|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-12-03, 14:41 | #1 |
Handbolls EM 2012 för Damer
Hej igen!
Har inte skrivit ett tag p.g.a vissa anledningar men tänkte nu dra igång en tråd inför en av årets höjdpunkter, handbolls EM! Tänkte att vi kan samla alla våra tankar i denna tråd under mästerskapet istället för att skapa en för varje match. Morgondagens schema ser ut så här: EurChamp 3 W (EurChamp 3 W) 2012-12-04 17:45: Ukraine vs Czech Republic 2012-12-04 18:05: Montenegro vs Iceland 2012-12-04 18:15: France vs FYRO Macedonia 2012-12-04 18:15: Germany vs Spain 2012-12-04 20:15: Croatia vs Hungary 2012-12-04 20:15: Romania vs Russia 2012-12-04 20:15: Serbia vs Norway 2012-12-04 20:15: Sweden vs Denmark Vad säger vi om dessa matcher? I vissa matcher har redan oddsen rasat men vi ska nog kunna hitta något spelvärt här. Återkommer med mina tankar inom 1 timme.
2012-12-03, 15:03 | #2 |
Ukraina - Tjeckien
Ukraina har ett bra lag med spelare som spelar i bra klubblag ute i Europa. Man kvalificerade sig till EM via vinst i sin grupp, en tuff grupp där både Spanien och Island var med. Man fick 10/12 poäng och imponerade, slog Spanien med 1 boll och förlorade mot Spanien med 1 boll visar att man är ett lag som kan överraska alla lagen. Man har spelare som Anastasiia Pidpalova som räknas som 1 av de bästa spelarna i hela EM, målvakten Natalya Parhomenko som är riktigt vass stundtals och Iulia Managarova som spelar i rumänska Oltchim Valcea, ett lag som kommer vara med och slåss om Champions League i år. Formen i detta Ukraina kan man inte klaga på, man fick i genrepet mot Ryssland "bara" stryk med 18-23. Tjeckien kvalificerade sig till EM genom en 2:a plats i Sveriges kvalgrupp. Det blev 2 torsk, båda mot Sverige med cirka 10 bollar. För att jämföra de båda lagen lite så fick Tjeckien stryk mot Ryssland i en träningsmatch inför EM med 22-31. Tjeckien har också några bra spelare, målvakten Barbora Raníková, Iveta Luzumová som blev utsedd till årets handbollsspelare i år och målsprutan Klára Černá som spelar hemma i Tjeckien för Slavia Prag. Ska sägas att Tjeckien inte deltagit i ett mästerskap sedan EM 2004 i Ungern, då kom man på en 14:e plats. Jag tycker Ukraina har ett bättre lag här och ett betydligt mer rutinerat lag, både i internationella sammanhang och på klubblagsnivå. Jag väljer att spela 4/5 units på Ukraina -2.0 @ 1.93 på Nordicbet. // AndreasB1897
2012-12-03, 16:03 | #3 |
Montenegro - Island
Montenegro som lite överraskande tog silver i OS i London har ett riktigt bra lag på pappret. Man kvalificerade sig till EM genom att vinna gruppen där bland annat Ryssland och Polen var med, det blev 10/12 poäng. Som jag sa har man ett bra lag, Ana Djokic, Milena Knežević från Budocnost Podgorica som vann Champions League förra säsongen och en av världens bästa spelare Katarina Bulatović som var en bidragande faktor att Montenegro tog ett silver i OS då hon vann skytteligan. Island kvalificerade sig till EM på ett speciellt sätt. Man kom 3:a i gruppen och borde egentligen inte gått till EM, men eftersom Holland drog sig ur så kom Island med som bästa 3:a. Man lyckades inte kvalificera sig in till OS i London men var med i VM i Brasilien 2011. Man har ett okej lag men lever lite på de äldre spelarna med vissa undantag, 22 åriga talangen Stella Sigurdardóttir är en av de viktigaste spelarna för Island, funkar inte hon så kommer man få det mycket tufft, målvakten Gudny Jenny Ásmundsdóttir är mycket vass och har gjort några sanslösa matcher och sist men inte minst den 35 årige Hrafnhildur Skúladóttir som gjort över 150 matcher för landslaget. Jag är övertygad om att Montenegro vinner här och jag är i princip övertygad om att Montenegro kommer lösa den mycket låga lina i mina ögon, det ska vara klasskillnad rakt igenom. Jag väljer att spela 4/5 units på Montenegro -4.0 @ 1.95 på Nordicbet. // AndreasB1897
2012-12-03, 17:33 | #4 |
Sverige - Danmark
Sverige kvalificerade sig till EM med 11/12 poäng mot Tjeckien, Österrike och Slovenien. Man har ett rätt så bra lag med sig och flera spelare har tagit stora steg i sina respektive klubblag. Man spelade nyss Möbelringen Cup i Norge och kom där sist med 0 poäng mot Norge, Danmark och Frankrike. Vad säger detta då? Ja man roterade kraftigit och lät alla spelare få chansen att spela till sig en plats i truppen, men egentligen betyder resultaten ingenting, men Klingvall var nöjd med det han hade fått ut, det blev jämnt mot Frankrike och Norge och i sista matchen förlorade man med 6 bollar mot Danmark. Sabina Jacobsen verkar också ha blivit kvitt sin halsfluss och kommer enligt förbundets GM Stefan Lövgren kunna spela, hur mycket vet vi inte men vi vet att Sabina Jacbosen är en av de formstarkaste spelarna i landslaget och att hon är med är ett jätte plus. Danmark kvalificerade sig till EM genom en 2:a plats på 8/12 poäng mot Kroatien, Italien och Slovakien. Danskorna var en riktig besvikelse i OS i London och kom bara på en 9:e plats. Inför detta mästerskapet så har tränaren Jan Pytlick tagit med sig ett mycket ungt men talangfullt lag. Danmark var som sagt också med i Möbelringen Cup och slog där Sverige och Norge medan man förlorade mot Frankrike. Man går in till denna turneringen med siktet på medalj och med spelare som Line Jörgensen som är grym i försvaret, Ann Grete Nörgaard som spelar i danska Tvis Holsterbro och hon har redan gjort över 300 mål på 80 landskamper för sitt Danmark och sist men inte minst Mie Augustesen som är grymt bra i anfallet och gör ofta många många mål. Jag tror detta blir en mycket jämn match, det är ändå premiär och jag kan inte se Sverige vika ner sig. Cecila Grubbström har jättebra form och jag hoppas hon kommer upp i en 35-40% och då kan Sverige verkligen utmana om alla poängen. Jag väljer att spela 3/5 units på Sverige +2.5 @ 1.877 på Pinnacle. // AndreasB1897
2012-12-03, 17:38 | #5 |
Ingen annan som ska spela något imorgon?
2012-12-03, 18:04 | #6 |
Börjat hänga på RoK chatten nu Andreas?
Ont: Lycka till med spelen med Andreas, kan nog dessvärre inte bidra med mkt då mina handbollskunskaper speciellt inom damhandbollen är små Senast redigerad av kusagwa den 2012-12-03 klockan 18:07. |
|
2012-12-03, 18:31 | #7 |
Jag är överallt
2012-12-04, 01:29 | #8 |
Banned
|
Mkt uppskattat läsa dina analyser. Har själv dålig koll på damlandslagen.
Men som sagt, mkt uppskattat. |
2012-12-04, 22:03 | #9 |
2-1 och fint plus idag.
Ukraina var helt under isen, låg under med 3-10 i början och kunde sedan inte vända. Man drar på sig alldeles för många utvisningar och då vinner man inte matcher i EM. Montenegro dominerade från minut 1 och var aldrig hotat. Sverige gör 40 dåliga minuter, Torstensson sämst i mästerskap som vanligt, Ahlm kommer in och är KUNG/DROTTNING med 10 (?) mål imponerande! Båda lagen slarvade mycket, många många tekniska fel och kan Sverige få ordning på det och få Torstensson att skjuta och då nere så kan detta bli riktigt bra.
2012-12-05, 12:24 | #10 |
Island - Rumänien
Island gjorde ingen bra premiär mot Montenegro, man förlorade med 10 bollar och hade alldeles för mycket onödiga utvisningar kombinerat med dålig skärpa i avsluten. Man har ett okej lag men lever mycket på sina äldre spelare och framförallt målvakten Gudny Jenny Asmundsdottir. Detta stämde inte igår och jag tror man fått en liten utskällning och tillrättavisning på vad man ska göra annorlunda idag. Visst man kommer förlora detta men det kommer bli match av det, det tror jag faktiskt. Förväntar mig en liten bounce back av Island. Rumänien gjorde en riktigt bra match mot Ryssland och fick 21-21. Rumänien har ett lag som är riktigt bra, skulle allt stämma så kan man gå långt i år. Här tror jag dock vi kan få lite motsatt effekt av vad jag tror vi får av Island, man kan vara lite undermedvetet nöjda efter matchen mot Ryssland och kanske ta för lätt på denna matchen. Rumänien är inte heller något highscoring gäng så ska dem vinna detta med 7 bollar så får dem verkligen spika igen där bak. Jag väljer att spela 3/5 units på Island +6.0 @ 1.88 på Pinnacle . // AndreasB1897
Twitter: @AndreasB1897 Senast redigerad av AndreasB1897 den 2012-12-05 klockan 12:33. |
|
2012-12-05, 12:42 | #11 |
Ryssland - Montenegro
Kommer bara bli kort här. Ryssland fick "bara" 21-21 mot Rumänien, man låg under större delen av matchen men visade stark moral och hämtade upp försprånget. Ryssland har som vanligt ett bra lag och med spelare som Liudmila Postnova så kan man inte förvänta sig något annat än medalj. Ryssland har dock haft problem i de 3 senaste mästerskapen och man har inte varit i närheten av medalj, något som man har siktet inställt på i år. Montenegro vann mot Island med 10 bollar, en bra match men siffrorna blev onödigt stora om man ska vara ärlig. Montenegro har också dem ett bra lag men man saknar storstjärnan Bojana Popovic och Maja Savic i detta mästerskap och det kommer sätta sina spår i de matcher man möter bättre motstånd, typ nu. Montenegro är också ett lag som nästan aldrig orkar ståemot när det är bättre lag man möter. Att oddset gått från 1.40-2.00 är ett skämt, jag ser ett jättevärde här och skiter i om oddset gått upp. Dessutom tror jag oddset gått upp p.g.a premiär matcherna, vilket man inte ska dra för stora växlar av. Jag väljer att spela 4/5 units på Ryssland -0.5 @ 2.05 på Pinnacle . // AndreasB1897
2012-12-05, 13:32 | #12 | |
Tack!!!!!!Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+2) |
||
2012-12-05, 15:00 | #13 | |
Citat:
Själv tycker jag att tyskorna har lite för högt odds, vad tycker du?
Cash is king, that makes me to the king of the kings! To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av gustn den 2012-12-05 klockan 15:31. |
||
2012-12-05, 15:05 | #14 |
Eller hur, hon fick ju en tackling där i början av matchen så hon låg och grinade illa en stund så jag sa till morsan att det är lika bra att hon skadar sig i första matchen så vi slipper henne i resten av turneringen. Jag fattar inte hur länge en spelare ska få spela på sina gamla meriter
2012-12-05, 15:14 | #15 | |
Citat:
2012-12-05, 15:32 | #16 |
Spanien - Kroatien
Blir kort här då tiden inte räcker till. Spanien gjorde en helt okej match igår när man slog Tyskland med 20-23. Visserligen hade man lite problem under matchen men man vann tillslut ändå. Man har ett bra lag men nu är det så att både Cuardo och Marta som utgick skadade igår är tveksamma till spel idag, ett jätte avbräck oavsett om dem är med halvskadade eller om dem sparas, jag tror man kommer spara till länge fram i turneringen. Kroatien har också ett helt okej lag och gjorde en mycket bra match när man slog Ungern med 28-27 igår. Normalt sett så ska man kunna spela jämnt med Spanien och +3.5 är då en rätt så fair lina, men nu när både Cuardo och Marta är tveksamma så är det jättevärde här! Jag väljer att spela 4/5 units på Kroatien +3.5 @ 1.88 på Pinnacle . // AndreasB1897
2012-12-05, 21:43 | #17 |
1-2 idag och lite minus. Synd på Kroatien som hade lika med 10 minuter kvar men drog på sig ett antal utvisningar + slarv.
Kommer posta morgondagens spel här snart, har inte tid imorgon då det vankas jobb.
2012-12-05, 21:55 | #18 |
Morgondagens lir blir:
Tjeckien - Norge, 3/5 units på Tjeckien +7.5 @ 1.92 på Pinnacle. Danmark - Frankrike, 3/5 units på Över 52.5 @ 1.85 på Bet365.
2012-12-06, 12:44 | #19 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644Fighting 2013/2014 Stats: 40 - 92 - 6 ROI: 101.06% Vinstprocent: 30.30% |
Vad tror du om Sveriges chanser mot makedonien?
2012-12-06, 12:47 | #20 |
Jag tackar för Andreas engagemang i handbollen! Bra analyser kommer premieras.
|
|
2012-12-06, 13:55 | #21 |
Du tror inte Frankrike får svårt med Danmarks 4-2 försvar om de väljer att köra på det? Skyttet var ju en sakerna som funkade bäst emot Montenegro. Hur som helst så har ju linan ökat till 53,5 så bra värde just nu
2012-12-06, 17:24 | #22 | |
Tror Sverige kommer få det svårt, kommer spela Makedonien +4.5 med kort motivering, kommer strax.
Citat:
Nej jag tror inte det, trots att man är stora så kommer man förbi. Du menar Makedonien i guess? Japp, nu ska den bara in också.
2012-12-06, 17:27 | #23 |
Makedonien - Sverige, 3/5 units på Makedonien +4.5 @ 1.90 på Pinnacle.
Kort kort. Kan inte se Sverige köra över Makedonien här, så bra är man inte. Jag tror inte heller vi kommer få se lika mycket räddningar av Grubbström och Olsson, kom ihåg att vi i OS hade en räddningsprocent på ca 25% om jag inte minns fel. Dessutom brukar Sverige ha svårt att föra matcher mot sämre lag, i princip i alla sporter men speciellt handboll, vi vinner inte ofta med många bollar. Visst Makedonien blev överkörda av Frankrike, inget att snacka om. Men inte går man ut här och lägger sig platt ner, tror dem kan utmana faktiskt. Ursäkta det sena spelet/svaren, jobb hela dagen och kom nyss hem.
2012-12-06, 18:55 | #24 |
Linnea Torstenson........................................ .....
2012-12-06, 19:48 | #25 |
Trodde verkligen inte Makedonien var så här dåliga idag också och att Torstenson faktiskt sköt, wow!
Men lyssna nu noga här. OM Danmark får stryk snart mot Frankrike så MÅSTE Danmark vinna för att gå vidare vilket i sin tur innebär att man måste slå Makedonien i sista, ett Makedonien som verkar vara sämst i hela turneringen. Får vi bara en bra lina på Danmark så kommer det bli 5/5 där, var så säkra. Oddsen kommer släppas runt 22-23 ikväll så var med här då! Nu ska Tjeckien och över in, come on!
2012-12-06, 19:53 | #26 |
Dessutom är Danmark mycket bättre än Sverige i anfallet och spelar framförallt med ett högre tempo, alltså kortare anfall och mer kontringar. Om Makedonien fortsätter att skjuta idag vilket jag tror så vinner Danmark med MINST 10 bollar!
2012-12-06, 21:45 | #27 |
Danmark - Frankrike 28-27 FT. WIN!
Tjeckien - Norge 19-21 FT. WIN! Fin avslutning och det blir 2-1 idag. Dock jävligt synd att Danmark vann nu, betydelselös match mot Makedonien på lördag och Makedonien kan man inte spela hcp då dom är för dåliga. Däremot kan Sverige hcp bli intressant mot Frankrike, tycker inte Frankrike imponerar idag samtidigt som Sverige har ett jävla GO i laget. Morgondagens lir kommer upp här snart utan motivering, jobb och firmafest imorgon
2012-12-06, 21:51 | #28 |
Banned
|
Snyggt jobbat Andreas! Ryggar dina spel. Börjar synas på kontot nu.
Skitkul att du levererar bra spel och bra analyser |
2012-12-06, 21:54 | #29 | |
Citat:
2012-12-06, 21:56 | #30 |
Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 4875Hockey-VM 2013 Stats: 11 - 8 - 6 ROI: 113.31% Vinstprocent: 57.89% |
Helt rätt, så länge Frankrike tar poäng mot Sverige. Annars hamnar Makédonien, Frankrike och Danmark alla på 2 poäng.
2012-12-06, 22:00 | #31 |
Fredagens lir:
Kroatien - Tyskland, 3/5 units på Kroatien -0.5 @ 2.40 på Ladbrokes. Rumänien - Montenegro, 3/5 units på Montenegro -1.5 @ 1.80 på Bet365. Rumänien - Montenegro, 3/5 units på Under 49.0 @ 1.88 på Pinnacle. Lite kort. Kroatien står för högt här, skulle nästan säga att det är coinflip. Måste match för båda lagen och jag tror Kroatien drar längsta strået, man har även imponerat mer än så länge än vad tyskorna har. Ogillar egentligen att ha 2 spel på samma match, speciellt en side och en total. Men när man får Montenegro -1.5 mot Rumänien så vore det tjänstefel att inte ta det. Montenegro är väl den stora överraskningen än så länge, kanske inte att man leder gruppen utan på vilket sätt, man spelar helt enkelt riktigt bra nu. Rumänien gjorde en bra match mot Ryssland för att sedan dippa lite mot Island precis som jag trodde, tror det blir målsnålt här men att Montenegro drar längst.
2012-12-06, 22:03 | #32 | |
Citat:
2012-12-06, 22:05 | #33 |
Bet365 lägger Sverige på 4.40, lär få bra hcp där om en stund, återkommer där.
2012-12-06, 22:47 | #34 |
Avvaktar med Danmark. För vinner Sverige mot Frankrike så måste Makedonien slå Danmark med en jävla massa mål och eftersom Sverige möter Frankrike innan Danmark - Makedonien så avstår jag då matchbilden kan bli precis vad som helst.
2012-12-07, 10:42 | #35 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644Fighting 2013/2014 Stats: 40 - 92 - 6 ROI: 101.06% Vinstprocent: 30.30% |
En tv-peng pa SVerige till 4,5 kan ju aldrig vara fel. Sag matchen mot Montenegro igar, och de spelade bitvis jävligt bra.
2012-12-07, 11:34 | #36 |
Linnea utsedd till matchens lirare. det symboliserar precis hur hon är. Hon klarar uselt motstånd men räcker aldrig till med sitt enformiga spel mot bra motstånd. Ta henne ur laget en gång för alla!
|
|
2012-12-07, 12:01 | #37 |
eller låt henne spela mot de dåliga motståndarna så våra bra spelare får vila lite till de viktiga matcherna
2012-12-08, 12:00 | #38 |
tänker jag helt fel eller borde inte Danmark - Makedonien gå under 51,5-52,5 linan? Danmark borde vila i andra halvlek istället för att köra sitt snabba avkast spel? Dem tar ju ändå inte med sig någon målskillnad härifrån och Makedonien gör väl ändå inte över 21-22 mål?
2012-12-08, 15:51 | #39 |
2-1 igår då Kroatien förlorade med 1 boll mot Tyskland.
Nu kör vi nytt igen! Norge - Ukraina Spel: 3/5 units på Ukraina +7.0 @ 1.79 på Pinnacle. Norge har inte övertygat för 5 öre, knappa vinster mot Tjeckien och Serbien. Visserligen har inte Ukraina övertygat heller men jag tror inte man blir mosade här. Sverige - Frankrike Spel: 3/5 units på Sverige +4.0 @ 1.84 på Pinnacle & 1/5 units på Sverige -0.5 @ 4.75 på Bet365. Sverige har inte fått ut max ännu trots 2 rätt så bra insatser, inte mer. Ryktas att Maria Olsson ska starta vilket är bra, fransyskorna har inte koll på henne som man har på Grubbström. Fortsätter Linnea skjuta och man börjar använda kanterna så kan man utmana, att försvaret funkar är så klart också en viktig grej om inte viktigast. Frankrike har inte imponerat, första målvakten är inte med i turneringen och man har inte fått spelet att stämma. Krossade Makedonien med kontringar, inga konstigheter där men mot Danmark krampade anfallsspelet och försvaret är inte heller felfritt. Tror det blir jämnt och jag ger Sverige en hyfsad chans att vinna detta. Kan komma mer men i så fall senare, måste fundera lite
2012-12-08, 18:07 | #40 |
Ryggar Ukraina och avvaktar med Sverige.
Norge - Ukraina är väl (om jag har sett rätt) en match HELT utan betydelse. Ukraina är ute och Norge vinner gruppen oavsett resultat och tar med sig 4 poäng till nästa runda. Kan ju säkert bli så att Norge vilar lite spelare och luftar bänken rejält medan Ukraina säkert inte vill bli utklassade i sin sista match. Senast redigerad av kmet den 2012-12-08 klockan 21:58. |
|
2012-12-08, 18:13 | #41 |
Banned
|
Kliver in på över 49.5 mål här till 18 på bet365. Då matchen inte betyder något? tror jag på hawaiihandboll, ukraina vill ju knappt springa hem om det går emot, tror Norge gör 30 och ukrain 22-24
|
2012-12-08, 19:46 | #42 |
Serbien - Tjeckien
Spel: 3/5 units på Över 47.0 @ 1.85 på Nordicbet. Hinner inte motivering, SPELSTOPP 20:15!! För tips utöver EM och handboll i allmänhet får ni gärna följa min twitter
2012-12-08, 19:52 | #43 |
Sverige - Frankrike 17-24 FT.
Sverige gör sin sämsta match än så länge och Frankrike sin absolut bästa, inget att snacka om. Norge - Ukraina 18-17 FT. Norge vänder och vinner i 2:a halvlek, som kriga sa så var det en match utan betydelse om jag inte räknat fel, +7.0 satt med marginal i alla fall.
2012-12-08, 20:05 | #44 |
Banned
|
|
2012-12-08, 21:30 | #45 |
Satsade 4units på x i hcp 7-0 på sverige-frankrike till 6,60. Det var jävlari på f*tthåret!!
|
|
2012-12-08, 21:49 | #46 |
Okej?
2012-12-08, 21:52 | #47 |
Serbien - Tjeckien 28-24 FT.
2-2 idag och ca +1.0 unit, allt som är grönt är okej Nya tag imorgon!
2012-12-08, 21:57 | #48 |
Ja det blev ju fin vinst! Var lite stolt över mig då jag är värsta nybörjaren!
|
|
2012-12-08, 22:53 | #49 |
Morgondagens enda spel från EM blir:
Ungern - Montenegro Spel: 3/5 units på Montenegro -0.5 @ 2.10 på Nordicbet. Ungern har blivit en liten outsider i detta mästerskap, man har spelat bra och kom 2:a i gruppen efter att ha slagit Tyskland och Spanien och förlorat i första matchen mot Kroatien. Tror dock man kan få lite svårt här, man har orutin från sådana här lägen och det kan nog spela in också. Montenegro är ett bättre lag i grund och botten än Ungern. Montenegro har överraskat mig match på match, med avbräck inför turneringen som jag nämnt innan så är det i alla fall för mig en överraskning att dem har tagit full pott än så länge (Bara Norge som gjort det också). Montenegro är väl det laget som imponerat mest so far och när NB sticker ut med 2.10 så måste det testas, säger som igår "Allt annat är tjänstefel".
2012-12-09, 14:56 | #50 |
Tog Montenegro @ 2.10 igår, nere runt 1.60 nu.. Hoppas ni hängde med, kan surebetta ut om man vill också!
2012-12-09, 15:04 | #51 |
Inför imorgon. Tar redan nu:
Tjeckien - Danmark, 3/5 units på Danmark -3.5 @ 1.95 på Pinnacle. Kommer fylla på i tråden om jag tar något mer, motiveringar kommer kanske senare idag.
2012-12-09, 15:08 | #52 |
Norge - Frankrike, 3/5 units på Frankrike -0.5 @ 2.15 på Bet365.
2012-12-09, 19:50 | #53 | |
Citat:
2012-12-10, 01:24 | #54 | ||
Citat:
Danmark har gjort en dålig match i turneringen och det var mot Sverige, annars slog man Frankrike med 1 och Makedonien med 7. Man har ett mycket ungt lag och man lever mycket på sin speed, kontringar/snabba avkast. Ett lag som jag gillar spela hcp på då man alltid kör på och kan utan problem vinna detta med ett antal bollar. Citat:
Frankrike inledde med att kontra sönder Makedonien för att sedan förlora med 1 mot Danmark och sedan "krossa" Sverige med 7. Mot Sverige gjorde man nog sin bästa match och både målvaktsspelet och försvaret som är Frankrikes styrka funkade till nästan 100%. Det känns som man har en mycket bra form och att man kommit in i turneringen rejält nu, att man inte var favoriter tycker jag är ett skämt och jag ångrar nästan att jag inte tog mer när oddset var så högt. Hoppas ni tog dem när jag postade för oddsen är så gott som borta nu. Ber om ursäkt för de sena motiveringarna men tiden har varit knapp. Kan även säga att jag avstår spel på Serbien - Sverige till 95%. Oddsen och linorna känns faktiskt rätt så klockrena och att jaga något spel där känns inte alls bra, blir att jobba in Sverige framför Tv:n istället. Som vanligt, för mer handboll så finns jag på twitter @AndreasB1897.
2012-12-10, 11:07 | #55 |
Serbien - Sverige
Har sovit på saken och kommit fram till att Sverige är lite för stora dogs här. Spel: 3/5 units på Sverige +2.5 @ 1.87 på Betsafe/Betsson & 1/5 units Sverige -0.5 @ 3.35 på Betsafe/Betsson. Om man kollar på vad Serbien har presterat så hittar man.. Ingenting. Man gick vidare till mellanrundan enbart för att man hade Ukraina och Tjeckien i gruppen, 2 lag som inte är någon höjdare. Visst man kommer ha ett rejält publikstöd men det kommer inte vara som när herrarna spelade, långt ifrån. Sverige slog ändå Danmark och visade att det finns potential i detta gänget och då gjorde man inte en 100% match mot Danmark utan man kan ännu bättre. Jag tror att om Sverige höjer sig ett snäpp från senaste matchen mot Frankrike så vinner man detta.
2012-12-10, 13:26 | #56 |
Tjeckiens spelmotor och hjärna Alveta Luzumova är ute från turneringen med skada om jag fattat rätt, jätte avbräck för Tjeckien och spelet på Danmark är ännu bättre!
2012-12-10, 15:23 | #57 |
EM imorgon:
Ungern - Rumänien, 4/5 units på Rumänien -1.0 @ 1.95 på Bet365. Ungern har överraskat och spelat bra än så länge. I den senaste matchen mot Montenegro fick man stryk med 26-28 efter att ha legat under med 6 bollar i halvtid. Mer rättvist resultat hade också varit torsk med 6 bollar men nu slappnade Montenegro av alldeles för mycket och det blev spännande. Ungern är ett bra lag men ska inte kunna utmana om några jätte placeringar här, lär bli en 5-8. Rumänien är riktigt bra och spelade ut Spanien igår, man vann tillslut med 26-31 men det kunde blivit med 10 bollar, men samma sak här så slappnade man av och även luftade bänken så räkna med fräscha spelare tills imorgon. Rumänien spelar bra nu och kan nog faktiskt gå till semifinal tillsammans med Montenegro. Jag missade droppet här men tar -1.0 då det är i princip samma sak när det gäller handboll, finner fortfarande värde och jag tror den kommer droppa ännu mera. EDIT: Motivering, ville få ut spelet så fort som möjligt.
Twitter: @AndreasB1897 Senast redigerad av AndreasB1897 den 2012-12-10 klockan 15:26. |
|
2012-12-10, 17:34 | #58 |
Tjeckien 30 - 33 Danmark, -3.5 går åt helvete. Sån jävla oflyt här, Tjeckiens sista skott går ribba-ribba in. Danmark har 4 utv, Tjeckien 0...
2012-12-10, 17:41 | #59 |
jag pelade också -3,5 men såg du hela andra halvlek så såg du med att Tjeckien hade alla 50/50 domslut emot sig vilket också påpekades av expertkommentatorerna så att Danmark ens ledde med 3-5 bollar efter 50 minuter är bara tacka domarna för och inte spelarna. sett till matchen och danmarks val av försvarsspel var Tjeckien +3,5 ett bra spel och vårat -3,5 inte så bra. nya tag
2012-12-10, 17:44 | #60 | |
Citat:
1. Tjeckien domslut emot sig? Var? 2. Hade inga kommentatorer så missade det. 3. Står fast vid att -3.5 var ett bra spel då Danmark gör en lika dålig match som mot Sverige. 4. Detta var nog EM:s sämsta match jag sett i alla fall.
2012-12-10, 18:09 | #61 | |
Citat:
Danmark gjorde en bra match framåt men 4-2 försvaret funkar inte men precis som mot Sverige fortsätter man ändå. Det är inte dåligt, det är katastrofalt av Danmarks tränare tycker jag. På din fjärde kommentar så tror jag inte du har sett de flesta matcher för jag har sett ungefär hälften och det var en som var extremt mycket sämre och då både i anfall och försvar. Kommer inte ihåg vilka lagen var men har för mig att Rumänien eller Ungern var ena laget. Matchen gick på tv4 sport extra iaf. Jag tyckte ändå man fick se en hel del bra anfall här vilket inte var fallet då. Tycker du är en bra rekare men det är farligt att inte kunna inse att man lagt ett dåligt spel.
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2012-12-10 klockan 18:10. |
||
2012-12-10, 18:25 | #62 | |
Citat:
Att Danmarks tränare är hjärndöd såg man tydligt idag japp. Jag har självklart inte sett de flesta matcherna då jag följer Bundesliga, Champions League, Elitserien samt lite av Liga ASOBAL samtidigt.. Men cirka hälften har jag sett och jag tyckte kvalitén här var bedrövlig, det måste jag säga alltså och då har jag ändå sett Ukraina, Makedonien och Island spela. Tro mig jag kan erkänna utan problem om jag inser att lagt ett dåligt spel, inga problem. Men nu tycker jag verkligen inte det, några utvisningar till Tjeckien och någon mindre till Danmark och danskorna hade vunnit med 6-7 bollar.
2012-12-10, 18:52 | #63 |
Jag brukar förorda att alltid spela på motståndarna i första halvlek mot just Frankrike (vilket jag gjorde även nu) men hur kan handikappet nu vara +1,5 till Frankrike med oddset 2.05 när det står 10-14 i halvtid??? Är oddssättarna helt säkra på att det blir en jämn match till slut?
Hur som helst så är det sjukt att vi får 1.85 på Norge över 10,5 mål i andra halvlek. SPEL!
2012-12-10, 18:54 | #64 | |
Citat:
|
||
2012-12-10, 18:55 | #65 |
bet365 har nästan längst ner "norge över 24,5 mål totalt"
2012-12-10, 19:00 | #66 |
3 mål av Norge efter 4:11. Hoppas du hann rygga och det fort
edit: 5 mål efter 6:40 6 mål till nu på 23:20 bara
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2012-12-10 klockan 19:03. |
|
2012-12-10, 19:03 | #67 |
Var lite långsam... blev att lira över 25,5... Vf underskattar oddssättarna Norge så grovt?
Senast redigerad av abber den 2012-12-10 klockan 19:06. |
|
2012-12-10, 19:39 | #68 |
Vet inte vad Frankrike gör idag, pinsamt..
0-2 än så länge, ska Sverige rädda kvällen?
2012-12-10, 19:39 | #69 | |
Citat:
Vetefan vad oddssättarna gjorde men dem såg inte slutet på första halvlek är en sak som är klar.
2012-12-10, 19:45 | #70 |
Snyggt spelat btw @abber och @BlackCobra.
2012-12-11, 00:58 | #71 |
Nej inget bra idag.. Nya tag imorgon!
2012-12-11, 13:52 | #72 |
Spanien - Ryssland
Spel: 3/5 units på Ryssland -0.5 @ 2.75 på Pinnacle. Spanien har inte riktigt nått upp till förväntningarna i detta mästerskap. Senast förlorade man mot Rumänien med 26-31, men i ärlighetens namn så kunde man förlorat med mycket mer då Rumänien vilade många spelare i 2:a halvlek. Har svårt att se att man ska kunna utmana här faktiskt. Nog För att Ryssland inte levererat som förväntat, kanske spelar det in att den "hjärndöda" coachen Trefilov fick gå efter OS i London? Jag vet inte, men en sak vet jag och det är att man måste vinna här för att ha någon chans att gå till semifinal. Jag tror och hoppas man skärper till sig lite idag och tar den chansen, man har ett bra lag som alltid och kommer man upp i normal nivå så vinner man detta. Kommer fylla på tråden som vanligt med spel under dagen.
2012-12-11, 14:23 | #73 |
Norge - Sverige
Spel: 5/5 units på Norge -4.0 @ 1.83 på Pinnacle. Norge är tillsammans med Montenegro det enda obesegrade laget i turneringen, det har blivit 5/5 vinster. Norge har som jag sagt innan inte imponerat förrän igår när man slog självaste Frankrike med 30-19, går nog inte att imponera mer än så. Varför har man då spelat "dåligt" i 4 matcher för att sedan krossa Frankrike? Jag vet inte men jag tror jag kanske kan ha en orsak, under hela gruppspelet så har man kört FYSTRÄNING (Ja ni läste rätt) enbart för att vara så fräscha som möjligt när det väl gäller och Norge är nog det enda laget i världen som har en sån hög lägsta nivå så att man är kapabla till att göra detta. I söndags så hade man ledigt, alltså ingen fys dagen innan match och då slog man Frankrike med 30-19. Visserligen gjorde Frankrike inte sin bästa match precis men Norge var överlägsna och mycket bättre. Inte nog med allt detta, Norge har dessutom världens bästa lag och vinner man idag så är man klara för semifinal vilket innebär att man slipper kämpa mot Danmark i den sista matchen. (Om jag nu räknat rätt). Sverige fick ju tillslut 1 poäng igår mot Serbien, om man vill kalla det att Serbien gav bort 1 poäng eller att Sverige gav bort 1 poäng låter jag vara osagt. Däremot så har vi sett ett tydligt mönster i Sveriges anfall, i alla matcher (Undantag Danmark) så är det Gulldén, Torstensson och Ågren som står för målen. Till exempel så har vi bara gjort 7 mål på 23 avslut från kanterna, en statistik som är alldeles för dålig och det om det inte blir en drastisk förändring. Det tog 20 minuter för Serbien att inse att Sverige är bara farliga på 3 positioner, V9, M9 och M6. Man kommer inte ha en chans mot Norge så länge man bara kan göra mål på 3 positioner man kommer behöva alla 6 inget snack om det. Att sedan Sveriges målvakter Grubbström och Olsson inte levererat gör det inte lättare. Jag kan inte se att Norge inte krossar här, det är så mycket Sverige behöver ändra på för att kunna ha en chans och det hinner man inte på 1 dag tyvärr.
VSunden (+1) Senast redigerad av AndreasB1897 den 2012-12-11 klockan 15:01. |
|
2012-12-11, 15:33 | #74 |
Hänger på dig Andreas, verkar som du har full koll på gejjerna.
Kör en liten dubbel med Ryssland ML mot Norge -4,5 |
|
2012-12-11, 15:52 | #75 |
Dagens lir blir alltså:
3/5 units på Ryssland -0.5 @2.75 på Pinnacle. 5/5 units på Norge -4.0 @ 1.83 på Pinnacle. 3/5 units på Serbien - Danmark Över 54.0 @ 1.80 på Nordicbet. 4/5 units på Rumänien -1.0 @ 1.95 på Bet365. Blir en intressant dag, lycka till!
2012-12-11, 16:53 | #76 | |
Citat:
Hur tänker du i serbien - danmark matchen Andreas? Senast redigerad av abber den 2012-12-11 klockan 16:54. |
||
2012-12-11, 16:58 | #77 |
Kom precis hem efter att ha lirat lite hockey och poker med polare. Lite vanskligt att livespela utan att ha sett något av matchen men...
- jag vet att Frankrike alltid blir bättre ju längre matcherna lider och Tjeckien har väl tappat i varenda match mot slutet då man inte verkar orka 60 minuter. - Frankrikes lina ligger på 13,5 i andra halvlek (14-10 i HT). Odds 1.75. - Frankrike först till 15 mål i andra halvlek. Odds 2.80. Ett mål ska inte ge 1,05 mer när oddsen ligger en bra bit under 3.00. Alltså, spel på Frankrike först till 15 mål i andra halvlek!
2012-12-11, 17:12 | #78 |
Oh herregud. Det så fina värdet på spelet är kört i botten nu efter 2-7 i andra halvlek. Vad fan gör Frankrike, går på halvfart?
2012-12-11, 17:43 | #79 |
Jag är helt inne på andreas om att Norge borde ta denna lätt men hatar att spela större handikapp än -2, -2,5...
Hoppas Sverige hänger med i starten så kanske vi får -2,5 eller -3,5 till dubbla pengarna?
2012-12-11, 17:45 | #80 |
Spanien - Ryssland slutar 25-25. Ryssland har guldläge att kontra med 15 sekunder kvar men kastar den på en spanjorska.. Aja, 2.75 var värde, ledde nästan hela matchen.
2012-12-11, 18:15 | #81 |
|
|
2012-12-11, 18:19 | #82 |
Norge gör precis som Frankrike och går på halvfart eller åtminstone inte in helhjärtat i alla situationer och jag tror att vi snart kan ha 1.85 på raka på Norge
2012-12-11, 18:25 | #83 | |
Citat:
EDIT: nu +0,5 @ 1.9 Senast redigerad av Overcome den 2012-12-11 klockan 18:28. |
||
2012-12-11, 18:27 | #84 |
Vad är grejen? bryr man sig inte om detta?
|
|
2012-12-11, 18:29 | #85 |
Norge är inte alls säkra vinnare längre. Över 48,5 mål blir spelet till 1.90 vid 4-9 efter 16 minuter. Kunde stått 12-12 redan om inte målvakterna storspelat
2012-12-11, 18:29 | #86 |
Jo men inte lika tända som svenskorna varit från start. Tror de kommer igång, spelar Norge +0.5 till 1.85
|
|
2012-12-11, 18:47 | #87 |
För er som inte spelat något överspel än, ÖVER 13,5 på Norge i andra halvlek @1.85 ser klart bra ut när man nu ändå gjorde 12 i första halvlek och Grundström då låg på ca 50% räddningar. Generellt blir det ju mer mål i andra halvlek med.
2012-12-11, 19:23 | #88 | ||
Citat:
Citat:
2012-12-11, 19:33 | #89 |
Stolpe det sista som händer från push till förlust..
All heder åt Sverige dock som gör en riktigt bra match, inget snack om saken. Snygga spel också BlackCobra, tog bara Norge -0.5 i HT.
2012-12-11, 19:33 | #90 |
Sveriges nya coach kan dom ju kicka redan nu. Sämre ledaregenskaper får man leta efter...
2012-12-11, 19:59 | #91 |
Det gäller flera ledare i detta EM. Sjukt dålig coachning sista fem minutrarna i flera matcher
2012-12-14, 19:27 | #92 |
http://www.expressen.se/sport/handbo...pela-mer-i-em/
Ryssland star i 3 ganger nu pa bet365,betsson,betsafe mfl. Ngn som e mer insatt som vet hur danskorna kommer agera imorgon efter detta. |
|
2012-12-14, 19:53 | #93 | |
Banned
|
Citat:
|
|
|