|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-02-14, 15:00 | #16 | |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Citat:
Jag köpte Avorioris och stekte riset i lite smör, hackade i lök och lät det fräsa ett tag till. Sedan täckte jag riset med buljong och spädde på känsla, eller rättare sagt när det började se torrt ut. Tog väl 35-40 minuter och det blev bra, mjukt, inte grötigt och med lite Al dente där i mitten |
|
2011-02-14, 15:15 | #17 | |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1178Who Is John Galt? Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Jag tycker att din risotto ser ut att vara för fast på den där bilden. (No offence!) |
|
2011-02-14, 17:06 | #18 |
Tar en tallrik fil med kanel.
God middag på er
2011-06-08, 16:27 | #19 |
Nu måste jag ta tag i den här tråden och själv ligger jag väl mitt emellan gourmand och ungkarl. Kanske?
Mitt devis är att leva för att äta. Medan många andra äter för att överleva. Tyvärr är jag gravt handikappad inom det tekniska och kan inte bjuda på några bilder. Börjar med frukosten och en snabbrepris från i går. https://www.sharps.se/forums/126081-post96.html Yoghurt (Arla mild 3 %) med lite frysta bär som består av hallon, blåbär och jordgubbe. På andra halvan av tallriken strör vi musli, krossat linfrö och hackade pistagenötter. 3 sorters bröd från http://lacasita.nu/ och http://www.trillermat.se/. Lite blandat pålägg efter tycke och smak. Min smak är kryddost - philadelphiaost med pepparsalami - samma ost med marmelad och två sorter räcker till vardags. Till det ska vi ha en skål med färsk skivad frukt och det varierar lite efter säsong. Just nu blir det http://www.ulvagubben.se/. En kopp te också så är man nöjd för stunden. Premiär för Ulva just i dag och 40 spänn för 300 gram klämde dom i med. Ju kortare väg från odlare till butik desto dyrare pris som bekant! Det var den enkla varianten. Varieras med tvårätters menyn och den ser ut så här. Skivad banan med mjölk och musli. Bröd från samma bagare som ovan och med kryddost och philadelphiaost med pepparsalami. Hårt bröd med makrill i tomatsås. Själv föredrar jag Icas då Abbas tomatsås är för vass i smaken. Spoiler:
Sen reser vi oss och sätter på tevatten. Vidare blir det grekisk yoghurt och den toppas med lite skivade jordgubbar plus musli, krossat linfrö och hackade pistagenötter. Spoiler:
En brödskiva med philadelphiaost & pepparsalami och en med marmelad i stället för korven. Fortsätter med makrillen och mjukt bröd denna gång. Givetvis ska skivan rostas. Lägg på makrillen det sista du gör för annars slemmar brödet till sig. Allt bröd går för övrigt att rosta om man känner för det. Fruktskålen kommer vi inte undan. Ananas, mango och jordgubbar. Går åt lite mindre nu då vi redan ätit förrätt. Ett litet glas blodapelsinjuice kompletterar det hela. Ingår även i budgetvarianten, glömde det i går. Ja ni som varit i Grekland vet ju att grekisk yoghurt ser ut så här. Är tvungen att gömma bilden då jag inte klarar av att se burken utan att börja gråta av saknad. Spoiler:
Ett tag var jag generalagent för det vita guldet här i stan men så konka företaget (inte så konstigt då Ica vägra att beställa hem) och jag fick gå över till Fontana. Men nu har vitguldet dykt upp hos ett företag som heter Matmäklarna. Då min lokala Ica-handlare köper fetaost genom dom så kanske det finns hopp om livet trots allt. Ska ta tag i detta och börja bearbeta den snåle handlarn. Återkommer i ärendet.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2011-06-09, 15:18 | #20 |
Kan rekommendera Lidls grekiska yoghurt Eridanous, så ska en riktig grekisk yoghurt smaka i mitt tycke. Billig är den ofta också, fick 1kg för 17 spänn häromdagen.
|
|
2011-06-09, 20:11 | #21 | |
Citat:
Spoiler:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2011-06-09, 21:08 | #22 | |
Äntligen fick jag tummen ur..
Nu får vi se vad dom händer. Citat:
||
2011-06-10, 01:45 | #23 |
Fan va sjukt. Är inne på en betting sida och helt plötsligt är man inne på matmaklarna.se och laddar ner ett pdf dokument med deras sortiment
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5) |
|
2011-06-10, 03:23 | #24 |
Jävlar vad du går igång på yoghurt . Vi har ju redan massor av olika sorters yoghurt i Sverige, någon måste väl passa någorlunda? Hade den grekiska yoghurten varit så bra så hade den redan haft en given plats i den svenska kyldisken.
|
|
2011-06-10, 08:19 | #25 | |
Citat:
Men då Icas centrallager bestämt att grekiskt är Fontanas sortiment och nästan inget annat får utrymme. Inte så konstigt att den förra importören konka då. Det är ju samma sak hos dom andra kedjorna och Fontana har i princip oligopol på marknaden. Men nu går det ju bevisligen att köpa yoghurten genom matmäklarna så någon djävel måste ju ha ynnesten att få avnjuta vitguldet. Frågan är bara vilka och hur det går till? Vet inte vilken kanal som slussar fetaosten till min butik. Men på den står det matmäklarna och dom säljer också yoghurten. Så det borde ju gå bara viljan finns.. Ärendet ligger hos mejerichefen nu. Hej! Tack för dina synpunkter och tips. Ditt mail har vidarebefordrats till vår mejerichef. Det är alltid mycket värt får oss att få in tips från våra kunder. Det hjälper oss vid utformandet av vårt sortiment. Trevlig helg! Med vänliga hälsningar ICA Kvantum Uppsala Kundkontakt
||
2011-06-10, 10:35 | #26 | |
AWESOME
|
Citat:
2011-06-12, 14:38 | #27 |
Mirakelkryddan som lyfter det mesta.
Spoiler:
Sen har jag en varning också. Blev lite less på blodapelsinjuicen och skulle testa något annat och det blev God Morgon Extra Fine vår finaste juice på säsongens solmogna och härligt smakrika apelsiner och gott om fruktkött. Vilken vidrigt söt sliskig sörja som smaka mer mandarin än apelsin. Det var som saft och påminde om "juicen" man brukar servera ur maskinerna på mindre nogräknade hotell. Bara att skicka ut skiten i vasken.
|
2011-06-12, 16:06 | #28 | |
Sharpest
|
Citat:
Vid entrén har de satt upp en apelsinpressmaskin. Du tar din 1liters flaska som de har där, lägger den vid mynningen och trycker på starta. Du ser apelsinerna åka i cirklar för att sedan klyvas och pressas. GENIALT PRISEXTRA! Själv har man sedan 2 veckor tillbaka gjort det till nästan daglig rutin att efter jobbet köra förbi och ta med sig 1 liter hem. Bor du långt därifrån så finns det möjligtvis fler prisextra som har den maskinen vid delidisken. |
|
2011-06-12, 18:33 | #29 |
Eller så köper man en flaska på ICA.
Spoiler:
Själv dricker jag bara en medium snaps om dan så en liter räcker hela veckan. Så när det var säsong för blodapelsiner var det inget större besvär att pressa eget. Nu får man hålla tillgodo med Arlas koncentrat då jag föredrar blodsmak.
|
2011-06-13, 13:07 | #30 | |
Att det var så enkelt.
Citat:
||
|