Visa resultat för omröstning: Om det var val idag, vem skulle ni rösta på? | |||
Folkpartiet | 5 | 4.95% | |
Moderata samlingspartiet | 18 | 17.82% | |
Sverigedemokraterna | 30 | 29.70% | |
Kristdemokraterna | 5 | 4.95% | |
Centerpartiet | 3 | 2.97% | |
Övriga | 5 | 4.95% | |
Socialdemokraterna | 23 | 22.77% | |
Vänsterpartiet | 7 | 6.93% | |
Miljöpartiet de gröna | 5 | 4.95% | |
Antal röster: 101. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-05-10, 04:12 | #16 |
Frågan är ju hur svenskarna skulle mottaga det. Du ser fördelarna med en mer radikal nationalism, men tror du inte att Svensson skräms av det? Svårt för dig att värva röster i nuläget tror jag, annat än från de som redan är "övertygade" och redan spenderat en del tid inne i I&I på Flashback.
|
|
2011-05-10, 07:13 | #17 |
...
Senast redigerad av kakan den 2011-05-10 klockan 07:15. Anledning: Fel post. |
|
2011-05-10, 07:16 | #18 |
Sharpest
|
Det jag undrar är varför det samlas sverigedemokrater på diverse forums vid omröstningar där de toppar listorna konstant. Men ändå är det knappt att de kom in i riksdagen.
Lyssnar man på diverse undersökningar så toppar dom aldrig listor utan skräpar där nere. Dock inte på internet och det gäller endast på internet. Är sverigedemokraten feg som inte vågar stå för sina åsikter såfort en mikrofon/kamera trycks upp? Är inte sverigedemokraterna för tryckfrihet samt åsiktsfrihet? Sverigedemokraten vill mycket och tycker mycket, men att stå för sina åsikter offentligt gör den inte. Såvida personen inte sitter bakom en skärm eller med sina andra byinvånare som också röstar på SD. /En sann moderat |
2011-05-10, 07:30 | #19 | |
Citat:
|
||
2011-05-10, 08:13 | #20 | |
Sharpest
|
Citat:
En arbetsgivare som själv har åsikter likt SD's skulle inte tacka nej till en anställd med samma åsikter. Det är rädsla för ingenting. |
|
2011-05-10, 09:33 | #21 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1076Sabermetrics-Test MLB Stats: 236 - 128 - 4 ROI: 109.75% Vinstprocent: 65.00% |
jag skulle aldrig stödja ett enplattformsparti vars enda roll i riksdagen är att agera vågmästare i frågor dom inte bryr sig om i utbyte mot att de får med sig i de få frågor de faktist har en åsikt om..
- Åh? Ni vill höja skatterna och ni vill sänka dom? Jag röstar för de förslag som kommer ifrån det block som stödjer mig i röstningen mot att bussförare inte ska få ha turban. Det blir ihålig politik som inte leder någonstans.. ändamålen helgar inte medlen.
2011-05-10, 09:44 | #22 | |
Citat:
Att häva ur sig på en anställningsintervju att man är SD är väl inte heller att rekomendera, chansen att arbetgivaren är detsamma är väl runt 6 på 100 (ej spelvärt) Att SD oftast är störst eller iallafall top 3 på internet undersökningar, kan väl ha att göra med att Kalle 17 och Lisa 14 kan rösta på nätet men inte på valdagen. Det kan därimot Ebba 72 och Lasse 54 och dom gör som dom alltid har gjort dvs knappt aldrig surfa på nätet samt rösta på Socialdemokraterna på valdagen. Kan vara jag som är fördomsfull men ungdomar surfar mer än äldre, och utan att ha några siffror att backa upp med så är jag rätt säker på att SD är större idag bland 15åringar än vad dom var för 5års sen, och om 5år så kommer dom vara större än vad dom är idag bland ungdomar. |
||
2011-05-10, 09:46 | #23 | |
stolt same som älskar hojt
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1430Mina rekar Stats: 0 - 0 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Men samtidigt förstår jag inte varför dom inte vill visa sig mer och få andra folk att förstå att dom är seriösa (som dom nu säger att dom är). Känns som dubbelmoral....hur ska dom kunna bevisa att dom är ett seriöst parti när den enda som vågar visa sig är Jimmie...Dom fyller ju inte ens sina stolar ute i kommunerna där dom tagit sig in. /En sann socialdemokrat
2011-05-10, 09:54 | #24 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 273fredos MLB 2011 Stats: 63 - 41 - 1 ROI: 118.64% Vinstprocent: 61.00% |
Kan någon som har röstat på SD förklara för mig varför denne röstat som den gjort? Jag vill gärna veta vad som exakt får en människa att rösta på detta parti? Skulle gärna vilja få en vettig förklaring på vad de står får och vad de konkret har för förslag som kommer att göra Sverige till ett bättre land än vad det är idag.
|
2011-05-10, 09:59 | #25 | |
Citat:
Anledningen: Pappa till 2barn och fru som är invandrare. Edit Ditt enimenta inlägg förtjänar faktiskt ett mer utförligt svar. Vad dom står för? Testat att kolla in deras partiprogram? Eller varför ens bemöda sig? Du har väl redan din uppfattning klar, och din uppfattning brukar väl oftast stämma så varför skulle den inte göra det i frågan SD? Vad dom har för "konkret har för förslag" till att göra Sverige till ett bättre land än vad det är idag? Vad sägs om: http://tinyurl.com/5v2l2l8 En trygg och värdig ålderdom! Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet! Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor! En ansvarsfull invandringspolitik! Och NEJ innan nån skenar iväg, jag tror inte att allt helt plötsligt blir edens lustgård om SD får 51%+ och att dom kommer att hålla allt dom lovat, men jag tycker dom står för en jävligt sund politik. Och nu käre Fredo, eftersom du hade lite frågor och gärna ville ha en förklaring från nån som röstade SD så hoppas jag, du kan ta dig tid till att svara på några motfrågor. Varför vill du just avkräva ett svar från en SD? Varför avkräver du inte konkreta förslag på att göra SWE bättre från någon MP eller FP? Vaför denna fixering på SD? Vad är själv din uppfattning av SD? Vad är dom för några och vad står dom för? Tycker du Sverige/dom etablerade partierna har fört en seriös invandrings/integrationspolitik dom sista 20-30åren? Senast redigerad av sskssk den 2011-05-10 klockan 12:21. |
||
2011-05-10, 09:59 | #26 |
Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3964Persas fotboll - 2013/2014 Stats: 6 - 2 - 0 ROI: 158.91% Vinstprocent: 75.00% |
Jag nog inne på samma spår som sskssk, att de flesta som röstar på nätet är mindreåriga som inte har rösträtt.
Det är väl även så att det kan vara som många homosexuella (nu påstår jag självklart inte att alla SD anhängare är homosexuella) där där många lever i det tysta och inte vågar komma ut ut garderoben. Det är enkelt att visa en åsikt på nätet då det är anonymt men när det kommer till verkligheten så lever många i det tysta. |
2011-05-10, 11:27 | #27 | ||
Citat:
Tror man att de "borgliga" är mer marknadsliberala när det gäller det här(och en rad andra frågor) är man minst sagt naiv. Citat:
2011-05-10, 12:27 | #28 | |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644Fighting 2013/2014 Stats: 40 - 92 - 6 ROI: 101.06% Vinstprocent: 30.30% |
Citat:
Röstade f.ö PP i EU-valet. Anser även att Sveriges invandringspolitik är helt åt helvete, och ja, det märks på lokal nivå. Lillebrorsan som är 10år yngre än vad jag är vägrade att gå på samma högstadieskola som jag och brorsan gick på, eftersom den tydligen har förvandlats till ett invandrarghetto. Jag tror inte att SD är något ultimat parti som kommer revolutionera Sverige, utan man kan väl mer se det som en missnöjesröst, samt ett försök att få de andra partierna att inse att dagens invandring måste reformeras.
2011-05-10, 12:37 | #29 |
Är helt inne på din linje. Men ser det som ett delikat dilema för dom etablerade partierna, bortsett från MP så har väl dom flesta tävlat om att snacka ner just SD. Skullle ju se bra snyggt ut om dom nu började dra fram argument som SD redan har fört fram. För just nu känns det nästan som att SD skulle kunna plocka fram ett vaccin mot cancer så skulle dom andra rösta för ett förbud mot det, enbart för att det kom från SD.
|
|
2011-05-10, 14:22 | #30 | |
Citat:
Du har rätt i att spelutredningen var ett beställningsjobb från Anders Borg, men det var tjänstemännen som kom med de konkreta förslagen och den borgerliga regeringen är inte särskilt positiv till att blockera utländska spelsidor. Detta går bl.a. att läsa om här: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle11595318.ab Sedan håller jag med dig om att man inte ens kan lita på Moderaterna i dessa frågor. Men de är mer att lita på än vänsterpartierna. Senast redigerad av Sonny den 2011-05-10 klockan 14:24. |
||
|