|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-01-31, 10:43 | #1 |
BK - Heid - VästeråsIrsta
Hej Hej,
Tänkte dela med mig av lite info som kanske någon kan finna intressant. BK Heid beslutade i Tisdags att laget skulle lägga ner sin elitsatsning på herrsidan på grund utav ekonomiska problem. På efterföljande spelarmöte beslutades att spelarna i a-laget inte ville spela klart resterande matcher av säsongen och igår så rev de sina kontrakt. Detta resulterade i att styrelsen beslutade att kontraktera hela juniorlaget för att inte behöva lämna W/O och det är därmed detta juniorlag som kommer att ställa upp på söndag när man möter serietrean VästeråsIrsta som slåss för uppflyttning. BK Heid förlorade bortamötet i våras då med a-laget med 36-24 alltså med 12 mål. Mitt tips på söndagen blir att spela att VästeråsIrsta vinner med minst 5,5 mål. Jag spelade själv på Bet365 direkt efter spelarmötet i Onsdags till oddset 2,1 och hela vägen ner till hcp -8,5 (eftersom det låg limetering på varje hcp). Nu har oddset börjat droppa lite eftersom denna nyheten antagligen har nått flera personer, men jag finner fortfarande stort spelvärde i att spela det till 1,85 som finns på flera böcker och även Svenskaspel. Risken finns att juniorlaget inte hinner bli kontrakterat och att spelet därmed blir voidat. Lycka till om ni väljer att rygga. |
|
2015-01-31, 12:33 | #2 |
Tack för att du delar med dig. Synd bara att du gör det hela 3 dagar efter att du själv har spelat så att bolagen redan fått reda på samma info.
2015-01-31, 12:42 | #3 | |
Citat:
Betvivlar att bolagen satt på samma info när jag skrev reken här då i stort sett alla bolag låg kvar på 1.85 ( i alla fall 5-6 bolag). Att oddsen nu är stängda / nere på 1,48 på linan tyder på att många lirat efter att jag skrev här. Det sjuka är att jag kan nästan fortfarande kan se värde i oddsen fast då på större linor med tanke på att om Heid ställt upp med a-laget skulle det vara spelbart med -5,5 lina till VästeråsIrsta. In my opinion då. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
||
2015-02-01, 09:13 | #4 | |
Citat:
|
||
|