Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-15, 18:02   #616
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg

Det var TLW som rök ihop med någon. Något CC minns?
Undrar om det inte var med mig han rök ihop med? Har nåt svagt minne av det men det kanske var på SO efter att jag hoppat av TN? Eller menar du det där "Mr Mole" tjafset?

Apropå TLW så blev vi väldigt goda vänner efter forumtiden. Jag anställde honom på Malta först och sen när jag drog till Tallinn så hängde han med dit några månader efter mig. Ruskigt duktig oddssättare blev han med tiden. Dog tyvärr i cancer för några år sedan, 6 månader före Peter Dahlenmark faktiskt (båda blev 46 år bara).

Har en kul grej om TLW förresten. Vet att jag har berättat storyn på annat håll nån gång men den är rätt kul och det var länge sedan så jag kör den igen.

TLW och jag delade på en etagevåning i centrala Tallinn. Han hade övervåningen och jag huserade nere. Jag pendlade en hel del till Stockholm och för dem som tagit flyget till Tallinn vet att flygplatsen ligger väldigt nära city. Vet att jag vid något tillfälle promenerat ut dit och att det tog runt 45 minuter. Taxi kunde dock ta tid i rusningstrafik, speciellt lång tid tog det om man beställde bilen till porten på framsidan. Då behövde Taxin åka nån kilometer in mot centrum innan den kunde vända i en rondell och åka tillbaka igen för att sedan fortsätta mot flygplatsen. Rödlysena var dessutom helt osynkade den vägen så det kunde som sagt ta tid.

Jag upptäckte dock att om man beställde Taxin till bakgården så blev restiden rejält mycket kortare. Man slapp åka ut på den hårt trafikerade gatan på framsidan och det gick att gena över en parkering för att slippa första rödljuset. Sedan gick det oftast klockrent, synkade trafiksignaler dessutom så om det inte var alltför mycket trafik så gick det med raketfart ut till flyget. Hastighetsrekordet för min del var vid tillfället 11 minuter den snabba vägen, den långa vägen tog vid något tillfälle 30 minuter.

Hursomhelst, TLW skulle flyga till Ukraina och frågade mig hur lång tid jag trodde han behövde räkna med för taxiresan och jag svarade "max en kvart"!
TLW såg ruskigt tvivlande ut men jag vidhöll min åsikt. Några veckor senare kom vi att snacka om samma sak igen (vi skulle resa tillsammans) och TLW hävdade att jag hade absolut noll tidsuppfattning och sa att resan tog minst 20 min. och isf behövde man även en massa tur.

De flesta som jobbar med oddssättning slår vad om praktiskt taget allting närsomhelst och överallt och det här ämnet var inget undantag. TLW ville att jag skulle sätta en Ö/U line på taxitiden så skulle han lira till dubbla pengarna. Jag insåg raskt att han inte alls hade koll på det där med taxin till bakgården utan hade åkt den långa resvägen. Jag fattade också att han ville spela på ÖVER min lina så det gällde bara att hitta en så hög lina som möjligt som han kunde acceptera och inte lira UNDER. Jag ville ju gärna ha en liten marginal också ifall nåt skulle gå snett med rödljusen. Iom att vi skulle åka runt lunch så var jag klar över att trafiken inte borde vara nåt problem. Jag drog mig till minnes att den dagen som det 11 minuter så hade vi ett par stopp på vägen vid några rödlysen så jag beslutade mig för att ge honom en hygglig morot och sätta linan på Ö/U 14 minuter.

"Jag hade tänkt att lira 500 spänn men lirar gärna en lax om jag får" sa TLW med ett segervisst leende.

"No probs, svarade jag! "Men jag ringer Taxin"

Sagt och gjort! Det beslutades att tiden skulle räknas från det TLW stängde bildörren tills jag öppnade densamma och satte ned foten utanför avgångshallen. När vi tog hissen ned såg han lite frågande ut när jag tryckte på källarknappen isf på BV-knappen men jag sa bara att bilen kommer till baksidan och han nöjde sig med det.

Off we went! Chaffisen sneddade över parkeringen som väntat och körde ut på vägen där vi direkt stannade vid första rödljuset. Ett stort grin spred sig i TLW's nylle men jag hade björnkoll. Vi var först vid lyset och när det blev grönt så var ju resten av vägen också grön, trots att det är säkert 20-25 rödljus på vägen.

"Det har redan gått 1½ minut, rena hämtgurkan det här", sa TLW flinande.
"Vi får väl se" sa jag med stenansiktet påslaget.

Resten av taxiresan blev rena defileringen, knappt en bil framför oss och chaffisen höll perfekt fart hela resan så en allt snopnare TLW började gapa "SLÅ OM" till varenda rödljus vi var på väg att passera. Inte ens en traktor strax före sista lyset vid flygplansinfarten kunde göra något åt segern. När vi svänger upp på taxirampen har det gått 8:50 och en tusenlapp kommer flygande från baksätet följt av ett muttrande "Jag vill fan aldrig höra ett enda jävla ord om det här igen" TLW fattade att han åkt på en hyggligt bra spelstöt men han kunde ju inte klaga då det var han som bett mig om att sätta linan och bett om att få lira!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Wagner (+10), maddmax (+10), Shell Peppe (+5), Seebbo (+10), satori (+10), ChrisWaddle (+10), the_mirage (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 18:30   #617
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Inte fan var det du och han som slogs så stickorna rök på AOS-forumet.

Måste ha varit TLW och någon gammal antagonist från Tipsnytt. Minns att han kallade TLW för Peter (det var väl han som hette så?) och det var då jag blev förvirrad och trodde dom öste skit över Dahlenmark. Han måste ha varit frånvarande vid tidpunkten för annars hade jag inte behövt brytt mig.

Det var riktigt lågvatten om jag minns rätt. Den andre skulle skvallra för TLW.s exfru, vad han tjänade, och så vidare. Tjocka fan som jobbar med massa småglin på Malta och så höll det på.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 18:35   #618
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Inte fan var det du och han som slogs så stickorna rök på AOS-forumet.

Måste ha varit TLW och någon gammal antagonist från Tipsnytt. Minns att han kallade TLW för Peter (det var väl han som hette så?) och det var då jag blev förvirrad och trodde dom öste skit över Dahlenmark. Han måste ha varit frånvarande vid tidpunkten för annars hade jag inte behövt brytt mig.

Det var riktigt lågvatten om jag minns rätt. Den andre skulle skvallra för TLW.s exfru, vad han tjänade, och så vidare. Tjocka fan som jobbar med massa småglin på Malta och så höll det på.
Jaja, det där minns jag. Det var Goran bakom det där enl. TLW (Peter hette han också ja)
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-30, 12:58   #619
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Jaha, då skall man bo i din stad hela nästa vecka med jobbet . Några tips vad man skall fördriva kvällarna med? Bra lunchställen får du gärna tipsa om också.


För att hålla mig till topic(i offtopic ) så får du gärna berätta lite anekdoter ifrån när pokerbommen slog till. Måste ha påverkat en massa gamla rävars ekonomi betydligt?
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-30, 13:47   #620
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Bra story det där!

Jag började spela på sport kring 2003 när forumprofilerna hade nick som Tassos, Goran, Mr Överodds, Johpet etc. Och så CC och TLW förstås. Tråkigt att han har gått bort.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-30, 15:16   #621
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Jaha, då skall man bo i din stad hela nästa vecka med jobbet . Några tips vad man skall fördriva kvällarna med? Bra lunchställen får du gärna tipsa om också.


För att hålla mig till topic(i offtopic ) så får du gärna berätta lite anekdoter ifrån när pokerbommen slog till. Måste ha påverkat en massa gamla rävars ekonomi betydligt?
Vad är det att gråta över? Men här kan du käka. Fast det är säkert trångt som i en sardinburk när vanligt folk äter lunch. Jag brukar gå dit vid 14:30 på fredagar och då riskerar man ändå en gaffel i armen. Förra fredan gick jag inte ens dit. Lönefredag och första lön efter jul (årets värsta dag med andra ord) och det pallade jag bara inte. Tragiskt att folk måste invänta lönen för att ha råd att slanta upp 79 spänn men den diskussionen skippar vi nu. http://dragonpalace.se/

Pokerboom? Inte för mig som bara spelar mörkpoker. Snittade 300 spänn om dagen första året/åren? Fast då var man mitt uppe i allt det andra och hade varken tid eller lust att bry sig. Nu behöver man 14 dagar (förra året åtminstone) för att skrapa ihop den summan.

Men sudoku och patients ger ingenting tillbaka och andra spel betalar folk glatt för att få utöva. Så jag klagar inte.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
apekatt66 (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-30, 16:56   #622
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Bra story det där!

Jag började spela på sport kring 2003 när forumprofilerna hade nick som Tassos, Goran, Mr Överodds, Johpet etc. Och så CC och TLW förstås. Tråkigt att han har gått bort.
TASSOS! Roliga flashbacks där!

Leva på att betta var busenkelt tyckte han och skulle bevisa det med sin speldagbok där han bombade sina solklara favs i 1.10-1.15 intervallet. Hans (fiktiva) insatser låg väl runt 75-100 000 när matcherna var "klara" eller fixade. Han var grek kanske skall tilläggas

Folk blev som tokiga, han var upphov till mycket roligt dåförtiden!
SlimCharles är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-30, 23:25   #623
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Vad är det att gråta över?
Hade typ 120 hotellnätter förra åren, så tycker det är sådär halvkul att ligga borta numera.

Tack för tipset btw.
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-31, 00:09   #624
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Okey, då ska du bo inne i stan alltså?

Vi utgår från det så länge. Gillar du inte kinamat så finns http://www.domtrappkallaren.se/

Öppet till 19. http://cupido.kvartersmenyn.se/

Här har jag aldrig ätit själv. http://www.restauranglingon.com/matsalar/lunch/

Och här kommer lite av resten. http://www.kvartersmenyn.se/uppsala

Betalar du inte själv så kan jag undersöka den biten också.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-31, 06:43   #625
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SlimCharles Visa inlägg
TASSOS! Roliga flashbacks där!

Leva på att betta var busenkelt tyckte han och skulle bevisa det med sin speldagbok där han bombade sina solklara favs i 1.10-1.15 intervallet. Hans (fiktiva) insatser låg väl runt 75-100 000 när matcherna var "klara" eller fixade. Han var grek kanske skall tilläggas

Folk blev som tokiga, han var upphov till mycket roligt dåförtiden!
Tassos ja, han livade upp varenda spelforum som fanns på den tiden. Så till den milda grad att han lyckades bli avstängd från varenda ett! Killen var jäkligt trevlig säger de flesta som mött honom IRL, han körde Taxi och bodde i Bromma innan han flyttade tillbaka till Thessaloniki i Grekland och öppnade en Tobak/Spelbutik som han döpte till "Stockholm" faktiskt.

Tassos lömska teorier om hur marknaden funkade är klassisk läsning, alla möjliga slags konspirationsteorier om att nästan varenda match var "köpt" av "bookisarna". Motiveringarna var helt fantastiska, det var allt ifrån reklamen på tröjorna till att hans farbrors näst bästa kompis granne hade björnkoll på hur allt låg till. Praktisk spelteori kunde han absolut ingenting om, han hade sina "perfekta" system som skulle göra honom till mångmiljonär om nu inte "bookisarna" stoppade honom. Minns att han påstod att fotbollslag som gjort ett mål eller mindre 3 matcher i rad ALLTID gjorde minst 3 i påföljande match. Vet att någon (tror det var Joey) la ned en massa tid på att motbevisa hans tes där genom att visa statistiken. Tassos bemötte det bara med att killen kollat på "fel" fotbollsligor!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-31, 07:42   #626
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Fan - tror jag ska logga in på SO en sväng för en nostalgitripp nu...
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-31, 15:40   #627
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Okey, då ska du bo inne i stan alltså?

Vi utgår från det så länge. Gillar du inte kinamat så finns http://www.domtrappkallaren.se/

Öppet till 19. http://cupido.kvartersmenyn.se/

Här har jag aldrig ätit själv. http://www.restauranglingon.com/matsalar/lunch/

Och här kommer lite av resten. http://www.kvartersmenyn.se/uppsala

Betalar du inte själv så kan jag undersöka den biten också.
Blir säkert det här http://www.firsthotels.com/Our-hotel...t-Hotel-Linne/ iom att jag tycker First är den bästa kedjan inom den prisklassen vi får ligga på. Dessutom så blir det ju så mycket fler poäng om man håller sig inom samma kedja hela tiden

Tyvärr så får jag bara trakt så de tipsen blir klockrena

De viktigaste när man ligger ute är, bra säng(livsviktigt), bra Wifi och sen att man äter bra(både lunch och kvällsmat). Klarar man de tre punkterna så går det ju att genomlida, annars så är det sån pina så att man funderar på att ta första bästa snara.
__________________
Finska killar sover de också!

Senast redigerad av apekatt66 den 2014-01-31 klockan 15:43.
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-31, 16:03   #628
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Då är max 50 meter att gå till lingon.

Sängarna har jag inga problem med längre, vältränad som jag är. https://www.sharps.se/forums/280817-post496.html

Då är kudden viktigare men den får alltid följa med. Problemet både hemma och utomlands är värmen. 17 grader har jag i sovrummet, sommar som vinter, så det blir några djävla kontraster.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 20:08   #629
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Nog för jag hade läst något om frigång men att jag skulle dyka på han på Fuerteventuras flygplats svullande på en burgare var något överraskande. Kunde dom inte ha skickat med matsäck på utflykten?

__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ardberg (+1), Zniper (+5), semipro (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-17, 07:19   #630
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1529
Standard

Jag saknar dina syrliga inlägg på Gamblers vardag. Varför skriver du så sällan där numera?
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td