Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Visa resultat för omröstning: Om det var val idag, vem skulle ni rösta på?
Folkpartiet 5 4.95%
Moderata samlingspartiet 18 17.82%
Sverigedemokraterna 30 29.70%
Kristdemokraterna 5 4.95%
Centerpartiet 3 2.97%
Övriga 5 4.95%
Socialdemokraterna 23 22.77%
Vänsterpartiet 7 6.93%
Miljöpartiet de gröna 5 4.95%
Antal röster: 101. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-10, 23:08   #46

Slurfs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Det är Wehrmachts egna rapporter som US Army konfiskerade när de tog sig in i deras arkiv i krigets slutskede. Grejen är den att tyskarna inte gjorde skillnad på t.ex. zigenare eller judar - de såg dem som lägre stående raser. Även slaverna ansågs vara untermenschen men då det behövdes kanonmat till östfronten så tonade man ner den retoriken och försökte rekrytera i de ockuperade länderna med propaganda mot kommunismen som ideologi.

Spoiler:
http://www.politicsforum.org/forum/viewtopic.php?t=65285

Om du hade brytt dig om att läsa på lite så inser du att de som deporterades till lägren var främst arbetsföra, där det saknades medel att deportera så sköt Einzatzgruppen folk i första bästa skogsdunge. De flesta barn och gamla kom från städernas judeghetton som man utrymde på kort tid med hjälp av tåg. Iom att kriget i öst inte gick som man hoppades så ökade behoven av slavarbetskraft iom att stora delar av den tyska arbetskraften (läs männen) låg vid olika fronter.

Citat:
Ursprungligen postat av Soap
Jag förstår inte varför det spelar någon roll på vilket sätt man mördar människor. Ett organiserat massmord är ett organiserat massmord. Om det sen begås av soldater med gevär eller i läger pga svält eller påstådda gaskamrar borde i rimlighetens namn kvitta. Tyskarna avsåg att förslava vad de ansåg vara Europas undermänniskor och göra germanerna till de nya kolonialherrarna.

Det spelar stor roll, det finns inga belägg för ett systematiskt massmord på sex miljoner judar, varav majoriteten i gaskammare.
Det finns belägg för några hundratusen dödade, som jag skrev tidigare och därför ingen förintelse. Hade det inte varit för gaskammarmyterna så hade aldrig staten Israel kunnat bildas.

Citat:
Ursprungligen postat av Soap
Du får gärna presentera Himmlers direktiv om fångarnas hälsa som bevisar karlns beryktade godhet.
Gick snabbt att leta fram:

Spoiler:
Himmler beordrade att dödsantalet skulle reduceras
Som ett svar till de många omkomna på grund av sjukdomar, speciellt tyfus, beordrade de tyska myndigheterna som var ansvariga för lägren kraftiga motåtgärder. Chefen för SS lägeradministration skickade ett direktiv, daterat 28 december 1942, till Auschwitz samt andra läger. Där fann man skarp kritik mot de höga dödssiffrorna på grund av sjukdomar, och beordrade att "lägrets läkare måste använda alla tillgängliga medel för att avsevärt reducera antalet döda i de olika lägren." Vidare stod det: Lägrets doktorer måste oftare än tidigare övervaka fångarnas näringsintag och, i samarbete med lägeradministrationen presentera förbättrade rekommendationer till lägrens kommendanter… Lägrets doktorer är skyldiga att se till att arbetsvillkoren vid de olika arbetsplatserna förbättras så mycket som möjligt." Slutligen poängterades det att "Reichsführer SS [Heinrich Himmler] har beordrat att dödssiffrorna absolut måste reduceras." (17)
http://radioislam.org/historia/ihr/weber-sv.htm
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 23:58   #47
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Är detta verkligen trådar vi vill ha på detta forum. Min farfar rymde från koncentrationsläger i Bergen och har sett otaliga av hans ryska/ukrainska kamrater bli uppradade och skjutna.

Hela den här tråden är ett slag i ansiktet på folk som lidit.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 00:27   #48

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Den har åtminstone gått rejält offtopic.

Ämnet var Om det var val idag, vem skulle ni rösta på? för er som inte minns.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 00:46   #49

Soaps avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1843
Standard

Ja, tråden blev beklagligt offtopic. Jag kan inte fortsätta diskutera med någon som anger radio islam som källa.

Lycka till på universitetet Slurf, youll need it.
Gammal 2011-05-11, 00:55   #50

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 112
Standard

http://www.youtube.com/watch?v=gHeMB...&feature=share

PS : Rött
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 02:13   #51

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Är detta verkligen trådar vi vill ha på detta forum. Min farfar rymde från koncentrationsläger i Bergen och har sett otaliga av hans ryska/ukrainska kamrater bli uppradade och skjutna.

Hela den här tråden är ett slag i ansiktet på folk som lidit.

Så länge han inte lyckades hålla andan under en "gasning" och sedan fly så har detta inget med den sk förintelsen att göra. Jag har tidigare skrivit att jag inte förnekar att det satt människor i koncentrationslger, men det jag däremot inte tror på är myterna om att det ska ha skett massgasningar av judar.
Gammal 2011-05-11, 02:21   #52

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Ja, tråden blev beklagligt offtopic. Jag kan inte fortsätta diskutera med någon som anger radio islam som källa.

Lycka till på universitetet Slurf, youll need it.
Mark Weber är väl snarare källan, han är chef för Institute for Historical Review.

Jag vet inte riktigt om universitet är min grej, vill inte sitta och bli indoktrinerad i kulturmarxism och förintelsereligionen i flera år. Ska ta ett snack me Jimmie och ta mig in i riksdagen så fort som möjligt, kanske redan inom någon månad.
Gammal 2011-05-11, 07:12   #53

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Så länge han inte lyckades hålla andan under en "gasning" och sedan fly så har detta inget med den sk förintelsen att göra. Jag har tidigare skrivit att jag inte förnekar att det satt människor i koncentrationslger, men det jag däremot inte tror på är myterna om att det ska ha skett massgasningar av judar.
Det är en annan människas släkting du pratar om. Tycker det är otroligt pinsamt och väldigt respektlöst när du "skojar" till det på fetmarkerat sätt.

Vad får du ut av det mer än provokation?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 09:54   #54

Moffegrevs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fuzzy_ Visa inlägg

Moffegrev: Hur tror du att vi bäst undviker "invandrarghetto"? Genom att undvika dem, öka segregationen och sedan gå hem och säga att politikerna ska fixa problemet? Eller att på bästa möjliga sätt "deltaga" i dem och på så vis själv få inblick i främmande kulturer samtidigt som du hjälper invandrare att integrera sig i samhället? Och tror du inte att dem andra partierna arbetar för att förbättra invandringen?

Realisera mera!
Det är genom dagens politik det skapas invandrarghetton, inte genom SD's. Egentligen är det inte svårare än att vi har tagit in så pass många att det i princip är ofrånkomligt med invandrarghetton, segregation, osv. Hade vi tagit in en bråkdel av de vi har tagit in nu hade det knappast existerat några bilbränder i förorterna.

Sen tycker jag det är ett jävla hyckleri när godhetsapostlar talar sig varma om invandringen för att sedan direkt flytta sina barn från skolor där det är över en viss gräns invandrare. Jag ser det rätt ofta i mitt barndomskvarter, föräldrar som skickar sina ungdomar en bit bort ifrån invandrarskolorna, trots att de ligger närmast.

Det de andra partierna gör i dagsläget är att skapa etniska enklaver och segregation. Ta städer som Katrineholm, Borlänge och Örebro, de kommer aldrig kunna få bukt med sina importerade somalier, utan utanförskapet är ett faktum som kommer förbli.
Det de gör i dagsläget, med s.k instegsjobb för nyanlända, dvs en http://en.wikipedia.org/wiki/Affirmative_action anser jag är helt sjukt, och ett förbannat hån mot oss väljare.
Att å ena sidan skrika sig hes om att vi behöver arbetskraft, för att sedan importera inkompatibel "arbetskraft" och subventionera den är så vidrigt att jag finner inte ord för det. Sen deras integrationsåtgärder ska vi väl inte ens tala om vilket slöseri det är med resurser?

Det som har präglat Sveriges invandringspolitik de närmsta åren är att man låtit känslor styra istället för rationalitet, och man har blundat för de problem som uppkommer när man importerar stora mängder främmande folkslag. Ta bara gruppen zigenare som exempel, hur länge har inte de funnits i Sverige? Sedan Gustav Vasas tid om jag minns rätt, känns det som ett nettovinnarfolkslag? Vissa vill inte integrera sig och bli svenskar, utan vill leva i sina etniska enklaver, på samma sätt som många svenskar tydligen vill det.

Alla är inte lika, och alla fungerar inte lika bra i alla situationer, det måste vi acceptera om vi ska kunna skapa ett välmående samhälle. Det finns ingen magisk gräns vid Sverige som förhandlar alla världens folkslag till svenskar.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 09:58   #55

Moffegrevs avatar

Fighting 2013/2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Den har åtminstone gått rejält offtopic.

Ämnet var Om det var val idag, vem skulle ni rösta på? för er som inte minns.
Spot on. Jag har förklarat vad jag kommer rösta på och varför. Nu skulle jag väldigt gärna vilja höra en välskriven motivering av någon som tänker rösta på sossarna, som inte bor i Norrland.

Gammal 2011-05-11, 10:21   #56
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Tråden ligger i offtopic, och den här delen modereras sällan.

Citat:
Här är nästan allt tillåtet. Från olika parningslekar till godaste kaffesorten. Denna del modereras EJ förutom grova regelbrott. Avdelningen kan även innehålla material som anses vara stötande för känsliga. Vanlig vett & netikett gäller samt ingen reklam/marknadsföring.
Fortsätt diskutera fritt sålänge ni diskuterar trådskaparens frågeställning. /MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 13:33   #57

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 112
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Spot on. Jag har förklarat vad jag kommer rösta på och varför. Nu skulle jag väldigt gärna vilja höra en välskriven motivering av någon som tänker rösta på sossarna, som inte bor i Norrland.

Jag bor i Malmö och röstar på sossarna - precis som Malmös rikaste man Percy Nilsson.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 14:54   #58

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Diskussionen rörde sig väl mest runt SD innan den spårade ur i något totalt irrelevant snack om förintelsen.

Det verkar vara många här inne som röstar på SD, och anger som huvudskäl(?) att deras invandringspolitik skulle vara bättre än de båda blockens. Segregationsproblematiken andra problem kopplade till invandring är redan här, och jag tror att samtliga seriösa partier vill lösa dem. Kikade på SDs partiprogram precis och jag ser att de har inte för avsikt att kasta ut de invandrare som varit här en längre tid, utan snarare kasta ut de som kommit nyligen/söker asyl.

Min syn på saken är att vid det laget som Sverige återigen består av en någorlunda homogen befolkning till följd av t ex SDs avsikter (vilket ju lär dröja ett bra tag), så kommer vi att ha hunnit lösa de problem som finns på ett tillfredsställande sätt. För övrigt så ser jag inte det roliga i att alla går omkring och är blonda och heter Sven och har samma intressen, religion och syn på världen. Eller tanken med att vägra behövande tillgång till skydd vi kan bistå med när de flesta andra länder vägrar för den delen.

Jag röstar på sossarna förresten (som svar på Pro_Patrias inlägg) och jag tror, som väl de flesta andra också gör, att det inte är en milsvid skillnad om jag skulle rösta på ett blått parti. Båda sidorna har samma problem att tacklas med och skillnaden ligger väl i att vänstersidan vill tackla dem med en mer humanistisk utgångspunkt, medan högern tar till effektivare(?) och hårdare metoder. Man kan väl likna det vid att dra av ett plåster. Man kan rycka av det snabbt och det svider till nå jävulskt en kort stund (blått) eller så kan man dra det sakta och få ett milt obehag under en längre tid (rött).

End rant...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 14:54   #59

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Det är en annan människas släkting du pratar om. Tycker det är otroligt pinsamt och väldigt respektlöst när du "skojar" till det på fetmarkerat sätt.

Vad får du ut av det mer än provokation?
Skojar du med mig? Jag skrev det inte på ett stötande eller provocerande sätt.

Självklart var det ju bra att hans släkting överlevde, men jag tycker att det är onödigt att ta upp och säga att tråden är "ett slag i ansiktiet på alla som lidit."

Man kanske ska sluta göra förundersökningar till brott också, om de är ett hån mot offret som har lidit?
Gammal 2011-05-11, 15:27   #60

Moffegrevs avatar

Fighting 2013/2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pro_Patria Visa inlägg
Jag bor i Malmö och röstar på sossarna - precis som Malmös rikaste man Percy Nilsson.
Och det var en välskriven motivering på vilket sätt?

Svara

td