Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-07, 00:35   #541
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Spelforum på fallrepet.



Tog bort namnet då jag inte vet vad som gäller. 90% av alla trådar startas av en och samma person och samtliga länkar till Svenska Spel. Få betalt för väggtidningar i digitalformat är naturligtvis lika döfött som det låter. Misstänker att dom där avtalen "missbrukas" och ska bort därför. Storspelare som ligger bakom många av dom och skaffar sig på så vis lite extra rabatt.

Tidigare fick ombuden 8% på oddset och när det dessutom var fria insatser (nästan valfria odds också) så var det många som hade egna butiker. Därför misstänker jag att många försökt komma åt dom där 2.5% på statens allt mer avätna kaka.

Det var bättre förr.
Uppdatering:
Citat:
Problemet är löst. Vi har ingått ett specialavtal med svenskaspel vilket innebär att vi kan fortsätta som vanligt och att ni fortfarande hjälper oss genom att lämna in spelen via våra banners.

Därmed kan vi avsluta diskussionen om att ta betalt för att vara medlem vilket gör mig riktigt glad.

Jag vill ändå passa på och tacka er för era åsikter och era röster. På fredagkväll kommer min Stryktipskrönika.
SS kollade upp trafiken och upptäckte att nästan all omsättning kom på pool-spel. Inte så konstigt då nästan alla trådar handlar just om detta. För att citera - Vi slutade med bettingen och koncentrerade oss på svenskaspel.

Glädjande tyckte alltså bunkergänget i Sundbyberg och lät bidraget löpa vidare.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-07, 08:08   #542
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Men Wagner kan du inte bara säga att det är TZ det handlar om?
Citat:
Vi slutade med bettingen och koncentrerade oss på svenskaspel. Varför?

1. Många otroligt jobbiga människor som håller på med betting och det var för mycket bråk. Man var tvungen att ha 24/24h koll på vad som skrevs.

2. Jag tror inte på betting som en lönsam faktor i längden då bolagen sätter oddsen så att man inte kan vinna i längden längre. Den tiden är förbi.

3. Man kan tjäna massor på en spelsida via afffilates med utländska bolag men eftersom man får % (30-45) på vad ens medlemmar förlorar så måste man ge "fel" tips och det passade inte mig alls.
Men vilken tomte.

1. Vadå bråk. Folk diskuterar och ibland delas åsikter isär. Inget fel med det sålänge det inte går till personliga angrepp, men det är vad moderatorer är till för. Trots allt ett FORUM de bedriver.

2. Klart att 98% är förlorare, men är det inte varför just dessa forum finns? För att folk ska dela med sig av sina tips/information/spelteori som gör att man får verktygen att inte tillhöra dessa 98%? Det är även därför limiteringar slår in.

3. Sidan kan fortfarande tjäna pengar trots dessa 30-45%. Det finns bolag som betalar på omsättningen, tex pinnacle och betfair(på avgiften) precis som SVS.
Garpe kan fortfarande ge ut sina vinnande spelförslag (som han faktiskt sa emot sig själv i punkt 2, dvs att han inte är en vinnande spelare.) Hur ska han ge ut rätt tips när han inte ens tror att det går att gå vinnande hos spelbolagen?

Däremot så kan han inte styra över vad användaren i sin tur fortsätter att spela på som i sin tur leder till användarens minus saldo.


Han är lustig han Garpe
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-07, 08:20   #543
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Det kan jag väl säga.

Tipsnytt till och med.

Brukar vara känsligt sånt där så därför maskerade jag. Har ännu inte plöjt igenom regelverket som jag vidhöll att jag gjort då jag registrerade mig här.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-07, 08:56   #544
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Men Wagner kan du inte bara säga att det är TZ det handlar om?


Men vilken tomte.

1. Vadå bråk. Folk diskuterar och ibland delas åsikter isär. Inget fel med det sålänge det inte går till personliga angrepp, men det är vad moderatorer är till för. Trots allt ett FORUM de bedriver.

2. Klart att 98% är förlorare, men är det inte varför just dessa forum finns? För att folk ska dela med sig av sina tips/information/spelteori som gör att man får verktygen att inte tillhöra dessa 98%? Det är även därför limiteringar slår in.

3. Sidan kan fortfarande tjäna pengar trots dessa 30-45%. Det finns bolag som betalar på omsättningen, tex pinnacle och betfair precis som SVS.
Garpe kan fortfarande ge ut sina vinnande spelförslag (som han faktiskt sa emot sig själv i punkt 2, dvs att han inte är en vinnande spelare.) Hur ska han ge ut rätt tips när han inte ens tror att det går att gå vinnande hos spelbolagen?

Däremot så kan han inte styra över vad användaren i sin tur fortsätter att spela på som i sin tur leder till användarens minus saldo.


Han är lustig han Garpe
Jo, han är lite lustig ibland den gode Garpe. Han har inte lärt sig läxan trots upprepade försök från min sida när jag var inblandad i TZ.

Om man vill få spelbolagen att sponsra sitt forum så är det ju faktiskt de där 98% folket som BOLAGEN är intresserade av. De har noll intresse av dem som snor dem på pengar...man kan ju dra en parallell till R&K där det handlar om en promilleandel av medlemmarna som har ett längre vinststreak än en vecka typ. Men bevisligen tjänar pengar...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-10, 00:24   #545
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Nu har jag varit på väg att skriva i två trådar idag men inte hunnit innan hänglåset åkt på. Så jag behöver muntras upp.

Varför inte med några milfar. Ni ungdomar kommer förstå om några år eller så.

Man vill bara kramas. Ja inte bara kanske...

Här blir det all-in.

Mums.

edit: Omdömet sviktade lite på slutet och det måste rättas till innan jag kan sova. Så ja.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+10)

Senast redigerad av Wagner den 2013-11-10 klockan 01:25.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-10, 03:41   #546
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Jo, han är lite lustig ibland den gode Garpe. Han har inte lärt sig läxan trots upprepade försök från min sida när jag var inblandad i TZ.

Om man vill få spelbolagen att sponsra sitt forum så är det ju faktiskt de där 98% folket som BOLAGEN är intresserade av. De har noll intresse av dem som snor dem på pengar...man kan ju dra en parallell till R&K där det handlar om en promilleandel av medlemmarna som har ett längre vinststreak än en vecka typ. Men bevisligen tjänar pengar...
Alla har vi våra egenheter. Jag har ingenting ont att säga om Garpe. Visst kanske jag inte delar alla hans åsikter men han var alltid reko mot mig. Jag var nere i Malmö och glodde fotboll och drack öl med en del TZ-lirare för ett par-sju-åtta år sedan, och då var han väldans generös och trevlig.

Jag tror det är svårt att komma från massornas syn på spel om man vill ha ett stort publikt forum, och någonstans måste man kompromissa. Det är väl samma sak här till viss del. Så länge det är högt i tak så stannar de goda krafterna kvar, även om deras primära intresse inte är bettingen längre (som denna tråds huvudperson).

__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-10, 12:15   #547
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Alla har vi våra egenheter. Jag har ingenting ont att säga om Garpe. Visst kanske jag inte delar alla hans åsikter men han var alltid reko mot mig. Jag var nere i Malmö och glodde fotboll och drack öl med en del TZ-lirare för ett par-sju-åtta år sedan, och då var han väldans generös och trevlig.

Jag tror det är svårt att komma från massornas syn på spel om man vill ha ett stort publikt forum, och någonstans måste man kompromissa. Det är väl samma sak här till viss del. Så länge det är högt i tak så stannar de goda krafterna kvar, även om deras primära intresse inte är bettingen längre (som denna tråds huvudperson).

Har heller inget ont att säga om Garpe, tvärtom. Han ÄR en generös snubbe på alla sätt. Men han har lite svårt att ta in vissa saker bara
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-10, 19:25   #548
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Nu har jag varit på väg att skriva i två trådar idag men inte hunnit innan hänglåset åkt på. Så jag behöver muntras upp.

Varför inte med några milfar. Ni ungdomar kommer förstå om några år eller så.

Man vill bara kramas. Ja inte bara kanske...
Nej då, jag har då inga problem att förstå, trots min något ringa ålder.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5), eddieh (+1)
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 06:36   #549
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1529
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Nu har jag varit på väg att skriva i två trådar idag men inte hunnit innan hänglåset åkt på. Så jag behöver muntras upp.

Varför inte med några milfar. Ni ungdomar kommer förstå om några år eller så.

Man vill bara kramas. Ja inte bara kanske...

Här blir det all-in.

Mums.

edit: Omdömet sviktade lite på slutet och det måste rättas till innan jag kan sova. Så ja.
Jag har jobbat med Magdalena och tränat på samma gym som Cupcake-tjejen och om du finner dessa attraktiva måste du ha några väldigt speciella preferenser. Lisa Nilsson håller jag dock med om.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 06:57   #550
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Jag har jobbat med Magdalena och tränat på samma gym som Cupcake-tjejen och om du finner dessa attraktiva måste du ha några väldigt speciella preferenser.

Inte alls. Små, korta och att det rör sig under händerna när man tar på dom.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 10:33   #551
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 267
Sharp$: 1751

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

http://www.youtube.com/watch?v=a2SOwUTgFB0

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1), Shell Peppe (+1), Wagner (+5)
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 18:58   #552
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Lisa siken underbar hyll* ööh ...kvinna.
Här kommer 6 ess till med varierande attribut.

Spoiler:



Spoiler:


Spoiler:


Spoiler:


Spoiler:


Spoiler:


Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5), eddieh (+5)

Senast redigerad av Shell Peppe den 2013-11-11 klockan 19:19. Anledning: Tuttar
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 19:38   #553
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Fan vad lång hon var flintens exfru. Så hon går ju bort...

Längden är otroligt viktig. Ju längre dom är desto tunnare i hullet oftast. Vill att damerna ska se upp till mig och jag i min tur kan se ner på dom. En riktig win-win situation.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+3), Moffegrev (+3)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-12, 08:47   #554
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1529
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jag har jobbat med Magdalena och tränat på samma gym som Cupcake-tjejen och om du finner dessa attraktiva måste du ha några väldigt speciella preferenser.

Inte alls. Små, korta och att det rör sig under händerna när man tar på dom.
Det där lät som en beskrivning av Anna Book.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+3)
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-12, 09:58   #555
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Är Wagner måhända kort i rocken
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td