Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-14, 15:25   #46
 
Jensws avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Östersund
Inlägg: 623
Sharp$: 4689
Standard

Minutlyssningen är uppe nu på de flesta bidragen.

Spontant tycker jag att Fondell är alldelles för stor favorit. Runt 1.30ish i odds på finalplatsen känns helt fel.

vad säger ni andra?
Jensw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 15:42   #47
 
hofxis avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 9
Sharp$: 1089
Standard

Håller helt med. Jag gillade verkligen inte fröken Fondells låt.

Kluven till Elin Peterssons "Island". Inget fel på låten i sig men förmodligen ingen låt för Melodifestivalen. Känner ändå ett sug att lägga en slant på henne som finalist till 20ggr hos Unibet. Avvaktar tills det går att tjuvlyssna på alla bidrag.
hofxi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 15:56   #48
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hofxi Visa inlägg
Håller helt med. Jag gillade verkligen inte fröken Fondells låt.

Kluven till Elin Peterssons "Island". Inget fel på låten i sig men förmodligen ingen låt för Melodifestivalen. Känner ändå ett sug att lägga en slant på henne som finalist till 20ggr hos Unibet. Avvaktar tills det går att tjuvlyssna på alla bidrag.
Om du är sugen så finns hon till 28ggr för samma spel hos Svenska Spel. Själv lirade jag på reken till "bara" 12 ggr och den har varit nere i 6 ggr som lägst (som jag sett i alla fall). Inte helt övertygad om låten, kan vara en riktig kalkon, eller så går den rätt genom rutan och krossar allt...
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 18:55   #49
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Nu finns minuterna för alla bidrag. Gick ju bra förra veckan så jag provar igen.

Det som sticker ut positivt tycker jag är Eddie Razaz - ser inte hur han ska missa att antingen gå direkt eller till andra chansen. 4.10 på topp-2 respektive 3.20 på andra chansen tycker jag ser bra ut. Svenska Spel på båda.

Elin Petersson blir jag inte klok på, fågel eller fisk är väl frågan, känns som en fisk men kanske, kanske kan det vara en kanon som går jättebra i tv. Till 28 ggr direkt till final (Svenska Spel) och 12.50 andra chansen (Unibet) tycker jag att hon är värd en chanspeng.

H2H känns svårare denna vecka, men 3.04 på Leon mot Fondell och 1.75 på Razaz mot Rolinski hugger jag.

Vilka två går då vidare, ja personligen gillar jag skapliga odds och väljer Razaz + Leon till 15.50 samt en slant på Razaz + Petersson till 270 ggr (Svenska Spel).

Just nu är Svenska Spel högst på mycket men det brukar svänga, likaså rörde sig H2H-oddsen rätt mycket förra veckan, så jag uppmanar alla som vill spela att hålla koll. Personligen spelar jag State of Drama mot af Ugglas om den rör sig uppåt 2 ggr (1.55 nu, vilket jag tycker är för lågt).
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 21:48   #50
 
Jensws avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Östersund
Inlägg: 623
Sharp$: 4689
Standard

4.75 på Eddie till final nu(Svs), tycker faktiskt han har den bästa låten i hela fältet.
Titta bara på David Lindgren som gick vidare från ett lika svagt fält.

Jag tror faktiskt på Eddie och ugglas vidare...(28 ggr Svs)
Jensw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 00:18   #51
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 1304
Standard

Håller helt med, baserat på 1 min tycker jag också Eddies låt är den bästa. Läst vissa som tycker och tror att folk blir trötta på att det liknande bidrag som startar mello varje vecka, men det tror jag inte alls på, folk har ju ett liv utanför mello. Svenska Spel kanske är inne på samma spår och Edwalds miss att ta sig direkt till finalen förra veckan har nog påverkat Eddies odds uppåt.

Förstår inte heller Fondell-hypen, men hörde/läste att hon gjorde bättre rep än det som visas i 1 minutsklippet.

Den jag rankar 2a är Caroline af Ugglas, betydligt mer innerligt än både järvinen & wolff med en bättre text. Svenska folket är förhoppningsvis med på noterna den här gången, istället för att skicka henne till andra chansen innan hon nästan vann i finalen ~319k mot ~322,5k röster.

Lirar samma lir som Jensw.
bingotant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 05:43   #52
 
Jensws avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Östersund
Inlägg: 623
Sharp$: 4689
Standard

Det brukar ju vara en omröstning efter repet, är.det nån som vet vart man kan hitta siffrorna?
Jensw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 06:12   #53
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jensw Visa inlägg
Det brukar ju vara en omröstning efter repet, är.det nån som vet vart man kan hitta siffrorna?
Är inte genrepet ikväll? Brukar vara efter det dom röstar va?
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 06:29   #54
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Angående H2H:spel. Är inte Elin P mot Ravaillacs till 4,59 ett intressant odds hos SvS? Min känsla är ju att gubbarnas buskis är en given flopp och 7e/8elatsen känns smått given. Tror själv inte Elin kommer sist, likt Felicia Olsson förra veckan så kommer hon att få sina röster.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 07:18   #55
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 1322
Standard

Mina tankar efter 1 minutsklippen:

State of drama - sägs vara en ballad som växer ju mer man hör den. Tittarna hinner dock inte höra den tillräckligt. Får svårt.

janet Leon - Favorit men en enormt svag sådan. Hon sjunger inte bra och är inte särskilt poppis. Låtskrivaren är samma som Ewalds låt häromveckan och den fick ju bara plats i Andra chansen trots att den var storfavorit. Denna når inte längre.

caroline af Ugglas - Känns som hon detta år kan gå direkt till final. Folk minns hur hennes låt häromåret växte och blev det stora bidraget som höll långt efter ESC.

Martin Rolinski - Svänger OK och han sjunger bra. kan nå finalen.

Amanda fondell - Kan nå final baserat på att hon vann idol. Låten sämre än jag hade förväntat mig, liksom hennes engelska.

Elin P - Nejnejnej. Ointressant och när hon sjunger görs toabesöken.

Ravaillacz - Komemr gå riktigt bra eller floppa rejält. beror på hur äldre generationen röstar och om de väljer denna före caroline eller inte. Körberg stor.

Eddie Razaz - Känns som vi hört denna förut. ganska tråkig låt och glöms bort lätt.


Mina tips:

Till Final:
Caroline af Ugglas (definitivt)
martin Rolinski

Andra chansen:
Eddie Razaz
Amanda Fondell

Femma:
Ravaillacz

Ut:
Janet leon
Elin P
State of drama



Spel hos Svenska spel:
Ugglas till final 3,45
Rolinski/ugglas 34,00
Eddie / Ugglas 20,00
Janet Leon 8:a 15,00
State of drama 8:a 8,90

H2H:
Ugglas att slå S of drama 1,75
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
benny28hbg (+5)
wedetips är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 08:25   #56
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Angående H2H:spel. Är inte Elin P mot Ravaillacs till 4,59 ett intressant odds hos SvS? Min känsla är ju att gubbarnas buskis är en given flopp och 7e/8elatsen känns smått given. Tror själv inte Elin kommer sist, likt Felicia Olsson förra veckan så kommer hon att få sina röster.
Håller med om att oddset är intressant nu. Både Elin "kanske en kalkon eller kanske en kanon" och Ravaillacs "Sean Banan för pensionärer" känns som att de kan gå hur som helst, 4.59 på en coinflip tar jag alla dagar i veckan.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 08:49   #57
Banned
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 134
Sharp$: 417
Standard

Visste inte att Modern Talking ställde upp med en gammal låt i svenska uttagningen

Och härligt att Litauen ställer upp igen med sin låt "we are the winners". Svenska mello har tagit sig till nya nivåer helt klart.

Solklar vinnare i morgon är Eddie Razaz!

så...


Direkt till final...

1. Eddie Razaz (överlägsen hit, sätter sig bra och bra ös och melodi)
2. Amanda Fondell (hon är känd av yngre och låten sticker ut, behövs några lyssningar. går hon till andra chansen vinner hon hela tävlingen dock)


Andra chansen...

3. Ravaillacz (hemskt och bara hemskt. men röstar alla som skiter i mello kanske det kommer här. körberg är ju dock grym, haha)
4. Janet Leon (hyfsad låt men sätter sig inte och kan aldrig komma högre)


Femma...

5. Carolin af Ugglas (kanske byter plats med Ravaillacz) (gillar Ugglas)



6. Martin Rosinsky (diggar denna)
7. Elin Peterson (nej nej nej, hur hamnade denna här? slåss om sistaplatsen)
8. State of Drama (fy fan vad hemsk och äcklig låt och så äckelsmörigt vidrigt så lägg sen som myrornas krig om natten istället. sist!)

Senast redigerad av MelloDillo den 2013-02-15 klockan 09:07.
MelloDillo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 09:42   #58
Banned
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 134
Sharp$: 417
Standard

Ni som vill höra hela låten av Martin Rolinski hittar den här

http://www.youtube.com/watch?v=eNvUS-6PTbs
nedan är den snabbare varianten som är ännu mer lik
http://www.youtube.com/watch?v=fSDDU9D_4iI



och ni som vill lyssna på hela låten av Ravaillacz hittar den här. Kanske inte likt men lite samma... Körberg med en megafon hade varit trevligt.

http://www.youtube.com/watch?v=zxfyg0__vB4

Senast redigerad av MelloDillo den 2013-02-15 klockan 10:02.
MelloDillo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 11:40   #59
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 1304
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jensw Visa inlägg
Det brukar ju vara en omröstning efter repet, är.det nån som vet vart man kan hitta siffrorna?
Efter publikrepet ikväll, 21.30 görs undersökningen. Har de senaste veckorna gått att följa på:

http://blogg.svenskaspel.se/oddsblog...stivalbloggen/

När ni ändå är där, läs det här inlägget:

http://blogg.svenskaspel.se/oddsblog...elodifestival/

Vad yrar han om? Han är alltså nån typ av chef på Svenska spel.
bingotant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 13:36   #60
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

En fundering... Varför har folk lagt ut Janet Leon till 11 och 14ggr på Betfair när hon inte finns någon annanstans till mer än 6-8 ggr, känns högt även för att vara Betfair eller vet någon något som vi andra dödliga inte vet?
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td