Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-28, 06:39   #706
Cc

Ccs avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Kärringen hittade 10 kryp i min fåtölj. Vägglöss?!
Måste vara termiter...ta på dig kepsen bara!
sskssk (+5), semipro (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 09:39   #707

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1529
Standard

Citat:
Flatlöss.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 09:43   #708

Standard

Citat:
Hur folk överlever utan en dylik maskin.

Överlever kanske man gör men man ska ju leva också. 27 grader i köket och 19 i sovrummet/kontoret. När jag kryper till kojs är det i svala lakan och 17 grader i rummet.

Ni som prioriterar att lägga dom där få tusenlapparna på annat får gärna motivera varför.
Skulle behöva en sån där. Var är den köpt?
Gammal 2014-07-28, 11:43   #709

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Det där var bara ett exempel. Min/mina är några år gamla.

Men 3-4 veckor in på värmeböljan kanske det börjar bli slutsålt...
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-01, 15:14   #710

Wagners avatar

Standard

Citat:

Har ju haft utslag hela året som kommit och gått, men dom har Doc Wagner diagnostiserat som nässelfeber.

Nu vete fan vad jag ska tro. Det som talar för att det inte är vägglöss är att inga spår syns i sängen. Redan för flera månader sen sanerades sängen utan några spår av främmande kryp.

Vägglössen är aktiva på natten till tidigt i gryningen och generellt finns på, eller nära platser där människor tillbringar sin sömn. http://www.skadedjursfri.se/vaggloss-1

Ligger en påse med krypen i frysen nu så jag lär få återkomma med domen.
Vägglöss blev domen

Men inga större mängder och det kanske räcker med det han spruta på i dag. Att dom inte fanns i sängen var högst ovanligt. Eller en 100-oddsare så att alla förstår.

Men inte en chans att dom få lössen ligger bakom alla mina utslag/bett. Jag står fast vid nässelfeber och nu kan det vara uppblandat med det årliga soleksemet. Kanske lite lössbet på det också. Man ser ut som värsta horsepundaren på ena armen.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2014-08-23, 17:11   #711

Wagners avatar

Standard

Har en mindre epok slutligen gått i graven? Sett ut så här ett par veckor nu, kanske ännu längre. Kikar inte in dagligen, eller ens månatligen, så det är svårt med exakta tidsangivelser.

Forums Closed Welcome, Wagner. [logga ut]
The community admin(s) are currently performing maintenance. The board will re-open shortly. Thank you for your patience.

Go Back | Spelforum
Powered by Social Strata
http://www.spelombudsmannen.com/spelforum.aspx

Förstasidan gratulerar Tyskland till VM-guld och ger inte heller något hopp för nostalgiker. http://www.spelombudsmannen.com/home.aspx

Fast läser man hela texten så klarnar bilden.

Nyheter på gång, Spelombudsmannen kommer genomgå en liten förändring här framöver. Under tiden vi jobbar med vår nya idé så kommer spelforumet att vara stängt. Vi ber om ursäkt för röran men förhoppningsvis så kommer vi tillbaka bättre än tidigare och det ska bli lättare att navigera på sidan. Mer om detta sedan.

Senast redigerad av Wagner den 2014-08-23 klockan 17:15. Anledning: Farbror ser illa och börjar bli gammal...
Gammal 2014-08-23, 21:56   #712

the_mirages avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 799
Standard

Själv får jag följande meddelande när jag försöker logga in:

"-- Account Suspended: Your account has been suspended for the following reason:

Finner ingen som helst anledning att låta dig stå kvar som medlem när du helt uppenbart bara är ute efter att kasta skit på mig. Vore du normal och något så när vuxen skulle du ägna din tid åt att använda det forumet är till för: Delge andra spelinfo och idéer. Det du håller på med nu är ju bara barnsligt!! OCH: Jag orkade inte svar en gång till på forumet. HUR kan man dunka sig i pannan och påstå att marknaden HAR RÄTT i att sätta vinstchansen för Wimbledons motståndare till 60 procent om de BEVISLIGEN förlorar varenda match, inte gör ett enda mål etc. T.O.M med facit i hand är du så naiv att du tror att marknadens 60 procent var rätt i efterskott även om du får facit att de kanske vinner EN av sina TJUGO sista matcher i ettan... Helt sanslöst!!"

Minns inte exakt hur det låg till men hans värdering gentemot marknaden diffade med sisådär 20-25 procentenheter. Att jag påpekade det var tydligen inte så värst populärt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SuprMario (+1)
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-23, 22:26   #713

Wagners avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg

"-- Account Suspended: Your account has been suspended for the following reason:

Finner ingen som helst anledning att låta dig stå kvar som medlem när du helt uppenbart bara är ute efter att kasta skit på mig. Vore du normal och något så när vuxen skulle du ägna din tid åt att använda det forumet är till för: Delge andra spelinfo och idéer. Det du håller på med nu är ju bara barnsligt!! OCH: Jag orkade inte svar en gång till på forumet. HUR kan man dunka sig i pannan och påstå att marknaden HAR RÄTT i att sätta vinstchansen för Wimbledons motståndare till 60 procent om de BEVISLIGEN förlorar varenda match, inte gör ett enda mål etc. T.O.M med facit i hand är du så naiv att du tror att marknadens 60 procent var rätt i efterskott även om du får facit att de kanske vinner EN av sina TJUGO sista matcher i ettan... Helt sanslöst!!"

Minns inte exakt hur det låg till men hans värdering gentemot marknaden diffade med sisådär 20-25 procentenheter. Att jag påpekade det var tydligen inte så värst populärt.
Herre gud det där låter som Spelombudsmannen himself.

Finns ju ingen som har kvar konto från den tiden. Därför jag heter Wagner med prick bakom.
Gammal 2014-08-24, 06:36   #714
Cc

Ccs avatar

Standard

Citat:

Testade också med mitt första nick "Chriscraft", och fick detta meddelande;

Account Suspended: Your account has been suspended for the following reason:

"Sköt ditt gnäll framöver på AOS. Snacka om att tro att man är något man inte är i närheten av..."

Jag har ett par email kvar i samband med avstängningen där han bla förbehållslöst hyllar Goran som en lysande spelare och förebild så jag undrar om han egentligen menade sig själv där?

Här kommer lite valda delar ur korrespondensen!

"Den omskrivne Mr Mole har skakat om Spel-Sverige"...

Snacka om att dra höga växlar på något som berör ett par
människor. Kliv ner från hästarna!
Du kan ta ditt interna snack med Goran. Han bara skrattade
när jag berättade att du sa åt mig i ett tidigt skede att
du omsatte flera miljoner på spel varje månad.

Jag liter på Goran som människa då han verkar stå med
fötterna på jorden. Du är verbal och skriver långa mejl om
din utbildning och kunskap. Ta då den kunskapen och försök
att stå för vem du egentligen är i stället för att ge sken
av att vara en storspelare.

Jag drabbades personligen av en miljonförlust när Boro-Hus
konkursade i början på 90-talet då jag var
marknadsföringsansvarig för Riquma som ägde Boro-Hus. Trots
en miljon i skulder blanco och med räntor på 22-25 procent
fick jag inte en betalningsanmärkning på 5 år men det
krävde arbete dygnet runt. Till slut gav jag upp den kampen
och begärde mig själv i personlig kk. Det sista året
(2001)hade jag då tagit extremt höga risker på spel för att
om möjligt vinna tillbaka den summa jag förlorat på
huskraschen.
Att du överhuvudtaget nämner detta och ironiserar om en
50-sidig "spel-bilaga" visar bara att Goran m.fl har precis
rätt bild av dig som person. Pinsamt lågt är bara förnamnet
och stämmer det att du själv är skyldig G 16 tkr sedan ett
par år tillbaka så borde du kanske vara lite mer nyanserad.

Hade du närvarat kontinuerligt med inlägg som vi
efterlyser, konstruktiva spelförslag och spelinfo så hade
jag sagt mindre. Men nu dyker du upp en gång varannan månad
med en jag-vet-allt attityd som jag är dödligt less på. Jag
skrev tydligt att gårdagens försök var att skjuta från
höften och att ingen skulle följa som inte förstod den höga
risken. Det är att intelligensbefria medel-spelaren om du
påstår att någon luras att ändå följa.

Du får fortsätta säga till folk som inte vet vem du är att
du omsätter flera miljoner i månaden på spel.
Skriv vidare på AOS som Mole eller CC.
/JJ

Mr Mole var en skribent på AOS som alla trodde var jag, killen hade visst läst en del på Tipsnytt och SO och dragit slutsatser som retat upp både Goran och JJ något alldeles förskräckligt! Vad Goran hade fantiserat ihop för grejer om mig till JJ har jag ingen aning om. Sant var det iaf inte! Den 50-sidiga "spelbilagan" var alltså domstolsbeslutet där JJ försattes i KK. Vad han inte skrev var att orsaken till den första konken OCKSÅ var spelrelaterad, pengarna hamnade hos bookies isf hos gäldenärerna.

On Thu, 19 Feb 2004 08:32:38 GMT
" Cc " <[email protected]> wrote:
> Jag funderar på vad du tror det löser för problem att stänga
> av mig från SO? För det första begriper jag inte
> ens orsaken. Allt jag har gjort var att kritisera ditt sätt
> att använda kassan, det är jag långt ifrån ensam om
> heller. Du glömmer att att du dessutom namnger mig på forumet
> (Herr Berg) vilket inte bara bryter mot dina egna
> forumregler och vad värre är, mot svensk lag. Att "hänga ut"
> personers namn på internet är förbjudet och
> det vet du säkert mycket väl. Hela strängen är kopierad och
> sparad av flera personer. Så var vänlig och ta bort
> det inlägget från forumet snarast tack!
>
> Att fara ut med osanningar och antaganden baserat på hörsägen
> stinker. Det stinker rejält. Rent juridiskt att
> betrakta som förtal faktiskt. Den så omskrivne Mr Mole
> verkar ha skakat om ordentligt i spel-Sverige och att jag
> skulle ta åt mig av av det är inte rätt mot personen som
> faktiskt står bakom psedonymen. För det första vet jag inte vem som
> står bakom det namnet, inte alls, jag vet inte vem det
> är. Allt jag vet är vad redaktören på AOS, Peter
> Dahlenmark har berättat. Och det är inte speciellt
> mycket. Vet bara att han jobbat som oddssättare hos Will
> Hill och är mellan 35-40 år.
>
> Jag har läst högskolematematik inkl. sannolikhetslära, har en hysat lång
> idrottskarriär i botten och har spelat på
> sportspel i någon form i över 20 år Du bör inte negligera
> sånt, jag vet vad jag gör och vad jag kan. Har aldrig skyltat med några > summor, inte ens till Goran. Var du fått dina siffror ifrån har jag ingen > aning om. Spel har dock varit och
> är mitt enda levebröd sedan 2 år tillbaka. Numera inte enbart
> som spelare utan sedan ett halvår tillbaka konsultar
> jag på Betsson och sköter deras Market Making och Marketing på deltid.

Sen började folk på forumet fråga varför jag blev avstängd och då svarade han:

> "Skriver man ett inlägg varannan månad och alltid bara vill
> ge sken av att vara bäst i världen så finns det ingen
> plats för honom hos Spelombudsmannen. Han kunde spendera sin tid att > delge rekar istället men det anser han sig för fin för. Han får
> fortsätta att spy sin galla över andras spelval och spelkunskaper
> på sin spelsida.
>

>
> Det där är bara kvalificerat skitsnack alltihop, du tolkar
> saker och ting på ditt eget sätt men genom att göra
> det till "sanning" för allmänt beskådande på ett forum så blir det
> bara patetiskt. Jag har aldrig någonsin "spytt galla"
> över någons spelval eller spelkunskaper. Om du någonsin
> lyckas hitta en enda sträng där så är fallet så lovar jag
> att aldrig mer sätta min muspekare på SO mer.
>
> Jag har heller aldrig utsatt någon för personangrepp på det
> sättet du attackerar mig. Sånt tycker jag så jävla
> bedrövligt beteende att jag mår iilla. En person satt i
> personlig konkurs vid 2 tillfällen och med en 50-sidig "spelbilaga" hos
> kronofogden borde veta bättre.
>

Sanningen är att jag frågade i forumet varför han riskerade 30% av sin spelkassa på Real Madrid.... Real fick bara 2-2 och efter matchen raderade han den strängen och stängde av mig.
the_mirage (+10), SuprMario (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-24, 07:28   #715

Standard

Vad gör JJ nuförtiden? Har han lämnat spelvärlden? Nån som vet?
Gammal 2014-08-24, 07:32   #716

Standard

Även jag hade för övrigt lite mailkontakt med JJ och då minns jag att han var helt inne på på en egen Martingale-variant...
Gammal 2014-08-24, 08:18   #717
Cc

Ccs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Vad gör JJ nuförtiden? Har han lämnat spelvärlden? Nån som vet?
Han fick ju foten från Aftonblaskan först där han frilansade. Sen fick han jobb som Audi-försäljare i Bjästa utanför Ö-vik men det är säkert 6-7 år sedan jag såg något livstecken. Han står dock fortfarande skriven på samma adress som förut liksom hans fru.
Gammal 2014-08-24, 08:39   #718

the_mirages avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Sanningen är att jag frågade i forumet varför han riskerade 30% av sin spelkassa på Real Madrid.... Real fick bara 2-2 och efter matchen raderade han den strängen och stängde av mig.
Det där minns jag lite svagt. Kommer även ihåg den gången när han kört sin spelfond på 10k i botten och då "lånade" 2k vilka han tryckte all in på en fyrling som dock sprack. Det var många som var kritiska mot att han som sidans "förebild" då lånade pengar för att rädda sin låtsaskassa.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-24, 09:29   #719
Cc

Ccs avatar

Standard

Citat:
Det där minns jag lite svagt. Kommer även ihåg den gången när han kört sin spelfond på 10k i botten och då "lånade" 2k vilka han tryckte all in på en fyrling som dock sprack. Det var många som var kritiska mot att han som sidans "förebild" då lånade pengar för att rädda sin låtsaskassa.
Jo, han försvarade sig alltid med att säga typ "det här är inget spel för nervsvage", "detta är ett undantag" eller "den som inte har råd att förlora...osv".

Även om Real Madrid-caset var helt sanslöst så tycker nog jag att det mest cyniska han använde sig av var då han ett år gick med 100000 i vinst i en spelfond. Det marknadsförde han ju ständigt på olika sätt. Sanning var ju att han efter att halva spelkassan var förbrukad gick all-in på ett parmultiplar som satt. Veckan efter träffade han återigen en trippel med osannolikt hög insats och sedan var det nytt spelår.

Han hävdade ju jämt att han "bevisat att han var en vinnande spelare". Detta trots att han konkade otaliga kassor, vid Real-caset hade han ju 3 olika spelkassor t.o.m där han fördelade totalt 30% av innehållet på ett och samma lag! Att ha mage att kalla sig "vinnande spelare", då blir det fel. Typ som att att vara stryktipsexpert och tippa ett år utan att vinna för att sedan vinna en mille på Jokernumret och briljera med att kassan gått på plus det året...
Gammal 2014-08-24, 10:01   #720

Wagners avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Även jag hade för övrigt lite mailkontakt med JJ och då minns jag att han var helt inne på på en egen Martingale-variant...
Ja gud vem har inte det.

Det var ju obligatoriskt med upprepade kvartssamtal via mail för att bli insläppt i gemenskapen igen. Satan att man inte har dom kvar. Hade varit något att pytsa ut här under regniga höstkvällar.
Svara

td