Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-31, 12:05   #1

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 569
Standard

Bandy - Svenska Cupen

Hej

Då närmar sig Svenska Cupen i bandy och redan i afton är det fyra kvalmatcher.

Någon som har några tankar?

NordicBet hade lite spel (hcp och över/under). Bet365 bara på resultat.

Mina gissningar, även om det är svårt att gissa nu med nya spelare i lagen, ovisst är ordet:

Hammarby -4 @ 1.7
Västerås över 9,5 1.72

Sen borde även Vänersborg vinna med mer än 4 mål:
Vänersborg -4 @ 1.7
Beror ju lite på Hedkvist humör och form....

Gais ska ju också vinna, men klart ovisst.

Jag spelar inte över i Hammarbymatchen då jag tror att Bergwall kommer täppa till, och att då Hammarby putsar in 11 mål själv - njae...

Men vi får se...
Fiskfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 13:32   #2

Rehn108s avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Äntligen bandy! Jag spelade IFK Motala @16 igår, men det var absolut inte för att jag tror de vinner utan för att jag hoppas på att min hemstad står för en superskräll! Jag menar, det är ju första tävlingsmatchen för båda lagen, inget av dem kommer komma upp till sin fulla kapacitet. Hoppas kan man ju alltid.

Jag tror inte att Hammarby kommer hålla helt tätt, om det nu var det du menade. Motalas tre anfallare är verkligen inte att leka med. Om jag bara kunde skulle jag gärna lägga ett spel på att Lukas Persson gör minst två mål. Men så stort utbud har vi ju tyvärr inte.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 13:51   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg
Jag tror inte att Hammarby kommer hålla helt tätt, om det nu var det du menade. Motalas tre anfallare är verkligen inte att leka med. Om jag bara kunde skulle jag gärna lägga ett spel på att Lukas Persson gör minst två mål. Men så stort utbud har vi ju tyvärr inte.
Yes, det var det jag menade och jag kan erkänna att vi två inte tror lika om Motalas anfall - men jag är helt säker på att du har bättre koll på det än mig

Tack för kommentaren!
Gammal 2012-08-31, 14:16   #4

martinssons avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 5388
Standard

Kungälv var ju absolut bättre än GAIS förra säsongen, men jag har inte koll på vilka spelare Kungälv har tappat eller värvat.

Att spela hcp på Vänersborg känns ju alltid lite osäkert, och idag möter man Gripen som faktiskt är ett ganska bra lag så det kan ju bli jämnt.

Härligt att bandyn är igång igen
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 14:16   #5

Rehn108s avatar

2014

Standard

Å andra sidan vet jag inget om något annat lag, så "inte att leka med" kanske inte gäller lika mycket i Elitserien... Alla tre nätade i alla fall mot Örebro, vilket visserligen inte säger så mycket om man jämför med Hammarby. Men som jag skrev på flashback: Motala har en förmåga att skapa talanger som sedan vill vidare och slutar i Hammarby eller Västerås, så jag får hoppas att de två unga anfallarna jag lovordar håller sådan kaliber (fast stannar i Motala).

Vet du vilka bolag som brukar ha bäst utbud på bandy?
Och vad brukar det utgöras av? Handikapp, över/under och 1X2, eller? Hoppas på mer...
Gammal 2012-08-31, 14:24   #6
Q90

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 860
Standard

Citat:
Å andra sidan vet jag inget om något annat lag, så "inte att leka med" kanske inte gäller lika mycket i Elitserien... Alla tre nätade i alla fall mot Örebro, vilket visserligen inte säger så mycket om man jämför med Hammarby. Men som jag skrev på flashback: Motala har en förmåga att skapa talanger som sedan vill vidare och slutar i Hammarby eller Västerås, så jag får hoppas att de två unga anfallarna jag lovordar håller sådan kaliber (fast stannar i Motala).

Och vad brukar det utgöras av? Handikapp, över/under och 1X2, eller? Hoppas på mer...
Spread & totals på pinnen är nästan det enda jag lirar i alla fall.
Q90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 16:20   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Kungälv var ju absolut bättre än GAIS förra säsongen, men jag har inte koll på vilka spelare Kungälv har tappat eller värvat.

Att spela hcp på Vänersborg känns ju alltid lite osäkert, och idag möter man Gripen som faktiskt är ett ganska bra lag så det kan ju bli jämnt.

Härligt att bandyn är igång igen
http://www.svenskafans.com/bandy/Sa-...-1-451567.aspx

Gais har tappat Magnus Karlsson (Nässjö), Lars Karlsson (slutar) och fått in Erik Sundin (Sirius), Joel Pettersson (Jönköping)

Citat:

Jag har väldigt dåligt koll, jag är ingen spelare egentligen....
Gammal 2012-09-01, 11:45   #8

Rehn108s avatar

2014

Standard

Se där, 8-2 i Hammarbys favör slutade det. Jag hade rätt i att Motala skulle göra mål i alla fall, men mer än så kunde de inte förmå. Totalt utspelade och spelet gick precis under linan.

Vad tror ni om dagens matcher då?

IFK Kungälv - Gripen Trollhättan BK
IFK Motala - Västerås SK
GAIS Bandy - IFK Vänersborg
Örebro SK - Hammarby IF

Jag ska försöka se det hela med lite mer kritiska ögon idag, och då tror jag nog att Västerås 0-4 hcp (@1.70) är ett rätt bra spel, uppbackat med en liten peng även på att det blir oavgjort vid 0-4 hcp (@8.0). Att motala skulle förlora med mindre än 4 mål ser jag som rätt osannolikt, men det skulle glädja mig något enormt om de kunde bjuda upp till kamp.

Jag kommer nog lägga ett spel på Vänersborg (@2.10). Helt enkelt för att de verkade mycket hetare i förra matchen än vad GAIS verkade i sin, de två är väl i övrigt ganska likvärdiga. Men jag har ännu inte tillräcklig koll för att rekommendera någon av följa mig.

Har ni några tankar? Fiskfan hade rätt i det mesta han skrev igår.
Gammal 2012-09-02, 02:08   #9

Jurets avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Vänersborg-Kungälv: över 6.5, 1.85 @ Nordicbet
Hammarby-Västerås: Västerås 0, 2.1 @ Marathon
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-02, 02:12   #10

Jurets avatar

Hockey-VM 2013

Standard

Vad tror ni om Motala? Håller de bättre klass än Tillberga ifjol? Alltid svårt att sätta startvärden på nykomlingar men fina spel kan hittas i upptakten om man hittar rätt.
Gammal 2012-09-02, 02:17   #11

martinssons avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Vad tror ni om Motala? Håller de bättre klass än Tillberga ifjol? Alltid svårt att sätta startvärden på nykomlingar men fina spel kan hittas i upptakten om man hittar rätt.
Känner mig ganska säker på att Motala och Ljusdal får det väldigt svårt, och åker ner till Allsvenskan. Det är trots allt väldigt stor skillnad mellan Elitserien och Allsvenskan.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-02, 09:05   #12

Jurets avatar

Hockey-VM 2013

Standard

Citat:
Känner mig ganska säker på att Motala och Ljusdal får det väldigt svårt, och åker ner till Allsvenskan. Det är trots allt väldigt stor skillnad mellan Elitserien och Allsvenskan.
Har fått känslan att Ljusdal ändå kommer kunna hålla bättre, har en del matcher med inte så långa resor och 5-3 mot Broberg var väl ett bra resultat. Broberg dängde ju till Edsbyn som i sin tur dängt till stjärnspäckade Dynamo, och så kan man hålla på sådär i evighet haha..
Sen är det ju kval i år bara, så räcker väl att hålla Allsvensk toppklass för att hänga kvar om jag förstått rätt.
Gammal 2012-09-02, 16:02   #13

Rehn108s avatar

2014

Standard

Örebro - Motala 5-0 efter en halvtimme! Det är otroligt vad dåligt mitt lag spelar. Nu börjar jag förstå alla som dömer ut Motala. Men men, jag har ju alltid hoppet kvar om att vi ska vara tillbaka i elitserien på riktigt.
Gammal 2012-09-02, 17:32   #14

Standard

Citat:
Se där, 8-2 i Hammarbys favör slutade det. Jag hade rätt i att Motala skulle göra mål i alla fall, men mer än så kunde de inte förmå. Totalt utspelade och spelet gick precis under linan.

Vad tror ni om dagens matcher då?

IFK Kungälv - Gripen Trollhättan BK
IFK Motala - Västerås SK
GAIS Bandy - IFK Vänersborg
Örebro SK - Hammarby IF

Jag ska försöka se det hela med lite mer kritiska ögon idag, och då tror jag nog att Västerås 0-4 hcp (@1.70) är ett rätt bra spel, uppbackat med en liten peng även på att det blir oavgjort vid 0-4 hcp (@8.0). Att motala skulle förlora med mindre än 4 mål ser jag som rätt osannolikt, men det skulle glädja mig något enormt om de kunde bjuda upp till kamp.

Jag kommer nog lägga ett spel på Vänersborg (@2.10). Helt enkelt för att de verkade mycket hetare i förra matchen än vad GAIS verkade i sin, de två är väl i övrigt ganska likvärdiga. Men jag har ännu inte tillräcklig koll för att rekommendera någon av följa mig.

Har ni några tankar? Fiskfan hade rätt i det mesta han skrev igår.
Hemskt ledsen att jag missade dessa matcher, varit fullt upp sen i fredags och inte haft en sekund vid datorn ... synd....
När cupen väl drar igång har jag folk på plats så vi kanske kan få lite info....

Citat:
Vänersborg-Kungälv: över 6.5, 1.85 @ Nordicbet
Hammarby-Västerås: Västerås 0, 2.1 @ Marathon
Vad betyder Västerås 0?
Betet över 6,5 fattar jag....
Gammal 2012-09-02, 17:38   #15

Standard

Citat:
Just Ljusdal har ju fått 3 "småkillar" från Edsbyn.
Nu är jag måttligt partisk här, men att få in tre från en bra skola ser jag som något starkt...
Hur långt det räcker - vet inte.

Jag ska se om jag kan få ut lite info om dom här killarna...
(Filip Skoglund, Eric Lisell och Rickard Ivarsson)
Gammal 2012-09-02, 17:42   #16

Standard

Citat:
Mål i 90:e minuten gjorde alltså att ditt 8 gånger lilla pengen gick in?

Snyggt!
Gammal 2012-09-02, 17:50   #17

Jurets avatar

Hockey-VM 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfan Visa inlägg
Hemskt ledsen att jag missade dessa matcher, varit fullt upp sen i fredags och inte haft en sekund vid datorn ... synd....
När cupen väl drar igång har jag folk på plats så vi kanske kan få lite info....

Vad betyder Västerås 0?
Betet över 6,5 fattar jag....
0 i handikapp, så push vid oavgjort.
måste skriva upp Hammarby, nyförvärven ersätter Nilsson bra
Gammal 2012-09-02, 20:14   #18

Standard

Citat:
0 i handikapp, så push vid oavgjort.
måste skriva upp Hammarby, nyförvärven ersätter Nilsson bra
Ah,

Tackar, då vet jag det också..
Gammal 2012-09-03, 16:59   #19

Rehn108s avatar

2014

Standard

Citat:
Örebro - Motala 5-0 efter en halvtimme! Det är otroligt vad dåligt mitt lag spelar. Nu börjar jag förstå alla som dömer ut Motala. Men men, jag har ju alltid hoppet kvar om att vi ska vara tillbaka i elitserien på riktigt.
Just som jag hade förlikat mig med tanken på att Motala kommer bli sist i elitserien rördes grytan om igen. 5-1 i halvtid till Örebro blev 7-6 till slut. Alltså vann Motala den andra halvleken med 5-2.
Tillsammans med 1-3-underlägen i halvtid mot både Hammarby och Västerås tycker jag det vittnar om att de i alla fall KAN mäta sig med de andra bottenlagen. Det gäller bara för dem att kunna prestera hela matcherna.
Gammal 2012-09-27, 20:43   #20

Standard

Ok,
I morgon har vi då matcher igen, det drar igång kl 13.

Samtlig info taget från NordicBet....

Nedanstående är väldiga gissningar, väldigt svårt att veta formen i lagen och hur dom fungerar tillsammans....
Lite info om försäsongens matcher:
http://www.svenskafans.com/bandy/Eli...12-451485.aspx

Mina tankar är enligt följande:

13.00 Vänersborg - Kungälv
Tror det kan bli över 7,5 mål och jag tror även Vänersborg kan vinna... Vänersborg har haft lite tid ihop nu med Jocke (Hedkvist) och laget var inte dåligt före Jocke... Kungälv har jag inte varit så imponerad av....

16:00 Örebro - Sandviken
Sandviken kommer ju såklart dänga Örebro, rätt rejält, men över 11,5 mål? Njae...
Handikapp -7, det tror jag inte heller på. Klart att det kan bli 1-9 eller så, men risken är stor att målskillnaden "bara" är 5-6 mål....

19:00 Villa - Hammarby
Villa är favoriter enligt Svenska Spel och herr Arver... Franco tippar också Villa (http://iof1.idrottonline.se/SvenskaB...artsfinalerna/)
Jag tvivlar. Per Törnberg har varit skadad. Hammarby har spelat bra på försäsongen utan Patrik Nilsson.
Jag spelar denna matchen med handikapp, +2 Hammarby.

22:00 Västerås - GAIS
Intressant match, över 7,5 mål borde det bli. Västerås har visserligen tappat spelare, men Västerås har spelat över 7,5 mål i 8 av sina 10 matcher på försäsongen.... (totalt antal mål, inte gjort själva bara).
GAIS i sig är ju inget dåligt lag... Vinsten sitter långt borta, men det är heller inte omöjligt....

Jag gör lite tripplar av detta samt en singel på Hammarby då....

Men som jag skrev i början, försäsong, mycket ovisst

Jag har folk på plats som jag kommer prata med efter matcherna, så jag ska försöka uppdatera lite här vad jag får för info....
Gammal 2012-09-29, 07:55   #21

Standard

Citat:

13.00 Vänersborg - Kungälv
Tror det kan bli över 7,5 mål och jag tror även Vänersborg kan vinna... Vänersborg har haft lite tid ihop nu med Jocke (Hedkvist) och laget var inte dåligt före Jocke... Kungälv har jag inte varit så imponerad av....
Vänersborg vinner - men det blev tajt. Under 7,5 mål blev det... Enligt folket på plats så åkte dom mest runt på mitten... Skapade väldigt lite...

Citat:
16:00 Örebro - Sandviken
Sandviken kommer ju såklart dänga Örebro, rätt rejält, men över 11,5 mål? Njae...
Handikapp -7, det tror jag inte heller på. Klart att det kan bli 1-9 eller så, men risken är stor att målskillnaden "bara" är 5-6 mål....
Matchen slutar 4-9, 5 måls skillnad. Dock långt över 11,5. Mycket mål på slutet av matchen.... Enligt vad jag hört spelade Örebro bra och Sandviken spelade mindre bra.

Citat:
19:00 Villa - Hammarby
Villa är favoriter enligt Svenska Spel och herr Arver... Franco tippar också Villa (http://iof1.idrottonline.se/SvenskaB...artsfinalerna/)
Jag tvivlar. Per Törnberg har varit skadad. Hammarby har spelat bra på försäsongen utan Patrik Nilsson.
Jag spelar denna matchen med handikapp, +2 Hammarby.
Hammarby vinner med 1-4. Jag har inte hunnit få info om matchbilden ännu.

Citat:
22:00 Västerås - GAIS
Intressant match, över 7,5 mål borde det bli. Västerås har visserligen tappat spelare, men Västerås har spelat över 7,5 mål i 8 av sina 10 matcher på försäsongen.... (totalt antal mål, inte gjort själva bara).
GAIS i sig är ju inget dåligt lag... Vinsten sitter långt borta, men det är heller inte omöjligt....

4-1 slutar matchen till min förtvivlan. En GAIS-seger hade varit bra.

Dagens matcher som just nu bara Svenska Spel har odds ute för.... fast bara för 2 av matcherna:

10:00 Kungälv - Örebro
Svenska Spel har ett intressant spel här, Örebro att vinna med +4. 1,9x pengarna....

13:00 Villa - GAIS
Inga odds uppe än så länge. Villa vinner, men med hur mycket?

17:00 Vänersborg - SAIK
SAIK ska vinna och Svenska spel har hcp -2 till 1,90... Den är för mig av intresse...

20:00 Hammarby - Västerås
Inga odds ute ännu och för mig är såklart Hammarby favoriterna, återstår att se vad spelbolagen kommer med...

Någon som ens läser denna tråd?
Någon som har någon åsikt? Kanske är på plats?

Lördag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+2), zeke (+2)
Gammal 2012-09-29, 15:54   #22

Standard

Citat:
20:00 Hammarby - Västerås
Inga odds ute ännu och för mig är såklart Hammarby favoriterna, återstår att se vad spelbolagen kommer med...
Hammarby -1 till 1,70 på NordicBet

Det borde ju gå liksom....
Gammal 2012-09-29, 16:04   #23

Strategs avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 584
Standard

Absolut, denna tråd läses sannolikt av en och annan Sharp.

Kör du inget spreadsheet?

Motivering till Hammarby -1.5?
Strateg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 20:20   #24

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strateg Visa inlägg
Absolut, denna tråd läses sannolikt av en och annan Sharp.

Kör du inget spreadsheet?

Motivering till Hammarby -1.5?
Sorry för lite sent svar, varit från datorn....

Jo jag har ett sheet....
https://www.sharps.se/spreadsheet/18350

Hammarby har imponerat på försäsongen och jag tycker inte SAIK har gjort det.
Hammarby har varit smarta och har flera från Broberg, dom kan varandra och spelar bra ihop verkar det som. Jag har inget belägg för det, men det verkar så... Giljam spelar bra, även om jag inte gillar honom

Hammarby känns lika starka med som utan Patrik Nilsson...

Sen var det Hammarby -1....

Sen så har jag en kille på plats som meddelar att Hammarby ser starka ut, synkade.

Så kanske mer känsla än fakta. Jag har inte hört om någon skadad osv...
Det var lättare att gissa på mötet med Villa. Törnberg har varit skadad och dom har inte lärt känna varandra på isen... klart det är svårt i början.
Villa kommer bli vassa, en bit in i säsongen....

Senast redigerad av Fiskfan den 2012-09-29 klockan 20:22.
Gammal 2012-09-29, 20:34   #25

Jurets avatar

Hockey-VM 2013

Standard

Citat:
Hammarby -1 till 1,70 på NordicBet

Det borde ju gå liksom....
Har Nordicbet verkligen push på -1 då? Om inte så är det ju samma sak som -1.5, vilket är den rätta termen för det spelet.

Hammarby ser för övrigt ut att kunna utmana i år.

Senast redigerad av Juret den 2012-09-29 klockan 20:38.
Gammal 2012-09-29, 20:42   #26

Standard

Citat:
Har Nordicbet verkligen push på -1 då? Om inte så är det ju samma sak som -1.5, vilket är den rätta termen för det spelet.

Hammarby ser för övrigt ut att kunna utmana i år.
Aha,

Som sagt, jag är ingen spelare

Men hcp -1 var det hur som helst.

Just nu 3-1 till Hammarby - jag vill ju och tror att det blir större målskillnad än ett mål....

så -1,5 eller hcp 0-1 ....

Ni vet bättre än mig vad jag bör kalla det....

Jag lär mig i alla fall.... tror jag....
Gammal 2012-09-30, 08:35   #27

Standard

Hittar bara odds på Svenska Spel idag för finalen.

Där har man SAIK som favoriter.

Ingen överraskning att jag spelar Hammarby här.

2,25 är oddset.

Av det jag har hört så ser Hammarby starkare och skickligare ut.

Konstig oddssättning eftersom Arver från Svenska Spel är där.... Så han kanske vet något jag inte vet....
Svara

td