Tips: gå emot ungdomsfavoriten Munther. Förra veckan märktes att ungdomarna inte röstar så mycket. En stor orsak är att det är sportlovstider. Denna helg är sista för en majoritet av landet (ex. Uppsala län, Södermanland, örebro, skåne, halland etc.) och det är första helgen för Stockholms län, västmanland, värmland mm.
Just denna helg är en av de helger med flest människor i rörelse till och från semestrar (bl.a. thailand). Många barnfamiljer åker bort och kan inte rösta. Det är en av orsakerna till att det är så få so röstar (kolla förra veckan t.ex.) och att det inte är ungdomarnas favoriter som vinner.
Munther kommer som bäst till andra chansen (baserat på detta och minutlyssningen)
Själv gillade jag Therese bäst men som nykomlingen räcker hon inte till final.
Robin S hade svag röst och sjöng falskt. låten verkar lite intet sägande och han går inte vidare.
Ralf Gyllenhammar kan komma topp 5, men bör inte räcka till final.
Lucia Pinera är bättre än vad ni andra tycker men jag tror hon missar topp 5.
Army of lovers givna till final.
Sylvia tror jag når final också då hon är ensam seniorfavorit denna vecka, och Så mycket bättre gör mkt för bortglömda artister
Så här slutar det:
Army of lovers
Sylvia V
--------------
Munther
Therese
-------------
Robin eller Ralf
----------------
Pinera
Behrang
Intressant fakta: Therese har skrivit en låt som Danny Saucedo hade med på sin första skiva,