Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-28, 10:24   #1
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Melodifestivalen Vinnare!


Hej!

På lördag drar Svt igång sitt stora dragplåster Melodifestivalen.

Man får väl tycka vad man vill om detta spektakel, men det drar mycket tittare och på nåt viss så lyckas man själv hamna framför tv:n och se på det!

Att det dessutom erbjuds odds till denna tävling, gör ju inte saken mycket sämre för oss spelare.

Jag har noga läst och lyssnat på samtliga deltagare inför årets upplaga, och måste säga att det är ganska klent startfält. Men många nya ansikten och det är ju inget minus heller.

Bolagen erbjuder ju lite olika spel, att gå vidare till finalen (2 bästa från varje lördag) att gå vidare till "andra chansen", vinnare och sen vara bland de 3 första i finalen.

Här anser jag mig hittat ett riktigt intressant odds, och jag skulle bli mycket förvånad om detta odds står sig innan lördag då tävlingen drar igång.

Självklart är det MUSIK vi pratar om, och man kanske kan tycka att det är lite lotto över det hela.
Men jag anser ändå det finns stort värde i detta spelet.

David Lindgren som vinnare, ger 7.00 degen hos unibet, för att jämföra 5,00 hos nordicbet och 5,50 hos bet365.


David Lindgren slog ju igenom förra året med låten ”Shout It Out” där han kom på en 4:e plats.

Killen är ju väldigt trevlig och sympatisk, och går hem hos det flesta människor och detta är enbart ett plus då det skall ringas in på röstningen.


Om man jämför startfälten från förra året där David kom 4:a mot årets och man får 7,00 pengarna som vinnare, så måste man hugga direkt!

Artister som jag ser emot är väl ; Ulrik Munter,Janet Leon och Anton Ewald.

Låten han skall framföra iår "Skyline", är hyfsat lik den förra året, med mycket dans och framförallt TEMPO, som får publiken att hänga på direkt!
Dessa faktorer är stora PLUS när det gäller schlager!


David går ut nu redan på lördag i karlskrona, och det ser jag inte som något negativt direkt, utan han visar vart skåpet skall stå och går vidare till final. Och sen sitter vi med spel till 7ggr i finalen, medans övriga kanske får 2,50-3 ggr på sin höjd!


Jag kan för övrigt nämna att jag satte 9/10 spel förra året i h2h i melodifestivalen, så jag anser mig vara "hyfsat" kunnig ändå inom detta.

Tack för ordet, och simma lugnt!

//
Skubb14
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-28, 10:38   #2
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 447
Sharp$: 1051
Standard

Kan även tillägga att han var gäst i Vakna med NRJ imorse och var smått optimistik om chanserna Taget iallafall!
marvel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-28, 11:28   #3
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 400
Sharp$: 2349
Standard

Det är en stor fördel att ha varit med och presterat bra året innan som Lindgren gjorde, MEN det kan även vara en nackdel

Nu förväntar sig alla en monsterlåt igen, årets bidrag måste vara klasser bättre än förra årets för att han ska få sina röster och jag tvivlar på att han kan fixa det. Att "bara" komma med en lika bra låt går inte.

Ulrik Munther tror jag dock kan göra det, en mer etablerad artist med bättre crew bakom sig och en tredjeplats i ryggen, han har ju dessutom maxat stöd från chicksen!
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-28, 11:30   #4
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

I december stod David i 13x, värderar du ahn starkare nu än då?
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-28, 11:34   #5
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Absolut så har Ulrik Munther ett plus med alla småtjejer som kan "ringa" in honom som vinnare..

Men jag står fast vid mitt tips, och hoppas David levererar igen!
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-28, 12:57   #6
Banned
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2
Sharp$: 4
Standard

Han tar sig inte ens till final i år...
JonasBrothers är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 11:17   #7
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 4
Sharp$: 247
Standard

Vad tror du om Eric Gadd till andra chansen nu på lördag?
Casfer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 11:59   #8
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Skubb14: Var har du hört alla låtar? Det är förbjudet enligt deras regler att de får spelas innan tävlingen så hur har du fått tag i de?
Eller menar du att du lyssnat på intervjuer med alla deltagare?
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 23:07   #9
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 1322
Standard

Tydligen stora insatser på Michael Feiner & Caisa idag. De har seglat upp som andrafavoriter tillsammans med Anna Järvinen i lördagens tävling.

Eric Gadd gick från 2,50 hos William Hill till 21,00 idag i odds på kvalificering till final.
wedetips är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 09:02   #10
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 1322
Standard

Har lyssnat på veckans bidarg. Ingen av dem komem vinna melodifestivalen (om de inte blir mkt bättre då det gäller) Men till lördagen tror jag att följande har chans

David Lindgren - blekare än senast men ändå bra chans mot svagt motstånd
Yohio - kan bli stora utropstecknet. Fartig låt som kan bli bra i TV.
------------------------------------
Anna Järvinen - kan bli en caroline af Ugglas men behöver tid att växa och en plats i andra chansen är det bästa den kan få. Tyvärr för blek sångerska.
jay-jay Johansson - Kan få slåss om samma röster som Järvinen och kan hamna sist pga detta men detta är en sång som kan falla många i smaken.
Feiner + Caisa - På repet lät sånegrska för jäkligt illa, verkar inte kunan sjunga. men kanske ordnar det till sig ill lördag och de hamnar i andra chansen.
------------------------------------
Cookies n beans - Jag gillar Frida men inte med cookies n beans och definitivt inte i denna låt som är råkig.
Eric Gadd - Låter OK, men är så tråkig och ointressant. Gadd är 20 år för sen för att lyckas i Melodifestivalen.
mary n´diaye - Sämst av dem alla. Låten kass, sångerskan ointressant. Kommer klart sist
wedetips är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 10:43   #11
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 2234
Standard

Jag tror JayJay blir sist och Gosa-låten överraskar och plockar en plats i andra chansen.
daders är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 10:47   #12
 
schteks avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 337
Sharp$: 6733
Standard

Kul att följa lite snack om mello. För att skapa lite intresse och spänning är ju lite betting ett roligt sätt. Svårt dock att analysera då det är mycket spekulationer.
efter ha kollat 1min klippen på svt så var jag rätt impad av YOHIO. Jag spelade "hen" till 2,50 på svs i onsdags att gå direkt till final. Igår kastades oddsen om och Yohio ligger nu på 3,65. (Edit: sänkt till 2,55)
Lite surt så här i efterhand men var rädd för att oddset skulle gå åt andra hållet. Intressant att spekulera om vilka som röstar på detta spektaklet. Klart är väl att yngre röstar mer.
Yohio är udda och låten är pop-rockig. Känns som alltid någon udda går vidare och någon låt åt det rockiga hållet.
Jag är bara rädd för järvinen då någon ballad alltid går bra. Dock sticker hon inte ut som person i dessa sammanhang. Yohio till andra chansen kan också vara intressant. Jag utgår från att det bara är en plats ledig till finalen då lindgren borde ha en walk in the park dit.

Senast redigerad av schtek den 2013-02-01 klockan 12:38.
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 12:20   #13
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Bara jag som har extremt låga limits på Bet365 på melodifestivalen?
Tänkte lägga in en stor peng på YOHIO men fick tillbaka att maxinsatsen var 366 kr.
Fick den till 4 ggr iallafall, droppade till 3.50 stax efter.
Tog även Yohio vs Järvinen på 3.75.
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 13:24   #14
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wedetips Visa inlägg
Har lyssnat på veckans bidarg. Ingen av dem komem vinna melodifestivalen (om de inte blir mkt bättre då det gäller) Men till lördagen tror jag att följande har chans

David Lindgren - blekare än senast men ändå bra chans mot svagt motstånd
Yohio - kan bli stora utropstecknet. Fartig låt som kan bli bra i TV.
------------------------------------
Anna Järvinen - kan bli en caroline af Ugglas men behöver tid att växa och en plats i andra chansen är det bästa den kan få. Tyvärr för blek sångerska.
jay-jay Johansson - Kan få slåss om samma röster som Järvinen och kan hamna sist pga detta men detta är en sång som kan falla många i smaken.
Feiner + Caisa - På repet lät sånegrska för jäkligt illa, verkar inte kunan sjunga. men kanske ordnar det till sig ill lördag och de hamnar i andra chansen.
------------------------------------
Cookies n beans - Jag gillar Frida men inte med cookies n beans och definitivt inte i denna låt som är råkig.
Eric Gadd - Låter OK, men är så tråkig och ointressant. Gadd är 20 år för sen för att lyckas i Melodifestivalen.
mary n´diaye - Sämst av dem alla. Låten kass, sångerskan ointressant. Kommer klart sist
Bet365 ger 9ggr på Mary N'diaye att sluta sist, måste ju vara värt en slant.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 13:54   #15
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 3
Sharp$: 644
Standard

Hugger Lindgren/Feiner Caisa(med saxofonsnubben) går till final 5.75 @ SS

Lindgren(Danny-kopia) borde vara given top 2 och Saxofonbidraget lär göra succé(som snubben från Moldavien gjorde med sitt för ett par år sen i eurovision). Resten av bidragen med SS-andrahandaren Järvinen vara inga hits

Finns 3.10 SS på Feiner Caisa till final, men de känns lika bra att ta med Lindgren till 5.75 på kombon.

Unibet med 4ggr på samma kombo

Senast redigerad av Baptista den 2013-02-01 klockan 13:58.
Baptista är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 14:06   #16
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Hur ser reglerna ut? Nedan exempel lär ju ingen gå till final eller andra chansen.

H2H

Mary N´diaye 2,20
Cookies n Beans 2,20
Båda till final eller andra chansen 4,50

Om jag tippar på både A & B är det en garanterad vinst eller har jag fattat reglerna fel?
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 14:10   #17
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Hur ser reglerna ut? Nedan exempel lär ju ingen gå till final eller andra chansen.

H2H

Mary N´diaye 2,20
Cookies n Beans 2,20
Båda till final eller andra chansen 4,50

Om jag tippar på både A & B är det en garanterad vinst eller har jag fattat reglerna fel?
Om den ena kommer 5a och den andra 7a så är väl den ena före den andra?
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 14:17   #18
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Precis så jag tänker också och då kan jag ju sätta 100kr på vardera och ändå tjäna 20% på det? det kan inte stämma att det är så, för då ger ju bolaget bort pengarna...
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 14:18   #19
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Hugger några till efter minutlyssningen:

Yohio topp 2, 4 ggr hos William Hill, känns väl som en trevlig poplåt, lite nytt kul "koncept", känns som ett ok odds tycker jag.

Två långskott också, Gadd direkt till final till 21 ggr (William Hill) och Järvinen sist till 34 ggr (Bet 365), känns som en skittråkig ballad och oddset är högt, hoppas att balladälskarna gillar Jay-Jay
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 14:18   #20
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 2668


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är ej insatt och har bara hört små snuttar av bidragen, men är jag dum om jag tror att Eric Gadd plockar andra chansen @ 6.0?
roaben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 14:21   #21
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Precis så jag tänker också och då kan jag ju sätta 100kr på vardera och ändå tjäna 20% på det? det kan inte stämma att det är så, för då ger ju bolaget bort pengarna...
Spontant låter det ju som att du är inne på något intressant... hmmm...
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 14:36   #22
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 112
Standard

Bara jag som tycker att Yohios låt påminner om någon annan? Troligen ett intro till en serie eller film, känner igen den så väl men kommer inte på vilken
Badonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 14:42   #23
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 112
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Precis så jag tänker också och då kan jag ju sätta 100kr på vardera och ändå tjäna 20% på det? det kan inte stämma att det är så, för då ger ju bolaget bort pengarna...
De räknar ju positionerna som 1-2, 3-4, 5, 6, 7, 8. Om båda går till final så är det spelet till 4.50 som går in, likaså om båda går till andra chansen. Om de istället kommer på plats 5-8 så kommer den ena att vara före den andra
Badonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 15:05   #24
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badonk Visa inlägg
De räknar ju positionerna som 1-2, 3-4, 5, 6, 7, 8. Om båda går till final så är det spelet till 4.50 som går in, likaså om båda går till andra chansen. Om de istället kommer på plats 5-8 så kommer den ena att vara före den andra
Räknat lite, såvitt jag begriper så borde det väl finnas surebet? Båda till final ger 90 ggr hos Svenska Spel, Cookies till andra chansen 4 ggr och Mary 3 ggr hos Bet365. H2H Mary 2.20 hos Bet365 och Cookies 2.30 hos Unibet.

Har själv för lite pengar på kontona för att det ska vara värt det men kanske för någon annan?
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 15:11   #25
 
Jensws avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Östersund
Inlägg: 623
Sharp$: 4689
Standard

Spontant så tror jag nog att Gadd ska klara sig till andra chansen, så dålig är inte låten.
Jensw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 15:29   #26
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Räknat lite, såvitt jag begriper så borde det väl finnas surebet? Båda till final ger 90 ggr hos Svenska Spel, Cookies till andra chansen 4 ggr och Mary 3 ggr hos Bet365. H2H Mary 2.20 hos Bet365 och Cookies 2.30 hos Unibet.

Har själv för lite pengar på kontona för att det ska vara värt det men kanske för någon annan?
Rättar mig själv, Bet365 godkänner inte kombinationen med båda till andra chansen (bara singlar) så då funkar det inte. Unibet godkänner komben men där ger den bara 8.25. Kanske kan gå att få ihop det ändå om oddsen rör sig lite om någon orkar hålla koll på det. Båda till final just nu 100 ggr på Unibet förresten.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 21:36   #27
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 3
Sharp$: 644
Standard

4.33 @ Ladbrokes Yohio till final

Ni som får spela hos Ladbrokes har fina 4.33 på Yohio. SS har droppat den till 1.38
Baptista är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 22:18   #28
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Baptista Visa inlägg
4.33 @ Ladbrokes Yohio till final

Ni som får spela hos Ladbrokes har fina 4.33 på Yohio. SS har droppat den till 1.38
Finns även slutvinnare till 41 ggr hos William Hill, 10 ggr hos SS.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-02, 19:50   #29
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Hittar inte nån bättre tråd men Anna Järvinen till andra chansen plockar jag. Kvällens bästa låt men Yohio och Lindgren är "public votes" (nytt uttryck baserat på public bet? )

Järvinen till andra chansen 2.20@svs.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-02, 19:54   #30
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av djungelhjul Visa inlägg
Hittar inte nån bättre tråd men Anna Järvinen till andra chansen plockar jag. Kvällens bästa låt men Yohio och Lindgren är "public votes" (nytt uttryck baserat på public bet? )

Järvinen till andra chansen 2.20@svs.
Haha, ska sno ditt uttryck och dra för min tjej och son. När dom snart kommer att fråga vilka låtar jag tror på så ska jag fan dra en utläggning om att
"public" ligger på Yoiho, och Lindgren.
Jag tar min familj med utmattningsmetoden
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-02, 20:22   #31
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Och där var D Lindgren i final...

Nu skall jag "bara" jobba in honom som vinnare finalen också..
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-03, 18:22   #32
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 1028
Standard

Är det bara jag eller var inte Eric Gadds låt given i en final?

Skitbra låt tycker jag i alla fall!

http://www.youtube.com/watch?v=bXENcVZdEeQ
KungKlave är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-07, 19:21   #33
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Minutlyssningen inför lördag tycker jag ger lite spännande odds att sätta några spänn på. Känns inte som att Louise Hoffsten ska vara så chanslös och spelar den topp 2 till 15ggr och andra chansen till 5.25 (Unibet). Också intressanta H2H på Svenska Spel (hittar inte på något annat bolag), Swedish House wives 3.26 mot Joacim Cans, Sean Banan 3.08 mot A Ewald och Louise Hoffsten 1.51 mot F Olsson (som man också kan tippa sist till 2.20, utstrålning som en golfboll typ...).

SH wives/Sean Banan till final 18 ggr (Svenska Spel).

Ni som ska spela, kolla noga oddsen, Svenska Spel högst på mycket just nu.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-07, 23:51   #34
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 1322
Standard

Felicia olsson kommer bli farlig på lördag. Sean banan inte lika trallvänlig som ifjol. Cans låt var en besvikelse, kan dock komma topp 5.

Mina tips är

Anton Ewald och Sean banan till final
Felicia Olsson och Segerstedt/Damli till andra chansen
Strax därefter Cans och Wolff (som kan peta sig in högre)
SHW och Hoffsten chanslösa
wedetips är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-08, 19:04   #35
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wedetips Visa inlägg
Felicia olsson kommer bli farlig på lördag. Sean banan inte lika trallvänlig som ifjol. Cans låt var en besvikelse, kan dock komma topp 5.

Mina tips är

Anton Ewald och Sean banan till final
Felicia Olsson och Segerstedt/Damli till andra chansen
Strax därefter Cans och Wolff (som kan peta sig in högre)
SHW och Hoffsten chanslösa
Efter att ha lyssnat ett varv till får jag ge dig rätt ang F Olsson, första intrycket var nej, usch vad trist, men... får hon till det så kan den låten gå rakt genom rutan och bli livsfarlig... svårt - himmel eller pannkaka, men 125 ggr som slutsegrare kan jag inte motstå att sätta en liten slant på, lär ju sjunka rejält om hon går vidare.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-08, 19:32   #36
 
Wedinovics avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 189
Sharp$: 1634
Standard

Är det bara jag eller är inte bidragen denna helgen väldigt mkt bättre än förra?
Wedinovic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-08, 20:42   #37
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 1375
Standard

jo, generellt sett högre klass på dem denna vecka. tycker personligen Ewald som storfavorit känns ointressant. Bananen känns halvgiven i final och sen tror jag Jocke Cans kan lura folket med sin visrocks-historia
zorro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-08, 20:54   #38
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Har förr mig att det är en uttalad strategi från Björkman och company. Första deltävlingen skulle vara mer smal än tidigare och andra skulle mer tilltala den breda massan.
Sen är det ju bara frågan om egen smak och tycke
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 00:53   #39
 
Pekermans avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Skåne
Inlägg: 37
Sharp$: 2543
Standard

Folket runt Sean banan har lagt ner över 500.000 spänn på det framförandet och marknadsföring. Kommer flyga runt på scen och hinna med att byta kläder 25 ggr. Gillar svenska folket show så borde han va klar till final. Frågan är om folk kanske tycker det blir lite för mycket.
Pekerman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 08:14   #40
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pekerman Visa inlägg
Folket runt Sean banan har lagt ner över 500.000 spänn på det framförandet och marknadsföring. Kommer flyga runt på scen och hinna med att byta kläder 25 ggr. Gillar svenska folket show så borde han va klar till final. Frågan är om folk kanske tycker det blir lite för mycket.
Det ÄR för mycket! Men tyvärr räcker det till andra chansen. Låten är ju en katastrof egentligen som låter precis som förr...
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 14:23   #41
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Det ÄR för mycket! Men tyvärr räcker det till andra chansen. Låten är ju en katastrof egentligen som låter precis som förr...
Du slopar finalmöjligheterna?
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 15:40   #42
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dellgren Visa inlägg
Du slopar finalmöjligheterna?
Hoppas innerligt inte denna låt går vidare, precis innan refrängen är den en kopia av ngn som inte kommer fram på tungspetsen just nu..

Nej - det blev en slant på Cans och HouseWifes till 95ggr. Sugen på att komplettera med Cans och Hoffsten till 48ggr då dessa 2 låtar är de enda som man kan lyssna på utan att kräkas..

Synd att man inte kollade på detta förra veckan då Japanesen var ju stenklar, någon som har koll på vad den stod i komb med den andra direktvinnaren?
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 15:45   #43
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Vargen till att komma sist till 2,27 är ju godis egentligen om man bara hade kulorna...

Rätt önskerad.
1: Cans
2: HouseWifes
3: Hoffsten
4: Bananen
5: Felicia
6: Anton
7: Segerstedt
8: Vargen
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 09:28   #44
Banned
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 134
Sharp$: 417
Standard

Hej alla mellodiggare. Kul med en specifik tråd här. Vad säger ni om lördags startfält? Finns det något av intresse där?
MelloDillo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 11:38   #45
Banned
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 134
Sharp$: 417
Standard

Vad tror ni om lördagens tävling då? Elin Petersson är det ju snack om men kan hon verkligen vinna mot så etablerade och duktiga artister som är med nu till helgen?
MelloDillo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 15:25   #46
 
Jensws avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Östersund
Inlägg: 623
Sharp$: 4689
Standard

Minutlyssningen är uppe nu på de flesta bidragen.

Spontant tycker jag att Fondell är alldelles för stor favorit. Runt 1.30ish i odds på finalplatsen känns helt fel.

vad säger ni andra?
Jensw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 15:42   #47
 
hofxis avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 9
Sharp$: 1089
Standard

Håller helt med. Jag gillade verkligen inte fröken Fondells låt.

Kluven till Elin Peterssons "Island". Inget fel på låten i sig men förmodligen ingen låt för Melodifestivalen. Känner ändå ett sug att lägga en slant på henne som finalist till 20ggr hos Unibet. Avvaktar tills det går att tjuvlyssna på alla bidrag.
hofxi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 15:56   #48
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hofxi Visa inlägg
Håller helt med. Jag gillade verkligen inte fröken Fondells låt.

Kluven till Elin Peterssons "Island". Inget fel på låten i sig men förmodligen ingen låt för Melodifestivalen. Känner ändå ett sug att lägga en slant på henne som finalist till 20ggr hos Unibet. Avvaktar tills det går att tjuvlyssna på alla bidrag.
Om du är sugen så finns hon till 28ggr för samma spel hos Svenska Spel. Själv lirade jag på reken till "bara" 12 ggr och den har varit nere i 6 ggr som lägst (som jag sett i alla fall). Inte helt övertygad om låten, kan vara en riktig kalkon, eller så går den rätt genom rutan och krossar allt...
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 18:55   #49
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Nu finns minuterna för alla bidrag. Gick ju bra förra veckan så jag provar igen.

Det som sticker ut positivt tycker jag är Eddie Razaz - ser inte hur han ska missa att antingen gå direkt eller till andra chansen. 4.10 på topp-2 respektive 3.20 på andra chansen tycker jag ser bra ut. Svenska Spel på båda.

Elin Petersson blir jag inte klok på, fågel eller fisk är väl frågan, känns som en fisk men kanske, kanske kan det vara en kanon som går jättebra i tv. Till 28 ggr direkt till final (Svenska Spel) och 12.50 andra chansen (Unibet) tycker jag att hon är värd en chanspeng.

H2H känns svårare denna vecka, men 3.04 på Leon mot Fondell och 1.75 på Razaz mot Rolinski hugger jag.

Vilka två går då vidare, ja personligen gillar jag skapliga odds och väljer Razaz + Leon till 15.50 samt en slant på Razaz + Petersson till 270 ggr (Svenska Spel).

Just nu är Svenska Spel högst på mycket men det brukar svänga, likaså rörde sig H2H-oddsen rätt mycket förra veckan, så jag uppmanar alla som vill spela att hålla koll. Personligen spelar jag State of Drama mot af Ugglas om den rör sig uppåt 2 ggr (1.55 nu, vilket jag tycker är för lågt).
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 21:48   #50
 
Jensws avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Östersund
Inlägg: 623
Sharp$: 4689
Standard

4.75 på Eddie till final nu(Svs), tycker faktiskt han har den bästa låten i hela fältet.
Titta bara på David Lindgren som gick vidare från ett lika svagt fält.

Jag tror faktiskt på Eddie och ugglas vidare...(28 ggr Svs)
Jensw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 00:18   #51
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 1304
Standard

Håller helt med, baserat på 1 min tycker jag också Eddies låt är den bästa. Läst vissa som tycker och tror att folk blir trötta på att det liknande bidrag som startar mello varje vecka, men det tror jag inte alls på, folk har ju ett liv utanför mello. Svenska Spel kanske är inne på samma spår och Edwalds miss att ta sig direkt till finalen förra veckan har nog påverkat Eddies odds uppåt.

Förstår inte heller Fondell-hypen, men hörde/läste att hon gjorde bättre rep än det som visas i 1 minutsklippet.

Den jag rankar 2a är Caroline af Ugglas, betydligt mer innerligt än både järvinen & wolff med en bättre text. Svenska folket är förhoppningsvis med på noterna den här gången, istället för att skicka henne till andra chansen innan hon nästan vann i finalen ~319k mot ~322,5k röster.

Lirar samma lir som Jensw.
bingotant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 05:43   #52
 
Jensws avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Östersund
Inlägg: 623
Sharp$: 4689
Standard

Det brukar ju vara en omröstning efter repet, är.det nån som vet vart man kan hitta siffrorna?
Jensw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 06:12   #53
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jensw Visa inlägg
Det brukar ju vara en omröstning efter repet, är.det nån som vet vart man kan hitta siffrorna?
Är inte genrepet ikväll? Brukar vara efter det dom röstar va?
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 06:29   #54
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Angående H2H:spel. Är inte Elin P mot Ravaillacs till 4,59 ett intressant odds hos SvS? Min känsla är ju att gubbarnas buskis är en given flopp och 7e/8elatsen känns smått given. Tror själv inte Elin kommer sist, likt Felicia Olsson förra veckan så kommer hon att få sina röster.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 07:18   #55
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 1322
Standard

Mina tankar efter 1 minutsklippen:

State of drama - sägs vara en ballad som växer ju mer man hör den. Tittarna hinner dock inte höra den tillräckligt. Får svårt.

janet Leon - Favorit men en enormt svag sådan. Hon sjunger inte bra och är inte särskilt poppis. Låtskrivaren är samma som Ewalds låt häromveckan och den fick ju bara plats i Andra chansen trots att den var storfavorit. Denna når inte längre.

caroline af Ugglas - Känns som hon detta år kan gå direkt till final. Folk minns hur hennes låt häromåret växte och blev det stora bidraget som höll långt efter ESC.

Martin Rolinski - Svänger OK och han sjunger bra. kan nå finalen.

Amanda fondell - Kan nå final baserat på att hon vann idol. Låten sämre än jag hade förväntat mig, liksom hennes engelska.

Elin P - Nejnejnej. Ointressant och när hon sjunger görs toabesöken.

Ravaillacz - Komemr gå riktigt bra eller floppa rejält. beror på hur äldre generationen röstar och om de väljer denna före caroline eller inte. Körberg stor.

Eddie Razaz - Känns som vi hört denna förut. ganska tråkig låt och glöms bort lätt.


Mina tips:

Till Final:
Caroline af Ugglas (definitivt)
martin Rolinski

Andra chansen:
Eddie Razaz
Amanda Fondell

Femma:
Ravaillacz

Ut:
Janet leon
Elin P
State of drama



Spel hos Svenska spel:
Ugglas till final 3,45
Rolinski/ugglas 34,00
Eddie / Ugglas 20,00
Janet Leon 8:a 15,00
State of drama 8:a 8,90

H2H:
Ugglas att slå S of drama 1,75
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
benny28hbg (+5)
wedetips är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 08:25   #56
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Angående H2H:spel. Är inte Elin P mot Ravaillacs till 4,59 ett intressant odds hos SvS? Min känsla är ju att gubbarnas buskis är en given flopp och 7e/8elatsen känns smått given. Tror själv inte Elin kommer sist, likt Felicia Olsson förra veckan så kommer hon att få sina röster.
Håller med om att oddset är intressant nu. Både Elin "kanske en kalkon eller kanske en kanon" och Ravaillacs "Sean Banan för pensionärer" känns som att de kan gå hur som helst, 4.59 på en coinflip tar jag alla dagar i veckan.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 08:49   #57
Banned
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 134
Sharp$: 417
Standard

Visste inte att Modern Talking ställde upp med en gammal låt i svenska uttagningen

Och härligt att Litauen ställer upp igen med sin låt "we are the winners". Svenska mello har tagit sig till nya nivåer helt klart.

Solklar vinnare i morgon är Eddie Razaz!

så...


Direkt till final...

1. Eddie Razaz (överlägsen hit, sätter sig bra och bra ös och melodi)
2. Amanda Fondell (hon är känd av yngre och låten sticker ut, behövs några lyssningar. går hon till andra chansen vinner hon hela tävlingen dock)


Andra chansen...

3. Ravaillacz (hemskt och bara hemskt. men röstar alla som skiter i mello kanske det kommer här. körberg är ju dock grym, haha)
4. Janet Leon (hyfsad låt men sätter sig inte och kan aldrig komma högre)


Femma...

5. Carolin af Ugglas (kanske byter plats med Ravaillacz) (gillar Ugglas)



6. Martin Rosinsky (diggar denna)
7. Elin Peterson (nej nej nej, hur hamnade denna här? slåss om sistaplatsen)
8. State of Drama (fy fan vad hemsk och äcklig låt och så äckelsmörigt vidrigt så lägg sen som myrornas krig om natten istället. sist!)

Senast redigerad av MelloDillo den 2013-02-15 klockan 09:07.
MelloDillo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 09:42   #58
Banned
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 134
Sharp$: 417
Standard

Ni som vill höra hela låten av Martin Rolinski hittar den här

http://www.youtube.com/watch?v=eNvUS-6PTbs
nedan är den snabbare varianten som är ännu mer lik
http://www.youtube.com/watch?v=fSDDU9D_4iI



och ni som vill lyssna på hela låten av Ravaillacz hittar den här. Kanske inte likt men lite samma... Körberg med en megafon hade varit trevligt.

http://www.youtube.com/watch?v=zxfyg0__vB4

Senast redigerad av MelloDillo den 2013-02-15 klockan 10:02.
MelloDillo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 11:40   #59
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 1304
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jensw Visa inlägg
Det brukar ju vara en omröstning efter repet, är.det nån som vet vart man kan hitta siffrorna?
Efter publikrepet ikväll, 21.30 görs undersökningen. Har de senaste veckorna gått att följa på:

http://blogg.svenskaspel.se/oddsblog...stivalbloggen/

När ni ändå är där, läs det här inlägget:

http://blogg.svenskaspel.se/oddsblog...elodifestival/

Vad yrar han om? Han är alltså nån typ av chef på Svenska spel.
bingotant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 13:36   #60
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

En fundering... Varför har folk lagt ut Janet Leon till 11 och 14ggr på Betfair när hon inte finns någon annanstans till mer än 6-8 ggr, känns högt även för att vara Betfair eller vet någon något som vi andra dödliga inte vet?
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 13:59   #61
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 1375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
En fundering... Varför har folk lagt ut Janet Leon till 11 och 14ggr på Betfair när hon inte finns någon annanstans till mer än 6-8 ggr, känns högt även för att vara Betfair eller vet någon något som vi andra dödliga inte vet?

Därför att låten är väldigt mycket sämre än ryktena sade.
zorro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 14:03   #62
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zorro Visa inlägg
Därför att låten är väldigt mycket sämre än ryktena sade.
Absolut kan det vara så, tyckte bara att oddset var väldigt högt jämfört med de vanliga bolagen, men jag antar att de som bokar vet vad de gör.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 14:05   #63
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Efter några genomgångar så spelar jag följande:

Till final: Eddie Razaz/Caroline Af Ugglas. Spelade till 18ggr, står nu i 15.

Spelar även dessa båda i "dubblar med Martin Rolinski till 25 resp 27 ggr. Står nu i 23/19.

Chansar bort Amanda då jag känner mig lite tveksam till denna. Tycker inte låten gav något, känns luddigt. Lite Anna Bergendahl elelr vad hon hette. Vi vill nog inte ha någon liknande flopp igen.

Senast redigerad av sheriffen78 den 2013-02-15 klockan 14:14.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 14:08   #64
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 1375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Absolut kan det vara så, tyckte bara att oddset var väldigt högt jämfört med de vanliga bolagen, men jag antar att de som bokar vet vad de gör.

Vad vill du ha för odds? Jag kan lägga ut högre än 11-14 om du vill köpa.
zorro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 14:15   #65
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zorro Visa inlägg
Vad vill du ha för odds? Jag kan lägga ut högre än 11-14 om du vill köpa.
Har nått mitt speltak så jag spelar inget mer, tyckte att 14 var frestande och var därför lite förvånad, därför jag frågade.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 14:21   #66
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Caroline Af Ugglas finns till 3,75 på Nordicbet att gå direekt till final. Nere i 2,8 på SvS nu.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 15:24   #67
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Caroline/Martin nere i 10,75 på SvS nu. Sjuk sänkning...
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 16:15   #68
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Martin kraftigt sänkt även individuellt även kraftig sänkning på gubbarna. 2,5 resp 2,8 från att stått över 4,5 bägge två. Nordicbet har stängt spelet för stunden. Unibet har Martin till 3,5 och gubbarna till 4,5. De 3 jag tror på, Eddie, Caroline och Martin står i 25ggr alla 3 dubblar mesans SvS numera ger 14,5/14,75/9,90. Spelar en peng till på Unibet nu då sänkningen på Martin är intressant.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 21:51   #69
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Efter kvällens rep så har oddsen ändrats rejält. Eddie Razaz och gubbarna har varit de stora utropstecknen, Eddie nere i 1,78 & gubbarna 2,5. Största raset har Caroline gjort, uppe i 5,60. Ska bli intressant att gå igenom lite bloggar nu. Dock känns spelet på Ugglas/Martin till 27ggr sådär när man nu får 38ggr.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 22:00   #70
 
Jensws avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Östersund
Inlägg: 623
Sharp$: 4689
Standard

Fattar fortfarande inte hur folk kan ranka la fondell så högt, har säkrat upp Eddie med alla utom fondell och gubbarna, borde räcka.
Skönt att Eddie ligger högt upp i listorna men det va dock väntat..
Jensw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 22:20   #71
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jensw Visa inlägg
Fattar fortfarande inte hur folk kan ranka la fondell så högt, har säkrat upp Eddie med alla utom fondell och gubbarna, borde räcka.
Skönt att Eddie ligger högt upp i listorna men det va dock väntat..
Håller med, kan inte låta bli att kasta in en peng på att gubbarna blir 7 eller sist. 16,5 resp 32 ggr är högt. Det är rena skiten dom ställer upp med. Tror inte svenska folket kommer offra pengar för att rösta på den skiten
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 22:50   #72
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Gubbarna sist hänger jag med på....vad är det för dynga?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 22:55   #73
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Är ni friska gubbar?
Ugglas till final? Mår ju illa när jag ser på henne o lyssnar på låten..

Första toplistan
1: Martin
2: Fondell
3: Eddie
4: Elin
5: Janet
6: Caroline
7: state of drama
8: Gammgubbarna
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 23:10   #74
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gubbarna kommer väl minst till andra chansen, nog många äldre som röstar på dem
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 23:21   #75
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 112
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Är ni friska gubbar?
Ugglas till final? Mår ju illa när jag ser på henne o lyssnar på låten..

Första toplistan
1: Martin
2: Fondell
3: Eddie
4: Elin
5: Janet
6: Caroline
7: state of drama
8: Gammgubbarna

Du är inte ensam, men de flesta trodde nog samma sak när hon ställde upp med "Snälla, snälla" och gick till final.
Badonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 00:46   #76
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 573
Sharp$: 4363
Standard

Drog in pengar på SvS så är skiten stängt om nätterna.

Tror många har underskattat Elin och det kommer bli en naaaaaaweffekt. Topp 3 kan sluta lite hur som helst känns det som. Eddie svärmorsdrömmen/tonårsflickidolen, Amanda som alla tyckte var så söt i idol med sin alternativa still och Rolinski som gör lite smörig låt med lite häftigt på scen och tror folk gillar han sen BWO.

Jag tror på följande rank:
1.Eddie
2.Fondell
3.Rolinski
4.Elin
5.Ugglas
6.Janes
7.State of drama
8.Gubbarna

Hade tänkt köra 2/5u på Elin vs State 3.80 och 1u/5u Elin Andra Chansen 29 odds. Få se om de oddsen står sig tills jag vaknar imorgon...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 08:05   #77
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Gubbarna 7:a/8:a till 18 resp 38 ggr får bli en guldpeng på varje bara för att jag inte totalt har tappat tron på mänskligheten...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 08:49   #78
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 573
Sharp$: 4363
Question

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Gubbarna 7:a/8:a till 18 resp 38 ggr får bli en guldpeng på varje bara för att jag inte totalt har tappat tron på mänskligheten...
Vart har du speet?

Edit: Var snabb, såg SvS
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 10:02   #79
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Då är spelen inne:
Fondell/Rolinski till 9,10 samt Rolinski/Elin till 999

God Jul
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 19:13   #80
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Eddies låt var fan så mycket bättre än jag trott... Den skulle kunna bli giftig i Europa faktiskt!
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 20:03   #81
 
Redbulls avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 2858
Standard

Haha wtf? Eddie 6:a och Fondell 7:a?
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 20:06   #82
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 359
Sharp$: 2707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Redbull Visa inlägg
Haha wtf? Eddie 6:a och Fondell 7:a?
Båda två utanför topp 5 var det nog VÄLDIGT höga odds på :O
lite galet faktiskt !
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 20:06   #83
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Redbull Visa inlägg
Haha wtf? Eddie 6:a och Fondell 7:a?
Ja det var jävligt svårtippat ikväll må jag säga. Men som Aftonbladets Marcus Larsson sa - alla åtta kunde gå vidare till andra omgången idag.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 20:25   #84
 
Redbulls avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 2858
Standard

Hahaha gubbarna direkt till final...
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 20:28   #85
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Soloartisterna fick stå till sidan idag - det var gruppernas kväll.

Någon som vet kombooddset på State of Drama och Ravaillacz?
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 20:28   #86
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 415
Sharp$: 2081
Standard

Värdelöst...Man borde få någon form av utbildning i musik innan man får rösta!
abber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 20:37   #87
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 328
Sharp$: 3016
Standard

Dåliga förlorare eller?

Gubbarna har jag ingen åsikt om, plojbidrag med välkända ansikten som går hem i stugorna. Men State of Drama hade bästa låten idag verkar jag och svenska folket vara eniga om. Resten var för anonyma(Peterson, Af Ugglas) eller hörtdenförut-pop(Eddie, Rolinski). Leons låt var ju bara en tjatig plåga utan identitet.
xanathaar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 20:39   #88
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av xanathaar Visa inlägg
Dåliga förlorare eller?

Gubbarna har jag ingen åsikt om, plojbidrag med välkända ansikten som går hem i stugorna. Men State of Drama hade bästa låten idag verkar jag och svenska folket vara eniga om. Resten var för anonyma(Peterson, Af Ugglas) eller hörtdenförut-pop(Eddie, Rolinski). Leons låt var ju bara en tjatig plåga utan identitet.
Håller med dig om State of Drama, absolut. Även om jag inte gillar den typen av musik tror jag att Eddie hade varit bra att skicka till Europa och jag fann mig själv tycka den var bra

Edit: Men för att inte gå OT allt för mycket känns det som en extremt jämn final i år. Svårt att se någon som sticker ut såvida inte sista semifinalen har något exceptionellt att visa upp.

Senast redigerad av dellgren den 2013-02-16 klockan 20:40.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 23:46   #89
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 573
Sharp$: 4363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Drog in pengar på SvS så är skiten stängt om nätterna.

Tror många har underskattat Elin och det kommer bli en naaaaaaweffekt. Topp 3 kan sluta lite hur som helst känns det som. Eddie svärmorsdrömmen/tonårsflickidolen, Amanda som alla tyckte var så söt i idol med sin alternativa still och Rolinski som gör lite smörig låt med lite häftigt på scen och tror folk gillar han sen BWO.

Jag tror på följande rank:
1.Eddie
2.Fondell
3.Rolinski
4.Elin
5.Ugglas
6.Janes
7.State of drama
8.Gubbarna

Hade tänkt köra 2/5u på Elin vs State 3.80 och 1u/5u Elin Andra Chansen 29 odds. Få se om de oddsen står sig tills jag vaknar imorgon...
Den listan hade man ju typ kunnat vända på :P
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 00:14   #90
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Att spela på Melodifestivalen (hatar verkligen Stockholmsslangordet Mello, fy faan) måste kunna liknas vid att spela på konståkning, balett eller liknande... Skäms hen inte...?

skamsen:

Inlägg skrivet med viss ironi, men inte helt - men gå nu inte i taket...

Måste vara väldigt dött på spelmarknaden...?!

Hehe!

Skämt åsido; hur går ni till väga för att välja en vinnare - det är ju inte så att det finns en massa statistik att tillgå... Handlar väl mest om vem som har flest Facebookvänner och/eller skivköpare, eller? Tycke och musiksmak måste ju vara ledordet när man väljer vem man skall spela på, eller? Framförandet? Scenkläder? Snygg eller ful?

Känns verkligen som att slumpen är en stor faktor här... Är väl oftast avdankade artister på dekis som är med?
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-21, 21:24   #91
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Jaha, veckans övningar, vågar någon gissa denna vecka efter förra veckan... den dubbeln måste ju ha gett pengar om någon hittat den...

Oh well. Lyssnat på enminutrarna och här är det jag hittat som spelvärt:

Pinera sist, 3.10 på Svenska Spel, känns som en riktig kalkon så 3.10 känns ok. Sylvia Vrethammar är tippad sist men jag tar henne till 9.10 till andra chansen på Svenska Spel. Glöm inte att det även finns seniorer som röstar, vad gillar din mamma? Vrethammar fick också mycket tv-exponering genom "Så mycket bättre" och det ger några extra röster. Jag säger inte att det är ett säkert spel, men 9.10 är högt. Dock tror jag inte att hon går direkt till final.

Robin Stjernberg känns som en låt som det skulle kunna vara lite tryck i om han får till det på lördag. Säkert är Ulrik Munters låt ok den också, även om jag på minutlyssningen rankar Robin Stjernberg högre. Dock har ju Munter mycket fans.

Min kantboll denna vecka, som jag får en känsla på är Therese Fredenvall, högoddsare som skulle kunna gå rakt genom rutan och få massor med röster. Ja, hon är debutant och ja, hon är ensam tjej med gitarr... men kolla på tjejen och lyssna... den här kan vara en riktig kanon och jag spelar henne både direkt till final till 10 ggr och till andra chansen till 5 ggr (AC på Unibet).

Fredenvall/Munter till 25 ggr (Unibet) och Fredenvall/Stjernberg till 80 ggr (Svenska Spel) känns som bra topp 2-dubblar.

Ralf Gyllenhammar... ja... kanske... men ingen glasklar enminutare, kan hamna var som helst känns det som, då spelar jag inte en favorit, försöker hellre fälla och sätter en slant på att han kommer sjua eller sist (90 resp 230 ggr pengarna), glöm inte att Amanda Fondell kom sjua förra veckan och hon var tokfavorit...

Behrang Miri har en medryckande låt, och kommer säkert högt, men jag hittar inget odds jag gillar. För lågt för att spela den både till final och till andra chansen och jag har svårt att placera in den.

Senast redigerad av Tomte den 2013-02-21 klockan 21:27.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-21, 21:37   #92
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Att spela på Melodifestivalen (hatar verkligen Stockholmsslangordet Mello, fy faan) måste kunna liknas vid att spela på konståkning, balett eller liknande... Skäms hen inte...?

skamsen:

Inlägg skrivet med viss ironi, men inte helt - men gå nu inte i taket...

Måste vara väldigt dött på spelmarknaden...?!

Hehe!

Skämt åsido; hur går ni till väga för att välja en vinnare - det är ju inte så att det finns en massa statistik att tillgå... Handlar väl mest om vem som har flest Facebookvänner och/eller skivköpare, eller? Tycke och musiksmak måste ju vara ledordet när man väljer vem man skall spela på, eller? Framförandet? Scenkläder? Snygg eller ful?

Känns verkligen som att slumpen är en stor faktor här... Är väl oftast avdankade artister på dekis som är med?

Klart att det är pinsamt att tippa Melodifestivalen... ballare att hitta en stenklar vinnare på travet eller en skräll i fotboll, men vad f-n, pengar är pengar och om man nu ändå ska umgås med folk som ska titta så...

Slumpen, japp såklart att den finns. När jag väljer spel går jag på någon kombination av känsla, artist och häxkonst... ;-) Eller kanske ska uttrycka det så här, jag försöker alltid hitta övervärde och ganska ofta tycker jag att det kan finnas det. Överodds precis som vad som helst.

Artistens namn är viktigt, likaså rutin. Publikundersökningen lägger jag inte så stor vikt vid av två anledningar. Dels har jag sett ett antal finaler på plats (jobbet) och vet att live och tv är två helt olika saker, dels är det "för sent" att spela när publikundersökningen kommer - den har ju oddssättarna också sett. Viktigaste faktorn i mina gissningar är "blir det här bra i tv"? Vad har gått bra de senaste åren? Kan man plocka bort någon som chanslös?

Äh... känsla och häxkonst kanske var en bättre sammanfattning... tjänar jag pengar på det så kan jag leva med det... :-)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-21, 23:30   #93
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 1304
Standard

Tycker Munther och Behrang Miri har dom bästa låtarna denna vecka. Överlag mycke skit den här veckan, sämre klass än normalt och då är det illa.

Tror precis som dig Tomte att Terese Fredenwall kan knipa en plats till andra chansen, fint odds på det.

Ralf Gyllenhammars klipp är inge vidare, svårt att få något grepp om låten. Folk verkar gilla den och det händer lite på scenen iaf. Måste höra mer för att få en bättre uppfattning.

Army of Lovers känns som en besvikelse, låten är inte i närheten så catchig som deras tidigare hits. Något modernare, mycket sämre. Scenshowen kanske kan lyfta låten något.

Robins Stjernbergs låt är alldeles för svårsjungen för honom, är ordentligt falskt på repet. Även om han skulle sjunga bra på lördag så tror jag Munther kommer äta upp dom flesta av hans eventuella röster.

Vrethammar, bara trist.

Lucia Pinera, ännu sämre. God chans att komma sist.
bingotant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-22, 01:03   #94
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 1322
Standard

Tips: gå emot ungdomsfavoriten Munther. Förra veckan märktes att ungdomarna inte röstar så mycket. En stor orsak är att det är sportlovstider. Denna helg är sista för en majoritet av landet (ex. Uppsala län, Södermanland, örebro, skåne, halland etc.) och det är första helgen för Stockholms län, västmanland, värmland mm.
Just denna helg är en av de helger med flest människor i rörelse till och från semestrar (bl.a. thailand). Många barnfamiljer åker bort och kan inte rösta. Det är en av orsakerna till att det är så få so röstar (kolla förra veckan t.ex.) och att det inte är ungdomarnas favoriter som vinner.

Munther kommer som bäst till andra chansen (baserat på detta och minutlyssningen)


Själv gillade jag Therese bäst men som nykomlingen räcker hon inte till final.
Robin S hade svag röst och sjöng falskt. låten verkar lite intet sägande och han går inte vidare.
Ralf Gyllenhammar kan komma topp 5, men bör inte räcka till final.
Lucia Pinera är bättre än vad ni andra tycker men jag tror hon missar topp 5.
Army of lovers givna till final.
Sylvia tror jag når final också då hon är ensam seniorfavorit denna vecka, och Så mycket bättre gör mkt för bortglömda artister

Så här slutar det:

Army of lovers
Sylvia V
--------------
Munther
Therese
-------------
Robin eller Ralf
----------------
Pinera
Behrang


Intressant fakta: Therese har skrivit en låt som Danny Saucedo hade med på sin första skiva,
wedetips är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-22, 02:51   #95
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 1304
Standard

Att barnfamiljer åker till Thailand är nog försumbart för Munther, det är trots allt 3,5 miljon som tittar och normalt runt 400k röster. Det va 90k fler röster i tredje deltävlingen än den första, 39k färre i den tredje än den andra. Så att få röstade förra veckan stämmer inte.

Jag tror heller inte bara ungdomar kommer rösta på Munthers låt, visst det är ingen jättestark låt, men motståndet skrämmer inte direkt. Det mesta är så dåligt så jag förstår inte vad folk ska rösta på den här veckan egentligen. Kanske kan bädda för någon skräll? Sjukt snyggt om du skulle sätta din topp 2, 575 ggr på SvS just nu
bingotant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-22, 23:58   #96
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Så har också denne svensk lyssnat på de 8 minuterna. Eller ja, inte riktigt 8 minuter eftersom i stort sett alla bidragen fick mig att klicka på bakåtknappen efter några sekunder. Inga direkt höjdare.

Med ett undantag. Såklart, Ulrik Munther! Det här mina vänner, är årets enda utmanare till Yohio. En storslagen arenarocklåt med ett snyggt nummer - jag tror absolut att han kan få stå på scen i Malmö igen om några månader om än i något större sammanhang. Bara han klarar av att leverera låten i finalen...

Yohio finns strax under 2x pengarna och Munther runt 3x som slutsegrare. Hade jag inte varit sämst på att tippa Melodifestivalen hade det blivit en liten peng på Kungsbackas stolthet Ulrik. Och eftersom jag inte kommer att spela så kommer han naturligtvis att vinna hela tävlingen...

Och Behrang Miri - doftar det inte lite ESC-Frankrike anno 2010?
http://www.youtube.com/watch?v=IX2pxtkhx-M
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 00:00   #97
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Sitta och analysera låtarna känns rätt meningslöst efter förra veckan. Spelar ingen roll hur det låter då folket umgåtts med nästan hela gänget framför

stjärnorna på slottet. Claes Malmberg dessutom som Evert Bäckström och kultklassikern

Samma sak med Let's Dance. Det kvittar att man "dansar" som en stelopererad häst om man blivit folkkär genom Rena rama Rolf och som Kurt Olsson. Ranelid och så vidare men ni fattar nog poängen nu.

Vad leder det här oss fram till då. Jo i morgon har vi ett återuppståndet kultband där åtminstone en av medlemmarna säger sig ha legat med kungen.

Army of Lovers @ 8.30 hos monopolet. Öppnade på 5.60 så Anders Borg blir bara glad om den sitter. Betydelsen ska inte underskattas.

Vad ska kunna gå fel egentligen?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jensw (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 17:31   #98
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

5.90 nu. Bra stöd.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jensw (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 18:07   #99
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Håller med Wagge om att Kärleksarmén ser ut att vara underskattade. Lägger mina kulor på Ralf till andra chansen till 2,25. Hade han sjungit någorlunda vore nog chansen till direktkval stor med ett nummer som sticker ut på ett bra sätt, men det låter ju för bedrövligt emellanåt när karln öppnar truten.

Lurig omgång i övrigt, kan väl köpa att Munther är favorit men så enormt stor??
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 19:47   #100
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Inget livespel på svs?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 21:07   #101
 
Redbulls avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 2858
Standard

Hahahaha Army of Lovers-låt kan nog vara det värsta skitet jag någonsin hört. Herre min skapare...
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 21:34   #102
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Redbull Visa inlägg
Hahahaha Army of Lovers-låt kan nog vara det värsta skitet jag någonsin hört. Herre min skapare...
Så illa kan det inte vara då dom hade två låtar efter sig.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 21:53   #103
 
Redbulls avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 2858
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Så illa kan det inte vara då dom hade två låtar efter sig.
Jag missade större delen av spektaklet så har faktiskt inte hört dom två bidragen som hamnade 7:a och 8:a Jean-Pierre/Pablo/Liberace Barda (eller vad fan han nu heter) borde hålla sig sax och kam, inte sång och dans.
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 22:40   #104
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 573
Sharp$: 4363
Standard

Ni som är inbitna melodifestivalare. Behöver man alltså inte sjunga live? Har fått för mig att detta varit en regel?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 22:56   #105
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Ni som är inbitna melodifestivalare. Behöver man alltså inte sjunga live? Har fått för mig att detta varit en regel?
Trodde jag också...

Ganska häftigt idag när Henemark märker "JUST DET! Nu ska jag sjunga!" och är en sekund efter ljudet
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 23:03   #106
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Man behöver sjunga live på Eurovosions-finalen, inte i Sveriges kval.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 23:10   #107
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Jaså, jag trodde det var delay på ljudet i det framträdandet för att få det flashigt på något vis... Dåligt att man kan köra singback.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 23:26   #108
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 147
Sharp$: 987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Man måste sjunga live på svenska melodifestivalen också. Det var därför Army of lovers var tvingade att ha med tjejen som sjunger live med på scenen. Hon stod längst bak i svart klänning mot svart bakgrund, så det var nog inte många som såg henne.
Corner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 23:56   #109
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Förinspelad körsång är tillåten i viss skala i Melodifestivalen. Ytterst idiotiskt då gränsen ibland kan bli lite luddig.

Kvinnan som stod för Camilla Henemarks sång stod i bakgrunden, precis som Corner säger:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1)
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-24, 21:16   #110
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Då hade Aftonbladet fel i en artikel jag läste om ämnet. Kan knappt tro att det är sant!!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-24, 21:32   #111
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Då hade Aftonbladet fel i en artikel jag läste om ämnet. Kan knappt tro att det är sant!!
Jag ger vika omgående. Aftonbladet MÅSTE ju ha rätt!
My bad...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+1)
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-25, 17:16   #112
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

jaha..det var DÄRFÖR...
Spoiler:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/article16309605.ab
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 20:47   #113
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ska man boka att Yohio vinner melodifestivalen?

Han har löjligt odds just nu.

Vad tror ni?
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."

Senast redigerad av fondell den 2013-03-06 klockan 20:56.
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 21:33   #114
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Ska man boka att Yohio vinner melodifestivalen?

Han har löjligt odds just nu.

Vad tror ni?
Jag tror nog, ärligt talat, att det kan vara en bra idé. Det kommer bli jämnt i toppen i år och "många" kan vinna. Så hans allt för stora favoritskap tycker jag inte är befogat. Speciellt som Ralf nu också klättrar på listorna och även om dom är långt från varandra så tror jag nog att dom kan kämpa om samma röster.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 21:54   #115
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Ska man boka att Yohio vinner melodifestivalen?

Han har löjligt odds just nu.

Vad tror ni?
I min värld är det rätt att boka. Jag ställer mig frågan - skulle jag spela Yohio till två ggr - och eftersom jag inte gör det så bokar jag. Dock är mitt val kanske "lättare" av att jag tidigt spelade Yohio så jag säljer "bara" av vinst och säkrar lite pengar.

Verkar som att oddsen på Yohio stigit ett par tiondelar, samtidigt som Gyllenhammar sjunker stadigt. Ruskigt öppet känns det som, finns väl något som talar för att spela på vem som helst. OK, State of Drama hittar jag inget som talar för, men jag fattade å andra sidan inte hur de gick till finalen i förstaläget...

Tror jag ger f-n i att spela något i finalen, möjligen någon H2H och hejar med hjärtat istället, Hoffsten tack!
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 22:35   #116
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Robin S med "You" vinner! Jag hann lira till 11 ggr efter andra chansen! Har några kronor till ännu bättre odds också!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-07, 07:57   #117
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 292
Sharp$: 4938
Standard

David Lindgren till 81 ggr på Expekt?
Så dålig är den väl inte? Var ju rätt högt tippad inför delomgångarna vad jag vill minnas...
Lite överodds är det väl ändå iaf?
__________________
MVH V75fahlle
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-07, 08:16   #118
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 1028
Standard

Jag håller mig långt borta från dessa spel, känns väldigt väldigt ovisst.

Så om man tror sig veta vem som vinner så kan man nog hitta ruskiga odds, men jag tror att vem som helst kan vinna för det är oerhört jämnt i år.
KungKlave är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-07, 08:37   #119
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 400
Sharp$: 2349
Standard

Ärade forumiter, sök inte skrällar i Schlagerfinalen!
Kolla på undersöknigar/omröstningar på folks favoriter inför finalen på aftonbladet, expressen, svt etc. Då det gäller att hitta vinnaren har dessa väldigt bra träffprocent då låten som får flest röster av tittarna oftast(alltid?) vinner hela skiten.

Att söka riktigt höga odds är menlöst, i år vinner Yohio eller Ralf G. Har det någonsin varit en skrällvinare i svenska mellon?
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-07, 09:13   #120
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Ärade forumiter, sök inte skrällar i Schlagerfinalen!
Kolla på undersöknigar/omröstningar på folks favoriter inför finalen på aftonbladet, expressen, svt etc. Då det gäller att hitta vinnaren har dessa väldigt bra träffprocent då låten som får flest röster av tittarna oftast(alltid?) vinner hela skiten.

Att söka riktigt höga odds är menlöst, i år vinner Yohio eller Ralf G. Har det någonsin varit en skrällvinare i svenska mellon?
Kanske inte inför finalen men minns när Malena Ernman vann. Hon hade högst odds av alla 32 deltagare innan allt började, sen var hon favorit inför finalen iofs.
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-07, 09:50   #121
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1529
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wedetips Visa inlägg
Tips: gå emot ungdomsfavoriten Munther. Förra veckan märktes att ungdomarna inte röstar så mycket. En stor orsak är att det är sportlovstider. Denna helg är sista för en majoritet av landet (ex. Uppsala län, Södermanland, örebro, skåne, halland etc.) och det är första helgen för Stockholms län, västmanland, värmland mm.
Just denna helg är en av de helger med flest människor i rörelse till och från semestrar (bl.a. thailand). Många barnfamiljer åker bort och kan inte rösta. Det är en av orsakerna till att det är så få so röstar (kolla förra veckan t.ex.) och att det inte är ungdomarnas favoriter som vinner.

Munther kommer som bäst till andra chansen (baserat på detta och minutlyssningen)


Själv gillade jag Therese bäst men som nykomlingen räcker hon inte till final.
Robin S hade svag röst och sjöng falskt. låten verkar lite intet sägande och han går inte vidare.
Ralf Gyllenhammar kan komma topp 5, men bör inte räcka till final.
Lucia Pinera är bättre än vad ni andra tycker men jag tror hon missar topp 5.
Army of lovers givna till final.
Sylvia tror jag når final också då hon är ensam seniorfavorit denna vecka, och Så mycket bättre gör mkt för bortglömda artister

Så här slutar det:

Army of lovers
Sylvia V
--------------
Munther
Therese
-------------
Robin eller Ralf
----------------
Pinera
Behrang


Intressant fakta: Therese har skrivit en låt som Danny Saucedo hade med på sin första skiva,
Socialdemokratisk klass på det där tipset Mårten. Jag hoppas du tippar att ni går mot valseger också!
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-07, 11:05   #122
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 400
Sharp$: 2349
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pittaluga Visa inlägg
Kanske inte inför finalen men minns när Malena Ernman vann. Hon hade högst odds av alla 32 deltagare innan allt började, sen var hon favorit inför finalen iofs.
Precis, Yohio hittades till över 100 gr innan allt började och visst går det att skrällspela då....innan alla har hört låtarna. Men efter alla låtarna är spelade skräller det inte.
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-07, 13:18   #123
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 2234
Standard

Nordicbet släppte Ralf till 100 ggr med. Hoppas på en "en gång i livet" där.
daders är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-09, 22:36   #124
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Precis, Yohio hittades till över 100 gr innan allt började och visst går det att skrällspela då....innan alla har hört låtarna. Men efter alla låtarna är spelade skräller det inte.
Jasså? Vad var oddsen på Robin då?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-09, 22:47   #125
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Robin S med "You" vinner! Jag hann lira till 11 ggr efter andra chansen! Har några kronor till ännu bättre odds också!
Tackar!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td