Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-03, 23:54   #1

Froggystyles avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 0
Standard

4/3 20:00 Villa / Lidköping - Edsbyn Rek 5

Satt och tittade runt lite och fann en riktigt fin match där de finns ett litet överodds, i vilket fall i mina ögon.
Inte speciellt kunnig angående Bandy, men läst runt lite på deras hemsidor och finner detta.

Edsbynd officiella hemsida:

Spoiler:
Avgörandet närmar sig! Avslag om ca ett dygn nere Lidköping mellan Villa och Edsbyn. 2-2 i matcher, alla matcher har vunnits av hemmalagen, Villa spelar hemma i morgon. Villa storfavoriter, alltså Byn slår ur underläge = Hög trivselfaktor på den!
Edsbyn åker till Lidköping som ett rejält nederlagstippat gäng, om inte annat så har Villa själva målat upp den bilden av matchen efter diverse uttalanden från spelare och supportrar. Men matchen ska i alla fall spelas, jag har kollat upp det med förbundet också för säkerhets skull. Trodde ett tag att det var ett nytt upplägg i år där det räknades målskillnad efter fyra matcher vid ställning 2-2 i matcher då Villa verkar vara i semifinal redan men nej det är en femte och avgörande som gäller även den här säsongen… Tack för det.
Säger absolut inget om att Villa är favoriter i den här matchen. Det ska dom vara. Däremot skulle jag inte uppskatta om Edsbyns spelare (och supportrar) var så kaxiga inför en femte och avgörande match som nu är fallet hos hemmalaget. I alla fall Byn hade nästan med garanti förlorat då men som tur är så är det här inget som förekommer att byspelare tar ut segrar i ”förskott”. Men Villa kanske växer av att ha den attityden, det får morgondagen utvisa.
Jag tycker Edsbyn har fått ett riktigt mysläge i den här kvarten, ett mysläge som i alla fall tidigare har passat Byn väldigt bra. Nu har vi haft en del omsättning på spelare sedan vi sist var i samma situation, återstår att se om det har påverkat Byn som tidigare säsonger nästan alltid har gjort sina bästa prestationer med ”kniven på strupen”. Hittills har vi dock inte varit riktigt nära att ta någon match nere i Lidköping även om vi nosade lite på match två efter en bra första halvlek. Men då har det inte heller varit kniven på strupen hittills…
Jag vill (såklart) fortsätta jämföra den här kvartsfinalen med kvartsfinalserien mot Västerås säsongen 02/03. Finns många likheter mellan dem. Även då underläge 1-2 i matcher och Ted Andersson skröt upp sitt eget VSK å det grövsta efter att ha vunnit 7-5 hemma i tredje matchen vilket vi hörde i Sportradion på vägen hem från Västerås. VSK skulle då åka upp till Edsbyn på tisdag och avgöra. Edsbyn sprattlade till och vann 5-4 efter sudden death och det blev en femte match på Rocklunda. Lite samma känsla även då, behövde den spelas? VSK var ju redan i semi, att möta Edsbyn två dagar innan semifinalen mot Sandviken var bara någonting helt onödigt tyckte VSK-arna… Edsbyn vann med 4-3 i femte. Nikolaj Jarovitj hjälte med Edsbyns två sista mål den gången. I morgon får vi klara oss utan Nicko…
Vi återgår till nuet… Trots seger i måndags fanns en del i övrigt att önska tycker jag. Många av våra i normala fall tongivande spelare nådde inte högsta nivå då vilket i sig på ett vis kan vara bra att ha som sparkapital i morgon istället… Vi vann ju ändå i måndags så. Det man är lite rädd för är dock att det inte är riktig toppform hos dessa och då blir det svårt i morgon. De spelare jag främst tänker på är Hasse, Jocke, Kuben, Edling, kanske någon mer. Samtliga dessa har varit vassare tidigare under säsongen än de varit i de två sista kvartsfinalerna som jag själv har sett. Jag tror minst två av dessa fyra måste upp på sin toppkapacitet i morgonkväll för att Edsbyn ska kunna vinna. Samtidigt är det absolut ingen omöjlighet att två eller fler av dessa når sin toppkapacitet heller. En extra dags vila som det nu varit tror jag faktiskt har gynnat Byn mer än Villa den här gången då Villa stundtals har varit väldigt ”på” under de sista matcherna.
Edsbyns lag i morgon då…? Frågetecknet efter måndagens match är Daniel Liw som klev av i slutet då men som i alla fall är med på bussen ner till Lidköping. Det är ju en första förutsättning för att vara med i alla fall. Återstår att se om Daniel spelar men Peter Törnberg hade i alla fall inte gett upp hoppet om att det skulle bli spel för Daniel.
Pinch meddelade också att magkänslan var bra. – Det här är ju något vi gjort förut och det är aldrig fel att ha lite rutin på det man står inför. I och för sig så var det nog ett tag sen vi spelade en femte och avgörande på bortaplan (läs ovan VSK-Edsbyn…) men det ska väl kunna gå det också. Sen har ju Villa självmant tagit på sig favoritskapet så det känns ju också bra meddelade Pinch från bussen som vi 19-tiden passerade Falun med sikte på Örebro för övernattning.
Det blir en riktig nagelbitare i morgonkväll och för oss som inte kan följa med till Lidköping så är det väldigt tacksamt att matchen visas på SVT 24. Sändningsstart kl 20.00 och matchstart några minuter därefter. Inget tillfälligt avbrott tack…
Mycket roligt också att lagets oerhört snygga gest att bjuda supportrarna på en buss till Lidköping togs emot så väl av supportrarna. Det är ingen självklarhet att få allt att gå ihop för att åka till Lidköping tur och retur mitt i veckan men Farmers har i stort sett fyllt ”gratisbussen” vilket känns väldigt imponerande. Någon enstaka plats kan finnas kvar, uppdatering sker i forumet ser det ut som. Tre platser kvar kl 17.00 är senaste uppdateringen. Anmälan sker till Urban Karlsson på 073-535 89 54.
Det kan kanske också vara värt att upplysa om att det lag av Edsbyn och Villa som vinner i morgon har match igen på lördag kl 15.45 hemma mot Hammarby. Tätt på given alltså för segrande lag. Detta medan Hammarbylaget i morgon kan sitta hemma i soffan med chipspåsen i hand, studera motståndarna samt vänta och se åt vilket väderstreck närmaste resan bär av. Snacka om att med trumf på hand inför semifinalen där Hammarby oavsett motstånd givetvis kommer att vara stora favoriter.
Men vi kan gärna ta oss an Karlssons gäng, absolut inte mig emot!
Då kör vi!!! Håll alla tummar du har så kan det här gå bra.

Villa/Lidköpings officiella hemsida:

Spoiler:
Många kan väl vara nöjda med att gå till kvarten, men inte vårt lag.
Det intygar Villas landslagsstjärna Johan Andersson inför torsdagens kvartsfinalrysare mot Edsbyn.
För det är nu det gäller. Vid vinst: semifinal. Vid förlust: slutspelat.

Det är upplagt för en rysare i kvartsfinalserien mellan Villa och Edsbyn. Båda lagen har vunnit sina respektive hemmamatcher och nu väntar en direkt avgörande femte match i Sparbanken Lidköping Arena. Vinnaren kvitterar ut en semifinalbiljett.
– Det skull vara väldigt tungt att sluta spela i morgon (läs: torsdag), säger Johan Andersson. Alla är i bra form och vill spela mer. Många kan väl vara nöjda med att gå till kvarten, men inte vårt lag. Alla är taggade att gå till semifinal och göra bra ifrån sig där.

Hur stort skulle det vara att få spela semifinal?
– Det är kul att spela bandy, tuffa matcher. Plus att det betyder väldigt i morgon, det är antingen vinna eller försvinna. Det är de här matcherna man spelar för. Föreningen vill bli bland de fyra topplagen.

Är du övertygad om att ni klarar av detta?
–Ja, lagmässigt är vi mycket starkare, tycker jag. Men Edsbyn har ett fantastiskt bra lag med många yngre lovande. De har haft skador, vi har lite övertag på grund av deras skador. De har spelat mycket på deras nyckelspelare som har gjort det fantastiskt bra.

4–6, 6–4, 6–2, 3–6. Nej, det handlar inte om en tennismatch utan resultaten i denna kvartsfinal. Om man ska gå efter detta mönster är det Kent Edlund och Ari Holopainens mannar som sitter på trumfkortet inför avgörandet.

– Absolut. Alla i Lidköping och vi i laget hoppas att vi vinner och spelar match på lördag (semifinalen). Vi har inte funderat i några andra banor, vi är inställda på att vinna matchen, men Edsbyn är en svår nöt att knäcka. Mycket tillfälligheter: hörnor, frislag… sådana bitar. Blir nog väldigt tight, defensivt i båda lagen.

Oavsett resultatet i kvartsfinal fem menar Johan Andersson att lärdomen som Villa har skaffat sig genom att spela bra bandy denna säsong och nå det uppnådda målet, slutspel, är värdefullt inför framtiden.
– Hur det än går kan vi ta med sig erfarenheten av att spela dessa matcher och ta med sig i ett slutspel eller i en viktig match nästa år. Det är bra att spela dessa matcher.

Slutligen – spelar Johan Andersson som halv eller anfallare? Det är frågan som många har ställt sig.
Johan själv säger att inte har några problem med någon utav rollerna.
– Nä, men alltså jag tycker om båda positionerna. Jag spelar där man blir tillsagd och det som är bäst för laget. Vi får se var jag spelar, vad det än blir gör man sin roll.

Statistik:

* De lag som har haft hemmaplan har denna säsongen vunnit alla matcher lagen emellan.
* Edsbyn vann serien förra året, men åkte på en förlust i finalmötet mot Västerås med 5-4, samtidigt som Villa/Lidköping kom på 10e plats, precis ovanför strecket.
*Villa/Lidköping kom på 4e plats iår, 1 poäng o placering före Edsbyn, som dock hade 6-måls bättre målskillnad.

Mina egna tankar kring matchen:

Att utläsa hur Edsbynsperspektiv och deras redaktion verkar man trivas bättre som underdog istället för favoriter. Klubben bjuder även ner en buss till Lidköping för de supportrar som vill stötta fram sitt lag till en semifinal plats. Jag tror att Edsbyns rutin kring viktiga matcher kommer bli väldigt matchavgörande, och att man helt enkelt kommer att ställa till med stora problem för Villa/Lidköping, och tror personligen att man vinner matchen, men de kommer bli oerhört jämnt och tufft och för de personer som är hemma så rekommenderar jag Svt24 imorgon kl 20:00!

Mitt spel blir enligt följande:

Villa/Lidköping - Edsbyns IF Dubbelchans X2 @ 2.04 Rek 5

Varför jag fegar ur med ett kryss är att det kommer bli oerhört jämnt, men det är ett överodds som jag tror på och Edsbyns Daniel Liw kommer bli livsviktig, och om jag tror rätt kommer han att vara med, han åker i vilket fall med i bussen ner.

Hejja BYN!

Kassan: 5 000:-
Lagda spel: 0
Vinster: 0
Förluster: 0
Push: 0
+/- : 0 units

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Froggystyle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-04, 00:22   #2
LL Cool J is hard as hell.

Boones avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 9728
Standard

Härligt rekar du kommer med. Keep it up!
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-04, 01:02   #3

Froggystyles avatar

Standard

Tack Boone för en bra sida!

Gammal 2010-03-04, 11:46   #4

Standard

Jag är nog inne på samma spår som dig.

Kommer nog bli en jämn match, men rutinen kommer nog att avgöra denna match och då har Byn lite fördel upp på Villa.

Det finns ett spöke som kan ställa till det för Byn och det är att dom ej har vunnit en enda match i Villas ny arena lika som att Villa har svårt i Byn.

Sånna saker kan sitta i huvudet på spelarna. Det är ju bara och titta på trenden Byn hade innan Bollnäs bröt den.

Men, men rutinen får avgöra ikväll till fördel för Byn.

Singel på Byn på ett odds 2.80 (Nordicbet) tycker jag är spelvärt!
samsonite76 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-04, 13:08   #5

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 559
Standard

tror villa är stenklara
limpanz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-04, 13:23   #6

Froggystyles avatar

Standard

Samsonite:

2,80 lockade riktigt mycket, men krysset är jag riktigt rädd för här, och då kunna spela X2 till över 2 i odds så känns de bra.

två riktigt jämna lag, Villa favoriter men Edsbyn är som sagt Edsbyn.

limpanz:

Stenklara vet jag inte, men favoriter givetvis. Större under har skett i sportens värld, gäller och hitta skrällarna!

Gammal 2010-03-04, 14:13   #7

Sharp$: 663

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Stenklar är den inte båda har bra chans, tror de kommer bli ruggigt jämnt och de är tillfälligheter som avgör. Villa har Anderssons och Bryngelsson som alltid e att räkna med sen vet jag inte Edling, Hasse, Kuben, Hedqvist i Edsbyn dom måste spela upp sig ikväll osv om dom ska vara med men fördel Villa men den e knapp.
Fangtastic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-04, 15:44   #8

Froggystyles avatar

Standard

Fangtastic:

Självklart har Villa fördel här. Men Hedqvist, Edling, Liw(Om han kan spela) har mer rutin ifrån såna här viktiga matcher, Villa missade som sagt slutspel förra året och hade blott en poäng mer än Edsbyn iår.

Villa har hemmaplan så naturligtvis har Villa fördel, men tror på liten skräll härt, tror inte Villa klarar pressen.

Gammal 2010-03-04, 16:35   #9

ryggas avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 9

Ryggas resultat
Stats: 16 - 20 - 2
ROI: 117.40%
Vinstprocent: 44.00%

Standard

Spelar Edsbyn till 2,80. Säger Edsbyn - Hammarby i semi.

Vill också säga att du gör bra rekar men ska du inte uppdatera kassan och lagda spel?
rygga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-04, 17:40   #10

Sharp$: 360
Standard

Angående Liw, så spelade han ju förra matchen, om än inte fullt kry. Han var tämligen osynlig senast och lär inte göra mycket mer väsen av sig idag, då det säkerligen tar några matcher innan han är i matchform. Och de matcherna tror jag inte han får den här säsongen, då jag ser Villa som klara favoriter ikväll. Senast i Edsbyn jobbade de sig starkt ifatt till 3-3 efter tre mål av Bryngel innan Edsbyn lite turligt gjorde mål på två raka hörnor och på så vis punkterade matchen. Klar fördel Villa ikväll, helt klart.
Fubar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-04, 18:24   #11

Froggystyles avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rygga.com Visa inlägg
Spelar Edsbyn till 2,80. Säger Edsbyn - Hammarby i semi.

Vill också säga att du gör bra rekar men ska du inte uppdatera kassan och lagda spel?
Just nu lirar jag faktiskt utan kassa, jag kör nån hundring hit och dit om jag ska vara ärlig!

Jag har inte fått min lön för Januari månad ännu efter problem, men de ska komma nu i veckan så just nu ger jag ut mina rekar utan att själv spela!

Lite tråkigt då jag just nu är 3/3 men så brukar de vara haha

Gammal 2010-03-04, 21:34   #12

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 16
Standard

Kom igen nu Edsbyn, kvittera!
sanken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-04, 22:00   #13

Froggystyles avatar

Standard

3-1 i matchen, jämnare än vad oddsen säger på förhand, tråkigt att den inte gick in, meb ändå klart nöjd med reken.

Svara

td