![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#1 |
![]() Vad skall jag ha för TV?
Behöver hjälp då jag är hjärndöd när det gäller teknik.
Är dags att slänga ut 28 tummarn från -99 och uppgradera sig lite. Först skall det införskaffas en 32-42 tummar till sovrummet. Kraven är att det skall vara billigt, samt kunna streama från datorn till tv:n, köra in ett USB-minne i tv:n och glo på film. Tv kanalerna jag har nu kör jag genom telias bredband och det har jag väl tänkt fortsätta med samt kompletara med viaplay som jag har tänkt streama till tv:n. I sovrummet är det inte så stort krav på att det skall vara trådlöst, men det skall även införskaffas tv till vardagsrummet och där kan det även få kosta lite mer och där är det krav att det går köra trådlöst från modemet och Datorn. Men hur gör man det smidigast och billigast, nån har nämnt bluetooth kan det vara något? Tacksam för all hjälp som jag kan få oavsett om det är tips på tv apparater eller streamningslösningar. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
![]()
Jag är väl egentligen fel person att svara på en sån här fråga, men när jag jobbade på OnOff så var det iaf inte vanligt med USB-anslutningar för uppspelning direkt i burken. Det kan ha ändrats, men då var det iaf få som tillät annat än bildvisning.
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6882Pacmanscorner Twitterpicks Stats: 1093 - 1168 - 229 ROI: 99.65% Vinstprocent: 48.34% |
![]()
Finns rätt många burkar nu förtiden som stöder att man kollar direkt från en USB source, typ Philips och LG och tror även Samsung har det på en del modeller. Dock är det inte helt bra med fil/codecstödet på dessa så det är värt att kolla på om man t.ex vill se mkv:er eller liknande.
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
Själv kör jag med den gamla laptopen ihopkopplad med tv´n och de trådlösa nätverket. Det må låta som en trist lösning med dagens utbud av mediaboxar och andra mojänger, men faktum kvarstår att med laptopen försvinner alla problem med codec som saknas, filer på usb som inte vill starta i andra apparater. All streaming, nedladde filer och liknande spelas upp lika enkelt som när man sitter vid datorn. Man slipper dessutom krabb med nya format och codec då sånt alltid är lättuppdaterat på laptopen. Det enda jag saknar är en fjärrkontroll som är riktigt bra, androidtelefonen som fjärra funkar ok men inte klockrent.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
sskssk hur gör du för att få telia-kanalerna till både sovrummet och vardagsrummet? måste du ha 2 abonnemang för det?
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
![]()
Får tacka för alla svar. Lutar väl att jag slår till på den här tv:n
http://www.electroworld.se/product/l...d504?scid=1946 Sen får det väl bli som Pursey föreslår koppla in laptopen till tv:n när det behövs streamas eller film tittas O12>>> Telia har så att man kan få tvillingabonnemang där man får kanalerna för halva priset på det andra abonnemanget så det får nog bli det som jag kör på när jag väl har införskaffat tv nr 2. Sen har dom även nåt som heter Ruckus som gör att man kan få trådlös överföring från modemet till digitalboxen kostar 1395:- tror jag och är väl inte allt för blodigt, så det får väl bli något sådant för att fixa ner bilden till vardagsrummet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
O12 (+1) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|