Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-18, 23:39   #1
 
Grezeas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 110
Standard

Valet hösten 2010


Oddsen för det svenska riksdagsvalet har sedan en tid tillbaka släpps och jag tror mig ha hittat lite intressanta odds.

@ Unibet.
Socialdemokraterna vs Moderaterna
Moderaterna +5.5 @ 1.70

Tycker detta är ett riktigt bra spel! Moderaterna går starkt framåt för varje månad samtidigt som Socialdemokraterna tappar desto fler debatter Mona Sahlin deltar i. Enligt de senaste valundersökningarna från maj ligger M i snitt 4% efter S. Nästa månad tror jag skillnaden är ännu mindre och fram emot valdagen tror jag att det kommer skilja 2-3 % partierna emellan. Att sia om vilka som vinner valet är däremot omöjligt då varken C eller KD har rosat marknaden för alliansen. Det går även att spela Moderaterna Ö 28.5% @ 1.90 vilket också kan vara ett bra spel.

Ytterligare ett spel av intresse kan vara Sverigedemokraterna över 4.0 % @1.64. Tycker att oddset är väldigt bra för SD som snittar 3.9% i majs opinionsundersökningar. Sverigedemokraterna har av tradition dock låg procent i valundersökningar och jag är till 100 procent säker på att vi får se SD i riksdagen i höst.


Vad har ni för tankar? Valet avgörs 19:e september.
Grezea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 23:42   #2
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

SD vs KD 1.85 - 1.80 på Expekt. Lite skrämmande H2H-odds.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 00:49   #3
 
Grezeas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 110
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
SD vs KD 1.85 - 1.80 på Expekt. Lite skrämmande H2H-odds.
Skrämmande vet jag inte, i en demokrati skall alla partier ha rätt att uttrycka sina åsikter.
Grezea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 05:56   #4
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 267
Sharp$: 1750

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
SD vs KD 1.85 - 1.80 på Expekt. Lite skrämmande H2H-odds.
Skrämmande att SD är underdog,eller?
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 18:32   #5
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Eller skrämmande hög "cut" på den h2h snarare
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 19:15   #6
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
SD vs KD 1.85 - 1.80 på Expekt. Lite skrämmande H2H-odds.
Vet inte vilket som är mest skrämmande. Att SD är på väg in eller att KD ens fortfarande existerar i denna moderna värld...
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 19:22   #7
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 267
Sharp$: 1750

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dellgren Visa inlägg
Vet inte vilket som är mest skrämmande. Att SD är på väg in eller att KD ens fortfarande existerar i denna moderna värld...
Vadå?Göran Hägglund är väl en klämmig typ.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 20:19   #8
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Tycker vi höjer nivån nu innan tråden spårar ut till politiskt tugg. Var man själv står rent politiskt får man helt tänka bort nu om man vill lägga smarta spel
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 20:48   #9
 
Barney Gumbles avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 148
Sharp$: 0

Barney´s tennis
Stats: 10 - 5 - 1
ROI: 143.20%
Vinstprocent: 67.00%

Standard

Är det lagligt att spela om man själv röstar då? Då deltar man ju själv och kan påverka resultatet
Barney Gumble är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 16:26   #10
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Barney Gumble Visa inlägg
Är det lagligt att spela om man själv röstar då? Då deltar man ju själv och kan påverka resultatet
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 17:02   #11
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovbenstomme Visa inlägg
Eller skrämmande hög "cut" på den h2h snarare
+1 on that one.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-24, 22:58   #12
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 12
Sharp$: 49
Standard

jag tror inte att SD kommer in i riksdagen. dom nådde klimax när Åkesson skickade in sin debattartikel i Aftonbladet och fick en viss opinion med sig, men efterhand så har sympatierna uteblivet och risdagspärren allt för långt nu tycker jag. SD kommer bli synade av de resterande nuvarande 7 riksdagspartierna som kommer lägga ner mycket energi på att hålla ute SD från politiska debatter osv, och detta kommer missgynna dom, tro mig dom kommer inte att bli "martyrer" eller något i den stilen.

De senaste siffrorna visar nu att SD går under 4%/12%(sällsynt via valkretsar) spärren vilket stödjer min lilla hemmagjorda teori, tankar och synpunkter ?
razzey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 13:48   #13
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grezea Visa inlägg
Skrämmande vet jag inte, i en demokrati skall alla partier ha rätt att uttrycka sina åsikter.
Måste väl i sådana fall också även i en demokrati vara rätt att tycka att ett partis politik och potentiella maktposition är skrämmande?

Svårt o spela på politik, speciellt i detta val. Mona Sahlin gör inte saker bättre för S, men S som parti är för starkt förankrat för att en individ ska kunna rasera det.
Oppinionsmätningar kan vara sjukligt missvisande och att mena att reinfeldt "vinner" alla dueller är ju väldigt subjektivt. Och om det är nätbaserade undersökningar ni går efter så måste man ju också ställa sig väldigt kritisk till dessa då de sannolikt inte alltid speglar åsikter i verkligheten. Det är ett faktum att vissa politiska partier mobiliserar folk att gå in och rösta på webben för att bilda luftslott av virtuella-sympatier.

Ytterligare svårt är det ju att spela på politik eftersom man inte har alla korten framme. Det är intressant att se nu att MP dyker efter bensinskatte deklarationen och hur kommer S väljare reagera. Det är ju ett väldigt inpopulärt förslag som dom kommer tappa röster på. Men som de säkerligen kommer fiska tillbaka en del av genom valfläsk längre fram i sommar.

Det idealiska vore ju att vänta in september då valet går, men hur pass mycket kommer oddsen sjunka fram tills dess?
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 15:35   #14
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av razzey Visa inlägg
jag tror inte att SD kommer in i riksdagen. dom nådde klimax när Åkesson skickade in sin debattartikel i Aftonbladet och fick en viss opinion med sig, men efterhand så har sympatierna uteblivet och risdagspärren allt för långt nu tycker jag. SD kommer bli synade av de resterande nuvarande 7 riksdagspartierna som kommer lägga ner mycket energi på att hålla ute SD från politiska debatter osv, och detta kommer missgynna dom, tro mig dom kommer inte att bli "martyrer" eller något i den stilen.

De senaste siffrorna visar nu att SD går under 4%/12%(sällsynt via valkretsar) spärren vilket stödjer min lilla hemmagjorda teori, tankar och synpunkter ?
Har ytterligare ett argument till att SD missar riksdagen och det är att det är så jämnt mellan blocken. Detta gör att folk som tvekar på om dom ska rösta på etablerade partier eller SD gör att man väljer de etablerade i första hand för att hjälpa "sitt gamla block".
Tror precis som du - SD missar riksdagen (och definitivt inte via 12%-spärren heller).
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 11:53   #15
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Idag kom SCBs opinionsundersökning för MAJ där de rödgröna får egen majoritet och (S) blir största parti med 33% (fast man har en vikande trend):
Det är den största opinionsmätning som görs. Det ingår över 6000 tillfrågade i den här mätningen, medan andra mätningar oftast omfattar mellan 1000 och 2000 tillfrågade. SCB:s majmätning under valår har också historiskt kunnat förutsäga valresultat: sedan 1973 har det block som vunnit i maj också vunnit valet i september.

Historiken talar alltså för röd/grön seger.

Det finns som jag ser det 3 störningsmoment;
*Mona Sahlins person
*De röd/gröna fokuserar för mycket på en fråga (sjukförsäkringa/a-kassa)
*Bensinskatten

*Mona Sahlin blir de inte av med och kommer tappa röster på.

*Bensinskatten bör även de blå gå ut med att de tänker höjja eftersom det är vad dom kommer göra efter valet.

*Tveksamt om (S) kommer släppa fokuset på sjukförsäkring/a-kasse frågorna eftersom de på många sätt gjort dessa till hjärtefrågor. Men de skulle behöva bredda partiets inriktning och hitta tillbaka till sin orginalprofilering genom att börja diskutera arbetsmarknadsfrågor och löntagarfrågor, då kommer detta val bli en grand slam.
Borgs bluff | Valet 2010 | Nyheter | Aftonbladet
Jag är dock tveksam till att dom gör det, de senaste 20 åren har präglats av en Socialdemokratisk rädsla att ta i med "hårda nypor" i dessa frågor, de har många gånger satt sig i svensknäringslivs knä, men då har de varit i regeringsställning, i opposition kan de agera mer fritt. Frågan är om inte Sahlin är för hårt innskolad i denna fega mentalitet.
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-11, 23:00   #16
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 18
Standard

Jag är ganska säker på att de rödgröna får makten framförallt pga miljöpartiet (INTE pga Mona Sahlin). Det är ju fortfarande inne att rösta grönt och MP går säkerligen mot ett rekordval. Alliansen tappar tyvärr en hel del röster på deras mycket luddiga och otydliga miljöpolitik. Men till slut blir det så, Miljöpartiet och den globala ekonomiska krisen blir alliansens fall. Folk förstår inte att Sverige klarat den ekonomiska krisen bättre än flertalet länder i världen pga de stora skattesänkningarna på inkomst som skett under alliansens tid. Detta har stimulerat vår ekonomi kraftigt under en väldigt, väldigt svår tid.

Det känns jäkligt sjukt att vänstervridna Miljöpartiet tagit patent på miljöpolitiken, hur f-n kunde det bli så?

Man får ändå säga att alliansen gjort det väldigt, väldigt bra. Trots att de regerat under den allvarligaste världsekonomiska krisen sedan andra världskriget (!) så är valet relativt öppet. Reinfeldt och Borg har nått en enorm respekt, även internationellt, Bildt tycker jag varit klart tveksam. Bildt är inte tillräckligt diplomatisk för att vara utrikes minister, han har på äldre dagar blivit en riktig glappkäft som retar upp andra nationer.

Sedan kan man väl inte annat än att beundra alla oerhört generösa martyrer som finns i detta land? De är beredda att dra in på semester resor och att minska familjekassan bara för att de rödgröna ska få höja skatterna igen (både skatter på inkomst och diverse energi skatter). Väldigt många i Sverige vill tyvärr känna tryggheten av rejäla bidrag och en stark stat.

Jag är helt klart beredd att satsa stora pengar på att de rödgröna vinner men samtidigt om de förlorar så dansar jag mer än gärna på Sergels Torg. När det gäller betting ska man aldrig blanda in känslor.

Mona Sahlin som statsminister, det är en mardröm som kommer besannas. :-( Oerhört pinsamt för Sverige.

Framtiden ser dock ljus ut. Akademiker och högutbildade röstar oftast borgerligt och tendensen är ju att fler och fler tar Universitets examen. Även företagande och entreprenörs skap går sakta men säkert upp. Företagare ser tydligare än de allra flesta hur högt skattetrycket egentligen är i Sverige. Företagare förespråkar oftast en ekonomisk politik som är avsevärt offensivare än vad alliansen står för.

Senast redigerad av makatech den 2010-06-11 klockan 23:15.
makatech är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-12, 20:25   #17
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om folk ska rösta bort borgarna pga den ekonomiska krisen, kanske dom borde rösta på några som inte förespråkar marknadsekonomin. Det håller inte att säga att folk kommer rösta rödgrönt pga den dåliga ekonomin eftersom situationen till och med lika gärna kan vara till borgarnas fördel, vilket flera förtroende-mätningar visat.

Jag tror valet blir stenhårt, men allt ligger i sossarnas händer oavsätt ekonomisk-trend. Det hänger snarare på deras framtoning, vilka frågor de får upp på dagordningen och retoriken.
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-15, 08:53   #18
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

känns just nu som att det är rätt så jämt..
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-15, 10:59   #19
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

makatech - "Jag är helt klart beredd att satsa stora pengar på att de rödgröna vinner men samtidigt om de förlorar så dansar jag mer än gärna på Sergels Torg. När det gäller betting ska man aldrig blanda in känslor"

Hela din utläggningen är ju bara känslor. Ska du betta får du försöka se bortom dina egna ögon, och försöka sätta dig in i hur de olika "grupperna" i samhället tänker, oavsett vad du tycker om Mona Sahlin, "vänstervridna miljöpartiet" osv....

Ditt långa inlägg passar bättre in i ett politiskt forum än vad gäller analys över valet ur betting synpunkt....

Nåväl lite tankar jag har angående att spela på valet:

Att Sverige klarat krisen bättre än "många andra", vilka nu många andra är, borde det då inte gynna de Borgerliga? Detta kommer de borgerliga köra rätt hårt med tror jag i valrörelsen, dessutom är jag övertygad om att de kommer att komma med fler vallöften när vi närmar oss valdagen mera. De rödgrönas sista budget är inte heller lagd, något man också måste ha i åtanke innan man lägger sitt spel....

En sak som man måste ta åt sig om man ska tippa på valet är att det i år är REKORDMÅNGA förstagångsväljare, och bland de yngre brukar normalt sett vänsterpartierna ha ett visst övertag, miljöpartiet fick i en undersökning precis nästan 20% av förstagångsväljarnas röster.

Sen får man också tänka på Kd, de ligger VÄLDIGT nära spärren för att åka ur riksdagen, åker de ur ser det snudd på omöjligt ut för de övriga allians partierna att kunna bilda en majoritet.

Dessutom har den stora gruppen av äldre visat ett öppet missnöje mot alliansens skattesänkningar för de arbetande, men inte för pensionärer, bland annat PRO har ofta uttalat sitt missnöje mot detta!

Till alliansens fördel ska dock sägas att hushållen som med arbetsinkomst, vilken är en väldigt stor del, nu börjar få det bättre i sin ekonomi.
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-16, 00:30   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 172
Sharp$: 32
Standard

Vi får se om S pressar med det som många anser är en flopp när det gäller försäljningen av apoteken bland annat och arbetscoacherna.

V och MP kan ju fortfarande fiska lite röster med deras motstånd till Euron som idag har ett stöd av endast var tredje svensk. Men V lär ju bara ta röster från S, möjligen från någon F!:are.

Känns osäkert. Statistiken från tidigare år pekar på att det går 8 av 10 fall till fördel för oppositionen precis innan och under semestern för att sedan stabilisera sig under valdagen.


Alliansen har dock flera ess i rockärmen och kan locka med större populistiska sänkningar som självklart den vanliga befolkningen ser som utan konsekvenser mer än konsekvenser för dem själva (och då oftast kortsiktigt positiva). Att S gjort det samma på sistone verkar inte intressera folk lika mycket då man kanske tror att det är rent valfjäsk.


S egna väljare har också en misstro mot S som tidigare skribent skriver. Ett klavertramp av Reinfeldt kan balansera detta medan ett klavertramp av Mona eller ens Ohly kan sätta in en riktigt djup spik i vänsterns kista.
__________________
Att tala är silver, att tiga(och lyssna!) är guld.
Att samtala är platina.
Kors i taket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 09:22   #21
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 172
Sharp$: 32
Standard

Ni har ett surebet på S V MP @ BWIN 2.4 och Paf på Alliansen @ 1.95 om ni vill.
__________________
Att tala är silver, att tiga(och lyssna!) är guld.
Att samtala är platina.
Kors i taket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 09:33   #22
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3888
Standard

Visst känns det som att alliansen har ett litet litet övertag nu?
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 09:40   #23
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag älskar Bodströms radioreklam med studentsången i bakgrunden! Makes a lot of sence då sossarna kommer anstifta en extra arbetsgivaravgift för personer under 25 år!
Tror ungdomsarbetslösheten kommer må ruktigt bra av det
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 09:58   #24
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Man kanske ska vänta till efter valet med att skjuta Mona, så dom inte får massa sympatiröster.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 10:31   #25
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 172
Sharp$: 32
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbobula Visa inlägg
Jag älskar Bodströms radioreklam med studentsången i bakgrunden! Makes a lot of sence då sossarna kommer anstifta en extra arbetsgivaravgift för personer under 25 år!
Tror ungdomsarbetslösheten kommer må ruktigt bra av det
Källa? Sossarna vill enligt vad jag förstått helt slopa arbetsgivaravgiften för ungdomar vilket jag personligen anser är idiotiskt då det kommer att skada statsfinanserna och diskriminera emot äldre. Men aja, valfjäska för ungdomar är dagens grej. När sen medelålders män hamnar i skiten kommer man att fjäska för dem och göra det lite svårare för ungdomar... dagens jävla flip-flop politik.



Alliansen har troligtvis ett relativt litet övertag då Miljöpartiet likt SD och PP får allra störst stöd från ungdomar och detta redovisas sämre i opinionsmätningarna. Generellt sätt skulle jag säga att värdet i oddset ligger på vänstern. 2.4 gånger pengarna är tok för bra. Men Mona är tok för dålig så man får väl vara lite försiktig.
__________________
Att tala är silver, att tiga(och lyssna!) är guld.
Att samtala är platina.
Kors i taket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 15:05   #26
 
Frikeers avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 64
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rille Visa inlägg
Om folk ska rösta bort borgarna pga den ekonomiska krisen, kanske dom borde rösta på några som inte förespråkar marknadsekonomin.
Jag vet, inga känslor,men det här måste utredas!

Vi kan inte kalla borgarna marknadsekonomer när de stöder nuvarande vårdsystem som finansieras av staten. Vi kan inte kalla borgarna marknadsekonomer när de inte avvecklar LAS, MBL mm. De kan inte kallas marknadsekonomer när de skryter om att ha varit bidragande faktorer i utvecklingen av ett allmänt skolsystem. Vi kan inte kalla borgarna marknadsekonomer när de stöder ett valutamonopol.
Sen har vi punktskatter, försäkringskassan, enorma bidrag till kultur osv.
Borgarna är precis lika mycket sossar som sossarna Vi kan inte snacka marknadsekonomi när mer än 70% av vår lön går till skatt.

Och det finns mycket mer att ta upp..

Bara ett litet förtydligande Och jag vet att massan inte ser det så men man kan ju alltid försöka utbilda någon
Frikeer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 15:30   #27
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Ideologi och verklighet är två skilda saker. Även om borgarna ville så skulle de inte kunna avskaffa monopolen helt, reformera vården och skolsystemen, ändra hela skattesystemet osv.

En mandatperiod är kort tid och med för stora ändringar så väcker det bara oposition. Sett över en längre tid så skulle förändringar ske, hur stora är svårt att säga. Men klart är att både vänster och högern drar sig mot mitten för de är fega för att riktigt stå för vad de vill. Framförallt högern tjänar på detta imo.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 15:51   #28
 
Frikeers avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 64
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ideologi och verklighet är två skilda saker. Även om borgarna ville så skulle de inte kunna avskaffa monopolen helt, reformera vården och skolsystemen, ändra hela skattesystemet osv.

En mandatperiod är kort tid och med för stora ändringar så väcker det bara oposition. Sett över en längre tid så skulle förändringar ske, hur stora är svårt att säga. Men klart är att både vänster och högern drar sig mot mitten för de är fega för att riktigt stå för vad de vill. Framförallt högern tjänar på detta imo.
Men ändringarna skulle ha börjat. Moderaterna har inte ens mätt upp en ansats..

Väldigt OT: Ofta det finns en Holms-smiley
Frikeer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 16:25   #29
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kors i taket Visa inlägg
Ni har ett surebet på S V MP @ BWIN 2.4 och Paf på Alliansen @ 1.95 om ni vill.
This bet delivers a profit
Your profit: 7.58 (percentage: 7.58%)

Stake on odd 1: 55.17
Stake on odd 2: 44.83 (81,3% from the stake of odd 1)
Odd 1: 1.95
Odd 2: 2.40
Stake: 100.00

Your profit will be the same for all results
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 16:35   #30
 
Frikeers avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 64
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
This bet delivers a profit
Your profit: 7.58 (percentage: 7.58%)

Stake on odd 1: 55.17
Stake on odd 2: 44.83 (81,3% from the stake of odd 1)
Odd 1: 1.95
Odd 2: 2.40
Stake: 100.00

Your profit will be the same for all results
Synd att man inte vill göra sig av med mycket pengar på så lång tid ^^ Annars skulle man ju lätt öst in en massa pengar där.
Frikeer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 17:27   #31
 
Grezeas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 110
Standard

Jag lutar åt att hugga SD 4.0% @1.50 samt alliansen som vinnare. Tycker SD-spelet är årets "bank". Man skall inte spela efter politisk åsikt här vilket troligtvis är lätt hänt för många. Jag tycker även dessa spel på UB är intressant. Nästa partiledare att avgå:
Mona Sahlin 5.00
Maud Olofsson 4.50.

Vid ett fiasko i valet känns det som om Måna måste avgå med tanke på hennes låga förtroende. Jag tror också att Maud kommer få avgå då centern tappat många väljare på sistone och gått ifrån den politik som tidigare attraherade väljare. Maud har dessutom suttit i 10 år vilket är ungefär hur länge man brukar sitta som partiledare.
Grezea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 18:42   #32
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grezea Visa inlägg
Jag lutar åt att hugga SD 4.0% @1.50 samt alliansen som vinnare. Tycker SD-spelet är årets "bank". Man skall inte spela efter politisk åsikt här vilket troligtvis är lätt hänt för många. Jag tycker även dessa spel på UB är intressant. Nästa partiledare att avgå:
Mona Sahlin 5.00
Maud Olofsson 4.50.

Vid ett fiasko i valet känns det som om Måna måste avgå med tanke på hennes låga förtroende. Jag tror också att Maud kommer få avgå då centern tappat många väljare på sistone och gått ifrån den politik som tidigare attraherade väljare. Maud har dessutom suttit i 10 år vilket är ungefär hur länge man brukar sitta som partiledare.
Man kan tro att Mona har lågt förtroende men i S har hon väldigt väldigt högt.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 18:49   #33
 
Frikeers avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 64
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Man kan tro att Mona har lågt förtroende men i S har hon väldigt väldigt högt.
Har du källa på det?
Frikeer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 18:56   #34
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frikeer Visa inlägg
Har du källa på det?
Svagt stöd bland väljarna, stort stöd bland politikerna i S. Ungefär som Sveriges politik, den kan ju knappast vara väljarnas.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 19:19   #35
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 1322
Standard

Hoppas spelet med SD är under 4% för det är nog årets bank i valet isf.
wedetips är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 19:22   #36
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wedetips Visa inlägg
Hoppas spelet med SD är under 4% för det är nog årets bank i valet isf.
Verkligen inte, SD kommer ligga runt 5-7% minst. Dom har mycket större stöd än vad man tror, inte pga sin politik utan människors ovilja att stödja mobbingen och mörkläggningen av olika aspekter.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 19:33   #37
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 1322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Verkligen inte, SD kommer ligga runt 5-7% minst. Dom har mycket större stöd än vad man tror, inte pga sin politik utan människors ovilja att stödja mobbingen och mörkläggningen av olika aspekter.
Snarare är det så att det är enklare att säga SD (eller annan extremåsikt) i en anonym undersökning än det är att rösta på valdagen. jag tror inte SD kommer över 3% i september.

Titta på NyDemokrati som låg runt 10% i nästan alla opinionsundersökningar. De fick 6,7% i valet.
Samma sak kommer hända nu. Missnöjesrösterna blir färre vid valdagen. Detta inte bara för att folk ändrar åsikt utan att många missnöjesväljare blir soffliggare och många av de som nu räknas bort i opinionsundersökningar (då de inte kan eller vill säga vad de röstar på) har bestämt sig. Något de ofta gör gör till fördel för etablerade partier.
wedetips är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 19:37   #38
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 1322
Standard

Men detta är inget politiskt forum, så vi skippar det politiska.

Mitt tips är att vi får en rödgrön majoritet och att SD inte kommer in.

Kd däremot kommer få en del stödröster från M pga deras nära samarbete i många kommuner. Även C behöver kanske stödröster och jag har svårare att se var de kommer ifrån. Skanågot alliansparti missa 4% så tror jag på C.
wedetips är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 19:38   #39
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wedetips Visa inlägg
Snarare är det så att det är enklare att säga SD (eller annan extremåsikt) i en anonym undersökning än det är att rösta på valdagen. jag tror inte SD kommer över 3% i september.

Titta på NyDemokrati som låg runt 10% i nästan alla opinionsundersökningar. De fick 6,7% i valet.
Samma sak kommer hända nu. Missnöjesrösterna blir färre vid valdagen. Detta inte bara för att folk ändrar åsikt utan att många missnöjesväljare blir soffliggare och många av de som nu räknas bort i opinionsundersökningar (då de inte kan eller vill säga vad de röstar på) har bestämt sig. Något de ofta gör gör till fördel för etablerade partier.

Extremåsikt?


Nåja, du har nog rätt i att många som är missnöjda skiter i att rösta men jag tror ändå starkt på SD. Jag känner ett stort antal slöfockar som aldrig har röstat som kommer pallra sig till respektive lokal och rösta iår på grund av allt som sker.

Frågan är inte om SD kommer in i riksdagen utan hur stora dom blir, glöm inte att många säger andra partier för att dölja sina åsikter i undersökningar. Det vi ser i Sverige idag är ett snabbt växande missnöje mot problemet med invandringen och som det senaste beslutet som togs i riksdagen att ifrågasätta kostnaden för flyktingar eller invandring är numera olagligt har inte bättrat på situationen.


Jag tror som tidigare att många kommer rösta SD inte för att deras politik har några större fördelar utan för att man helt enkelt är trötta på problem som göms undan och ignoreras. Den andelen väljare är över 4% det är jag helt övertygad om.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 19:39   #40
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Hur kan vi diskutera resultat utan att diskutera politik?

Det är ju det som avgör vilka partier som kan sno åt sig extra röster.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 21:31   #41
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3888
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Hur kan vi diskutera resultat utan att diskutera politik?

Det är ju det som avgör vilka partier som kan sno åt sig extra röster.
Haha tänkte också det

Angående SD så vet jag många och tror det finns betydligt fler där ute som är så jävla trötta på alla invandrare på t.ex. fredag-lördags nätterna där det händer massa skit. Därför tror jag att många kommer pallra sig till val lokalerna på ren djävulskap och ilska för att lägga en röst.
OBS! Detta är inte mina åsikter utan bara vad jag tror.
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-09, 04:55   #42
 
Grezeas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 110
Standard

SD har historiskt sett alltid fått högre valresultat än vad de fått i opinionsundersökningar, något som också talar för över 4%. Ett resultat mellan 5-7 som Lemasive säger är rimligt. Vi skall komma ihåg att det inte bara är rasist-sven på hörnet som lägger sin röst på SD för att han hatar invandrare. Nej, det är faktiskt många invandrare själva som röstar på SD, se bara i Södertälje där SD har flest representanter med utländsk bakgrund av alla partier. Vidare är många allmänt tjuriga på det problem som Sveriges integrationspolitik tyvärr har medfört vilket gör att många röstar på dem likt folk röstade på PP i EU-valet.
Grezea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-09, 10:36   #43
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 172
Sharp$: 32
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Svagt stöd bland väljarna, stort stöd bland politikerna i S. Ungefär som Sveriges politik, den kan ju knappast vara väljarnas.
Stämmer Ej. Facket har bedrivit häxjakt på henne sedan hon valdes. Hon valdes för att hon var Kvinna men det räcker inte längre. Dock ser jag bettet att Maud avgår som mycket bra hursomhelst.


Måste kolla upp vilken partikongress som är först, S eller C's men Maud går definitivt bort till 100% om Partiet antingen hoppar under 4% spärren (liten chans) Alliansen förlorar (medelstor chans) eller helt enkelt för att stödet för henne försämras ytterliggare (relativt liten chans) även om alliansen vinner.



Då S i alla fall inte kan ramla ut ur riksdagen så känns det här som det bästa bettet av de två.
__________________
Att tala är silver, att tiga(och lyssna!) är guld.
Att samtala är platina.
Kors i taket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 13:39   #44
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 18
Standard

Ursäkta mina politiska vinklingar.

Hur som helst. Sossarna vinner valet, men inte av egna krafter utan med kraftig hjälp av Miljöpartiet som går mot ett rekordval. Det är vad jag tror.

Visst har det plötsligt börjat se ljusare ut för borgarna de sista två månaderna.

Så jag ska ärligt erkänna att jag inte är lika tvärsöker som i min tidigare analys. ;-)

Hoppet är det sista som överger oss.

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
makatech - "Jag är helt klart beredd att satsa stora pengar på att de rödgröna vinner men samtidigt om de förlorar så dansar jag mer än gärna på Sergels Torg. När det gäller betting ska man aldrig blanda in känslor"

Hela din utläggningen är ju bara känslor. Ska du betta får du försöka se bortom dina egna ögon, och försöka sätta dig in i hur de olika "grupperna" i samhället tänker, oavsett vad du tycker om Mona Sahlin, "vänstervridna miljöpartiet" osv....

Ditt långa inlägg passar bättre in i ett politiskt forum än vad gäller analys över valet ur betting synpunkt....

Nåväl lite tankar jag har angående att spela på valet:

Att Sverige klarat krisen bättre än "många andra", vilka nu många andra är, borde det då inte gynna de Borgerliga? Detta kommer de borgerliga köra rätt hårt med tror jag i valrörelsen, dessutom är jag övertygad om att de kommer att komma med fler vallöften när vi närmar oss valdagen mera. De rödgrönas sista budget är inte heller lagd, något man också måste ha i åtanke innan man lägger sitt spel....

En sak som man måste ta åt sig om man ska tippa på valet är att det i år är REKORDMÅNGA förstagångsväljare, och bland de yngre brukar normalt sett vänsterpartierna ha ett visst övertag, miljöpartiet fick i en undersökning precis nästan 20% av förstagångsväljarnas röster.

Sen får man också tänka på Kd, de ligger VÄLDIGT nära spärren för att åka ur riksdagen, åker de ur ser det snudd på omöjligt ut för de övriga allians partierna att kunna bilda en majoritet.

Dessutom har den stora gruppen av äldre visat ett öppet missnöje mot alliansens skattesänkningar för de arbetande, men inte för pensionärer, bland annat PRO har ofta uttalat sitt missnöje mot detta!

Till alliansens fördel ska dock sägas att hushållen som med arbetsinkomst, vilken är en väldigt stor del, nu börjar få det bättre i sin ekonomi.

Senast redigerad av makatech den 2010-07-19 klockan 13:54.
makatech är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 13:53   #45
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 18
Standard

Hur som helst. Hela världen går mot att blir mera global, detta är en process som fortfarande pågår. I framtiden kommer det vara ännu mer självklart att man kan flytta till det landet eller den staden man känner för att bo i. Var du eller dina föräldrar kommer ifrån kommer få mindre och mindre betydelse.

Hela konceptet med länder och gränser tycker jag börjar kännas relativt omodernt. Fast det lär väl dröja innan det tänket försvinner... säg 175 år? ;-)

Men visst finns det problem i Sverige eller i tex USA där det blandas många kulturer och folkslag, det här är en process som tar tid.

Tänket som tex SD står för är totalt förlegat, de är och kommer förbli en udda, kontroversiell minoritet.

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas B Visa inlägg
Angående SD så vet jag många och tror det finns betydligt fler där ute som är så jävla trötta på alla invandrare på t.ex. fredag-lördags nätterna där det händer massa skit. Därför tror jag att många kommer pallra sig till val lokalerna på ren djävulskap och ilska för att lägga en röst.
OBS! Detta är inte mina åsikter utan bara vad jag tror.
makatech är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 18:52   #46
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av makatech Visa inlägg
Hur som helst. Hela världen går mot att blir mera global, detta är en process som fortfarande pågår. I framtiden kommer det vara ännu mer självklart att man kan flytta till det landet eller den staden man känner för att bo i. Var du eller dina föräldrar kommer ifrån kommer få mindre och mindre betydelse.

Hela konceptet med länder och gränser tycker jag börjar kännas relativt omodernt. Fast det lär väl dröja innan det tänket försvinner... säg 175 år? ;-)

Men visst finns det problem i Sverige eller i tex USA där det blandas många kulturer och folkslag, det här är en process som tar tid.

Tänket som tex SD står för är totalt förlegat, de är och kommer förbli en udda, kontroversiell minoritet.
men måste ju förtydliga då det är trist att se all felaktig information vad SD eller de som röstar på SD vill med att göra det.

Utan att ta ställning för något så måste jag säga att du har nog vissat en ganska väsentlig sak. Det SD vill åstadkomma är att Sverige för en normal immigrationspolitik typ den som resten av västvärlden har. Jämför t.ex. med att immigrera till USA/Kanada eller danmark/EU. Dessa länder ställer krav på de som dem släpper in, du får stanna i landet om du har en bra utbildning och kan språket bra - skilled worker.

I Sverige finns i princip inga krav alls och om du råkar komma från vissa länder typ Somalia eller Irak så behöver du inte ens styrka det med ID eller liknande utan det räcker att du själv påstår det sen värderar migrationsverket sanningen i det du säger - och det är sällsynt att bli nekad speciellt på grund av Jan Eliasson som är chefen som uppmanar sina anställda att vara så "snälla" som möjligt och släppa in alla som vill. Sedan är det också bara att ta in dina anhöriga utan att du ens behöver kunna försörja dig själv, i andra länder ska DU som tar in dina anhöriga via anhöriginvandring stå i borgen för dem samt ha en låst summa på banken för eventuella utgifter. I Sverige är det bara att ta hit hela släkten och inget DNA-bevis eller liknande behövs sen är det sociala betala tyvärr.

Det är därför det blir så problematiskt med invandringen i Sverige, den är så naiv och därmed lockar den till sig fuskare istället för som Kanada med nästan lika stor invandring per capita som Sverige där endast människor med goda intentioner kommer in i landet.

Åter till topic så är det ett riktigt bjudodds på SD över 4.0%, det enda som kan hindra SD är om något av de andra partierna sätter upp liknande punkter på sina partiprogram.
twinit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 21:35   #47
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 172
Sharp$: 32
Standard

Äh varför gå så off-topic, trots att det är en rolig diskussion. PM:a mig gärna makatech, skulle vara kul att diskuetra globalism med dig. Om du vill så att säga.
__________________
Att tala är silver, att tiga(och lyssna!) är guld.
Att samtala är platina.

Senast redigerad av Kors i taket den 2010-07-19 klockan 21:42.
Kors i taket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 22:06   #48
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Om ingen ser vad man skriver är det inte värt något, gammalt Lemasiveordspråk
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 22:42   #49
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 172
Sharp$: 32
Standard

Ne vet. Näh men ja skrev ett rätt långt svar om mina tankar och funderingar kring det som han påbörjade men tänkte att det inte bör tas här i tråden. Inte bara vara det något (dock inte mycket) politiskt vinklat men det är OT och hör inte hemma i bettingforat. Möjligen i Off-topic forat.

Mynnade väl ut i att jag anser att det troligen kommer att ske större inbördeskrig i framtiden om denna radikala form av globalisering fortgår och speciellt om de som driver på den fortsätter att vara en väldigt liten grupp människor.


btw
@Twinit!
Sluta lurka nu o skriv lite mer i bettingforat kul med nya ansikten - även om du verkar ha varit medlem ett längre tag. Men det är synd att så många mest läser eller bara ibland skriver i chatten. Även om man inte vet allt är det bara trevligt att få ta del av andras tankar om diverse bets!
__________________
Att tala är silver, att tiga(och lyssna!) är guld.
Att samtala är platina.

Senast redigerad av Kors i taket den 2010-07-19 klockan 22:47.
Kors i taket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 23:53   #50
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Det spelet som jag hittar mest värde på att spela angående valet är; Vilket är korrekt alternativ?
Most seats in the Swedish Riksdag.


C+kd+m+fp 1,7
S+v+mp 1,9

Tror att alliansen är helt fucked utan SD, i princip alla mätningar har till och med visat på det. Tror för övrigt att SD kommer komma in, och 1,5 som unibet erbjuder är väl inget man går all in på, men helt klart värt några units iaf.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-20, 00:24   #51
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 172
Sharp$: 32
Standard

BWIN kan ju ta o suga min kuk. Tänkte dra in me lite mer cash på deras feta överodds på att vänstern vinner valet till 2.4

Kommer detta upp:

Allmänna val 2010
Valets vinnare

Tips: Socialdemokraterna/Vänsterpartiet/Miljöpartiet
Högsta vinst per användare: Just nu kan du vinna 1104.00. Men du får bara vinna 385.84 SEK.


Det sjuka är att jag tidigare satsat runt 450 spän och även utan min insats kan vinna över mina "tillåtna" 385.84 kr. Dessutom kan ja satsa på allt annat än politik? What the fuck?
__________________
Att tala är silver, att tiga(och lyssna!) är guld.
Att samtala är platina.
Kors i taket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-20, 20:23   #52
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Välkommen till limiterings-klubben
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-20, 20:34   #53
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

demokraterna och obama har bra odds i amerikanska valet november 2012 ser jag på bet365... .

satsar nog en dollar i en dubbel med polacken .
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-22, 22:36   #54
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 172
Sharp$: 32
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Välkommen till limiterings-klubben
Nu skulle man ju gärna vilja skryta med att man är så duktig och bra men det är jag inte! Visst plussar jag men snälla rara...? Inte till den grad som du o iCash i alla fall!


Dessutom, vilken konstig limit, satt på kronor och ören. Tror det är någon sorts bug...
Iofs kan ju vara så att min limit är på 40 euro, skulle väl stämma överens något där runt.
Men det är så konstigt, jag kunde satsa en 10:a på en fotbollsmatch men inte en 10:a på det politiska oddset.

Kan de limita en beroende på sektor?

Nåja!
__________________
Att tala är silver, att tiga(och lyssna!) är guld.
Att samtala är platina.
Kors i taket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-22, 22:45   #55
 
Grezeas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 110
Standard

Det brukar vanligtvis vara en ganska låg limit när det gäller spel på exempelvis val och jippon som melodifestivalen, Idol osv.
Grezea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-22, 23:17   #56
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 172
Sharp$: 32
Standard

Mjo men inte ens det förklarar saken! Just eftersom jag satsat mer pengar (och kunde förmodligen den gången satsat ännu mer) än vad den nuvarande limiten är!


Helsjukt!
__________________
Att tala är silver, att tiga(och lyssna!) är guld.
Att samtala är platina.
Kors i taket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-09, 15:12   #57
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

För er som tänkte lira SD till något, betänk att dom kommer köra en stor kampanj om våldtäkt och locka fler missnöjesröster. Hurvida det kommer visa sig gångbart i dagens media är dock oklart.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-09, 17:55   #58
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 267
Sharp$: 1750

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
För er som tänkte lira SD till något, betänk att dom kommer köra en stor kampanj om våldtäkt och locka fler missnöjesröster. Hurvida det kommer visa sig gångbart i dagens media är dock oklart.
Det är inte bara våldtäkter som väcker SDs ilska,även valet av musik i våra radiokanaler är något som inte gillas.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=upXZ1im1leU]YouTube - ‪Sverigedemokrat ringer SR Örebro‬‎[/ame]

eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 17:01   #59
 
Brisks avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 20
Sharp$: 87
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wedetips Visa inlägg
Snarare är det så att det är enklare att säga SD (eller annan extremåsikt) i en anonym undersökning än det är att rösta på valdagen. jag tror inte SD kommer över 3% i september.

Googla "Bradley effekten"

Titta på NyDemokrati som låg runt 10% i nästan alla opinionsundersökningar. De fick 6,7% i valet.
Samma sak kommer hända nu. Missnöjesrösterna blir färre vid valdagen. Detta inte bara för att folk ändrar åsikt utan att många missnöjesväljare blir soffliggare och många av de som nu räknas bort i opinionsundersökningar (då de inte kan eller vill säga vad de röstar på) har bestämt sig. Något de ofta gör gör till fördel för etablerade partier.
ND hade runt 10% i en undersökning där Bert beskylldes ha ett finger med i spelet. I alla andra undersökningar låg ND klart under 6,7%.
Soffliggare räknas bort i samtliga fall. Status quo

Det kommer med största sannolikhet vara så att majoriteten av de som är osäkra nu röstar på etablerade partier.
Men det intressanta ligger ju i att en relativt hög andel av de osäkra kommer rösta på mindre partier(åtminstone så har det alltid varit så historiskt).

Tänk om, tänk rätt.
Brisk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 09:13   #60
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Alliansen kommer få egen majoritet. 48.6 % i Sifo:s mätning så det behövs ingen jättespurt för att kliva över 50 % och det finns två tunga skäl till att dom fixar det med god marginal.

För det första. Måna som statsminister är lika orimligt som det låter.
För det andra. Sverigedemokraterna som vågmästare.

Det kan ju även bli så att bägge alternativen blir aktuella. Men då tillräckligt många inser det så kommer Alliansen få egen och klar majoritet. Dom som är rädda för SD som vågmästare gör klokast i att rösta på den sida som har närmaste vägen att gå till egen majoritet.

Sen ska det väl spelas också. Unibet har 30 ggr på Sossarna mellan 26-26.99 och 20 ggr på 27-27.99 %. Ett klockrent spel i mina ögon då jag är övertygad om att S kommer kraschlanda (igen!) och Måna vinkar adjö redan på valnatten.

Kolla bara så att ingen har högre odds eller bättre alternativ än Unibets.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 09:45   #61
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

men på åtminstone nordicbet räknas inte sverige-demokraterna in i spelet "röda v blåa". så det spelar ingen roll om alliansen eller blåa tar med SD i sista sekund.

moderaterna+folkpartiet+centern+kristendemokratern a v socialdemokraterna+vänsterpartiet+miljöpartiet

och jag tror och hoppas att dom går efter % . och att det kvittar om nåt av dom får under 4% . finns inga regler som säger det iallafall
__________________
007 ser grönt

Senast redigerad av pankbank den 2010-08-18 klockan 16:40.
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-22, 11:59   #62
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Ny mätning från Sifo och glappet ökar till 7.6 procentenheter. V 5.9 och S fortfarande över 30 % så där finns det ytterligare fallhöjd. För att det osannolika ska inträffa så måste en majoritet av medborgarna ställa sig i båset och tänka högt - Mona Sahlin som statsminister..jajamensan bättre än så blir det inte. Djävligt troligt, eller hur.

Sen miljöpartiet. Deras anhängare börjar inse faran med att rösta fram Mona som ledare. Man kan fortsätta köpa rättvisemärkt choklad utan att rösta grönt, som ändå blir mest rött i slutändan. Det kan till och med vara en förutsättning för att ha råd med den livsstilen, att rösta på det som gynnar den egna plånboken, vilket då inte blir rödgrön sörja.

Unibet har fortfarande 5 ggr på att Fru Sahlin kastar in handduken först av alla. Jag tror hon gör som Patron Persson och packar väskan (den är nog redan packad..) redan på valnatten och då blir det svårt för någon annan att hinna före.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-01, 11:44   #63
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Alliansen kommer få egen majoritet. 48.6 % i Sifo:s mätning så det behövs ingen jättespurt för att kliva över 50 % och det finns två tunga skäl till att dom fixar det med god marginal.

För det första. Måna som statsminister är lika orimligt som det låter.
För det andra. Sverigedemokraterna som vågmästare.

Det kan ju även bli så att bägge alternativen blir aktuella. Men då tillräckligt många inser det så kommer Alliansen få egen och klar majoritet. Dom som är rädda för SD som vågmästare gör klokast i att rösta på den sida som har närmaste vägen att gå till egen majoritet.

Sen ska det väl spelas också. Unibet har 30 ggr på Sossarna mellan 26-26.99 och 20 ggr på 27-27.99 %. Ett klockrent spel i mina ögon då jag är övertygad om att S kommer kraschlanda (igen!) och Måna vinkar adjö redan på valnatten.

Kolla bara så att ingen har högre odds eller bättre alternativ än Unibets.
Nu är Måna favorit (2.50) på att ryka först. Men otroligt nog har Unibet kvar oddsen på 26-27.99 % av rösterna för S. Värst emot, som jag ser det, är att dom hamnar under 26 % och på det finns inga odds hos UB.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-02, 01:40   #64
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 18
Standard

Jag gör en total helomvändning.

Tycker att situationen förändrats enormt de här sista ca 2 månaderna. Ekonomin har börjat vända uppåt och opionssiffrorna för alliansen ser dramatiskt mycket bättre ut.

Oppositionen känns väldigt, väldigt svag med Mona Sahlin om möjligt ännu svagare än vad jag trott. Sist men inte minst, världsekonomin har nu extremt stor betydelse för valets resultat enligt mig. Känns som att Miljöpartiet gått svagt sista tiden, de som jag tidigare var helt övertygad om skulle bli tungan på vågen. MP har tex kraftiga problem med att övertyga landsbygden om deras politik med höjda bensinsskatter och alternativa bränslen osv.

Om världsekonomin, jobbsiffror (och i synnerhet den svenska) sakta men säkert nu fortsätter utvecklas positivt med bättre jobbsiffror etc så tror jag alliansen tar hem det här.

Däremot om ekonomin svänger kraftigt neråt igen så tror jag det blir ovisst och att risken för oppositionsseger ökar kraftigt.

Tror att problemet med sossarna nu för tiden är att folk tröttnat på att ha ett av världens högsta skattetryck samtidigt som landsting och skolor ändå ofta håller tveksam kvalité. Folk vill ha mera pengar i plånboken och de som haft jobben kvar under denna svåra världsekonomiska kris har märkt att de faktiskt fått det med alliansen! Dessutom har sossarna enorma profilproblem. Sossarna har ju de senaste 10-15 åren mer och mer börjat kännas som ett "borgarna light". De lovar en hel del men i själva verket för de en politik som är relativt lik den borgerliga när de regerar, så var det inte förr. Varför inte lika gärna lägga rösten på borgarna och löpa linan ut än en salig röra?

Folk har börjat förstå att det är bättre att öka skatteintäkterna genom att fler människor jobbar samt genom en företagsvänlig politik med vinstrikare företag jämfört med att strypa företagen och folket med världens högsta skatter samt konstgjorda jobb inom statlig sektor som betalas av oss arbetare.

Känns som att socialdemokraterna och i synnerhet vänstern mera och mera blir partier för filosofer, unga aktivister, samt rik och välborgad kulturelit samt skådespelare. Folk som har råd att betala höga skatter och gärna gör det för sina vänstervridna visioners skull. Folk som har mera pengar än de flesta av oss. Finns mängder med exempel på "kulturelit" som skryter om deras vänstervridna åsikter. Men är skattehöjar partier någonting för det vanliga folket i längden? Ytterst tveksamt enligt mig.

Senast redigerad av makatech den 2010-09-02 klockan 01:54.
makatech är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-02, 10:36   #65
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Däremot om ekonomin svänger kraftigt neråt igen så tror jag det blir ovisst och att risken för oppositionsseger ökar kraftigt.

Fast det lär inte hinna inträffa på dom sjutton dagar som återstår fram till valet.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-02, 11:03   #66
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 18
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Däremot om ekonomin svänger kraftigt neråt igen så tror jag det blir ovisst och att risken för oppositionsseger ökar kraftigt.

Fast det lär inte hinna inträffa på dom sjutton dagar som återstår fram till valet.
Hehehe, du har en poäng där.

Let's go! :-)

En jäkla bedrift av alliansen om de lyckats behålla makten efter att ha varit med om den kanske allvarligaste ekonomiska krisen sedan andra världskriget, oerhört imponerande.
makatech är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-02, 11:15   #67
 
Johans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 44
Sharp$: 70
Standard

Socialdemokraterna (s)
-
Moderaterna (m)
Socialdemokraterna (s) -0,5 1,95
Moderaterna (m) +0,5 1,65

den här kan man ju köra på om man vill safe'a lite. 1,65 på att M blir större än S med 0,5 % enheter hcp! Känns som ett vettigt spel när man ser att alla opinioner pekar på att M blir större än S. Sen känns det ju inte som Mona kommer vinna så många osäkra väljares röster när hon ska debattera mot Fredrik Reinfeldt heller.. (?)
Johan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 12:28   #68
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Alliansen kommer få egen majoritet. 48.6 % i Sifo:s mätning så det behövs ingen jättespurt för att kliva över 50 % och det finns två tunga skäl till att dom fixar det med god marginal.

För det första. Måna som statsminister är lika orimligt som det låter.
För det andra. Sverigedemokraterna som vågmästare.

Det kan ju även bli så att bägge alternativen blir aktuella. Men då tillräckligt många inser det så kommer Alliansen få egen och klar majoritet. Dom som är rädda för SD som vågmästare gör klokast i att rösta på den sida som har närmaste vägen att gå till egen majoritet.

Sen ska det väl spelas också. Unibet har 30 ggr på Sossarna mellan 26-26.99 och 20 ggr på 27-27.99 %. Ett klockrent spel i mina ögon då jag är övertygad om att S kommer kraschlanda (igen!) och Måna vinkar adjö redan på valnatten.

Kolla bara så att ingen har högre odds eller bättre alternativ än Unibets.
Oddsen har dippat till 12 och 5 ggr. Mona som första avhoppare har gått från 5 till 2 ggr.

26.00-26.99 % till 12 ggr känns fortfarande okey. Större spelvärde i 24.00-24.99 % till 50 ggr och 35 ggr för 25.00-25.99 %

Gick inte att spela under 26 % tidigare annars hade jag rekat redan då.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 15:53   #69
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vem Vinner Valet 2010?

Huuuuu..
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 16:03   #70
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

skönt att jag ska få 720 spänn från nordicbet nästa vecka. 1.72 var oddset när jag bettade för några veckor sen.

jag har skrivit det på spreadsheet 11/9 . kanske var det spelstopp då. och jag trodde röstningen skulle vara idag.
__________________
007 ser grönt
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 22:19   #71
 
mostroms avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 8
Sharp$: 114
Standard

Valdeltagande - Procent av röster: Över 81.5%, finns att spela på Betsson till höga 1.75, samma spel ligger exempelvis nere på 1.35 hos Unibet.

Saxat ifrån Går mot rekordhögt valdeltagande i år | Valet 2010 | Nyheter | Aftonbladet
Valsiffror:

Andel förtidsröster och totalt valdeltagande (avrundat):

År 1985: 37 % / 89 %

År 1988: 37 % / 86 %

År 1991: 37 % / 87 %

År 1994: 36 % / 87 %

År 1998: 31 % / 81 %

År 2002: 30 % / 80 %

År 2006: 32 % / 82 %

Det krävs alltså inte ens högre procent för att spelet ska gå in, räcker med samma som 2006. I länken till Aftonbladet kan man läsa:

- Det kommer att bli ovanligt högt valdeltagande i år, tror statsvetaren Stig-Björn Ljunggren.

- Då var det avgjort tidigt. Alla visste att Göran Persson skulle ryka, säger Stig-Björn Ljunggren.
mostrom är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 22:36   #72
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

på nordicbet är det: 82,01% eller fler odds bara 1.65
mindre än 82% 2.10

så betsson odds är riktigt bra. tyvärr använder inte jag den sajten. hur mycket är max insats?
__________________
007 ser grönt
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 22:40   #73
 
mostroms avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 8
Sharp$: 114
Standard

Vet inte vad max är, jag spelade 300kr utan problem.
mostrom är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-13, 11:11   #74
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 97
Sharp$: 28
Standard

skickade in max som var 1800kr skickade resterande för efterfrågan, resterande nekades och oddset ändrades till 1.38
Jeezay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-13, 11:19   #75
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

va. på betsson?

banna alla spelsajter som spanar på oss!!
__________________
007 ser grönt
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-13, 11:34   #76
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 97
Sharp$: 28
Standard

paf har bankränta, över 80% till 1.50, men maxspelet är 25€ så inte ens värt att bry sig

Senast redigerad av Jeezay den 2010-09-13 klockan 11:41.
Jeezay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-13, 12:41   #77
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Dom vet vad dom gör. https://www.sharps.se/forums/58815-post40.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 16:22   #78
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
88.2 % men det stämmer inte. Betfair har 1.04 - 21.00 och speglar verkligheten bättre.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 22:54   #79
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pankbank Visa inlägg
skönt att jag ska få 720 spänn från nordicbet nästa vecka. 1.72 var oddset när jag bettade för några veckor sen.

jag har skrivit det på spreadsheet 11/9 . kanske var det spelstopp då. och jag trodde röstningen skulle vara idag.
__________________
007 ser grönt
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-20, 20:20   #80
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Verkligen inte, SD kommer ligga runt 5-7% minst. Dom har mycket större stöd än vad man tror, inte pga sin politik utan människors ovilja att stödja mobbingen och mörkläggningen av olika aspekter.
DU verkar ha huvudet på skaft : >
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 00:00   #81
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Oddsen har dippat till 12 och 5 ggr. Mona som första avhoppare har gått från 5 till 2 ggr.

26.00-26.99 % till 12 ggr känns fortfarande okey. Större spelvärde i 24.00-24.99 % till 50 ggr och 35 ggr för 25.00-25.99 %

Gick inte att spela under 26 % tidigare annars hade jag rekat redan då.
Bodström tar över efter Mona men eftersom han är i USA så lär hon bli kvar tills han kommer hem och därmed är även det spelet rökt.

En Vänsterpartists snyfthistoria om sin utförsäkrade morsa fick till följd att Sossarna kravla sig tillbaka över 30 % och blev största parti. Var nog den lilla spurten som räddade kvar henne ett tag till. Men till priset av att SD blev "vågmästare" och det var rätt åt dom.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 17:48   #82
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Fast helt kört behöver det inte vara då snaran dras åt från flera håll.

SSU. http://www.expressen.se/nyheter/1.21...ress-pa-sahlin

Tennis. http://www.expressen.se/nyheter/1.21...udas-pa-tennis

Är inte grabben sjukt lik en tidigare ledare för partiet.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-03, 05:31   #83
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Fast helt kört behöver det inte vara då snaran dras åt från flera håll.

SSU. http://www.expressen.se/nyheter/1.21...ress-pa-sahlin

Tennis. http://www.expressen.se/nyheter/1.21...udas-pa-tennis

Är inte grabben sjukt lik en tidigare ledare för partiet.
Herregud....en partiledare och en minister går som representanter på tennis....skönt att vi har så hårt granskande av makten i Sverige.

Senast redigerad av kingscania den 2010-11-03 klockan 06:06.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-03, 06:06   #84
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

felpost*
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 15:09   #85
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Bodström tar över efter Mona men eftersom han är i USA så lär hon bli kvar tills han kommer hem och därmed är även det spelet rökt.

En Vänsterpartists snyfthistoria om sin utförsäkrade morsa fick till följd att Sossarna kravla sig tillbaka över 30 % och blev största parti. Var nog den lilla spurten som räddade kvar henne ett tag till. Men till priset av att SD blev "vågmästare" och det var rätt åt dom.
Låter som det ska bli skrammel för er som fick spela Mona till 5 ggr hos Unibet. Bara timmar, minuter kvar nu som det låter. http://www.expressen.se/nyheter/1.22...a-vag-att-avga
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 17:59   #86
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Ja spelet verkar faktiskt sitta. Gött! Är det någon som vet om Unibet betalar ut pengarna redan nu eller om man måste vänta tills sossarnas extrastämma i vår?

http://www.expressen.se/nyheter/1.22...om-partiledare
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 18:24   #87
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Ja spelet verkar faktiskt sitta. Gött! Är det någon som vet om Unibet betalar ut pengarna redan nu eller om man måste vänta tills sossarnas extrastämma i vår?

http://www.expressen.se/nyheter/1.22...om-partiledare
Ingen risk att dom betalar ut innan allt är klart. Någon annan kan ju trots allt hinna före, supa ihjäl sig eller bli överkörd av ett tåg.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 13:34   #88
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Var det nagon här som lyckades dra in ett par units pa valet?
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 09:21   #89
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

2014


Valet 2014: Bäst av 2


Vilket är korrekt alternativ?
Most seats in the Swedish Riksdag.

Vinnare

Socialdemokraterna (s)

1,35

Moderaterna (m)

2,70

Odds från Unibet. Spelet är så självklart att jag vägrar skriva ut vilket alternativ som gäller.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 09:36   #90
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Valet 2014: Bäst av 2


Vilket är korrekt alternativ?
Most seats in the Swedish Riksdag.

Vinnare

Socialdemokraterna (s)

1,35

Moderaterna (m)

2,70

Odds från Unibet. Spelet är så självklart att jag vägrar skriva ut vilket alternativ som gäller.


Är detta sant? In med en månadslön för tusan, 2.70 måste ju vara grymt överodds
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 10:10   #91
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Valet 2014: Bäst av 2


Vilket är korrekt alternativ?
Most seats in the Swedish Riksdag.

Vinnare

Socialdemokraterna (s)

1,35

Moderaterna (m)

2,70

Odds från Unibet. Spelet är så självklart att jag vägrar skriva ut vilket alternativ som gäller.
Ser helt riktigt ut enligt mig. Just nu är det rätt stora inre motsättningar inom M där en rätt stor falang tycker att partiet har gått för mycket åt vänster. Finns inte en chans i världen att M blir Sveriges största parti under Klienfeldt...

Dessutom har S rensat ut sitt största sänke numera....
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 10:44   #92
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Dom behöver inte ens bli största parti för att spelet ska sitta.

Sen så är ju socialismen på tillbakagång i nästan hela Europa, ja inte bara där. Att vi reagerar bland dom sista är ju inget att förundras över..
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 12:06   #93
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

2,7 är ett överodds, men orka binda upp pengarna i 4 år för ett odds på 2,7.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 12:23   #94
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tycker det är VÄÄÄÄLDIGT svårt att kalla något för ett överodds hela 4 år till valet....

Vi har inte en aning vilken politik sossarna kommer att komma upp med till nästa val, ej heller vilken den nya partiledaren kommer att bli....

Till det kommer Moderaterna denna gånger, förmodligen, att få "försvara" sin politik i en konjunktur på uppgång....man måste helt enkelt ställa om från en ansvarsfull politik....
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 13:34   #95
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Tycker det är VÄÄÄÄLDIGT svårt att kalla något för ett överodds hela 4 år till valet....

Vi har inte en aning vilken politik sossarna kommer att komma upp med till nästa val, ej heller vilken den nya partiledaren kommer att bli....

Till det kommer Moderaterna denna gånger, förmodligen, att få "försvara" sin politik i en konjunktur på uppgång....man måste helt enkelt ställa om från en ansvarsfull politik....

Salange de finns en procentfordelning sa finns de chans till overodds..

En fraga ar val fran vilka partier kommer SD fa sina nasta 10 %, fran M eller S?
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 16:10   #96
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Salange de finns en procentfordelning sa finns de chans till overodds..

En fraga ar val fran vilka partier kommer SD fa sina nasta 10 %, fran M eller S?
Eller så räknar de med att en stor del av SD-väljarna i nästa val går tillbaka till sitt gamla parti nu när Mona dragit och då sitter oddsen rätt.
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 16:12   #97
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Det här med politik i Sverige har ju inget med vad dom gör utan vem som gör vad, allt handlar om vilken "ledare" som inger mest förtroende. Vänta tills S har sin nya ledare.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 16:48   #98
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Lyckas S hitta ett nytt ärkeretard som ledare så är Wagners odds ren bankränta.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-19, 12:05   #99
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Eller så räknar de med att en stor del av SD-väljarna i nästa val går tillbaka till sitt gamla parti nu när Mona dragit och då sitter oddsen rätt.
7,2 % idag och då är inte terrorattacken helt medräknad.. Jag tror sannolikheten är större att SD har 15 % till nästa val än att de åker ur riksdagen..
Varför?
Folk stör sig på:

DO
Bidragsfusk
Våldsbrott

Skillnaden mot förr är att sidor som politisktinkorrekt.info har blivit normal läsning för folk till musli-flingorna samtidigt som SD exponeras mer i media i och med sin plats i riksdagen..
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td