Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-02, 15:46   #1

luntfens avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 870
Standard

Iphone app till Sharps.se

God eftermiddag forat!

Det är så att jag har börjat fundera på att knacka ihop en applikation till sharps.se. Har börjat tröttna på att harva runt i webbläsaren när man är på språng och tänkte att detta kanske vore en bra ide!

Lite funktionalitet som jag hade tänkt:

-Möjlighet att använda sitt spreadsheet.
-Kunna kolla senaste rekarna.
-Få notiser om när nya betalspel kommit upp om man har denna tjänst aktiverad.

Detta är vad jag hade tänkt ge mig på till att börja med då jag o mina medutvecklare har lite begränsat med tid. Men ge gärna iaf förslag på önskad funktionalitet och kritik
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
capital-pb (+1), Boone (+5), frages (+5), Soap (+1), Glider (+1), roon (+5), fireas (+5)

Senast redigerad av luntfen den 2011-10-02 klockan 15:47.
luntfen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-02, 15:48   #2

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Mycket bra initiativ!

Tänkte kolla dock om det är möjligt på något sätt att integrera så att den är funktionell till både Iphone & Android? Sitter själv med den senare.

Eller är det bara ett önsketänkande från min sida kanske?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-02, 15:58   #3

luntfens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Mycket bra initiativ!

Tänkte kolla dock om det är möjligt på något sätt att integrera så att den är funktionell till både Iphone & Android? Sitter själv med den senare.

Jag har tyvärr inte tid med att fixa en Android version. Men om det är så att detta är något som efterfrågas så kan jag tänka mig att diskutera möjligheten med ett gäng Android-utvecklare. Sen är det upp till dom om dom känner att dom vill lägga ner tid på detta
Gammal 2011-10-02, 16:07   #4

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Ja, tack. Skulle vara mycket trevligt.
Gammal 2011-10-03, 22:57   #5

NoClues avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 979

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det vore ju fantastiskt! Evigheter sedan jag kikade på sharps genom burken. Använder Tapatalk till forumet (dock något begränsat i bb-koden). Sharps iPhone-app ftw!
NoClue är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 16:14   #6

Lawios avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1771
Standard

Själv använder jag Tapatalk när jag går in på sharps.se. Det enda negativa med det är att man inte kan se spreadsheet med det.
Lawio är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-02, 19:50   #7

luntfens avatar

Standard

uppdatering

Tänkte posta en uppdatering o visa de som är intresserade att det händer saker. Än så länge är det fult som fan o mycket funktionalitet saknas, men det ska nog ordna sig i framtiden. Den bild som ligger ned är det som dyker upp när man vinklar telefonen (horisontalläget) vid info fönstret. Men nu är det läge att sätta sig tillrätta i soffan o titta på the winter classic snart!
Majo (+5), KP (+5), Kalle (+5), NiLu (+10)

Senast redigerad av luntfen den 2012-01-02 klockan 19:52.
Gammal 2012-01-02, 20:56   #8

Majos avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1016

Standard

Massor av creds till dig!

Skit i utseendet, tror nog att många kan leva med att det är "fult", funktionaliteten är det man vill åt!

Själv har jag Android, har gått i tankarna på att försöka greja ihop nåt liknande....
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 01:28   #9

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Massor av creds till dig!

Skit i utseendet, tror nog att många kan leva med att det är "fult", funktionaliteten är det man vill åt!

Själv har jag Android, har gått i tankarna på att försöka greja ihop nåt liknande....

http://www.youtube.com/watch?v=Pp5dZZBKTXQ
Majo (+5)
Gammal 2012-01-03, 09:29   #10

Majos avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1016

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Mycket bra initiativ!

Iphone och Android är två helt olika utvecklingsplattformar.

Själv är jag en oerfaren android-utvecklare, men jag har gått androidkurs och har över 10 års jobberfarenhet av java.
Har haft i tankarna ett tag att knåpa ihop något, och en enkel Sharps-app skulle kunna vara ett vettigt projekt.

Det är väl tiden som vanligt som kniper... ska lura lite på detta
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 09:38   #11

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 674
Standard

Ja tack, scrolla omkring på iphonen är inte ett jättenöje!
Hoppas självklart att man smidigt kan lägga till spel och kanske få en slags rss-pling när spel kommer ut i favoritspreadsheets, kanske så man kan ställa in så det bara är vissa favoritspreadsheets som det fungerar på.

Jag skulle föreslå att hålla allt smidigt och enkelt, vill man hålla på med mer avancerade inställningar så kan man använda datorn alternativt gå in på sharps.se på telefonen anser då jag.
roon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 09:51   #12
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Håller med, tycker du ska göra den fullfjädrad för just spreadsheetet. Läsa på forumet etc får man stå ut med med sin vanliga webläsare. Filters osv får de göra med sin vanliga webläsare med. En app för att läsa/skapa/bokföra i spreadsheetet samt få notis när nytt spel kommer vore guld
roon (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 09:54   #13
DD

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 2614

Standard

Detta skulle verkligen vara grymt!
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 13:17   #14

luntfens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Iphone och Android är två helt olika utvecklingsplattformar.

Själv är jag en oerfaren android-utvecklare, men jag har gått androidkurs och har över 10 års jobberfarenhet av java.
Har haft i tankarna ett tag att knåpa ihop något, och en enkel Sharps-app skulle kunna vara ett vettigt projekt.

Det är väl tiden som vanligt som kniper... ska lura lite på detta
Ja tid har man minsann inte för mycket av har jag märkt. Men om du har så mycket erfarenhet av java så ska det inte vara någon större grej o ta sig an android. Har ett par polare som skapade ett ab innan sommaren o sedan drog ner på lovet till tennerifa o hade tre spel på market när dom kom hem. Dom hade tre års erfarenhet av java (notera att jag inte kan säga något om kvaliteten på spelen..)

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Håller med, tycker du ska göra den fullfjädrad för just spreadsheetet. Läsa på forumet etc får man stå ut med med sin vanliga webläsare. Filters osv får de göra med sin vanliga webläsare med. En app för att läsa/skapa/bokföra i spreadsheetet samt få notis när nytt spel kommer vore guld
Precis vad jag hade tänkt. Sedan går det även som jag förstått implementera tapatalk i appen gratis så länge den är icke-komersiell. Men först på dagordningen är att få den att jobba bra med spreadsheeten.

MVH
Algen35 med önskan om o få byta användarnamn.
Gammal 2012-01-04, 09:31   #15
LL Cool J is hard as hell.

Boones avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 9728
Standard

Bara att skicka mig ett privat meddelande med önskat nytt namn så ordnar jag det
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td