Visa resultat för omröstning: Om det var val idag, vem skulle ni rösta på? | |||
Folkpartiet | 5 | 4.95% | |
Moderata samlingspartiet | 18 | 17.82% | |
Sverigedemokraterna | 30 | 29.70% | |
Kristdemokraterna | 5 | 4.95% | |
Centerpartiet | 3 | 2.97% | |
Övriga | 5 | 4.95% | |
Socialdemokraterna | 23 | 22.77% | |
Vänsterpartiet | 7 | 6.93% | |
Miljöpartiet de gröna | 5 | 4.95% | |
Antal röster: 101. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-05-10, 14:28 | #31 | |
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
Citat:
Man får en helt annan bild av invandringen och dess konsekvenser på internet där inget censureras. Sen är det också enklare för alla människor att säga vad de tycker på internet. Hatar fega små jävla kräk som är livrädda för muntliga konflikter. Det gäller dock inte för alla, jag vågar till och med förneka förintelsen IRL och uppmuntrar folk till att syna bluffen. Jag börjar dock märka att folk är väldigt ignoranta, naiva och totalt avsaknar vetgirighet. Jag fattar inte varför inte fler reagerar någongång, de får bara höra en version av en massa ämnen i det offentliga. Det var det som fick mig att gräva djupare i saker och ting. Snarare SDare och folk med liknande politiska åsikter som vågar stå för sina åsikter, andra vågar inte stå för dem http://www.youtube.com/watch?v=SN18vKSsbEg http://www.youtube.com/watch?v=SNIxArRd3Ro |
|
2011-05-10, 14:31 | #32 | |
Citat:
|
||
2011-05-10, 14:56 | #33 | |
Citat:
Jag kan helt ärligt säga att jag inte är så förtjust i den svenska invandringspolitiken.Men att gå så långt som att förneka förintelsen,samt att vilja att ett tvättäkta nazistparti som ND ska komma in i Riksdagen,är ju så jävla dumt att man storknar. |
||
2011-05-10, 15:07 | #34 | |
Sharp$: 1951Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
Citat:
De är även för demokrati. Här kan du börja: http://sixmillionmyth.blogspot.com/p...lion-myth.html http://www.youtube.com/watch?v=54aJHSXF1YQ https://www.flashback.org/f147 EDIT: Förintelseförnekelse innebär inte att förneka att det har existerat koncentrationsläger, det innebär istället att förneka att det skett en massavrättning på 6miljoner judar i gaskammare. EDIT: Eller okej, jag tror inte på förintelsen, men det kanske är samma sak som att förneka den. Jag har bara fått höra snyftversionen hela mitt liv, inte ett enda argument mot förintelsen hade någon presenterat för mig, innan jag satte min fot på flashback för några år sedan. Att det är så mycket tveksamheter runt alltihopa och stora etniska intressen för judarna att hypa upp det (de har fått Israel och blivit i princip skyddade från kritik) och att det sitter folk i fängelse! för att ha förnekat förintelsen, gör det värt att gräva djupare in i, för alla. Senast redigerad av Slurf den 2011-05-10 klockan 15:30. |
|
2011-05-10, 15:53 | #35 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2021Allsvenskan 2012 Stats: 2 - 1 - 0 ROI: 146.67% Vinstprocent: 66.67% |
Jag röstade på övriga, dock så röstar jag ju blankt. Jag anser att vår Demokrati är korrupt och elitistisk. Har länge föraktat partipiskans vinande över dom mentalt svaga vi kallar politiker. Viljan att rösta på något parti som tror sig ha företräde framför sina väljares röster och vilja är knappast demokratiskt, ändå så fortsätter pöbeln att rösta val efter val. Bättre med en illa ledning än att göra något själv är devisen, lathet är nyckelordet och egoismen härjar fritt.
För att jag ens ska fundera att rösta krävs det rätt radikala förändringar. * Politiker på en högre nivå skall ha certifikat för sitt ämbete (Såsom kunskap inom nationalekonomi, historia samt regional kunskap/nationell för riksdagen) * Yrkeserfarenhet och minst 30 år. (Idag ser vi farser som Anton Abele och den ena illiterata jäveln efter den andra, dessutom krävs det en förståelse för hur samhället fungerar för att påverka det positivt) * Direktdemokrati och ansvar för väljarna (En representant skall ha en klar agenda från området han/hon har och följer han inte sina direktiv skall han ersättas om det krävs, det är väljarnas vilja som skall framföras inte politikerns egna.) * Provisionsbaserad lön (Politiker skall kunna tjäna bra, men bara om dom jobbar hårt. Idag är det inte ovanlig att en riksdagsledamot har 1 och 2 andra uppdrag privat och tjänar pengar på sidan, detta gör såklart att demokratins kugghjul rullar jävligt segt och vid votering är det oftast en pinsam % som ens orkar ta sig dit. På grund av detta bör politiker tjäna extra pengar för att sköta sitt uppdrag och ju bättre Sverige/Kommunen eller liknande går desto mer får dom ut. Detta för att helt enkelt motivera en bättre arbetsinsats.) Lite små tankar som jag verkligen vill se genomföras. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+11), eddieh (+3), Shell Peppe (+2), Vlad (+10) |
2011-05-10, 16:09 | #36 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 125Fotboll med Stampe Stats: 81 - 76 - 2 ROI: 107.37% Vinstprocent: 51.59% |
Rätt ska ju vara rätt, och om din info nu skulle vara rätt och de "bara" avrättat 2-3 miljoner, gör det saken bättre?
Känns som det är lite fel fokus. EDIT: Glömde citera, men det är riktat till dig Slurf |
2011-05-10, 17:14 | #37 | |
Citat:
Sitter på mobilen, så ber om ursäkt för eventuella skrivfel, meningsuppbyggnad osv. |
|
2011-05-10, 18:41 | #38 |
Lemasive dyker upp och drar till med Månadens inlägg,nice one
Slurf: eddieh är en vuxen man,menar du på allvar att han ska slösa sin tid med att sitta och gå igenom allt jävla dravel i den delen av flashback i hopp om att hitta en vettig persons åsikter i den frågan? Kom igen för fan Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1) |
|
2011-05-10, 19:28 | #39 |
Haha, kan ju kolla på det jag skickade. Det bevisar hur anställda guider i auswitch går runt och sprider direkta lögner och hur byggnader har modifierats efter kriget. Men fortsätt att tro på sionisternas lögner och hetspropaganda, ni som faktiskt till skillnadfrån vlad har någonting innanför pannbenet och gräver djupare i denna fråga kommer att tacka mig en dag
|
2011-05-10, 19:48 | #40 | |
Citat:
2. Jag har läst Historia vid Lunds Universitet så är inte helt okunnig vad gäller nutidshistoria men tyvärr ingick inte läsning på flashback i kursplanen. 3. Jag är antisionist och mot staten Israel men det är inte samma sak som att vara antisemit och förneka förintelsen. Varför en personlig förolämpning? Du får helt enkelt acceptera att vi inte ser öga mot öga om det här utan att vara barnslig. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+2), capital-pb (+5), Shell Peppe (+1), Rejs (+1), fuzzy_ (+1), eddieh (+5), smalke (+2) |
||
2011-05-10, 20:57 | #41 | |
Citat:
1. Nej, men när anställda guider går runt och säger att hålen i taket är i ORGINAL när de inte är det, är en helt annan femma, det är rena lögner. 2. Det handlar inte om det är flashback eller i riksdagshuset, det relevanta är kvaliteten på informationen. 3. Vad kommer det fetstilta ifrån? |
|
2011-05-10, 20:58 | #42 | ||
Citat:
Har några av dina historieexperter på Flashback diskuterat intern tysk kommunikation? http://forum.axishistory.com/viewtop...e33c811089e651 Om vi ponerar att det inte fanns några gaskammare i Treblinka, vad var det isf som Einsatzgruppen pysslade med bakom fronten? Folkmord / raskrig men inte förintelse? Spoiler:
Citat:
Bilden nedan är kanske den mest kända, i rapporten beskrivs att Einzatsgruppa A (fanns även B, C & D) fram tom oktober 1941 egenhändigt mördat 220 000 människor, främst genom arkebusering... http://upload.wikimedia.org/wikipedi...31%2C_1942.jpg http://en.wikisource.org/wiki/Compre...5_October_1941 Med eller utan gaskamrar så är det ett faktum att Einzatsgruppen hade en enda uppgift - att förinta judar, zigenare, handikappade och partisaner bakom fronten.
2011-05-10, 21:18 | #43 |
Spoiler:
Ärligt talat så har jag ingen kunskap om det du tar upp här. Jag vet ingenting om trovärdigheten i dessa siffror, det är självklart även möjligt att alla dessa som sägs ha avrättats heller inte är judar. Jag anser att det inte finns några som helst belägg för den påstådda systematiska förintelsen av sex miljoner judar i gaskammare. Det skulle inte finnas judar som överlevt flera olika koncentrationsläger om det varit så att det först en förintelsestrategi. Vill även minnas att det ska finnas telegram från Himmler som gett direktiv om att hålla bättre koll på fångarnas hälsa, det låter väldigt konstigt om det nu ska ha funnits planer på att ha ihjäl alla. Sen har Sovjet dödat en hel del judar även de, jag skiter faktiskt i den exakta summan som dog i olika massavrättningar. Det skedde massavrättningar på tyska soldater också. Det jag däremot bryr mig om är att försöka få mer insikt i om det verkligen skett en systematisk massgasning av judar, som det påstås. Hitills har jag inte hittat belägg för detta. |
2011-05-10, 22:28 | #44 | ||
Citat:
Spoiler:
Citat:
Om du hade brytt dig om att läsa på lite så inser du att de som deporterades till lägren var främst arbetsföra, där det saknades medel att deportera så sköt Einzatzgruppen folk i första bästa skogsdunge. De flesta barn och gamla kom från städernas judeghetton som man utrymde på kort tid med hjälp av tåg. Iom att kriget i öst inte gick som man hoppades så ökade behoven av slavarbetskraft iom att stora delar av den tyska arbetskraften (läs männen) låg vid olika fronter. Du får gärna presentera Himmlers direktiv om fångarnas hälsa som bevisar karlns beryktade godhet. Jag förstår inte varför det spelar någon roll på vilket sätt man mördar människor. Ett organiserat massmord är ett organiserat massmord. Om det sen begås av soldater med gevär eller i läger pga svält eller påstådda gaskamrar borde i rimlighetens namn kvitta. Tyskarna avsåg att förslava vad de ansåg vara Europas undermänniskor och göra germanerna till de nya kolonialherrarna.
2011-05-10, 22:46 | #45 |
Blir lite mörkrädd. Så tveksamt med folk som har lärt sig allt dem kan om samhället på ett internetforum..
Slurf: Var påstår vem att förintelsen innebar att 6 miljoner judar dödades i gaskammare? Du verkar ha egenskap att fokusera på en lite del av en helhet. sskssk: Det är lätt att för ett parti att lova guld och gröna skogar och ganska blåögt att tro på ett partiprogram där partierna framför saker dem vill förbättra, för vilket parti vill inte göra Sverige bättre? Läs samtliga partiers partiprogram och du kommer nog tycka alla låter bra. Det man vill fråga sig själv är hur vida partiprogrammet är realistiskt? Vad är åtgärderna för att uppfylla partiprogrammet? Vad blir konsekvenserna av åtgärderna? Moffegrev: Hur tror du att vi bäst undviker "invandrarghetto"? Genom att undvika dem, öka segregationen och sedan gå hem och säga att politikerna ska fixa problemet? Eller att på bästa möjliga sätt "deltaga" i dem och på så vis själv få inblick i främmande kulturer samtidigt som du hjälper invandrare att integrera sig i samhället? Och tror du inte att dem andra partierna arbetar för att förbättra invandringen? Realisera mera!