Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-02-03, 00:38   #1

Exaktes avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 307
Standard

Vinter-OS, sjukt jävla tråkigt?

Jag har märkt att det är många som ser fram mot de kommande olympiska spelen. Människor ska ta ledigt från jobbigt och sitta hemma för att titta på vintersport hela dagarna. Sett kommentarer i chatten så som att "det inte blir mycket utgång i februari" och jag kunde inte hålla med mindre.

Är det bara jag som tycker att all jävla vintersport förutom hockey är helt värdelöst? Jävla skidor och curling, vansinnigt jävla tråkigt jämfört med de vanliga bollsporterna. Dör lite inombords de gångerna jag slår på min TV och det är längdskidor och skit var jag än tittar.

Ur ett bettingperspektiv förstår jag givetvis varför OS kan vara lockande, men underhållsmässigt sätt, tycker ni alla verkligen att sporterna som erbjuds i OS (hockey undantaget) är underhållande att sitta flera timmar och titta på?
Enligt mig är resten av året när vi har det vanliga utbudet av sport mer underhållande att titta på och följa än all den här jävla vinteridrotten.

Senast redigerad av Exakte den 2010-02-03 klockan 00:46.
Exakte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 00:46   #2

olof86s avatar

Sharp$: 27
Standard

What he said^.
Gammal 2010-02-03, 02:13   #3

skolmatsals avatar

Sharp$: 354
Standard

Jag gillar all snowboard utom halfpipen. Resten är ointressant ur tittarsynpunkt
skolmatsal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 11:30   #4

papaks avatar

Sharp$: 2283
Standard

Helt rätt Exakte! Jag var tvungen göra en topp 5 lista med de mest meningslösa sporterna i Vinter-OS bara för att vi kommer få stå ut med eländet i några veckor snart. Bli inte lurade nu och tro att det var något jag gjorde på 5 min. Detta krävde utomstående expertis och ett antal undersökningar för att med säkerhet fastställa meningslösheten i de olika grenarna. Det var inte heller så lätt att välja vilken sport som skulle hamna på den åtråvärda 1:a platsen då det var sån tuff konkurrens mellan grenarna. Mycket blod, svett och tårar har ägnats åt denna fråga men till slut kunde experterna enas:

1. [ame="http://sv.wikipedia.org/wiki/Curling"]Curling - Wikipedia[/ame]
(Okej, vi puttar en sten så den glider så långt som möjligt men inte för långt och sen har vi kvastar som vi sopar framför stenen, yaaaaaay höjden av lycka)

2. [ame="http://sv.wikipedia.org/wiki/Skeleton"]Skeleton - Wikipedia[/ame]
(What the fuck?)
2a. [ame="http://sv.wikipedia.org/wiki/Rodel"]Rodel - Wikipedia[/ame]
(Nu är vi två stycken som åker nerför en backe för delad glädje är dubbel glädje)

3. [ame="http://sv.wikipedia.org/wiki/Konst%C3%A5kning"]Konståkning - Wikipedia[/ame]

4. HELA JÄVLA TURNERINGEN FÖRUTOM ISHOCKEY..... typ.

5.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 12:38   #5

sodomyandlusts avatar

Sharp$: 25
Standard

Det som är roligt med vinteros är att man uppskattar och blir intresserad av sådana sporter som man egentligen inte bryr sig ett piss om när det inte är OS. Curling t.ex jag älskar att följa curling på OS, men jag skulle aldrig få för mig att kolla på SM i curling. Samma med bob och rodel.

Jag tycker faktiskt att vinteros är mycket roligare att följa än sommaros, mest pga att det är så många sporter i vinteros som man aldrig kollar på annars.
sodomyandlust är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 14:49   #6

papaks avatar

Sharp$: 2283
Standard

Finns ju en anledning till att varför man inte följer dom sporterna annars
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 15:28   #7

Betrolbins avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 177
Standard

Vinter-OS känns bara som ett sätt att kompensera för att länderna med sommarsporter får mer TV-tid och mer Fans. "Faan, nu fixade vi Sommar-OS, nu MÅSTE vi ju ha ett vinter-OS så inte eskimåerna blir förbannade"

När det faktiskt finns så få människor som kan hålla på med alla vintersporter med all utrustning som oftast krävs, och allt annat runt vintersporterna som väder, klimat och anläggningar. jag menar bob? Hur många tänker när dom är små att dom vill bli bob-stjärnor? Vinter-OS går mig oftast obemärkt förbi, det är svårt att relatera till helt enkelt!

Om man bortser från hockeyn och möjligtvis några enstaka skidgrenar.
Betrolbin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 15:31   #8

erixons avatar

Sharp$: 1152

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skidskytte är ju riktigt roligt att se, speciellt när Sverige har många bra utövare!
Sedan så sprinten är ju också tittarvänlig. Men det är ju hockeyn man ser framemot!!
erixon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 16:04   #9

Sharp$: 663

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

De är ju kul med så mycket sport som visas. De enda är ju att de är förlagt på såna dåliga tider, men de jag ser mycket av är skidor/skidskytte och en del alpint åså förstås hockeyn men även annat brukar jag ha koll på.
Fangtastic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 16:34   #10

Sharp$: 871
Standard

Längdskidor är fan det bästa som finns, förstår inte hur folk inte kan tycka det är intressant. Men jag gissar att ni inte är så insatta!

Annars är det väl mest Skidskyttet och Hockeyn som lockar. Kunde gått gjort det lite mer intressant genom att trycka in Handboll och Innebandy med, det är trots allt vintersporter!
Ryssfemman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 20:32   #11

Sharp$: 621
Standard

Vinterstudion är ju försklassig bakisunderhållning. Dock har jag svårt att se mig dra ihop en efterfest för att följa skidorna nu under OS. Sen är väl OS i största allmänhet endast kvar av tradition, de sporter som är intressanta har sedan länge växt ifrån OS och klarar numera av att leverera en bättre produkt genom sina respektive ligor.
peejay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 23:05   #12

Sharp$: 871
Standard

Åhja, Känns som att OS-guld är bland det största bland de flesta sporter. Skulle vara cykling, boxning, fotboll och möjligtvis basket. I fotboll och boxningen är det ju dock reglerna som sätter stop för en stop fest!
Ryssfemman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td