|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-11-07, 02:44 | #1 |
2012-11-07 Skanela IF - Alingsås HK (Swed Elits)Datum: 2012-11-07 Tid: 19:00 Sport: Handboll Land: Sverige Liga: Swed Elits Match: Skanela IF - Alingsås HK Period: ft Spel: Alingsås HK -3.5 Insats: 3/5 Odds: 1.885 Bolag: Pinnacle Motivering: Stort avbräck för Skånela öppnar upp för kross! Nykomlingen Skånela ligger på en 13:e plats och har lyckats spela in 4 poäng på 9 matcher. Skånela har fått fart på formen och man har tagit sina 2 enda vinster i dem 3 senaste matcherna, Redbergslid slog man med 29-28 och Aranäs med 27-30. I senaste matchen togs man dock ned på jorden igen när GUIF fullkomligt krossade Skånela med 31-16, exakt samma siffror som GUIF slog Skånela med i första mötet. På hemmaplan så har man inte imponerat heller så klart, 3 förluster och då i senaste hemmamatchen vinst mot Redbergslid med 29-28. I de 3 andra matcherna så har det blivit förlust mot Hammarby i premiären med 28-29, sedan förlust mot Sävehof med 21-31 och sedan då 16-31 mot GUIF. Jag tycker Alingsås är nästan lika bra som Sävehof och GUIF och bättre än Hammarby, bara för att sätta det i perspektiv. Skånela har bara spelat 1 match i Vikingahallen, som är deras riktiga hemmahall och där vann man då i den senaste hemmamatchen mot Redbergslid. Vad detta spelar för roll låter jag vara osagt, men att man skulle vara mycket bättre i Vikingahallen har jag mycket svårt att tro. Att sen Skånela inte har ett målvaktsspel som fungerar påverkar dem match efter match, man kan inte ha 2 målvakter som ligger på 28% & 26% i räddningsprocent utan man måste ha någon som står varje match och på så sätt bidra med trygghet där bak. Inför denna matchen så har Skånela även ett jätte avbräck i lagkaptenen och bästa målskytten Jimmy Karlsson (41 mål) som är avstängd. Även Robin Gustavsson kommer missa matchen med all sannolikhet. Att Jimmy Karlsson är borta tror jag kommer påverka utgången i denna matchen rejält och jag kan inte se att Skånela kommer upp i normal standard idag. Alingsås började serien fantastiskt bra men har sedan droppat lite för att senast studsa tillbaka och krossa Redbergslid med 31-22. Alingsås ligger på en 4:e plats och har spelat in 11 poäng på 9 matcher. På bortaplan har det bara blivit 3 poäng, 1 vinst, 1 oavgjord och 2 förluster. Då har man dock mött bra motstånd i GUIF som man spelade oavgjord mot, Skövde som man förlorade med 33-29, vinst mot VästeråsIrsta med 22-34 och i den senaste bortamatchen blev det förlust mot Drott med 31-24. Jag tycker Alingsås har ett bra lag i år och man har framförallt en bredd som imponerar. Till exempel så är de 5 bästa målskyttarna från 5 olika positioner, bara M6 som saknas där. Alingsås har även ett riktigt bra målvaktsspel i Mikael Aggefors med 41% och Alexander Johansson med 48%, dock så har Alexander bara spelat någon match, så siffran säger inte så jätte mycket. Skador i Alingsås inför denna matchen är: Max Darj (rygg, tillbaka i träning), Marcus Enström (mage, opererades i fredags), Marcus Dahlin (rygg, testas för spel). Det enda tunga avbräcket där är väl Marcus Enström på H6, även Alingsås 5 bästa målskytt. Men det ska gå och ersättas av de 2 unga spelarna Simon Persson-Ahlgren och Johan Nilsson. Jag tror Alingsås hade vunnit detta utan avbräcken i Skånela och när lagets bästa spelare nu också är borta så tror jag Alingsås vinner detta enkelt. Jag väljer att spela 3/5 units på Alingsås -3.5 @ 1.885. // AndreasB1897 Spelet är taget ifrån: www.Bettingsweden.se Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SlimCharles (+2) |
|
2012-11-07, 15:22 | #2 |
Låter intressant,jag provar.Kan underspelet vara värt om två målskyttar är borta? Totalen ligger på 53.5.
|
|
2012-11-07, 16:03 | #3 |
Visst kan man det, men hade inte vågat det då Alingsås har en tendens att göra och släppa in mycket mål på bortaplan.
|