Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-28, 09:40   #1
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Vilken smartphone har du och varför?


Nu till hösten går jag i tankar om att köpa en ny mobil då min snart tre år gamla redan börjat harva (ju nyare mobil desto kortare livslängd verkar gälla i min kamratkrets!)...

Tänkte höra med forumet om några känner för att outa vilken smartphone ni använder och varför valet föll på den? Är ni nöjda eller vill ni byta upp er? Hur den synkar med bettingmjukvara, såsom Geeks Toy, är självfallet av intresse. Om ni självmant höjt mobilens säkerhet mot skadlig kod, trojaner etc så får ni gärna i kortare ordalag delge det.

Shoot (oneliners undanbedes)!
__________________
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom."

Senast redigerad av Soap den 2011-08-28 klockan 09:41.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-28, 11:43   #2
 
sirmickes avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 96
Sharp$: 195
Standard

Samsung Galaxy SII

För att den är bäst.(iaf när jag köpte den)
Köpte den för att kunna spela in min dotter. Spelar in i HD.
Man slipper att ha med sig videokameran överallt.
Ett stort + är GPS.

Finns många sportsappar till den men jag har ej hunnit gå igenom alla så jag kan tyvär inte dela med mig några erfarenheter på den biten.

Jag köpte en av de första smartphones som kom för en del år sedan (HTC).
Gav ca 5000 för den, lovade att aldrig mer äga en smartphone efter den.
Tog ca 4 min att starta upp, överhettades, crachade tc etc

Efter att en polare visat lite HD-film i sin smartphone så bestämde jag mig för att köpa en

Absolut inget jag ångrar.
En smartphone är som en liten dator.

Finns virusskydd för dessa telefoner, jag använder AVG som jag är nöjd med

Senast redigerad av sirmicke den 2011-08-28 klockan 11:45.
sirmicke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-28, 11:50   #3
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

HTC Desire HD, köptes när den var ny förra sommaren, den klarar allt som man behöver, dvs surfa problemfritt å alla normala spel osv, dock är den såklart utdaterad nu i jämförelse med annat (dual core osv) Gillar dock att skalet är i aluminium vilket gör att man ändå är rätt nöjd med den fortfarande då det är ont om mobiler i ordentliga matrial som inte är för plastiga. Hade jag köpt idag hade det blivit Galaxy 2 men hoppas på något finare till nästa år tidigast.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-28, 15:18   #4
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

SE Xperia Arc, nyinköpt för drygt två veckor sedan så kan egentligen inte säga så mycket om den ännu.

Valet föll på denna för att skärmen är lagom stor och jag är riktigt nöjd med att den klarar av mina krav som jag ställt på en smartphone.

1. Den stora skärmen gör att den är optimal för mig att surfa med.
2. Kameran, ~8megapixel och video i HD är alldeles lagom.
3. Roliga spel att fördriva tiden med, finns mängder av kul spelappar.
4. Batteritiden över förväntan.

Nä, så här långt är jag riktigt nöjd!

Använder ett program som heter Antivirus Free och jag är supernöjd med det. Scannar varje dag för att se om det finns något skadligt på telefonen osv.

Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-28, 16:09   #5
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

iPhone 4 (jailbreakad) - för det finns inga bättre alternativ.

Itunes Appstore.

2-liner!
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Andy90 (+1)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 16:05   #6
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

iPhone 4 (ej jailbreakad), tillsammans med futbol24 och livescore apparna är en grym kombination. Push notification funktionen i futbol24 (meddelar användaren när det blir mål) är nog det bästa som hänt iPhone när det gäller betting. Finns såklart samma funktion för android lurarna, men som Boone skrev:
Spoiler:
för det finns inga bättre alternativ
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 17:24   #7
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 106
Sharp$: 5353
Standard

Jag arbetar med försäljning av telefoner och har ägt HTC Desire och iPhone 4. Men har pga ett bra erbjudande nu köpt en Samsung Galaxy SII.

Jag kan nu efter några veckor konstatera att det inte finns några konkurrenter till SII:an i dagsläget. Dock så blir nog iPhone 5 som kommer nästa år en utmanare. Men iPhone 4 är inte i närheten.

Har aldrig varit så nöjd med en telefon trots att jag var grymt skeptisk till Samsung men det har visat sig vara över förväntan på alla plan. Tro mig det finns en anledning till att den klassas som världens bästa smartphone.

Det som passar mig bäst är:

¤ Riktigt stor skärm vilket gör surfandet allt annat än frustrerande.
¤ Simpel och extremt användarvänlig till skillnad från min HTC
¤ Dual Core Precessor vilket gör att allt flyter på laggfritt
¤ Lägger automatiskt in bilder på alla dina kontakter med hjälp av facebook
¤ Gratis apps i mängder (precis samma som annars kostar pengar till iPhone)
¤ Riktigt bra HD kamera som också klarar mörker bra.
¤ Slutligen, Betfair är en fröjd att använda på luren vilket uppskattas.

OBS! Lita inte på alla Apple-älskare som säger att iPhone är enda alternativet. Jag har varit en av dom men som tur är nu testat något nytt och iPhone är grymt bra men långt ifrån bäst. Plus att 99% av Sveriges befolkning har en iPhone vilket är lite halvtrist i sig

Senast redigerad av linfre den 2011-08-29 klockan 17:29.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 21:50   #8
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

iPhone 4 klarar väl inte ens flash i webbläsaren vilket nog kan anses vara en ganska bra grejj för en sportsbettare att ha tillgång till.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 22:04   #9
 
Nordiks avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 102
Sharp$: 1330

La baguette - Football
Stats: 16 - 15 - 2
ROI: 100.45%
Vinstprocent: 51.61%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Jag kan nu efter några veckor konstatera att det inte finns några konkurrenter till SII:an i dagsläget. Dock så blir nog iPhone 5 som kommer nästa år en utmanare. Men iPhone 4 är inte i närheten.
This.
4,3-tum stora Super AMOLED Plus-skärm Själv har jag "bara" en Galaxy S, och det känns onödigt att byta nu.
Nästa smartphone blir med 4G.

Annars, som sagt innan, några HTC och den Xperia som performance nämnde är också riktig bra mobiltelefoner.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+2)
Nordik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 14:35   #10
 
Lawios avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 561
Sharp$: 1771
Standard

iPhone 4 (Jailbreakad)

Snygg + Appstore
Lawio är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 15:33   #11
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 1382
Standard

Har Samsung Galaxy S och har inte ångrat mig en sekund. Har inte haft iphone, men ipod touch, och det enda som jag saknar från iOS är mailklienten som jag tycker är bättre, har inte hittat någon lika bra på Android trots man har provat flera.

Nu är SGS ordentligt brädad av SGSII, men nästan vilken Androidlur som helst tror jag fungerar alldeles utmärkt. Beror ju på vad man har för prisbild.

Favoritappen är lätt HockeyStats - som monitorerar swehockey's liveuppdateringar och notifierar vid alla mål.
pekna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 18:11   #12
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Iphone, jailbreakad osv osv
För att jag gick på hypen och skaffade den de första dagarna som den släpptes.

http://feber.se/android/art/221154/s...laxyprodukter/ verkar finfint annars.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 20:10   #13
 
pawwesharks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 176
Sharp$: 1656

golf2011-2012
Stats: 32 - 24 - 8
ROI: 100.93%
Vinstprocent: 57.14%

Standard

HTC desire S och HTC Wildfire S
2 ambassadörs lurar från HTC (arbetade tidigare i telefonbutik)
Hade även Incredible S

Android är överlägset jämfört med iphone
pawweshark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 22:43   #14
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Tänkte sno denna tråd en snabbis för en kvick fråga.

Till min SE Xperia Arc så är jag VÄLDIGT missnöjd med det medföljande headsetet (det är man fan alltid!), det är 3.5mm-utgång på telefonen.

Min fråga är, alla headsets som kräver 3.5mm-utgång på telefonen fungerar att använda på Xperia Arc eller är jag helt ute och cyklar då? Eller krävs det någon speciell typ av headset just utformat för den specifika telefonen?

Tacksam för väldigt snabb respons från någon som verkligen är kunnig inom detta område och har superkoll och är 100% säker. Hatar nämligen att beställa saker som inte sedan fungerar och man då måste skicka tillbaka och ha sig m.m.

20 Sharp$ utlovas till personen som löser mitt lilla dilemma med kort varsel.

Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 10:40   #15
 
fireass avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 843
Sharp$: 1507
Standard

Hehe inga sharps vill jag ha för detta. Känns inte som om jag förtjänar det. Till 3.5mm uttagen ska egentligen alla fungera till alla.

DOCK så finns det vissa som jag sett som inte gör detta, vare sig det beror på omkastad ordning av polerna eller längd osv. Det kvittar.

Dvs. Allt 3.5 headset ska fungera, Dock rekommenderar jag att du testar före då det kan hända att det inte passar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+20)
fireas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td