Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Visa resultat för omröstning: Om det var val idag, vem skulle ni rösta på?
Folkpartiet 5 4.95%
Moderata samlingspartiet 18 17.82%
Sverigedemokraterna 30 29.70%
Kristdemokraterna 5 4.95%
Centerpartiet 3 2.97%
Övriga 5 4.95%
Socialdemokraterna 23 22.77%
Vänsterpartiet 7 6.93%
Miljöpartiet de gröna 5 4.95%
Antal röster: 101. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-08, 23:01   #1

jaroitens avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3307

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Riksdagsparti

Vilket parti skulle ni rösta på om det var val idag?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-08, 23:07   #2

jaroitens avatar

Sharp$: 3307

Standard

Höll på att skriva "Miljöpartiet de hjärndöda", men efter att ha kollat google så kallar de sig tydligen något annat. hm.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Andreas B (+5)
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-08, 23:16   #3

Overkills avatar

Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 05:10   #4

Slurfs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Kan någon av er borgare tänka er att stödrösta på KD eller C?
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 23:00   #5

Soaps avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1843
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Kan någon av er borgare tänka er att stödrösta på KD eller C?
I vilket syfte? En röst på alliansen är väl en röst på alliansen. Eller menar du för att de inte skall åka ur riksdagen?

KD läre ju tävla i marginaliserings-SM i nästa val med.
Gammal 2011-05-09, 23:16   #6

Rejss avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 4405
Standard

Fan detta är ju skrämmande, visserligen bara 42 röster men 15 av 42 :o

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 23:36   #7

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Varför då?
Gammal 2011-05-09, 23:46   #8

AndreasB1897s avatar

Sharp$: 3907
Standard

Citat:
Betydligt mer skrämmande att Vänsterpartiet fått 4
Gammal 2011-05-09, 23:50   #9

kingscanias avatar

Sharp$: 56

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas B Visa inlägg
Betydligt mer skrämmande att Vänsterpartiet fått 4
De ska ha fler menar du Andreas15?

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 23:52   #10

Sonnys avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1804
Standard

Det är visserligen bara 46 stycken som röstat ännu, men tycker det är förvånande att FP och M tillsammans bara skrapar ihop 25 %. Dessa partier borde vara de mest populära bland människor som sysslar med sportsbetting.

M och FP har traditionellt sett varit de som är mest positiva till att avskaffa det svenska spelmonopolet, de är mest positiva till låga skatter, frihandel osv...

Ingen av er vill väl att staten ska försöka börja ta ut skatter för spelvinster eller att staten ska försöka skaffa ett bättre grepp om spelmonopolet genom att förbjuda spel på utländska sajter? Risken för detta är definitivt större om vänsterpartierna får bestämma.

Att så många verkar stödja SD tycker jag också är lite konstigt. De är protektionister (är emot EU osv). Får de sin vilja igenom kan vi nog glömma det här med skattefria vinster inom EU, för de vill helt enkelt inte vara med i EU.
Soap (+1), capital-pb (+1)
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 23:53   #11

AndreasB1897s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
De ska ha fler menar du Andreas15?
Inte precis!!
Gammal 2011-05-10, 00:36   #12

Vlads avatar

Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Knappast ett tvärsnitt av befolkningen som hänger på spelforum dock så resultatet kan vara något missvisande

Om vi istället utgår ifrån att den demografiska gruppen: Unga Män 18-24,Båda föräldrar födda i Sverige,Boende på mindre ort,Studerande/Arbetslösa/Lågavlönade är överrepresenterad på forumet så är inte andelen röster på SD lika överraskande.
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 02:56   #13

Munchiess avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 706

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Det är visserligen bara 46 stycken som röstat ännu, men tycker det är förvånande att FP och M tillsammans bara skrapar ihop 25 %. Dessa partier borde vara de mest populära bland människor som sysslar med sportsbetting.

M och FP har traditionellt sett varit de som är mest positiva till att avskaffa det svenska spelmonopolet, de är mest positiva till låga skatter, frihandel osv...

Ingen av er vill väl att staten ska försöka börja ta ut skatter för spelvinster eller att staten ska försöka skaffa ett bättre grepp om spelmonopolet genom att förbjuda spel på utländska sajter? Risken för detta är definitivt större om vänsterpartierna får bestämma.

Att så många verkar stödja SD tycker jag också är lite konstigt. De är protektionister (är emot EU osv). Får de sin vilja igenom kan vi nog glömma det här med skattefria vinster inom EU, för de vill helt enkelt inte vara med i EU.
En majoritet av användarna på Sharps har ju bettingen som en hobby och inte som det mest centrala i livet. Troligtvis röstar de då inte baserat på vad som är bäst för deras sportsbetting, utan prioriterar annat i livet högre än det.

För mig personligen är det du säger givetvis väldigt relevant och har hög prioritet i mitt liv, men jag har full förståelse för om andra prioriterar annat högre än det.
kingscania (+1), Stampe (+1)

Senast redigerad av Munchies den 2011-05-10 klockan 04:03.
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 03:41   #14

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
I vilket syfte? En röst på alliansen är väl en röst på alliansen. Eller menar du för att de inte skall åka ur riksdagen?
KD läre ju tävla i marginaliserings-SM i nästa val med.
Det är ju det som är hela poängen med stödröstning.

Jag kommer att stödrösta SD, även fast jag helst hade sett SvP eller ND i riksdagen, men detta är ej realistiskt.

Funderar rent av på att göra ett försök att ta mig in i riksdagen, kommer behövas folk. Mitt mål skulle vara att försöka förbättra och omstörta Sverigedemokraterna till en mer radikal nationalism.
Gammal 2011-05-10, 03:58   #15

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Citat:

Man kan inte sätta ett pris på sitt eget folks välmående, varje god individ sätter samhällets väl före egennytta.

Jag skulle med ett stort léende på läpparna lämna ifrån mig i princip allt jag äger, i utbyte mot den inre harmonin av att få leva i ett etniskt och kulturellt homogent svenskt Sverige.
Gammal 2011-05-10, 04:12   #16

Munchiess avatar

Sharp$: 706

Standard

Citat:
Funderar rent av på att göra ett försök att ta mig in i riksdagen, kommer behövas folk. Mitt mål skulle vara att försöka förbättra och omstörta Sverigedemokraterna till en mer radikal nationalism.
Frågan är ju hur svenskarna skulle mottaga det. Du ser fördelarna med en mer radikal nationalism, men tror du inte att Svensson skräms av det? Svårt för dig att värva röster i nuläget tror jag, annat än från de som redan är "övertygade" och redan spenderat en del tid inne i I&I på Flashback.
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 07:13   #17

Sharp$: 828
Standard

...

Senast redigerad av kakan den 2011-05-10 klockan 07:15. Anledning: Fel post.
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 07:16   #18
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Det jag undrar är varför det samlas sverigedemokrater på diverse forums vid omröstningar där de toppar listorna konstant. Men ändå är det knappt att de kom in i riksdagen.

Lyssnar man på diverse undersökningar så toppar dom aldrig listor utan skräpar där nere. Dock inte på internet och det gäller endast på internet.
Är sverigedemokraten feg som inte vågar stå för sina åsikter såfort en mikrofon/kamera trycks upp?
Är inte sverigedemokraterna för tryckfrihet samt åsiktsfrihet?
Sverigedemokraten vill mycket och tycker mycket, men att stå för sina åsikter offentligt gör den inte. Såvida personen inte sitter bakom en skärm eller med sina andra byinvånare som också röstar på SD.

/En sann moderat
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 07:30   #19

Sonadars avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det jag undrar är varför det samlas sverigedemokrater på diverse forums vid omröstningar där de toppar listorna konstant. Men ändå är det knappt att de kom in i riksdagen.

Lyssnar man på diverse undersökningar så toppar dom aldrig listor utan skräpar där nere. Dock inte på internet och det gäller endast på internet.
Är sverigedemokraten feg som inte vågar stå för sina åsikter såfort en mikrofon/kamera trycks upp?
Sverigedemokraten vill mycket och tycker mycket, men att stå för sina åsikter offentligt gör den inte. Såvida personen inte sitter bakom en skärm eller med sina andra byinvånare som också röstar på SD.

/En sann moderat
Det är dock betydligt lättare att stå för sin åsikt om den är mindre kontroversiell. Därför valhemligheten finns antar jag. Socialt självmord, svårigheter att få jobb, finns många nackdelar med att öppet stödja ett parti som Sverigedemokraterna, oberoende av vad de verkligen står för. Tror inte personer har valt bort att välja dem snarare än att de inte står för det öppet.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 08:13   #20
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonadar Visa inlägg
Det är dock betydligt lättare att stå för sin åsikt om den är mindre kontroversiell. Därför valhemligheten finns antar jag. Socialt självmord, svårigheter att få jobb, finns många nackdelar med att öppet stödja ett parti som Sverigedemokraterna, oberoende av vad de verkligen står för. Tror inte personer har valt bort att välja dem snarare än att de inte står för det öppet.
Det köper jag inte. Du menar isåfall att vid undersökningar så ljuger många om vilket parti de röstar för? Har jag svårt att tro.
En arbetsgivare som själv har åsikter likt SD's skulle inte tacka nej till en anställd med samma åsikter.
Det är rädsla för ingenting.
Gammal 2011-05-10, 09:33   #21

dgothes avatar

Sharp$: 1076

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

jag skulle aldrig stödja ett enplattformsparti vars enda roll i riksdagen är att agera vågmästare i frågor dom inte bryr sig om i utbyte mot att de får med sig i de få frågor de faktist har en åsikt om..

- Åh? Ni vill höja skatterna och ni vill sänka dom? Jag röstar för de förslag som kommer ifrån det block som stödjer mig i röstningen mot att bussförare inte ska få ha turban.

Det blir ihålig politik som inte leder någonstans.. ändamålen helgar inte medlen.

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel (+10), Stampe (+1), Rille (+10), fuzzy_ (+1)
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 09:44   #22

Sharp$: 1281
Standard

Citat:
Det köper jag inte. Du menar isåfall att vid undersökningar så ljuger många om vilket parti de röstar för? Har jag svårt att tro.
En arbetsgivare som själv har åsikter likt SD's skulle inte tacka nej till en anställd med samma åsikter.
Det är rädsla för ingenting.
SD har väl generellt sett alltid legat lägre i undersökningar kontra valresultat, så ja, folk hugger nog gärna till med något annat än SD när sifo ringer och frågar, lättare att "stå" för det bakom ett skynke på valdagen.

Att häva ur sig på en anställningsintervju att man är SD är väl inte heller att rekomendera, chansen att arbetgivaren är detsamma är väl runt 6 på 100 (ej spelvärt)

Att SD oftast är störst eller iallafall top 3 på internet undersökningar, kan väl ha att göra med att Kalle 17 och Lisa 14 kan rösta på nätet men inte på valdagen. Det kan därimot Ebba 72 och Lasse 54 och dom gör som dom alltid har gjort dvs knappt aldrig surfa på nätet samt rösta på Socialdemokraterna på valdagen.

Kan vara jag som är fördomsfull men ungdomar surfar mer än äldre, och utan att ha några siffror att backa upp med så är jag rätt säker på att SD är större idag bland 15åringar än vad dom var för 5års sen, och om 5år så kommer dom vara större än vad dom är idag bland ungdomar.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 09:46   #23
stolt same som älskar hojt

Bodens avatar

Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:

/En sann moderat
Första jag tänker på är att dom helt enkelt inte vågar gå ut med att man röstar på SD, dom blir direkt "påhoppade" som rasister utan värde. finns faktiskt dom som röstar på det partiet som INTE är rasister utan bara vill ha en ny invandrar-politik.

Men samtidigt förstår jag inte varför dom inte vill visa sig mer och få andra folk att förstå att dom är seriösa (som dom nu säger att dom är).
Känns som dubbelmoral....hur ska dom kunna bevisa att dom är ett seriöst parti när den enda som vågar visa sig är Jimmie...Dom fyller ju inte ens sina stolar ute i kommunerna där dom tagit sig in.

/En sann socialdemokrat
Gammal 2011-05-10, 09:54   #24

Sharp$: 273

fredos MLB 2011
Stats: 63 - 41 - 1
ROI: 118.64%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Kan någon som har röstat på SD förklara för mig varför denne röstat som den gjort? Jag vill gärna veta vad som exakt får en människa att rösta på detta parti? Skulle gärna vilja få en vettig förklaring på vad de står får och vad de konkret har för förslag som kommer att göra Sverige till ett bättre land än vad det är idag.
fredo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 09:59   #25

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fredo Visa inlägg
Kan någon som har röstat på SD förklara för mig varför denne röstat som den gjort? Jag vill gärna veta vad som exakt får en människa att rösta på detta parti? Skulle gärna vilja få en vettig förklaring på vad de står får och vad de konkret har för förslag som kommer att göra Sverige till ett bättre land än vad det är idag.
Jag röstade på SD.

Anledningen: Pappa till 2barn och fru som är invandrare.

Edit

Ditt enimenta inlägg förtjänar faktiskt ett mer utförligt svar. Vad dom står för? Testat att kolla in deras partiprogram? Eller varför ens bemöda sig? Du har väl redan din uppfattning klar, och din uppfattning brukar väl oftast stämma så varför skulle den inte göra det i frågan SD? Vad dom har för "konkret har för förslag" till att göra Sverige till ett bättre land än vad det är idag? Vad sägs om:

http://tinyurl.com/5v2l2l8

En trygg och värdig ålderdom!
Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet!
Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor!
En ansvarsfull invandringspolitik!

Och NEJ innan nån skenar iväg, jag tror inte att allt helt plötsligt blir edens lustgård om SD får 51%+ och att dom kommer att hålla allt dom lovat, men jag tycker dom står för en jävligt sund politik.

Och nu käre Fredo, eftersom du hade lite frågor och gärna ville ha en förklaring från nån som röstade SD så hoppas jag, du kan ta dig tid till att svara på några motfrågor.

Varför vill du just avkräva ett svar från en SD? Varför avkräver du inte konkreta förslag på att göra SWE bättre från någon MP eller FP? Vaför denna fixering på SD?

Vad är själv din uppfattning av SD? Vad är dom för några och vad står dom för?

Tycker du Sverige/dom etablerade partierna har fört en seriös invandrings/integrationspolitik dom sista 20-30åren?

Senast redigerad av sskssk den 2011-05-10 klockan 12:21.
Gammal 2011-05-10, 09:59   #26

Persas avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Jag nog inne på samma spår som sskssk, att de flesta som röstar på nätet är mindreåriga som inte har rösträtt.

Det är väl även så att det kan vara som många homosexuella (nu påstår jag självklart inte att alla SD anhängare är homosexuella) där där många lever i det tysta och inte vågar komma ut ut garderoben. Det är enkelt att visa en åsikt på nätet då det är anonymt men när det kommer till verkligheten så lever många i det tysta.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 11:27   #27

apekatt66s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1129
Standard

Citat:

Förslagen om att förbjuda svenska spelare att spela poker på utländska sidor? Den senaste spelutredningen var ju ett beställningsjobb av moderaterna och den kom ju med förslag om att spelsiterna skulle blockas på samma sätt som i Norge...innan dess var det ett gäng galna folkpartister som ville "skydda" de svenska ungdomarna, där "skydda" är en omskrivning av att få in mer skatteintäkter via SVS.

Tror man att de "borgliga" är mer marknadsliberala när det gäller det här(och en rad andra frågor) är man minst sagt naiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Knappast ett tvärsnitt av befolkningen som hänger på spelforum dock så resultatet kan vara något missvisande

Om vi istället utgår ifrån att den demografiska gruppen: Unga Män 18-24,Båda föräldrar födda i Sverige,Boende på mindre ort,Studerande/Arbetslösa/Lågavlönade är överrepresenterad på forumet så är inte andelen röster på SD lika överraskande.
Andelen ingenjörer är störst inom SD av alla riksdagspartier....
Gammal 2011-05-10, 12:27   #28

Moffegrevs avatar

Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fredo Visa inlägg
Har tidigare röstat på M för att de ligger närmast mig åsiktsmässigt, dock blev nog droppen för mig när jag tidigare från "högerhållet" hört om deras motstånd till lagar som FRA (som Bodström vurmade för) och IPRED, för att sedan direkt när de har makten införa det. "Höger" och "vänster" i Sverige är något av ett skämt, och det inser man rätt snabbt när man kollar ett par år tillbaka på tidigare vallöften.

Röstade f.ö PP i EU-valet.

Anser även att Sveriges invandringspolitik är helt åt helvete, och ja, det märks på lokal nivå. Lillebrorsan som är 10år yngre än vad jag är vägrade att gå på samma högstadieskola som jag och brorsan gick på, eftersom den tydligen har förvandlats till ett invandrarghetto.

Jag tror inte att SD är något ultimat parti som kommer revolutionera Sverige, utan man kan väl mer se det som en missnöjesröst, samt ett försök att få de andra partierna att inse att dagens invandring måste reformeras.

Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 12:37   #29

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Jag tror inte att SD är något ultimat parti som kommer revolutionera Sverige, utan man kan väl mer se det som en missnöjesröst, samt ett försök att få de andra partierna att inse att dagens invandring måste reformeras.
Är helt inne på din linje. Men ser det som ett delikat dilema för dom etablerade partierna, bortsett från MP så har väl dom flesta tävlat om att snacka ner just SD. Skullle ju se bra snyggt ut om dom nu började dra fram argument som SD redan har fört fram. För just nu känns det nästan som att SD skulle kunna plocka fram ett vaccin mot cancer så skulle dom andra rösta för ett förbud mot det, enbart för att det kom från SD.
Gammal 2011-05-10, 14:22   #30

Sonnys avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Förslagen om att förbjuda svenska spelare att spela poker på utländska sidor? Den senaste spelutredningen var ju ett beställningsjobb av moderaterna och den kom ju med förslag om att spelsiterna skulle blockas på samma sätt som i Norge...innan dess var det ett gäng galna folkpartister som ville "skydda" de svenska ungdomarna, där "skydda" är en omskrivning av att få in mer skatteintäkter via SVS.

Tror man att de "borgliga" är mer marknadsliberala när det gäller det här(och en rad andra frågor) är man minst sagt naiv.

Du har rätt i att spelutredningen var ett beställningsjobb från Anders Borg, men det var tjänstemännen som kom med de konkreta förslagen och den borgerliga regeringen är inte särskilt positiv till att blockera utländska spelsidor. Detta går bl.a. att läsa om här: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle11595318.ab

Sedan håller jag med dig om att man inte ens kan lita på Moderaterna i dessa frågor. Men de är mer att lita på än vänsterpartierna.

Senast redigerad av Sonny den 2011-05-10 klockan 14:24.
Gammal 2011-05-10, 14:28   #31

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Citat:

/En sann moderat
Hehe, ganske bra generaliserat nu.
Man får en helt annan bild av invandringen och dess konsekvenser på internet där inget censureras. Sen är det också enklare för alla människor att säga vad de tycker på internet. Hatar fega små jävla kräk som är livrädda för muntliga konflikter.

Det gäller dock inte för alla, jag vågar till och med förneka förintelsen IRL och uppmuntrar folk till att syna bluffen.

Jag börjar dock märka att folk är väldigt ignoranta, naiva och totalt avsaknar vetgirighet. Jag fattar inte varför inte fler reagerar någongång, de får bara höra en version av en massa ämnen i det offentliga. Det var det som fick mig att gräva djupare i saker och ting.

Snarare SDare och folk med liknande politiska åsikter som vågar stå för sina åsikter, andra vågar inte stå för dem
http://www.youtube.com/watch?v=SN18vKSsbEg
http://www.youtube.com/watch?v=SNIxArRd3Ro
Gammal 2011-05-10, 14:31   #32

Sonnys avatar

Standard

Citat:

/En sann moderat
SD har som marknadsföringsidé att försöka dominera internet. Det är en bra strategi inte minst för partier som inte har råd att lägga ut dyra pengar på en massa annonser. Sedan ska vi komma ihåg som vissa redan påpekat att SD är ett av de största partierna bland män som är mellan 18-24 år. Unga män syns och hörs relativt mycket på olika forum och sajter ute på internet.
Gammal 2011-05-10, 14:56   #33

eddiehs avatar

Sharp$: 1751

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:

Det gäller dock inte för alla, jag vågar till och med förneka förintelsen IRL och uppmuntrar folk till att syna bluffen.
Men för helvete Slurf,trollar du eller?

Jag kan helt ärligt säga att jag inte är så förtjust i den svenska invandringspolitiken.Men att gå så långt som att förneka förintelsen,samt att vilja att ett tvättäkta nazistparti som ND ska komma in i Riksdagen,är ju så jävla dumt att man storknar.
Vlad (+5), fuzzy_ (+1)
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 15:07   #34

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Men för helvete Slurf,trollar du eller?

Jag kan helt ärligt säga att jag inte är så förtjust i den svenska invandringspolitiken.Men att gå så långt som att förneka förintelsen,samt att vilja att ett tvättäkta nazistparti som ND ska komma in i Riksdagen,är ju så jävla dumt att man storknar.
ND är inte nationalsocialister, de är ett etnopluraistiskt nationalistiskt parti.
De är även för demokrati.

Här kan du börja:
http://sixmillionmyth.blogspot.com/p...lion-myth.html
http://www.youtube.com/watch?v=54aJHSXF1YQ
https://www.flashback.org/f147

EDIT: Förintelseförnekelse innebär inte att förneka att det har existerat koncentrationsläger, det innebär istället att förneka att det skett en massavrättning på 6miljoner judar i gaskammare.

EDIT: Eller okej, jag tror inte på förintelsen, men det kanske är samma sak som att förneka den. Jag har bara fått höra snyftversionen hela mitt liv, inte ett enda argument mot förintelsen hade någon presenterat för mig, innan jag satte min fot på flashback för några år sedan. Att det är så mycket tveksamheter runt alltihopa och stora etniska intressen för judarna att hypa upp det (de har fått Israel och blivit i princip skyddade från kritik) och att det sitter folk i fängelse! för att ha förnekat förintelsen, gör det värt att gräva djupare in i, för alla.

Senast redigerad av Slurf den 2011-05-10 klockan 15:30.
Gammal 2011-05-10, 15:53   #35
Banned

Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Jag röstade på övriga, dock så röstar jag ju blankt. Jag anser att vår Demokrati är korrupt och elitistisk. Har länge föraktat partipiskans vinande över dom mentalt svaga vi kallar politiker. Viljan att rösta på något parti som tror sig ha företräde framför sina väljares röster och vilja är knappast demokratiskt, ändå så fortsätter pöbeln att rösta val efter val. Bättre med en illa ledning än att göra något själv är devisen, lathet är nyckelordet och egoismen härjar fritt.

För att jag ens ska fundera att rösta krävs det rätt radikala förändringar.

* Politiker på en högre nivå skall ha certifikat för sitt ämbete
(Såsom kunskap inom nationalekonomi, historia samt regional kunskap/nationell för riksdagen)

* Yrkeserfarenhet och minst 30 år.
(Idag ser vi farser som Anton Abele och den ena illiterata jäveln efter den andra, dessutom krävs det en förståelse för hur samhället fungerar för att påverka det positivt)

* Direktdemokrati och ansvar för väljarna

(En representant skall ha en klar agenda från området han/hon har och följer han inte sina direktiv skall han ersättas om det krävs, det är väljarnas vilja som skall framföras inte politikerns egna.)

* Provisionsbaserad lön

(Politiker skall kunna tjäna bra, men bara om dom jobbar hårt. Idag är det inte ovanlig att en riksdagsledamot har 1 och 2 andra uppdrag privat och tjänar pengar på sidan, detta gör såklart att demokratins kugghjul rullar jävligt segt och vid votering är det oftast en pinsam % som ens orkar ta sig dit. På grund av detta bör politiker tjäna extra pengar för att sköta sitt uppdrag och ju bättre Sverige/Kommunen eller liknande går desto mer får dom ut. Detta för att helt enkelt motivera en bättre arbetsinsats.)

Lite små tankar som jag verkligen vill se genomföras.
Moffegrev (+11), eddieh (+3), Shell Peppe (+2), Vlad (+10)
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 16:09   #36

Stampes avatar

Sharp$: 125

Fotboll med Stampe
Stats: 81 - 76 - 2
ROI: 107.37%
Vinstprocent: 51.59%

Standard

Rätt ska ju vara rätt, och om din info nu skulle vara rätt och de "bara" avrättat 2-3 miljoner, gör det saken bättre?

Känns som det är lite fel fokus.

EDIT: Glömde citera, men det är riktat till dig Slurf
Stampe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 17:14   #37

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stampe Visa inlägg
Rätt ska ju vara rätt, och om din info nu skulle vara rätt och de "bara" avrättat 2-3 miljoner, gör det saken bättre?

Känns som det är lite fel fokus.

EDIT: Glömde citera, men det är riktat till dig Slurf
Väldigt svårt att säga. Sovjet dödade en herrans massa judar och många dog ju såklart på andra sätt, det var ju förfan ett krig som pågick. Jag tror däremot att tyskarna bara är ansvariga för några hundratusen döda judar, dessa dog av sjukdomar och av andra dåliga förhållanden i koncentrationslägrerna. Självklart förkastar jag den behandling de utsättes för, på samma sätt som jag förkastar det Sovjet gjorde och det USA gjorde mot Japan. Och jo, det spelar stor roll att ta reda på exakt vad som skedde, då endast tyskarna anklagas för folkmord. Israel hade aldrig kunnat upprättas utan denna sk förintelse och därför är det viktigt att ta reda på exakt vad som skedde och avslöja alla lögner och överdrifter. Det har redan bevisats att det som sas vid nurnbergrättegångarna om judetvål och lampskärmar var felaktigt, vilket är ganska allvarliga lögner.

Sitter på mobilen, så ber om ursäkt för eventuella skrivfel, meningsuppbyggnad osv.
Gammal 2011-05-10, 18:41   #38

Vlads avatar

Standard

Lemasive dyker upp och drar till med Månadens inlägg,nice one

Slurf: eddieh är en vuxen man,menar du på allvar att han ska slösa sin tid med att sitta och gå igenom allt jävla dravel i den delen av flashback i hopp om att hitta en vettig persons åsikter i den frågan? Kom igen för fan
Rejs (+1)
Gammal 2011-05-10, 19:28   #39

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Citat:

Slurf: eddieh är en vuxen man,menar du på allvar att han ska slösa sin tid med att sitta och gå igenom allt jävla dravel i den delen av flashback i hopp om att hitta en vettig persons åsikter i den frågan? Kom igen för fan
Haha, kan ju kolla på det jag skickade. Det bevisar hur anställda guider i auswitch går runt och sprider direkta lögner och hur byggnader har modifierats efter kriget. Men fortsätt att tro på sionisternas lögner och hetspropaganda, ni som faktiskt till skillnadfrån vlad har någonting innanför pannbenet och gräver djupare i denna fråga kommer att tacka mig en dag
Gammal 2011-05-10, 19:48   #40

Vlads avatar

Standard

Citat:
Haha, kan ju kolla på det jag skickade. Det bevisar hur anställda guider i auswitch går runt och sprider direkta lögner och hur byggnader har modifierats efter kriget. Men fortsätt att tro på sionisternas lögner och hetspropaganda, ni som faktiskt till skillnadfrån vlad har någonting innanför pannbenet och gräver djupare i denna fråga kommer att tacka mig en dag
1. Auschwitz är en plats som tar emot många turister som besöker Polen. Tror du att Versailles ser exakt likadant ut nu som när Louis XIV bodde där också?

2. Jag har läst Historia vid Lunds Universitet så är inte helt okunnig vad gäller nutidshistoria men tyvärr ingick inte läsning på flashback i kursplanen.

3. Jag är antisionist och mot staten Israel men det är inte samma sak som att vara antisemit och förneka förintelsen.

Varför en personlig förolämpning? Du får helt enkelt acceptera att vi inte ser öga mot öga om det här utan att vara barnslig.
KP (+2), capital-pb (+5), Shell Peppe (+1), Rejs (+1), fuzzy_ (+1), eddieh (+5), smalke (+2)
Gammal 2011-05-10, 20:57   #41

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Citat:
1. Auschwitz är en plats som tar emot många turister som besöker Polen. Tror du att Versailles ser exakt likadant ut nu som när Louis XIV bodde där också?

2. Jag har läst Historia vid Lunds Universitet så är inte helt okunnig vad gäller nutidshistoria men tyvärr ingick inte läsning på flashback i kursplanen.

3. Jag är antisionist och mot staten Israel men det är inte samma sak som att vara antisemit och förneka förintelsen.

Varför en personlig förolämpning? Du får helt enkelt acceptera att vi inte ser öga mot öga om det här utan att vara barnslig.
Sjukt att du får sharp$ för detta.

1. Nej, men när anställda guider går runt och säger att hålen i taket är i ORGINAL när de inte är det, är en helt annan femma, det är rena lögner.

2. Det handlar inte om det är flashback eller i riksdagshuset, det relevanta är kvaliteten på informationen.

3. Vad kommer det fetstilta ifrån?
Gammal 2011-05-10, 20:58   #42

Soaps avatar

Standard

Citat:
Lycka till med att ställa upp för SD och samtidigt argumentera för att förintelsen på sin höjd drabbade några hundra tusen. De som gör det sällar väl sig till ND där man kan köra lite rasromantik utan att bli utkickad ur partiet.

Har några av dina historieexperter på Flashback diskuterat intern tysk kommunikation?

http://forum.axishistory.com/viewtop...e33c811089e651

Om vi ponerar att det inte fanns några gaskammare i Treblinka, vad var det isf som Einsatzgruppen pysslade med bakom fronten? Folkmord / raskrig men inte förintelse?

Spoiler:
"The authenticity of the Einsatzgruppen reports has never been seriously challenged. The original copies of the reports were found in the archives of the Gestapo when it was searched by the U.S. Army. A complete set of those reports were introduced at the trial of 23 members of the Einsatzgruppen. At this trial witnesses who had created the reports and who had received them testified. All stated that the reports were authentic and accurate. Currently the originals of the reports are held by the German archives at Coblentz where they are available to scholars and historians for research. The U.S. National Archives, Yad Vashem, and the U.S. Holocaust Memorial Museum have complete sets of copies of the original documents.

http://www.holocaust-history.org/intro-einsatz/

Citat:
Jag tror däremot att tyskarna bara är ansvariga för några hundratusen döda judar, dessa dog av sjukdomar och av andra dåliga förhållanden i koncentrationslägrerna.
Problemet jag möter när jag diskuterar historia med nazister är att de försöker förringa nassarnas framfart i främst östeuropa, oftast ignorerar de helt enkelt Einzatsgruppernas rapporteringar rörande deras aktiviteter precis bakom fronten. Ofta får jag höra att judarna bara sattes i arbetsläger och att det inte fördes någon förintelsestrategi.
Bilden nedan är kanske den mest kända, i rapporten beskrivs att Einzatsgruppa A (fanns även B, C & D) fram tom oktober 1941 egenhändigt mördat 220 000 människor, främst genom arkebusering...

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...31%2C_1942.jpg

http://en.wikisource.org/wiki/Compre...5_October_1941

Med eller utan gaskamrar så är det ett faktum att Einzatsgruppen hade en enda uppgift - att förinta judar, zigenare, handikappade och partisaner bakom fronten.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 21:18   #43

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Spoiler:
Citat:
Lycka till med att ställa upp för SD och samtidigt argumentera för att förintelsen på sin höjd drabbade några hundra tusen. De som gör det sällar väl sig till ND där man kan köra lite rasromantik utan att bli utkickad ur partiet.

Har några av dina historieexperter på Flashback diskuterat intern tysk kommunikation?

http://forum.axishistory.com/viewtop...e33c811089e651

Om vi ponerar att det inte fanns några gaskammare i Treblinka, vad var det isf som Einsatzgruppen pysslade med bakom fronten? Folkmord / raskrig men inte förintelse?

Spoiler:
"The authenticity of the Einsatzgruppen reports has never been seriously challenged. The original copies of the reports were found in the archives of the Gestapo when it was searched by the U.S. Army. A complete set of those reports were introduced at the trial of 23 members of the Einsatzgruppen. At this trial witnesses who had created the reports and who had received them testified. All stated that the reports were authentic and accurate. Currently the originals of the reports are held by the German archives at Coblentz where they are available to scholars and historians for research. The U.S. National Archives, Yad Vashem, and the U.S. Holocaust Memorial Museum have complete sets of copies of the original documents.

http://www.holocaust-history.org/intro-einsatz/

Problemet jag möter när jag diskuterar historia med nazister är att de försöker förringa nassarnas framfart i främst östeuropa, oftast ignorerar de helt enkelt Einzatsgruppernas rapporteringar rörande deras aktiviteter precis bakom fronten. Ofta får jag höra att judarna bara sattes i arbetsläger och att det inte fördes någon förintelsestrategi.
Bilden nedan är kanske den mest kända, i rapporten beskrivs att Einzatsgruppa A (fanns även B, C & D) fram tom oktober 1941 egenhändigt mördat 220 000 människor, främst genom arkebusering...

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...31%2C_1942.jpg

http://en.wikisource.org/wiki/Compre...5_October_1941

Med eller utan gaskamrar så är det ett faktum att Einzatsgruppen hade en enda uppgift - att förinta judar, zigenare, handikappade och partisaner bakom fronten.

Ärligt talat så har jag ingen kunskap om det du tar upp här.
Jag vet ingenting om trovärdigheten i dessa siffror, det är självklart även möjligt att alla dessa som sägs ha avrättats heller inte är judar.

Jag anser att det inte finns några som helst belägg för den påstådda systematiska förintelsen av sex miljoner judar i gaskammare.
Det skulle inte finnas judar som överlevt flera olika koncentrationsläger om det varit så att det först en förintelsestrategi.
Vill även minnas att det ska finnas telegram från Himmler som gett direktiv om att hålla bättre koll på fångarnas hälsa, det låter väldigt konstigt om det nu ska ha funnits planer på att ha ihjäl alla.

Sen har Sovjet dödat en hel del judar även de, jag skiter faktiskt i den exakta summan som dog i olika massavrättningar. Det skedde massavrättningar på tyska soldater också. Det jag däremot bryr mig om är att försöka få mer insikt i om det verkligen skett en systematisk massgasning av judar, som det påstås. Hitills har jag inte hittat belägg för detta.
Gammal 2011-05-10, 22:28   #44

Soaps avatar

Standard

Citat:

Ärligt talat så har jag ingen kunskap om det du tar upp här.
Jag vet ingenting om trovärdigheten i dessa siffror, det är självklart även möjligt att alla dessa som sägs ha avrättats heller inte är judar.
Det är Wehrmachts egna rapporter som US Army konfiskerade när de tog sig in i deras arkiv i krigets slutskede. Grejen är den att tyskarna inte gjorde skillnad på t.ex. zigenare eller judar - de såg dem som lägre stående raser. Även slaverna ansågs vara untermenschen men då det behövdes kanonmat till östfronten så tonade man ner den retoriken och försökte rekrytera i de ockuperade länderna med propaganda mot kommunismen som ideologi.

Spoiler:
http://www.politicsforum.org/forum/viewtopic.php?t=65285

Citat:
Det skulle inte finnas judar som överlevt flera olika koncentrationsläger om det varit så att det först en förintelsestrategi.

Om du hade brytt dig om att läsa på lite så inser du att de som deporterades till lägren var främst arbetsföra, där det saknades medel att deportera så sköt Einzatzgruppen folk i första bästa skogsdunge. De flesta barn och gamla kom från städernas judeghetton som man utrymde på kort tid med hjälp av tåg. Iom att kriget i öst inte gick som man hoppades så ökade behoven av slavarbetskraft iom att stora delar av den tyska arbetskraften (läs männen) låg vid olika fronter.

Du får gärna presentera Himmlers direktiv om fångarnas hälsa som bevisar karlns beryktade godhet.

Citat:
Det jag däremot bryr mig om är att försöka få mer insikt i om det verkligen skett en systematisk massgasning av judar, som det påstås. Hitills har jag inte hittat belägg för detta.
Jag förstår inte varför det spelar någon roll på vilket sätt man mördar människor. Ett organiserat massmord är ett organiserat massmord. Om det sen begås av soldater med gevär eller i läger pga svält eller påstådda gaskamrar borde i rimlighetens namn kvitta. Tyskarna avsåg att förslava vad de ansåg vara Europas undermänniskor och göra germanerna till de nya kolonialherrarna.
Gammal 2011-05-10, 22:46   #45

fuzzy_s avatar

Sharp$: 888
Standard

Blir lite mörkrädd. Så tveksamt med folk som har lärt sig allt dem kan om samhället på ett internetforum..

Slurf: Var påstår vem att förintelsen innebar att 6 miljoner judar dödades i gaskammare? Du verkar ha egenskap att fokusera på en lite del av en helhet.

sskssk: Det är lätt att för ett parti att lova guld och gröna skogar och ganska blåögt att tro på ett partiprogram där partierna framför saker dem vill förbättra, för vilket parti vill inte göra Sverige bättre? Läs samtliga partiers partiprogram och du kommer nog tycka alla låter bra. Det man vill fråga sig själv är hur vida partiprogrammet är realistiskt? Vad är åtgärderna för att uppfylla partiprogrammet? Vad blir konsekvenserna av åtgärderna?

Moffegrev: Hur tror du att vi bäst undviker "invandrarghetto"? Genom att undvika dem, öka segregationen och sedan gå hem och säga att politikerna ska fixa problemet? Eller att på bästa möjliga sätt "deltaga" i dem och på så vis själv få inblick i främmande kulturer samtidigt som du hjälper invandrare att integrera sig i samhället? Och tror du inte att dem andra partierna arbetar för att förbättra invandringen?

Realisera mera!
fuzzy_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 23:08   #46

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Spoiler:
Citat:
Det är Wehrmachts egna rapporter som US Army konfiskerade när de tog sig in i deras arkiv i krigets slutskede. Grejen är den att tyskarna inte gjorde skillnad på t.ex. zigenare eller judar - de såg dem som lägre stående raser. Även slaverna ansågs vara untermenschen men då det behövdes kanonmat till östfronten så tonade man ner den retoriken och försökte rekrytera i de ockuperade länderna med propaganda mot kommunismen som ideologi.

Spoiler:
http://www.politicsforum.org/forum/viewtopic.php?t=65285

Om du hade brytt dig om att läsa på lite så inser du att de som deporterades till lägren var främst arbetsföra, där det saknades medel att deportera så sköt Einzatzgruppen folk i första bästa skogsdunge. De flesta barn och gamla kom från städernas judeghetton som man utrymde på kort tid med hjälp av tåg. Iom att kriget i öst inte gick som man hoppades så ökade behoven av slavarbetskraft iom att stora delar av den tyska arbetskraften (läs männen) låg vid olika fronter.

Citat:
Ursprungligen postat av Soap
Jag förstår inte varför det spelar någon roll på vilket sätt man mördar människor. Ett organiserat massmord är ett organiserat massmord. Om det sen begås av soldater med gevär eller i läger pga svält eller påstådda gaskamrar borde i rimlighetens namn kvitta. Tyskarna avsåg att förslava vad de ansåg vara Europas undermänniskor och göra germanerna till de nya kolonialherrarna.

Det spelar stor roll, det finns inga belägg för ett systematiskt massmord på sex miljoner judar, varav majoriteten i gaskammare.
Det finns belägg för några hundratusen dödade, som jag skrev tidigare och därför ingen förintelse. Hade det inte varit för gaskammarmyterna så hade aldrig staten Israel kunnat bildas.

Citat:
Ursprungligen postat av Soap
Du får gärna presentera Himmlers direktiv om fångarnas hälsa som bevisar karlns beryktade godhet.
Gick snabbt att leta fram:

Spoiler:
Himmler beordrade att dödsantalet skulle reduceras
Som ett svar till de många omkomna på grund av sjukdomar, speciellt tyfus, beordrade de tyska myndigheterna som var ansvariga för lägren kraftiga motåtgärder. Chefen för SS lägeradministration skickade ett direktiv, daterat 28 december 1942, till Auschwitz samt andra läger. Där fann man skarp kritik mot de höga dödssiffrorna på grund av sjukdomar, och beordrade att "lägrets läkare måste använda alla tillgängliga medel för att avsevärt reducera antalet döda i de olika lägren." Vidare stod det: Lägrets doktorer måste oftare än tidigare övervaka fångarnas näringsintag och, i samarbete med lägeradministrationen presentera förbättrade rekommendationer till lägrens kommendanter… Lägrets doktorer är skyldiga att se till att arbetsvillkoren vid de olika arbetsplatserna förbättras så mycket som möjligt." Slutligen poängterades det att "Reichsführer SS [Heinrich Himmler] har beordrat att dödssiffrorna absolut måste reduceras." (17)
http://radioislam.org/historia/ihr/weber-sv.htm
Gammal 2011-05-10, 23:58   #47
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Är detta verkligen trådar vi vill ha på detta forum. Min farfar rymde från koncentrationsläger i Bergen och har sett otaliga av hans ryska/ukrainska kamrater bli uppradade och skjutna.

Hela den här tråden är ett slag i ansiktet på folk som lidit.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 00:27   #48

Wagners avatar

Sharp$: 2248
Standard

Den har åtminstone gått rejält offtopic.

Ämnet var Om det var val idag, vem skulle ni rösta på? för er som inte minns.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 00:46   #49

Soaps avatar

Standard

Ja, tråden blev beklagligt offtopic. Jag kan inte fortsätta diskutera med någon som anger radio islam som källa.

Lycka till på universitetet Slurf, youll need it.
Gammal 2011-05-11, 00:55   #50

Sharp$: 112
Standard

http://www.youtube.com/watch?v=gHeMB...&feature=share

PS : Rött
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 02:13   #51

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Är detta verkligen trådar vi vill ha på detta forum. Min farfar rymde från koncentrationsläger i Bergen och har sett otaliga av hans ryska/ukrainska kamrater bli uppradade och skjutna.

Hela den här tråden är ett slag i ansiktet på folk som lidit.

Så länge han inte lyckades hålla andan under en "gasning" och sedan fly så har detta inget med den sk förintelsen att göra. Jag har tidigare skrivit att jag inte förnekar att det satt människor i koncentrationslger, men det jag däremot inte tror på är myterna om att det ska ha skett massgasningar av judar.
Gammal 2011-05-11, 02:21   #52

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Citat:
Ja, tråden blev beklagligt offtopic. Jag kan inte fortsätta diskutera med någon som anger radio islam som källa.

Lycka till på universitetet Slurf, youll need it.
Mark Weber är väl snarare källan, han är chef för Institute for Historical Review.

Jag vet inte riktigt om universitet är min grej, vill inte sitta och bli indoktrinerad i kulturmarxism och förintelsereligionen i flera år. Ska ta ett snack me Jimmie och ta mig in i riksdagen så fort som möjligt, kanske redan inom någon månad.
Gammal 2011-05-11, 07:12   #53

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Så länge han inte lyckades hålla andan under en "gasning" och sedan fly så har detta inget med den sk förintelsen att göra. Jag har tidigare skrivit att jag inte förnekar att det satt människor i koncentrationslger, men det jag däremot inte tror på är myterna om att det ska ha skett massgasningar av judar.
Det är en annan människas släkting du pratar om. Tycker det är otroligt pinsamt och väldigt respektlöst när du "skojar" till det på fetmarkerat sätt.

Vad får du ut av det mer än provokation?
Gammal 2011-05-11, 09:54   #54

Moffegrevs avatar

Fighting 2013/2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fuzzy_ Visa inlägg

Moffegrev: Hur tror du att vi bäst undviker "invandrarghetto"? Genom att undvika dem, öka segregationen och sedan gå hem och säga att politikerna ska fixa problemet? Eller att på bästa möjliga sätt "deltaga" i dem och på så vis själv få inblick i främmande kulturer samtidigt som du hjälper invandrare att integrera sig i samhället? Och tror du inte att dem andra partierna arbetar för att förbättra invandringen?

Realisera mera!
Det är genom dagens politik det skapas invandrarghetton, inte genom SD's. Egentligen är det inte svårare än att vi har tagit in så pass många att det i princip är ofrånkomligt med invandrarghetton, segregation, osv. Hade vi tagit in en bråkdel av de vi har tagit in nu hade det knappast existerat några bilbränder i förorterna.

Sen tycker jag det är ett jävla hyckleri när godhetsapostlar talar sig varma om invandringen för att sedan direkt flytta sina barn från skolor där det är över en viss gräns invandrare. Jag ser det rätt ofta i mitt barndomskvarter, föräldrar som skickar sina ungdomar en bit bort ifrån invandrarskolorna, trots att de ligger närmast.

Det de andra partierna gör i dagsläget är att skapa etniska enklaver och segregation. Ta städer som Katrineholm, Borlänge och Örebro, de kommer aldrig kunna få bukt med sina importerade somalier, utan utanförskapet är ett faktum som kommer förbli.
Det de gör i dagsläget, med s.k instegsjobb för nyanlända, dvs en http://en.wikipedia.org/wiki/Affirmative_action anser jag är helt sjukt, och ett förbannat hån mot oss väljare.
Att å ena sidan skrika sig hes om att vi behöver arbetskraft, för att sedan importera inkompatibel "arbetskraft" och subventionera den är så vidrigt att jag finner inte ord för det. Sen deras integrationsåtgärder ska vi väl inte ens tala om vilket slöseri det är med resurser?

Det som har präglat Sveriges invandringspolitik de närmsta åren är att man låtit känslor styra istället för rationalitet, och man har blundat för de problem som uppkommer när man importerar stora mängder främmande folkslag. Ta bara gruppen zigenare som exempel, hur länge har inte de funnits i Sverige? Sedan Gustav Vasas tid om jag minns rätt, känns det som ett nettovinnarfolkslag? Vissa vill inte integrera sig och bli svenskar, utan vill leva i sina etniska enklaver, på samma sätt som många svenskar tydligen vill det.

Alla är inte lika, och alla fungerar inte lika bra i alla situationer, det måste vi acceptera om vi ska kunna skapa ett välmående samhälle. Det finns ingen magisk gräns vid Sverige som förhandlar alla världens folkslag till svenskar.

Gammal 2011-05-11, 09:58   #55

Moffegrevs avatar

Fighting 2013/2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Den har åtminstone gått rejält offtopic.

Ämnet var Om det var val idag, vem skulle ni rösta på? för er som inte minns.
Spot on. Jag har förklarat vad jag kommer rösta på och varför. Nu skulle jag väldigt gärna vilja höra en välskriven motivering av någon som tänker rösta på sossarna, som inte bor i Norrland.

Gammal 2011-05-11, 10:21   #56
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Tråden ligger i offtopic, och den här delen modereras sällan.

Citat:
Här är nästan allt tillåtet. Från olika parningslekar till godaste kaffesorten. Denna del modereras EJ förutom grova regelbrott. Avdelningen kan även innehålla material som anses vara stötande för känsliga. Vanlig vett & netikett gäller samt ingen reklam/marknadsföring.
Fortsätt diskutera fritt sålänge ni diskuterar trådskaparens frågeställning. /MOD
Gammal 2011-05-11, 13:33   #57

Sharp$: 112
Standard

Citat:
Spot on. Jag har förklarat vad jag kommer rösta på och varför. Nu skulle jag väldigt gärna vilja höra en välskriven motivering av någon som tänker rösta på sossarna, som inte bor i Norrland.

Jag bor i Malmö och röstar på sossarna - precis som Malmös rikaste man Percy Nilsson.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 14:54   #58

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Diskussionen rörde sig väl mest runt SD innan den spårade ur i något totalt irrelevant snack om förintelsen.

Det verkar vara många här inne som röstar på SD, och anger som huvudskäl(?) att deras invandringspolitik skulle vara bättre än de båda blockens. Segregationsproblematiken andra problem kopplade till invandring är redan här, och jag tror att samtliga seriösa partier vill lösa dem. Kikade på SDs partiprogram precis och jag ser att de har inte för avsikt att kasta ut de invandrare som varit här en längre tid, utan snarare kasta ut de som kommit nyligen/söker asyl.

Min syn på saken är att vid det laget som Sverige återigen består av en någorlunda homogen befolkning till följd av t ex SDs avsikter (vilket ju lär dröja ett bra tag), så kommer vi att ha hunnit lösa de problem som finns på ett tillfredsställande sätt. För övrigt så ser jag inte det roliga i att alla går omkring och är blonda och heter Sven och har samma intressen, religion och syn på världen. Eller tanken med att vägra behövande tillgång till skydd vi kan bistå med när de flesta andra länder vägrar för den delen.

Jag röstar på sossarna förresten (som svar på Pro_Patrias inlägg) och jag tror, som väl de flesta andra också gör, att det inte är en milsvid skillnad om jag skulle rösta på ett blått parti. Båda sidorna har samma problem att tacklas med och skillnaden ligger väl i att vänstersidan vill tackla dem med en mer humanistisk utgångspunkt, medan högern tar till effektivare(?) och hårdare metoder. Man kan väl likna det vid att dra av ett plåster. Man kan rycka av det snabbt och det svider till nå jävulskt en kort stund (blått) eller så kan man dra det sakta och få ett milt obehag under en längre tid (rött).

End rant...
eddieh (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 14:54   #59

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Det är en annan människas släkting du pratar om. Tycker det är otroligt pinsamt och väldigt respektlöst när du "skojar" till det på fetmarkerat sätt.

Vad får du ut av det mer än provokation?
Skojar du med mig? Jag skrev det inte på ett stötande eller provocerande sätt.

Självklart var det ju bra att hans släkting överlevde, men jag tycker att det är onödigt att ta upp och säga att tråden är "ett slag i ansiktiet på alla som lidit."

Man kanske ska sluta göra förundersökningar till brott också, om de är ett hån mot offret som har lidit?
Gammal 2011-05-11, 15:27   #60

Moffegrevs avatar

Fighting 2013/2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pro_Patria Visa inlägg
Jag bor i Malmö och röstar på sossarna - precis som Malmös rikaste man Percy Nilsson.
Och det var en välskriven motivering på vilket sätt?

Gammal 2011-05-11, 15:40   #61

Rilles avatar

Sharp$: 436

Standard

Jag röstar rött för att svensknäringsliv röstar blått. Jag vill ha högre lön, svenskt näringsliv vill ha lägre löner. Det är alltså en totalt egoistisk taktik.
Makandodele (+25), Pro_Patria (+10)
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 15:42   #62

AndreasB1897s avatar

Standard

Citat:
Det är genom dagens politik det skapas invandrarghetton, inte genom SD's. Egentligen är det inte svårare än att vi har tagit in så pass många att det i princip är ofrånkomligt med invandrarghetton, segregation, osv. Hade vi tagit in en bråkdel av de vi har tagit in nu hade det knappast existerat några bilbränder i förorterna.

Sen tycker jag det är ett jävla hyckleri när godhetsapostlar talar sig varma om invandringen för att sedan direkt flytta sina barn från skolor där det är över en viss gräns invandrare. Jag ser det rätt ofta i mitt barndomskvarter, föräldrar som skickar sina ungdomar en bit bort ifrån invandrarskolorna, trots att de ligger närmast.
Tänk om fler hade kunnat inse det fetstila! Bra skrivet förövrigt
Gammal 2011-05-11, 16:07   #63

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Bra skrivet Moffegrev.
Jag är personligen emot mångkultur och invandring för den enkla anledningen att det är dåligt för mina och andra svenskars etniska intressen.
Visst kan vi ha några % främlingar, men dessa ska vara i en sådan försvinnande liten minoritet att de inte kan börja kräva särskilda rättigheter.
Minskad social sammanhållning och nationalkänsla, ökad korruption, minskad alturism och ökad risk för konflikter är bara en del av vad mångkultur för med sig. Etniciteter och kulturer ska inte blandas.

Spoiler:
Salter lists the downsides to this idea–all of which apply equally well to other Western societies similarly bent on open borders self-destruction. Diversity is associated with “reduced democracy, slowed economic growth, falling social cohesion and foreign aid, as well as rising corruption and risk of civil conflict.” Ethnic diversity is also associated with “reduced public altruism or social capital, evident in falling volunteerism, government welfare for the aged and sick, public health care and a general loss of trust. Ethnic diversity is second only to lack of democracy in predicting civil war. Globally it correlates negatively with governmental efficiency and prosperity.”

Critically, he points to “invidious ethnic stratification” as an inevitable result: “No one likes to be ruled over by a different ethnic group or to see his own people worse off than others. The result is resentment or contempt, depending on the perspective taken.”

Sound familiar? These are all the things that Westerners can look forward to as they become minorities in the societies they built and dominated for hundreds of years. This resentment and contempt will produce enormous unrest in Western societies, and ultimately it will result in violence directed at White people perpetrated by ethnic groups with deep historical grudges against their erstwhile benefactors.

Salter also emphasizes the general point that everyone has rights and interests. People who argue for open borders argue solely from the rights and interests of people who (naturally) want to go to a place where they have a higher standard of living. They never take the perspective of the natives. Egocentrism writ large. As Salter argues, the open borders movement is profoundly immoral.

Mycket läsvärd artikel, både Salter och MacDonald har förövrigt skrivit många bra böcker.
http://theoccidentalobserver.net/tooblog/?p=2256

Jag bor förövrigt i Umeå. Och här och på andra ställen där invandrarna är i en relativt liten minoritet så fungerar de mycket bättre i samhället, de blir assimilerade.
Har funderat en del på frågan om vilka som ska repatrieras, skulle gärna se att i princip alla lämnade landet, eftersom det skulle vara bra för oss som folk på längre sikt. Jag är dock aningen kluven då jag som de flesta andra har några vänner som är invandrare. Det bästa tror jag skulle vara att vi skickade hem alla som har blivit gripna för något som helst brott och stänger gränserna helt för all framtid, men jag är okej med att vi skickar hem alla också.

Senast redigerad av Slurf den 2011-05-11 klockan 16:28.
Svara

td