|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-12-31, 14:45 | #841 | |
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2014-12-31, 16:33 | #842 |
Wagner, nu får du bjuda på en jul- eller nyårsanekdot från förr. Nog har du vunnit något en dag som denna
|
|
2014-12-31, 20:06 | #843 | ||
Citat:
Just jul och nyår brukar vara lugna på spelfronten. Men ni kan få en anekdot från SVT om vårt grymma land. Citat:
a) Vi ska tycka synd om dom? b) Vi ska bli förbannade i stugorna och tänka va fan är det frågan om? Ja det kan ju inte vara b så dom måste tro att dom lyckats hjärntvätta sina läsare fullständigt.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+5) |
|||
2014-12-31, 20:22 | #844 |
De kan ju välja att åka hem igen då om det är så mycket bättre där. Man är inte flykting om man inte är nöjd med allt som är bättre än det man flyr ifrån. Mer troligt att det var 20 flyktingar och 40 bidragsparasiter på bussen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+5) |
|
2014-12-31, 20:24 | #845 | |||
Citat:
Kan bjuda på en egen anekdot. Har vid 2 tillfällen behövt säga upp tv-licensen. Första gången så var det månaden Juli. En ung grabb som svarar i luren, Citat:
Andra gången så var det månaden November, en inte lika trevlig dam fick jag tala med då, ifrågasatte starkt varför jag skulle säga upp licensen för att tvn var sönder, är väl bara att köpa en ny tyckte hon, och hon skulle min sann rapportera in till kontrollanten att på min adress Citat:
|
||||
2014-12-31, 21:35 | #846 |
Jag har bara behövt säga upp licensen en gång och det var för att Siba golat. Rapporterar dom fortfarande?
Nää den har jag lämnat tillbaka svarade jag när ringde upp och bestred fakturan. Det var inte ens en lögn. Hade ett långt förhör med snorvalpen där inne beträffande text-tevens egenskaper. En text-tv utan uppdate* på 80-talet var som att klara sig utan internet i dagsläget. Jag var mer än skeptisk men han bedyrade att allt skulle funka utan att begripa vad jag pratade om. Mycket riktigt så var ingenting som man var van vid. Han tänkte - bara dom baxat ut teven härifrån så lär han inte komma tillbaka. 2 timmar senare vaknade han upp ur den villfarelsen när en grinig djävel "råkade" putta till han bakifrån med vagn och tillhörande teve i lasten. * Uppdate eller uppdatering mer korrekt var något man inte kunde leva utan före internet och knappt efter heller. Smyga med en tidning vid uppdate på teven vid mål kunde ingen livescore i världen konkurrera med. Man titta på teve som vanlig men vid mål tändes en liten ruta upp i vänstra hörnet och då visste man att den inställda sidan (oftast 377) uppdaterats. Vilket betydde mål, eller blindgångare. Inte så kul när man smugit alla onda sidor först och var garanterad mål i ens favör på någon av matcherna. Var först när man började massboka objekt på Betfair som text-tv fick stå tillbaka för nätet. Ja då blev det en liten nyårsanekdot ändå
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+5) |
|
2014-12-31, 21:37 | #847 | |||
Citat:
AB skriver också, det här är ju helfestligt. Dom försöker väl iofs linda in det lite Citat:
Citat:
|
||||
2015-01-01, 01:29 | #848 |
Saker jag inte förstår mig på - Del 24
Varför dom förbjöd smällare när det är tillåtet med fyrverkerier/raketer som låter tio gånger värre? http://sv.wikipedia.org/wiki/Sm%C3%A4llare
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2015-01-01, 03:33 | #849 |
Vad passar bättre än att skriva ot i den mest ot tråden i hela otdelen av sharps.se
God Nytt på er alla! Och låt nästa år innehåålla minst lika mkt anekdoter. |
|
2015-01-02, 01:43 | #850 |
|
|
2015-01-02, 01:56 | #851 | |
Citat:
Sen drog det igång..... Först skulle jag rabbla platsoddsen (givetvis med start på 3an) Sen gick det över till kuskens efternamn - känner du någon med det efternamnet som kusken har? Här gällde det att tänka till, svarade man nej, och det sen visade sig att det fanns någon avlägsen bekant med samma efternamn som kusken, så kunde det i kombination med ett bommat lopp nästintill resultera i en hurring. Sen var det dags för vinnaroddset, nu höjdes även tonläget - HÖGT ELLER LÅGT? Sen började gissandet. -Jaha då var det 8an -Nej -4an? -nä -3an? -näää -6an? -Japp -FAN, jag visste det. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+3), Slurf (+5), Wagner (+10), SlimCharles (+5), maddmax (+10), Staketkusken (+5), Stekel (+5), Savve (+6) |
||
2015-01-02, 07:13 | #852 | |
Citat:
Udda eller jämnt då, missa han det? Jag hade en som ringde och smög via telefon. Udda eller jämnt antal mål i matchen. Noll är jämnt poängterade han varje gång och så satte det igång med alla möjliga uteslutningsmetoder. Men först skulle det suckas över mitt tonläge när jag svarade "jaha nu vet jag hur det gick" och så vidare vi hade ju oftast samma intressen. Fast jag lät lika sur och grinig varje gång det ringde.
||
2015-01-02, 10:09 | #853 |
Den värsta "smygaren" jag någonsin känt var nog salig "TLW"! Han hade noggrant klippt och klistrat ihop en "smygskärm" i papper till sin TV. Den var anpassad enbart för den klassiska sidan (377) och hade en ficka för varje match på stryket. Man kunde dra i en pappersbit i sidled och därmed smyga fram varje resultat enskilt. Den där klistrade han nogsamt på sin TV varje lördag ända tills SVT började hoppa mellan sidorna. I samma veva pajade burken och trots idogt letande hittade aldrig TLW en ny TV med exakt samma skärmyta. Efter det blev det Livescore.com som gällde för att de var de enda som inte "high-lightade" ledande/vinnande lag på den tiden. Glömmer aldrig när han gått in rätt hårt i en Championship-match på hemmalaget. Mycket långsamt började han smyga upp slutresultatet, det tog säkert 20 sek innan han fått fram att de gjort 5 baljor...stenklart skrek han och slet bort smygpappret bara för att få se att bortalaget gjort 6 mål!
2015-01-02, 14:13 | #854 | |
Citat:
Hehehe jo dom generna kan man inte klaga på Utan att på något sätt framhäva mina egna kunskaper, så hoppas jag mina barn tar motsvarande steg som jag gjort kontra min föregångare Tror spelbudgeten låg på 100kr/dag och för att maximera chanserna så spreds den där hundringen ut över 3-5 olika V5:or... Vissa kuskar bojkottades, något som också firade stora triumfer..... Stig H var gud. Var det -93 Ina scott vann championatet? Tror Stig H rattade miss wildcat, gubben peppade sig själv redan på Fredagen, Stig H är Stig H, så när Söndagen kom så var det väl ungefär en fifty-fifty i hans ögon. Udda eller jämnt tror jag aldrig kördes, däremot kunde det ibland köras högt eller lågt även på hästnumret. Tonläge och pokerface var däremot viktigt, kunde ge en hel del gnäll där med, oavsett tonläge, allt kunde ju tolkas. |
||
2015-01-05, 20:59 | #855 | ||
SwedbankCitat:
För att komma i åtnjutande av den extra höga räntan innebär det dock vissa restriktioner. Fattas bara annat! Citat:
|||
|