13   #60
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Alliansen kommer få egen majoritet. 48.6 % i Sifo:s mätning så det behövs ingen jättespurt för att kliva över 50 % och det finns två tunga skäl till att dom fixar det med god marginal.

För det första. Måna som statsminister är lika orimligt som det låter.
För det andra. Sverigedemokraterna som vågmästare.

Det kan ju även bli så att bägge alternativen blir aktuella. Men då tillräckligt många inser det så kommer Alliansen få egen och klar majoritet. Dom som är rädda för SD som vågmästare gör klokast i att rösta på den sida som har närmaste vägen att gå till egen majoritet.

Sen ska det väl spelas också. Unibet har 30 ggr på Sossarna mellan 26-26.99 och 20 ggr på 27-27.99 %. Ett klockrent spel i mina ögon då jag är övertygad om att S kommer kraschlanda (igen!) och Måna vinkar adjö redan på valnatten.

Kolla bara så att ingen har högre odds eller bättre alternativ än Unibets.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td