|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-02-21, 22:24 | #91 |
Jaha, veckans övningar, vågar någon gissa denna vecka efter förra veckan... den dubbeln måste ju ha gett pengar om någon hittat den...
Oh well. Lyssnat på enminutrarna och här är det jag hittat som spelvärt: Pinera sist, 3.10 på Svenska Spel, känns som en riktig kalkon så 3.10 känns ok. Sylvia Vrethammar är tippad sist men jag tar henne till 9.10 till andra chansen på Svenska Spel. Glöm inte att det även finns seniorer som röstar, vad gillar din mamma? Vrethammar fick också mycket tv-exponering genom "Så mycket bättre" och det ger några extra röster. Jag säger inte att det är ett säkert spel, men 9.10 är högt. Dock tror jag inte att hon går direkt till final. Robin Stjernberg känns som en låt som det skulle kunna vara lite tryck i om han får till det på lördag. Säkert är Ulrik Munters låt ok den också, även om jag på minutlyssningen rankar Robin Stjernberg högre. Dock har ju Munter mycket fans. Min kantboll denna vecka, som jag får en känsla på är Therese Fredenvall, högoddsare som skulle kunna gå rakt genom rutan och få massor med röster. Ja, hon är debutant och ja, hon är ensam tjej med gitarr... men kolla på tjejen och lyssna... den här kan vara en riktig kanon och jag spelar henne både direkt till final till 10 ggr och till andra chansen till 5 ggr (AC på Unibet). Fredenvall/Munter till 25 ggr (Unibet) och Fredenvall/Stjernberg till 80 ggr (Svenska Spel) känns som bra topp 2-dubblar. Ralf Gyllenhammar... ja... kanske... men ingen glasklar enminutare, kan hamna var som helst känns det som, då spelar jag inte en favorit, försöker hellre fälla och sätter en slant på att han kommer sjua eller sist (90 resp 230 ggr pengarna), glöm inte att Amanda Fondell kom sjua förra veckan och hon var tokfavorit... Behrang Miri har en medryckande låt, och kommer säkert högt, men jag hittar inget odds jag gillar. För lågt för att spela den både till final och till andra chansen och jag har svårt att placera in den. Senast redigerad av Tomte den 2013-02-21 klockan 22:27. |
|
2013-02-21, 22:37 | #92 | |
Citat:
Klart att det är pinsamt att tippa Melodifestivalen... ballare att hitta en stenklar vinnare på travet eller en skräll i fotboll, men vad f-n, pengar är pengar och om man nu ändå ska umgås med folk som ska titta så... Slumpen, japp såklart att den finns. När jag väljer spel går jag på någon kombination av känsla, artist och häxkonst... ;-) Eller kanske ska uttrycka det så här, jag försöker alltid hitta övervärde och ganska ofta tycker jag att det kan finnas det. Överodds precis som vad som helst. Artistens namn är viktigt, likaså rutin. Publikundersökningen lägger jag inte så stor vikt vid av två anledningar. Dels har jag sett ett antal finaler på plats (jobbet) och vet att live och tv är två helt olika saker, dels är det "för sent" att spela när publikundersökningen kommer - den har ju oddssättarna också sett. Viktigaste faktorn i mina gissningar är "blir det här bra i tv"? Vad har gått bra de senaste åren? Kan man plocka bort någon som chanslös? Äh... känsla och häxkonst kanske var en bättre sammanfattning... tjänar jag pengar på det så kan jag leva med det... :-) |
||
2013-02-22, 00:30 | #93 |
Tycker Munther och Behrang Miri har dom bästa låtarna denna vecka. Överlag mycke skit den här veckan, sämre klass än normalt och då är det illa.
Tror precis som dig Tomte att Terese Fredenwall kan knipa en plats till andra chansen, fint odds på det. Ralf Gyllenhammars klipp är inge vidare, svårt att få något grepp om låten. Folk verkar gilla den och det händer lite på scenen iaf. Måste höra mer för att få en bättre uppfattning. Army of Lovers känns som en besvikelse, låten är inte i närheten så catchig som deras tidigare hits. Något modernare, mycket sämre. Scenshowen kanske kan lyfta låten något. Robins Stjernbergs låt är alldeles för svårsjungen för honom, är ordentligt falskt på repet. Även om han skulle sjunga bra på lördag så tror jag Munther kommer äta upp dom flesta av hans eventuella röster. Vrethammar, bara trist. Lucia Pinera, ännu sämre. God chans att komma sist. |
|
2013-02-22, 02:03 | #94 |
Tips: gå emot ungdomsfavoriten Munther. Förra veckan märktes att ungdomarna inte röstar så mycket. En stor orsak är att det är sportlovstider. Denna helg är sista för en majoritet av landet (ex. Uppsala län, Södermanland, örebro, skåne, halland etc.) och det är första helgen för Stockholms län, västmanland, värmland mm.
Just denna helg är en av de helger med flest människor i rörelse till och från semestrar (bl.a. thailand). Många barnfamiljer åker bort och kan inte rösta. Det är en av orsakerna till att det är så få so röstar (kolla förra veckan t.ex.) och att det inte är ungdomarnas favoriter som vinner. Munther kommer som bäst till andra chansen (baserat på detta och minutlyssningen) Själv gillade jag Therese bäst men som nykomlingen räcker hon inte till final. Robin S hade svag röst och sjöng falskt. låten verkar lite intet sägande och han går inte vidare. Ralf Gyllenhammar kan komma topp 5, men bör inte räcka till final. Lucia Pinera är bättre än vad ni andra tycker men jag tror hon missar topp 5. Army of lovers givna till final. Sylvia tror jag når final också då hon är ensam seniorfavorit denna vecka, och Så mycket bättre gör mkt för bortglömda artister Så här slutar det: Army of lovers Sylvia V -------------- Munther Therese ------------- Robin eller Ralf ---------------- Pinera Behrang Intressant fakta: Therese har skrivit en låt som Danny Saucedo hade med på sin första skiva, |
|
2013-02-22, 03:51 | #95 |
Att barnfamiljer åker till Thailand är nog försumbart för Munther, det är trots allt 3,5 miljon som tittar och normalt runt 400k röster. Det va 90k fler röster i tredje deltävlingen än den första, 39k färre i den tredje än den andra. Så att få röstade förra veckan stämmer inte.
Jag tror heller inte bara ungdomar kommer rösta på Munthers låt, visst det är ingen jättestark låt, men motståndet skrämmer inte direkt. Det mesta är så dåligt så jag förstår inte vad folk ska rösta på den här veckan egentligen. Kanske kan bädda för någon skräll? Sjukt snyggt om du skulle sätta din topp 2, 575 ggr på SvS just nu |
|
2013-02-23, 00:58 | #96 |
Super Moderator
|
Så har också denne svensk lyssnat på de 8 minuterna. Eller ja, inte riktigt 8 minuter eftersom i stort sett alla bidragen fick mig att klicka på bakåtknappen efter några sekunder. Inga direkt höjdare.
Med ett undantag. Såklart, Ulrik Munther! Det här mina vänner, är årets enda utmanare till Yohio. En storslagen arenarocklåt med ett snyggt nummer - jag tror absolut att han kan få stå på scen i Malmö igen om några månader om än i något större sammanhang. Bara han klarar av att leverera låten i finalen... Yohio finns strax under 2x pengarna och Munther runt 3x som slutsegrare. Hade jag inte varit sämst på att tippa Melodifestivalen hade det blivit en liten peng på Kungsbackas stolthet Ulrik. Och eftersom jag inte kommer att spela så kommer han naturligtvis att vinna hela tävlingen... Och Behrang Miri - doftar det inte lite ESC-Frankrike anno 2010? http://www.youtube.com/watch?v=IX2pxtkhx-M |
2013-02-23, 01:00 | #97 |
Sitta och analysera låtarna känns rätt meningslöst efter förra veckan. Spelar ingen roll hur det låter då folket umgåtts med nästan hela gänget framför
stjärnorna på slottet. Claes Malmberg dessutom som Evert Bäckström och kultklassikern Samma sak med Let's Dance. Det kvittar att man "dansar" som en stelopererad häst om man blivit folkkär genom Rena rama Rolf och som Kurt Olsson. Ranelid och så vidare men ni fattar nog poängen nu. Vad leder det här oss fram till då. Jo i morgon har vi ett återuppståndet kultband där åtminstone en av medlemmarna säger sig ha legat med kungen. Army of Lovers @ 8.30 hos monopolet. Öppnade på 5.60 så Anders Borg blir bara glad om den sitter. Betydelsen ska inte underskattas. Vad ska kunna gå fel egentligen?
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jensw (+5) |
|
2013-02-23, 18:31 | #98 |
5.90 nu. Bra stöd.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jensw (+1) |
|
2013-02-23, 19:07 | #99 |
Håller med Wagge om att Kärleksarmén ser ut att vara underskattade. Lägger mina kulor på Ralf till andra chansen till 2,25. Hade han sjungit någorlunda vore nog chansen till direktkval stor med ett nummer som sticker ut på ett bra sätt, men det låter ju för bedrövligt emellanåt när karln öppnar truten.
Lurig omgång i övrigt, kan väl köpa att Munther är favorit men så enormt stor??
2013-02-23, 20:47 | #100 |
Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 3948Sponsorpodden på Sharps Stats: 3 - 8 - 1 ROI: 162.92% Vinstprocent: 27.27% |
Inget livespel på svs?
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
2013-02-23, 22:07 | #101 |
Hahahaha Army of Lovers-låt kan nog vara det värsta skitet jag någonsin hört. Herre min skapare...
|
|
2013-02-23, 22:34 | #102 |
Så illa kan det inte vara då dom hade två låtar efter sig.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2013-02-23, 22:53 | #103 |
Jag missade större delen av spektaklet så har faktiskt inte hört dom två bidragen som hamnade 7:a och 8:a Jean-Pierre/Pablo/Liberace Barda (eller vad fan han nu heter) borde hålla sig sax och kam, inte sång och dans.
|
|
2013-02-23, 23:40 | #104 |
Ni som är inbitna melodifestivalare. Behöver man alltså inte sjunga live? Har fått för mig att detta varit en regel?
2013-02-23, 23:56 | #105 | |
Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 3948Sponsorpodden på Sharps Stats: 3 - 8 - 1 ROI: 162.92% Vinstprocent: 27.27% |
Citat:
Ganska häftigt idag när Henemark märker "JUST DET! Nu ska jag sjunga!" och är en sekund efter ljudet
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|