Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-07-08, 17:27   #31
 
Grezeas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 110
Standard

Jag lutar åt att hugga SD 4.0% @1.50 samt alliansen som vinnare. Tycker SD-spelet är årets "bank". Man skall inte spela efter politisk åsikt här vilket troligtvis är lätt hänt för många. Jag tycker även dessa spel på UB är intressant. Nästa partiledare att avgå:
Mona Sahlin 5.00
Maud Olofsson 4.50.

Vid ett fiasko i valet känns det som om Måna måste avgå med tanke på hennes låga förtroende. Jag tror också att Maud kommer få avgå då centern tappat många väljare på sistone och gått ifrån den politik som tidigare attraherade väljare. Maud har dessutom suttit i 10 år vilket är ungefär hur länge man brukar sitta som partiledare.
Grezea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 18:42   #32
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grezea Visa inlägg
Jag lutar åt att hugga SD 4.0% @1.50 samt alliansen som vinnare. Tycker SD-spelet är årets "bank". Man skall inte spela efter politisk åsikt här vilket troligtvis är lätt hänt för många. Jag tycker även dessa spel på UB är intressant. Nästa partiledare att avgå:
Mona Sahlin 5.00
Maud Olofsson 4.50.

Vid ett fiasko i valet känns det som om Måna måste avgå med tanke på hennes låga förtroende. Jag tror också att Maud kommer få avgå då centern tappat många väljare på sistone och gått ifrån den politik som tidigare attraherade väljare. Maud har dessutom suttit i 10 år vilket är ungefär hur länge man brukar sitta som partiledare.
Man kan tro att Mona har lågt förtroende men i S har hon väldigt väldigt högt.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 18:49   #33
 
Frikeers avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 64
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Man kan tro att Mona har lågt förtroende men i S har hon väldigt väldigt högt.
Har du källa på det?
Frikeer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 18:56   #34
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frikeer Visa inlägg
Har du källa på det?
Svagt stöd bland väljarna, stort stöd bland politikerna i S. Ungefär som Sveriges politik, den kan ju knappast vara väljarnas.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 19:19   #35
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 1322
Standard

Hoppas spelet med SD är under 4% för det är nog årets bank i valet isf.
wedetips är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 19:22   #36
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wedetips Visa inlägg
Hoppas spelet med SD är under 4% för det är nog årets bank i valet isf.
Verkligen inte, SD kommer ligga runt 5-7% minst. Dom har mycket större stöd än vad man tror, inte pga sin politik utan människors ovilja att stödja mobbingen och mörkläggningen av olika aspekter.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 19:33   #37
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 1322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Verkligen inte, SD kommer ligga runt 5-7% minst. Dom har mycket större stöd än vad man tror, inte pga sin politik utan människors ovilja att stödja mobbingen och mörkläggningen av olika aspekter.
Snarare är det så att det är enklare att säga SD (eller annan extremåsikt) i en anonym undersökning än det är att rösta på valdagen. jag tror inte SD kommer över 3% i september.

Titta på NyDemokrati som låg runt 10% i nästan alla opinionsundersökningar. De fick 6,7% i valet.
Samma sak kommer hända nu. Missnöjesrösterna blir färre vid valdagen. Detta inte bara för att folk ändrar åsikt utan att många missnöjesväljare blir soffliggare och många av de som nu räknas bort i opinionsundersökningar (då de inte kan eller vill säga vad de röstar på) har bestämt sig. Något de ofta gör gör till fördel för etablerade partier.
wedetips är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 19:37   #38
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 1322
Standard

Men detta är inget politiskt forum, så vi skippar det politiska.

Mitt tips är att vi får en rödgrön majoritet och att SD inte kommer in.

Kd däremot kommer få en del stödröster från M pga deras nära samarbete i många kommuner. Även C behöver kanske stödröster och jag har svårare att se var de kommer ifrån. Skanågot alliansparti missa 4% så tror jag på C.
wedetips är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 19:38   #39
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wedetips Visa inlägg
Snarare är det så att det är enklare att säga SD (eller annan extremåsikt) i en anonym undersökning än det är att rösta på valdagen. jag tror inte SD kommer över 3% i september.

Titta på NyDemokrati som låg runt 10% i nästan alla opinionsundersökningar. De fick 6,7% i valet.
Samma sak kommer hända nu. Missnöjesrösterna blir färre vid valdagen. Detta inte bara för att folk ändrar åsikt utan att många missnöjesväljare blir soffliggare och många av de som nu räknas bort i opinionsundersökningar (då de inte kan eller vill säga vad de röstar på) har bestämt sig. Något de ofta gör gör till fördel för etablerade partier.

Extremåsikt?


Nåja, du har nog rätt i att många som är missnöjda skiter i att rösta men jag tror ändå starkt på SD. Jag känner ett stort antal slöfockar som aldrig har röstat som kommer pallra sig till respektive lokal och rösta iår på grund av allt som sker.

Frågan är inte om SD kommer in i riksdagen utan hur stora dom blir, glöm inte att många säger andra partier för att dölja sina åsikter i undersökningar. Det vi ser i Sverige idag är ett snabbt växande missnöje mot problemet med invandringen och som det senaste beslutet som togs i riksdagen att ifrågasätta kostnaden för flyktingar eller invandring är numera olagligt har inte bättrat på situationen.


Jag tror som tidigare att många kommer rösta SD inte för att deras politik har några större fördelar utan för att man helt enkelt är trötta på problem som göms undan och ignoreras. Den andelen väljare är över 4% det är jag helt övertygad om.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 19:39   #40
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Hur kan vi diskutera resultat utan att diskutera politik?

Det är ju det som avgör vilka partier som kan sno åt sig extra röster.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 21:31   #41
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3881
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Hur kan vi diskutera resultat utan att diskutera politik?

Det är ju det som avgör vilka partier som kan sno åt sig extra röster.
Haha tänkte också det

Angående SD så vet jag många och tror det finns betydligt fler där ute som är så jävla trötta på alla invandrare på t.ex. fredag-lördags nätterna där det händer massa skit. Därför tror jag att många kommer pallra sig till val lokalerna på ren djävulskap och ilska för att lägga en röst.
OBS! Detta är inte mina åsikter utan bara vad jag tror.
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-09, 04:55   #42
 
Grezeas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 110
Standard

SD har historiskt sett alltid fått högre valresultat än vad de fått i opinionsundersökningar, något som också talar för över 4%. Ett resultat mellan 5-7 som Lemasive säger är rimligt. Vi skall komma ihåg att det inte bara är rasist-sven på hörnet som lägger sin röst på SD för att han hatar invandrare. Nej, det är faktiskt många invandrare själva som röstar på SD, se bara i Södertälje där SD har flest representanter med utländsk bakgrund av alla partier. Vidare är många allmänt tjuriga på det problem som Sveriges integrationspolitik tyvärr har medfört vilket gör att många röstar på dem likt folk röstade på PP i EU-valet.
Grezea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-09, 10:36   #43
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 172
Sharp$: 32
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Svagt stöd bland väljarna, stort stöd bland politikerna i S. Ungefär som Sveriges politik, den kan ju knappast vara väljarnas.
Stämmer Ej. Facket har bedrivit häxjakt på henne sedan hon valdes. Hon valdes för att hon var Kvinna men det räcker inte längre. Dock ser jag bettet att Maud avgår som mycket bra hursomhelst.


Måste kolla upp vilken partikongress som är först, S eller C's men Maud går definitivt bort till 100% om Partiet antingen hoppar under 4% spärren (liten chans) Alliansen förlorar (medelstor chans) eller helt enkelt för att stödet för henne försämras ytterliggare (relativt liten chans) även om alliansen vinner.



Då S i alla fall inte kan ramla ut ur riksdagen så känns det här som det bästa bettet av de två.
__________________
Att tala är silver, att tiga(och lyssna!) är guld.
Att samtala är platina.
Kors i taket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 13:39   #44
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 18
Standard

Ursäkta mina politiska vinklingar.

Hur som helst. Sossarna vinner valet, men inte av egna krafter utan med kraftig hjälp av Miljöpartiet som går mot ett rekordval. Det är vad jag tror.

Visst har det plötsligt börjat se ljusare ut för borgarna de sista två månaderna.

Så jag ska ärligt erkänna att jag inte är lika tvärsöker som i min tidigare analys. ;-)

Hoppet är det sista som överger oss.

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
makatech - "Jag är helt klart beredd att satsa stora pengar på att de rödgröna vinner men samtidigt om de förlorar så dansar jag mer än gärna på Sergels Torg. När det gäller betting ska man aldrig blanda in känslor"

Hela din utläggningen är ju bara känslor. Ska du betta får du försöka se bortom dina egna ögon, och försöka sätta dig in i hur de olika "grupperna" i samhället tänker, oavsett vad du tycker om Mona Sahlin, "vänstervridna miljöpartiet" osv....

Ditt långa inlägg passar bättre in i ett politiskt forum än vad gäller analys över valet ur betting synpunkt....

Nåväl lite tankar jag har angående att spela på valet:

Att Sverige klarat krisen bättre än "många andra", vilka nu många andra är, borde det då inte gynna de Borgerliga? Detta kommer de borgerliga köra rätt hårt med tror jag i valrörelsen, dessutom är jag övertygad om att de kommer att komma med fler vallöften när vi närmar oss valdagen mera. De rödgrönas sista budget är inte heller lagd, något man också måste ha i åtanke innan man lägger sitt spel....

En sak som man måste ta åt sig om man ska tippa på valet är att det i år är REKORDMÅNGA förstagångsväljare, och bland de yngre brukar normalt sett vänsterpartierna ha ett visst övertag, miljöpartiet fick i en undersökning precis nästan 20% av förstagångsväljarnas röster.

Sen får man också tänka på Kd, de ligger VÄLDIGT nära spärren för att åka ur riksdagen, åker de ur ser det snudd på omöjligt ut för de övriga allians partierna att kunna bilda en majoritet.

Dessutom har den stora gruppen av äldre visat ett öppet missnöje mot alliansens skattesänkningar för de arbetande, men inte för pensionärer, bland annat PRO har ofta uttalat sitt missnöje mot detta!

Till alliansens fördel ska dock sägas att hushållen som med arbetsinkomst, vilken är en väldigt stor del, nu börjar få det bättre i sin ekonomi.

Senast redigerad av makatech den 2010-07-19 klockan 13:54.
makatech är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 13:53   #45
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 18
Standard

Hur som helst. Hela världen går mot att blir mera global, detta är en process som fortfarande pågår. I framtiden kommer det vara ännu mer självklart att man kan flytta till det landet eller den staden man känner för att bo i. Var du eller dina föräldrar kommer ifrån kommer få mindre och mindre betydelse.

Hela konceptet med länder och gränser tycker jag börjar kännas relativt omodernt. Fast det lär väl dröja innan det tänket försvinner... säg 175 år? ;-)

Men visst finns det problem i Sverige eller i tex USA där det blandas många kulturer och folkslag, det här är en process som tar tid.

Tänket som tex SD står för är totalt förlegat, de är och kommer förbli en udda, kontroversiell minoritet.

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas B Visa inlägg
Angående SD så vet jag många och tror det finns betydligt fler där ute som är så jävla trötta på alla invandrare på t.ex. fredag-lördags nätterna där det händer massa skit. Därför tror jag att många kommer pallra sig till val lokalerna på ren djävulskap och ilska för att lägga en röst.
OBS! Detta är inte mina åsikter utan bara vad jag tror.
makatech är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td