Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Visa resultat för omröstning: Om det var val idag, vem skulle ni rösta på?
Folkpartiet 5 4.95%
Moderata samlingspartiet 18 17.82%
Sverigedemokraterna 30 29.70%
Kristdemokraterna 5 4.95%
Centerpartiet 3 2.97%
Övriga 5 4.95%
Socialdemokraterna 23 22.77%
Vänsterpartiet 7 6.93%
Miljöpartiet de gröna 5 4.95%
Antal röster: 101. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-11, 15:40   #61

Rilles avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 436

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag röstar rött för att svensknäringsliv röstar blått. Jag vill ha högre lön, svenskt näringsliv vill ha lägre löner. Det är alltså en totalt egoistisk taktik.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Makandodele (+25), Pro_Patria (+10)
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 15:42   #62

AndreasB1897s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Det är genom dagens politik det skapas invandrarghetton, inte genom SD's. Egentligen är det inte svårare än att vi har tagit in så pass många att det i princip är ofrånkomligt med invandrarghetton, segregation, osv. Hade vi tagit in en bråkdel av de vi har tagit in nu hade det knappast existerat några bilbränder i förorterna.

Sen tycker jag det är ett jävla hyckleri när godhetsapostlar talar sig varma om invandringen för att sedan direkt flytta sina barn från skolor där det är över en viss gräns invandrare. Jag ser det rätt ofta i mitt barndomskvarter, föräldrar som skickar sina ungdomar en bit bort ifrån invandrarskolorna, trots att de ligger närmast.
Tänk om fler hade kunnat inse det fetstila! Bra skrivet förövrigt
Gammal 2011-05-11, 16:07   #63

Slurfs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Bra skrivet Moffegrev.
Jag är personligen emot mångkultur och invandring för den enkla anledningen att det är dåligt för mina och andra svenskars etniska intressen.
Visst kan vi ha några % främlingar, men dessa ska vara i en sådan försvinnande liten minoritet att de inte kan börja kräva särskilda rättigheter.
Minskad social sammanhållning och nationalkänsla, ökad korruption, minskad alturism och ökad risk för konflikter är bara en del av vad mångkultur för med sig. Etniciteter och kulturer ska inte blandas.

Spoiler:
Salter lists the downsides to this idea–all of which apply equally well to other Western societies similarly bent on open borders self-destruction. Diversity is associated with “reduced democracy, slowed economic growth, falling social cohesion and foreign aid, as well as rising corruption and risk of civil conflict.” Ethnic diversity is also associated with “reduced public altruism or social capital, evident in falling volunteerism, government welfare for the aged and sick, public health care and a general loss of trust. Ethnic diversity is second only to lack of democracy in predicting civil war. Globally it correlates negatively with governmental efficiency and prosperity.”

Critically, he points to “invidious ethnic stratification” as an inevitable result: “No one likes to be ruled over by a different ethnic group or to see his own people worse off than others. The result is resentment or contempt, depending on the perspective taken.”

Sound familiar? These are all the things that Westerners can look forward to as they become minorities in the societies they built and dominated for hundreds of years. This resentment and contempt will produce enormous unrest in Western societies, and ultimately it will result in violence directed at White people perpetrated by ethnic groups with deep historical grudges against their erstwhile benefactors.

Salter also emphasizes the general point that everyone has rights and interests. People who argue for open borders argue solely from the rights and interests of people who (naturally) want to go to a place where they have a higher standard of living. They never take the perspective of the natives. Egocentrism writ large. As Salter argues, the open borders movement is profoundly immoral.

Mycket läsvärd artikel, både Salter och MacDonald har förövrigt skrivit många bra böcker.
http://theoccidentalobserver.net/tooblog/?p=2256

Jag bor förövrigt i Umeå. Och här och på andra ställen där invandrarna är i en relativt liten minoritet så fungerar de mycket bättre i samhället, de blir assimilerade.
Har funderat en del på frågan om vilka som ska repatrieras, skulle gärna se att i princip alla lämnade landet, eftersom det skulle vara bra för oss som folk på längre sikt. Jag är dock aningen kluven då jag som de flesta andra har några vänner som är invandrare. Det bästa tror jag skulle vara att vi skickade hem alla som har blivit gripna för något som helst brott och stänger gränserna helt för all framtid, men jag är okej med att vi skickar hem alla också.

Senast redigerad av Slurf den 2011-05-11 klockan 16:28.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td