|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-04-10, 19:37 | #871 |
Fredagsläsning
Guillou som hotellfyllo. http://www.dn.se/ledare/signerat/eri...lar-om-sovjet/
När kommer boken? Knappt man kan bärga sig till pocketutgåvan. http://www.resume.se/nyheter/media/2...-gullou-boken/
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2015-04-19, 13:59 | #872 | |
Citat:
Insåg att jag skulle få köpa ett nytt paket för 400 spänn bara för att komma åt en låsmutter. Det var den minst dåliga lösningen helt enkelt. Ska man öka med ett kilo åt gången så går det åt mycket vikter och därför behöver jag dom stänger jag har som är lite längre, men som inte är kompatibla med några andra lås. Dock hade dom något annat paket för 349 på XXL så jag tog med mig det spruckna låset och ett till för jag skulle kolla om dom passa, för att på så vis slinka med en 50-lapp. Men först testa jag det spruckna låset på setet för 399 då det låg framme på golvet. Det var ju samma sort så det gled på utan problem. Ja där stod jag med en frisk mutter i näven och stången framför fötterna på mig var intakt. Resten på historien kan ni säkert lista ut själva.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1) |
||
2015-04-22, 16:22 | #873 | |
Vem sa att brott inte lönar sig?Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Wagner den 2015-04-22 klockan 16:25. |
||
2015-04-22, 20:42 | #874 | |
Citat:
Utpressning måste vara överlägsen som "spelform" om man ska bege sig in på den kriminella banan. Väljer man offer försiktigt och minimerar risken för anmälan blir det både jackpott och nollrisk. Och även om man skulle åka dit verkar ju risken fortsatt vara nära noll att döma av den här domen. Tajmar man det väl med hjälp av några välplacerade byråkratiska käppar i det rättsliga maskineriet kan man säkert tajma det så det blir en nätt liten tjänst i solen på parkförvaltningen en sommar
2015-04-23, 07:25 | #875 |
Hörru Wagge! Du borde ju ha en del att berätta om Tjock-Steffe! Finns ju massor av stories och skrönor som spridits från Uppsala ända till Sundbyberg...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20669105.ab
2015-04-23, 08:12 | #876 | |
Citat:
Ärligt talat hade jag aldrig hört talas om Uppsalamaffian innan dom åkte dit. Så liten är inte stan och vi hängde väl inte i samma kretsar direkt. Rättare sagt dom hängde och jag satt klistrad framför text-teven. Vad jag vet så var dom inga spelare heller och då är chansen än mindre att man sprungit på varann. Inte ens när bilderna på hela gänget spreds föll någon pollett ner.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2015-04-23, 09:32 | #877 | |
Citat:
Men spelade gjorde de, finns en story där Tjock-Steffe fått en "stenklar" och påstås ha ystat in 50 lakan på den via en välkänd Sundbybergsbaserad svartbookie. Det var bara det att det var en sk "fisk", hästen var favorit i loppet men skulle köras bort till förmån för en annan i samma stall. Loppet har figurerat i media som "stötkörning" och minnesgoda travfans från början av 90-talet vet nog vilka som var inblandade. Hursom, svartbookien hade klart för sig vad som skulle hända och sockrade oddset ytterligare, vanligtvis fick man toton +10% men här sockrades rejält. Några ombud informerades om oddset och fick i uppdrag att ragga spel samtidigt som hästen skulle vara mordvinnare, spets och slut. Fovvon fick också som väntat ledning enkelt med stallkamraten i rygg. I sista sväng drogs det diskret i högertömmen med galopp som följd och strike på enda konkurrenten i dödens medan stallkompisen lätt gled in som vinnare till fint odds. Storyn förtäljer också att trafiken mellan Uppsala och Sumpan ökade kraftigt någon månad efter händelsen då det gått upp för Steffe att han blivit lurad...men såklart utan resultat!
2015-04-23, 12:40 | #878 |
Som jag sagt tidigare. Salabacke/Gränby är inga förorter i Uppsala.
Lika lite som att Södermalm och Kungsholmen är det i Stockholm. Jag tror det är dina år i Solna som spökar till det för dig.
|
2015-04-24, 18:51 | #879 |
Ändå är det såna här som drar upp snittet i Pisa-undersökningarna.
|
2015-05-13, 15:18 | #880 | ||
Citat:
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+1) |
|||
2015-05-13, 15:27 | #881 |
Förstår inte riktigt, men bar chartsen nedanför säger ju något helt annat än texten. Enligt dem är det inte många som svarar fel..
Sen är det ju en annan sak att procenten inte är lika med 100%.. |
|
2015-05-13, 16:06 | #882 |
Jag tycker det var kluriga frågor så jag är nöjd med mina 4rätt
|
|
2015-05-13, 16:30 | #883 |
Det var resultatet för dom som gjort testet på di.se. Dom är väl lite smartare än snittet då.
|
2015-05-13, 16:31 | #884 |
Snittet i Södertälje var på 1,5 så du ska vara stolt.
|
2015-05-13, 16:48 | #885 |
Okej, då skulle jag vilja veta hur den första undersökningen utfördes. För det är ju skillnad på att frivilligt delta i en enkät på nätet eller bli utvald att fylla i sånna där svar utan att tjäna något på att ha rätt. Skulle sånna där frågor dyka upp i en SIFO-enkät till exempel skulle jag inte har mer rätt än snittet..
|
|
|