Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-04, 15:03   #1
 
sirmickes avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 96
Sharp$: 195
Standard

Dagens Holms


"Det har säkert inte gått någon förbi att tidningarna i Sverige fått totalt hjärnsläpp och nu tänker tvinga sina läsare att debattera under sitt riktiga namn. Allt handlar förstås om att slippa obekväma åsikter. Den som påstår något annat får somna om och helst inte vakna innan 2045.

Känn på den här. Aftonbladet gick från en trött pinsam blaska till en runktidning på två sekunder. Det här säger chef Karin Pettersson, ordagrant;

"Om du har obekväma åsikter som inte delas av så många andra, ja, då kanske det är du som får byta åsikter"


Det där sades i Sverige. 2011. Tror du mig inte så kan du själv se programmet här.

Det där är alltså det värsta citatet jag någonsin har hört. Har det inte varit några rubriker om detta? Det är så sinnessjuka ord att jag inte vet hur jag ska beskriva dom."



Detta från mannen som censurerar/tar bort obekväma inlägg på sin egen sida.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rille (+1), Sonny (+1), Rejs (+1)
sirmicke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 21:28   #2
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirmicke Visa inlägg

Detta från mannen som censurerar/tar bort obekväma inlägg på sin egen sida.

Han har ju självklart rätt att i att det är för att motverka att för etablissemanget "obekväma åsikter" uttrycks i kommentarsfälten.

Det är dessutom lite skillnad på gigantiska tidningar med miljoner läsare dagligen och ett redan oseriöst spelforum, tycker kritiken mot holms - i detta avseende - är lite obefogad faktiskt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zeke (+5)
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 22:02   #3
 
sirmickes avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 96
Sharp$: 195
Standard

Leva som man lär?
sirmicke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 22:36   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 158
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Han har ju självklart rätt att i att det är för att motverka att för etablissemanget "obekväma åsikter" uttrycks i kommentarsfälten.

Det är dessutom lite skillnad på gigantiska tidningar med miljoner läsare dagligen och ett redan oseriöst spelforum, tycker kritiken mot holms - i detta avseende - är lite obefogad faktiskt.
Klart att det är lite skillnad men i sak är det ju samma grej så hur fan kommer du fram till att kritiken är obefogad. Om än värre i RoKs fall, det tidningarna gör har väl lite med det rådande lagläget att göra också. Känns det jobbigt att bara ha flashback kvar att förneka förintelsen på?

Personligen tycker jag det är skönt att de skippar kommentarsfunktioner på nyhetssidor, jag är smått beroende av att läsa kommentarerna även om jag tycker att 99,9% (kanske fler ändå) är helt idiotiska. Allvarligt självskadebeteende det där...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
FrankieFourFingers (+1), fuzzy_ (+1), Rille (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 23:42   #5
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirmicke Visa inlägg
Leva som man lär?
Jag förstod att det var det du ville ha fram i trådstarten.

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Klart att det är lite skillnad men i sak är det ju samma grej så hur fan kommer du fram till att kritiken är obefogad. Om än värre i RoKs fall, det tidningarna gör har väl lite med det rådande lagläget att göra också. Känns det jobbigt att bara ha flashback kvar att förneka förintelsen på?
Jag försvarar inte på något sätt varken holms eller gammelmedias beteende när det gäller censur mot dissidenter. Men de stora tidningarna behandlar ju faktiskt viktiga ämnen av allmänt intresse och även fast det är tidningarnas rättigheter att själva bestämma vilka kommentarer som släpps igenom, så tycker jag att det är dåligt stil. Jag personligen tar dock ingen större skada då jag aldrig kan minnas att jag postat en kommentar på någon av de större nättidningarna.

Räcker det inte med att ljuga, manipulera och dölja etniciteten på vissa grupper av gärningsmän redan?
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-06, 07:35   #6
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dessutom är det ju inte censur holms beklagar sig över utan att man inte längre kan vara anonym. så det är väl ett väldigt hycklande när man själv går så långt som att ta bort kommentarer.
i övrigt fattar jag inte grejen med uppståndelsen, okej man kan inte vara anonym i kommentatorsfällten , verkligen ett brott mot mänskligheten och det värsta holms upplevt, anders breivik "vänder sig i sin grav".

Senast redigerad av Rille den 2011-09-06 klockan 13:09.
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-06, 13:36   #7
 
sirmickes avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 96
Sharp$: 195
Standard

Jag vet att det sitter någon och bevakar planket på RoK
Mitt inlägg togs bort efter 2 min ca

Ett tips på hur man slipper alla annonser på RoK
sirmicke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-06, 14:26   #8
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Tycker också att Holms sågning av AB är extremt opassande med tanke på hur han driver sin egen sajt. Snacka om att kasta sten i glashus!

Han får gärna kritisera AB, det har jag inga som helst problem med, men han borde kanske börja med att städa framför sin egen dörr.

Att t.ex. radera inlägg på planket som hänvisar till oddsjämförelsesajter är något av det värsta jag har hört när det kommer till censur. Oddsjämförelsesajterna är ju inte ens riktiga konkurrenter. Snacka om att göra allt för att maximera vinsterna för sina affiliateavtal istället för att värna om yttrandefriheten!
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-06, 14:41   #9
 
sirmickes avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 96
Sharp$: 195
Standard

Försök hitta någonstans på RoK att oddsjämförelsesajter är förbjudna att diskuteras
Tips på hur man kan surfa snabbare på Rok, vill man inte se annonser är det ens eget val.

RoK är en stor jävla annonstavla, inget annat! Och det står jag för.
Jodå, visst får Herr Holms utlopp för sina egna intressen på sidan, det kan ju förstås inte förnekas.
RoK-Egotripp
sirmicke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-06, 18:58   #10
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirmicke Visa inlägg
Försök hitta någonstans på RoK att oddsjämförelsesajter är förbjudna att diskuteras
Tips på hur man kan surfa snabbare på Rok, vill man inte se annonser är det ens eget val.

RoK är en stor jävla annonstavla, inget annat! Och det står jag för.
Jodå, visst får Herr Holms utlopp för sina egna intressen på sidan, det kan ju förstås inte förnekas.
RoK-Egotripp
Tänk om folk kunde ägna tiden de spenderar på att smutskasta skitsidan R&K med något kreativt. Utbilda sig, styrketräna, försöka hitta bättre spel. Att man ens orkar lägga energi på R&K fortfarande är häpnadsväckande! Men "Mitt liv, mitt val" som ni töffingar säger.

"30-årig man söker kvinna. Intressen är basha R&K, mat och film!"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5), Slurf (+2), papak (+5)
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-06, 19:04   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5
Sharp$: 109
Standard

Lustigt att sidan heter "rekat och klart". Där brukar ju med målande ord beskrivar mycket annat än matchrekar. Men det kanske är sånt vi gillar idag. Skvaller och känslomässiga utbrott?
Att reka matcher är ju jobbigt. Det är ju hyfsat mycket som ska medfölja en bra rek.
tipsextra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-06, 19:09   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5
Sharp$: 109
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Warg Visa inlägg
Tänk om folk kunde ägna tiden de spenderar på att smutskasta skitsidan R&K med något kreativt. Utbilda sig, styrketräna, försöka hitta bättre spel. Att man ens orkar lägga energi på R&K fortfarande är häpnadsväckande! Men "Mitt liv, mitt val" som ni töffingar säger.

"30-årig man söker kvinna. Intressen är basha R&K, mat och film!"
Det är väl enda bettingsidan som är länkad från stora svenskafans.se.
Det är nog dags för svenskafans att tänka om. Finns det ingen annan bettingsida som är bättre? Alla hittar till R&K.
Varför?
tipsextra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-06, 19:55   #13
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tipsextra Visa inlägg
Det är väl enda bettingsidan som är länkad från stora svenskafans.se.
Det är nog dags för svenskafans att tänka om. Finns det ingen annan bettingsida som är bättre? Alla hittar till R&K.
Varför?
Vad har Svenskafans att vinna på att länka till bra bettingsidor? De sitter i samma affe-båt som herr Holm och ser troligtvis helst att sina besökare förlorar varje kupong.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-06, 20:57   #14
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

http://www.svenskafans.com/kontakt/
Citat:
Tjänstgörande redaktörer:

Fotboll, Ishockey & Bandy
Andreas Holm
[email protected]
Telefon: 0761 - 89 50 00
Konspiration konspiration
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kalle (+5), Slurf (+2)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-06, 21:01   #15
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hahaha kollade sidan nu. Stäng-länken på den stora Unibet-annonsen går till Unibet.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td