Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   MLB Fantasy Last 2 kats (https://www.sharps.se/forums/offtopic/6314-mlb-fantasy-last-2-kats/)

Lemasive 2011-02-07 17:56

MLB Fantasy Last 2 kats

Bara för dom som är med i fantasyn

Lemasive 2011-02-07 17:59

AVG Batting Average
HR Home Runs
R Runs Scored
RBI Runs Batted In
SB Stolen Bases
BB Walks

ERA Earned Run Average*
K Strikeouts
WHIP Walks plus Hits Per Innings Pitched*
SV Saves
QS Quality Starts

Så ser det ut atm, någon som vill säga något?

Lemasive 2011-02-07 18:03

IP 0

Avej 2011-02-07 18:11

Väck med saves

Lemasive 2011-02-07 18:37

Jag tar gärna med Home Runs allowed

saman 2011-02-07 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 103662)
Jag tar gärna med Home Runs allowed

Känns lite väl random. Då gynnas man kanske av att välja fler groundball pitchers än flyball även om flyballpitchern möjligtvis är bättre. Tycker vi skippar den.

Lemasive 2011-02-07 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av saman (Inlägg 103669)
Känns lite väl random. Då gynnas man kanske av att välja fler groundball pitchers än flyball även om flyballpitchern möjligtvis är bättre. Tycker vi skippar den.

Ja iof, funderar även på att utöka bänken vs starters. Som det är nu är det 22 starters och 3 på bänken.

Sonadar 2011-02-07 20:37

Hmmm... istället för strikeouts skulle man väl kunna ta On base%-against? Så gynnas inte strikeout pitchers mer än t.ex. groundball-pitchers. Lite luddig stat dock, men den gör jobbet.

saman 2011-02-07 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av Sonadar (Inlägg 103698)
Hmmm... istället för strikeouts skulle man väl kunna ta On base%-against? Så gynnas inte strikeout pitchers mer än t.ex. groundball-pitchers. Lite luddig stat dock, men den gör jobbet.

Strikeouts är ju en grym showoff stats. :rolleyes:

RizZla 2011-02-07 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av saman (Inlägg 103700)
Strikeouts är ju en grym showoff stats. :rolleyes:

:holms:

Arch 2011-02-07 21:04

Jag tycker att det är svårt med pitching cats då det finns bara fåtal bra efter de 5 vanligaste (ERA, WHIP, K, W, SV). En av de är QS som vi ska ha istället för W, håller med. Problemet är att i ett sånt system gynnas relievers (ERA, WHIP, SV) så bra starters är inte så viktiga.
HLD är en kul cat som lyfter upp mid-relievers, men efter att ha spelat med den så kan jag säga att den är mycket random och de krävs nog flera RPs för att jämna ut det.
(min)IP kan vara ett fint tillägg för då måste man tänka i banor av ett riktigt lag. Lägg till (max)IP och då har man ett jobb att göra. Problemet är då att man begränsar olika strategier och kväver friheten.

Dock hellre 5 cats för pitchers än att det blir förstört.