Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-24, 20:59   #1
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Läge att köpa $$$$$$....???


Ser på xe.com att dollarn är riktigt låg, historiskt sett.

Går detta att utnyttja på ett smart sätt? Kan det vara en bra investering att köpa USD?

http://www.xe.com/currencycharts/?fr...o=SEK&view=10Y
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 21:06   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Ser på xe.com att dollarn är riktigt låg, historiskt sett.

Går detta att utnyttja på ett smart sätt? Kan det vara en bra investering att köpa USD?

http://www.xe.com/currencycharts/?fr...o=SEK&view=10Y
Att bara titta på en graf och köpa/sälja efter det är lika dumt som att titta på en graf över en aktie över en viss period.
Finns en anledning till att $ är så svag och att SEK är så stark just nu.

Jag tror inte att $ kommer stärka sig mot kronan (eller annan valuta för den delen)
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 21:12   #3
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kan tillägga att jag inte vet ett skvatt om valutahandel.

Däremot vet jag att man alltid ska försöka köpa billigt och sälja dyrt
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 22:06   #4
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Euron är ju rekordlåg också. Skulle hellre köpt Euro än dollar, USA har problem med sina finanser.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 22:15   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

För att inte tala om GBP.. Lägre än glocalnet...
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 22:37   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
För att inte tala om GBP.. Lägre än glocalnet...
Ja för fan när pundet e och nosar runt 10 spänn kan man räkna med minst 20-30% avkastning inom några år!

Euron ska väl stiga till ca 9,60 inte så stor skillnad.
Pundet ska stiga till 13 kr det e mer skillnad.
Dollarn e faktiskt intressant för den svänger väldigt snabbt upp och ner, det ofta den kan kosta 6 kr och sen om något år 8,50-9 kr.

Mitt råd om ni har mycket pengar e att köpa på sig $ och £!

Pundet går sällan under 10 kr så botten e nog snart nådd.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-26, 00:00   #7
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timadolf Visa inlägg
Ja för fan när pundet e och nosar runt 10 spänn kan man räkna med minst 20-30% avkastning inom några år!

Euron ska väl stiga till ca 9,60 inte så stor skillnad.
Pundet ska stiga till 13 kr det e mer skillnad.
Dollarn e faktiskt intressant för den svänger väldigt snabbt upp och ner, det ofta den kan kosta 6 kr och sen om något år 8,50-9 kr.

Mitt råd om ni har mycket pengar e att köpa på sig $ och £!

Pundet går sällan under 10 kr så botten e nog snart nådd.
Finns ju en anledning att både dollarn och pundet är nertryckta. Rent historiskt är inte nivåer på runt 6-7kr konstiga för dollarn, inte heller runt 10kr för pundet. Den som har den minsta koll på den brittiske ekonomin vet att det troligtvis inte är läge att köpa heller. Om det är läge att köpa så är det isf för att Sveriges ekonomi blir mycket sämre för UK är på väg deeeeep ner avgrunden. Hade UK varit med i euron så hade det troligtvis inte bara varit piigs utan ett U nånstans där också...
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-28, 11:50   #8
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Sökte i forumet efter en tråd om icke sportrelaterad trading och detta var det närmsta jag hittade ämnet i fråga.

För er som letar efter verktyg eller är intresserade av att pröva nya för trading utanför sportvärlden så kan detta vara av intresse, saxat från ett mail jag fick från Bet72 idag:

Citat:
Hot off the press in trading land, today eToro lanched their latest innovation to the world of social financial trading, CopyTrader.

You know that we have been following developments over at eToro for a few months now, well this has been the BIG announcement that we have been waiting for. I have been playing around with this today and it totally lives upto all expectations.

CopyTrader lets you take advantage of the knowledge and expertise of other traders automatically. All you have to do is choose which profitable trader you wish to follow and you have a whole wealth of information at your fingertips to help you make your selections including full trading history, success rate, trading style, risk breakdown, number of followers, etc. Once you find the trader or traders, just click the CopyTrader button, select how much of your balance you wish to use for copying anyone trader (max. 20%) and their trades become your trades!

Once selected you still maintain 100% full control over all your trades. Everything is transparent and in your control. If you don't like the way a trade is going or just want to take the profit right away? There's no need to wait for your trader to make their move. You can close or adjust any trade whenever you want. You can even detach yourself from any trading with just one click.

http://openbook.etoro.com
Nog för att om tillräckligt många följer samma trader så urvattnas likviditeten, men man kanske snappar upp en del tips och trix på vägen vilket leder till att man själv utvecklas som hobbytrader. Själv har jag inte tid att testa denna ännu men om någon annan hakar på så rapportera gärna till tråden.

I övrigt kan man välja att handla med låtsaspengar hos eToro om man inte vill riskera sina egna.
__________________
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom."
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-28, 15:32   #9
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Tror inte dollarn är värd att köpa öht, man tryckte nyss upp 600 miljoner nya sedlar enbart för att kunna betala amorteringar på stadsskulden.
Ryktas flitigt på nätet om att dollarn är dödsdömd och ser vi vart placeringarna ligger så är det nog smartare att köpa guld och silver ty det är det enda som idagens läge har någon som helst hårdvaruvärde vid en eventuell ekonomisk katastrof.

För oss som gilla konspirationer kan ju söka lite på om att Nord Amerika snart går över till AMERO'n, väldigt bra läge att köra skiten i botten nu och sedan byta.

Nu är jag ingen ekonom på det viset, men tror på en ruggig inflation där man får gå med en skottkärra med slantar för att handla en liter mjölk. En del experter förutspår redan 10-20% ökning på priser i staterna, om det kommer eller inte återstår ju att se, men till ämnet tror jag guld är en bättre investering.

__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-28, 15:47   #10
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Håller med iCash faktiskt, dollarn skulle jag inte ge mig in på. Undviker att ha mina spelpengar i USD till och med
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-28, 22:39   #11
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1076

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

åker tillbaka i Augusti och stod just i valet och kvalet idag om att köpa på mig lite dolares.. var ju nere och vände på 6, men nu ligger den på 6:40.. frågan är om jag ska hålla på det lite och köpa på mig några hundra (kommer använda kortet mestadels ändå), eller det är lika bra att köpa nu..

ska ju köpa Braves-biljetter också.. vafan.. lika bra att göra hela klabbet nu..
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-29, 00:43   #12
 
jempas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Sthlm
Inlägg: 88
Sharp$: 598

NHL 2011/2012
Stats: 121 - 146 - 3
ROI: 97.25%
Vinstprocent: 45.32%

Standard

Känns dumt att citera hela iCash's inlägg angående hyperinflationen som håller på att ske. Kan ranta runt hur länge som helst på detta ämne då det är väl en av de få saker jag läser om på sommarjobbet to kill some time.

I alla fall, kan jag säga såhär. Att investera i USD idag är ungefär det mest osäkra man kan göra, som alla har varit inne på. Det man ska göra, som var lite min poäng med detta inlägg är att investera i guld och silver om man är osäker på hur ens ekonomi kommer att utspela sig, då dessa klarar av de flesta finanskriser bättre än andra. Och när det kommer till USA så menar man inte att man ska investera i GLD eller SLV (eller vad de nu heter) utan man ska fan i mig ha en 14 kilos guldkätting under sängen för att kunna sova ordentligt.
__________________
You know, I thought you made love like an ugly girl. So present, so grateful.
jempa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-02, 00:28   #13
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jempa Visa inlägg
Känns dumt att citera hela iCash's inlägg angående hyperinflationen som håller på att ske. Kan ranta runt hur länge som helst på detta ämne då det är väl en av de få saker jag läser om på sommarjobbet to kill some time.

I alla fall, kan jag säga såhär. Att investera i USD idag är ungefär det mest osäkra man kan göra, som alla har varit inne på. Det man ska göra, som var lite min poäng med detta inlägg är att investera i guld och silver om man är osäker på hur ens ekonomi kommer att utspela sig, då dessa klarar av de flesta finanskriser bättre än andra. Och när det kommer till USA så menar man inte att man ska investera i GLD eller SLV (eller vad de nu heter) utan man ska fan i mig ha en 14 kilos guldkätting under sängen för att kunna sova ordentligt.
Om du ändå ska ha guldet under sängen skulle jag rekommendera tackor. Dumt att betala dyrt för bearbetat guld när det är skrotpriset som gäller vid försäljning.

Så var det valuta. Billigast blir att handla med valutaderivat. Men då krävs det nog ganska stora volymer för att inte avgifterna ska äta upp eventuell vinst. Tänkte någon köpa en bunt $ på Forex så krävs det att kursen rör sig dryga 9 % för att gå plus minus noll. Åt rätt håll dessutom.

Själv sålde jag min guldkätting (ingen 14 kilos dock..) till Guldcentralen och gjorde en vinst på dryga 52 %. På köpet fick jag slita på kedjan några år. Men det här var inget som var planerat från start utan ren tur. Tror jag gav 109 spänn grammet och lite har ju hänt sen dess.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+10), eddieh (+2)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-02, 14:58   #14
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 267
Sharp$: 1751

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Man får väl be att gratulera då,Herr Wagner.
Spoiler:
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td