Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-06-30, 21:02   #1

bulles avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1922
Standard

Söka lägenhet

Vad säger man tills bostadsbolaget om man saknar fast anställning och försörjer sig på spelvinster?

De kräver någon form av anställningsbevis.......
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-30, 21:14   #2
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Förskottshyra? Borgensman?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-30, 21:15   #3

bulles avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Förskottshyra? Borgensman?
Japp båda dessa går att ordna... borde vara lättare att ordna hos de mindre privata hyresvärdarna? Eller tvärtom?
Gammal 2011-06-30, 21:16   #4
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Borgensman räcker antagligen för alla större också.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-30, 22:30   #5

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 337
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rauger Visa inlägg
Vad säger man tills bostadsbolaget om man saknar fast anställning och försörjer sig på spelvinster?

De kräver någon form av anställningsbevis.......
Jag arbetar inom det kommunala bostadsföretaget i min kommun. Om du bodde här är det nog bara borgensman som gäller. Eller om typ, förälder, syskon står som kontrakts innehavare och du hyr i andra hand av dom.

Jag tror de flesta kommunal bostadsbolag gör en kreditprövning!
avva98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-30, 22:46   #6

bulles avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av avva98 Visa inlägg
Jag arbetar inom det kommunala bostadsföretaget i min kommun. Om du bodde här är det nog bara borgensman som gäller. Eller om typ, förälder, syskon står som kontrakts innehavare och du hyr i andra hand av dom.

Jag tror de flesta kommunal bostadsbolag gör en kreditprövning!
Jag hade inkomst 2010 men det kommer jag väl ingenstans med...

ska kolla vad de säger om borgensman
Gammal 2011-07-01, 09:08   #7
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

2010 års inkomst är det senaste du kan ha. 2011 är ju inte klar än utan blir klar 2012.
Eller du menade kanske att du hade arbete 2009?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-01, 10:52   #8
O12

O12s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 3901

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

De lär väl inte bry sig om vad man haft, utan som ni är inne på endast det som ni har just nu..
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-01, 11:31   #9

bulles avatar

Standard

Ja jag menade inkomståret 2010. Tror inte heller att det är så relevant ändå som sagt, de kommer vilja ha någon form av intyg..
Gammal 2011-07-01, 11:49   #10
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Registrera en firma och säg att du är egenföretagare. Plocka ut egen lön då och då.
När du fått lägenheten och nyckeln avregistrerar du/vilar firman.

Eller så hör du runt med vänner som kan ställa upp
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-01, 21:03   #11

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1247
Standard

Att starta ett eget företag och skatta bort dina egna pengar för att visa låtsasvinster är ingen bra idé, dessutom tillkommer en hel del avgifter vid starten + att du faktiskt måste fabricera ihop en bokföring och deklaration. Nej det är onödigt jobb i detta fallet.

Särskilt då nystartat eget företag knappast något positivt i ögonen heller på den som vill se hur din ekonomi ser ut, det räknas bara som en riskfaktor.

Ett anställningsbevis däremot det är lätt löst, har du en kompis med företag. Googla hem ett vanligt anställningsbevis, fyll i de. Ge polaren en femhundring och instruerar honom att svara JA om någon från bostadföretaget ringer och frågar om du jobbar där. Efter samtalet kastar du anställningsbeviset. Kan inte tänka mig att ett bostadsföretag någonsin följer upp det.
Pursey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-01, 21:49   #12

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2250
Standard

En period då jag var ung och fattig gick jag på socialen. Men klimatet hårdnade och till slut var man tvungen att skaffa anställning. Fick bli 2 timmar på morgonen med tidningsutdelning så soc fick ju skjuta till det mesta ändå. Men kärringen blev nöjd för det lilla och så var det bara en liten detalj kvar..

Ta med dig anställningsbeviset nästa gång vi ses sa haggan när man trodde allt var klappat och klart. Problemet var att jag redan jobbat med tidningarna ett år och glömt berätta om mitt lilla extraknäck. Ja det var bara att knalla upp på LundeQ och köpa ett anställningsbevis, dom har alla möjliga blanketter. Sen fyllde man i allt prydligt och snyggt, hade ju det äkta som mall. Det enda som skiljde var anställningsdatumet.

Sen var det bara att visa upp papperet, tror hon tog en kopia också och be en bön för att ingen skulle ringa tidningen och kolla. Men det skedde aldrig och det hade jag inte räknat med heller då allt var proffsigt utfört i all sin enkelhet. Det hade blivit knepigt att bli synad då man gått all-in på bluffen. Någon plan B hade jag inte.

Brottsrubriceringen hade väl landat på brukandet av falsk urkund. Samt troligen bedrägeri för dom extra pengarna jag förskansat mig innan. Allt är dock preskriberat sen 20-25 år så hoppas inte på några tipspengar.

..Ja just det, höll på att glömma varför jag börja skriva. Ska du mygla och behöver ett anställningsbevis så satsa på bokhandeln. Komma med ett dokument nedladdat från datorn lär inte funka då dom äkta brukar ha vattenstämpel och det tror jag inte skrivaren klarar av.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td