Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-08, 17:17   #481
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Jag ska köra några länkar till då jag uppsnappat ett intressant fenomen bara dom senaste veckorna. Journalister som kannibaliserar på varandra. En väldigt roande och nödvändig process. Så länge som alla hade jobb och belånad bostadsrätt på Södermalm i pipelinen kunde man alla hålla sig på mattan och samsas i samma ballong. Men nu har det börjat pysa ut lite här och där som synes.

http://www.dn.se/ledare/kolumner/en-yrkeskar-i-glashus/

http://www.resume.se/nyheter/media/2...ns-joe-labero/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle17610142.ab
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Wagner den 2013-10-08 klockan 17:40.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 09:53   #482
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Jag tror vi kommer fa se en pk-overload de närmsta aren där de sista fantrattarna försöker trumfa varandra i politisk korrekthet och vansinne för att fa behalla sina jobb ända tills korthuset rasar. Alternativ media kommer ta mer plats när papperstidningen dör ut och de stora drakarna kommer tappa sina positioner som agendasättare.


Sverige maste ha de pound for pound sämsta journalisterna i hela västvärlden - till och med Ryssland har ju en mer nyanserad bild av verkligheten (Russia Today).
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-12, 18:15   #483
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

På tal om svek


Utg.datum: 2013-05-16
Upplaga: 1
http://www.bokus.com/bok/97891733750...=Criteo_active

Den här boken kom alltså ut 2003 och som pocket 2004. Så det gäller att hålla reda på vad man läst för 10 år sen.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-12, 18:32   #484
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Så vår vän solen


Var 21 grader ute så jag la mig på balkongen. 17-18 funkar också vid gynnsamma förhållanden. Tyckte det gassa på rätt bra så jag la termometern i solsängen så att strålarna gick rätt på. Då hoppa vi upp till 45. Sen höll jag upp den mot solen och då blev det 55-60 grader, svårt att säga exakt då den bara är graderad till 50 grader. När jag la ner den i skuggan så dippa vi snabbt ned under 20 så den visar korrekt.

Eftersom huden blir varm får det anses som vetenskapligt bevisat att temperaturen är över 37 grader, annars skulle kroppstemperaturen inte påverkas. Men inte tror jag dom kommer säga på vädret i kväll att det var 55 grader i solen. Eller 80-90 grader som det med lätthet lär bli en högsommardag.

Det är aldrig någon som berättar hur varmt det blir i solen, bara i skuggan där ingen vill sitta ändå. Om man talade om hur djävla varmt det blir i solen så kanske folk skulle undvika den, som man säger sig vilja då man berättar hur varmt det är i skuggan...

Men eftersom alla vill se brunbrända flickben på sommaren så håller man käften. Någon annan hållbar teori har jag inte.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-12, 21:41   #485
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Fick googla lite på det där och förmodligen har han bättre koll än mig.

Citat:
När du går ut och ställer dig i solen så blir din hud uppvärmd av solstrålningen – och det känner du som värme från solen. Din hud och en termometer består i de flesta fall inte av samma material och om du inte är helt tappad bakom en vagn vet du att olika material känns markant olika varma vid beröring efter att ha stått i solsken. En isbit är tex fortfarande kallare än 0 grader (tills den smält bort). En metallyta som är mörk kan bli oerhört varm, kanske en 70-100 grader. Och din hud kanske värms till 40-50 grader av solen beroende på hur länge den exponeras och hur mörk den är.

Snälla. Förstå detta. Det är inte svårt alls. Jag lovar. Bara man slutar tro att solens strålar har en temperatur blir det väldigt mycket enklare att förstå det hela.
Skönt och veta att man inte blir så mycket varmare än 40 grader. http://geobastard.wordpress.com/2010...-temperaturer/

Ja det var så sant. En bild på benen.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-13, 18:32   #486
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Slänger väl upp baksidan också nu när jag lärt mig hur man gör.

Ni som lirat tramp stamp och liknande till glada odds behöver inte ge upp. Än finns det gott om plats och tänk bara Steven Bradbury.

https://www.sharps.se/forums/277102-post450.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+5), eddieh (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-14, 09:48   #487
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Trodde du var gubbe Wagner, du ser ju t.o.m vältränad ut. Blir nästan lite besviken.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-14, 12:00   #488
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Ska ta nya bilder, närbilder, på armarna också för den där balkongbilden ser man ju inte att skit på.

Men det blir i november på Fuerteventura, som vanligt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-15, 08:43   #489
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1529
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Trodde du var gubbe Wagner, du ser ju t.o.m vältränad ut. Blir nästan lite besviken.
Jag med. Hur ska det nu gå med din gubbiga image Wagner? Du kan ju inte se ut som om du jobbar i en butik med surfingbrädor och samtidigt ha gubbcred kvar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1)

Senast redigerad av semipro den 2013-10-15 klockan 08:47.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-15, 09:20   #490
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Ska ta nya bilder, närbilder, på armarna också för den där balkongbilden ser man ju inte att skit på.

Men det blir i november på Fuerteventura, som vanligt.
Tatueringar, muskler och arliga resor till Fuerteventura - är du surfare Wagner?

__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-15, 09:49   #491
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Jag med. Hur ska det nu gå med din gubbiga image Wagner? Du kan ju inte se ut som om du jobbar i en butik med surfingbrädor och samtidigt ha gubbcred kvar
Gubbiga image?! Nää du, den myten har då inte jag odlat, medvetet.

Jag tror mer det ligger i betraktarens ögon. Fan den där Wagner är ju lika gammal som min farsa och så ser man en grånad herre med beige överrock och bruna snörskor framför sig.

Men jag kan lugna er med att jag inte surfar. Trots att vindsurfing butikerna duggar tätare än barer på Corralejos huvudgata. När det gäller vatten så är jag åt det gubbiga, eller ska man säga kärringaktig.

Visst jag badar, oftast flera gånger om dagen. Men bara några minuter åt gången och sen går jag upp igen. Simmar jag för länge så får jag bara ont i nacken, ligger väl för högt med huvudet? Samma sak när jag cyklar. Men det finns andra, bättre, sätt att hålla igång för att inte likna era farsor.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-15, 11:11   #492
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Jag sätter även en ära i att resa så billigt som möjligt och brukar lyckas ganska bra. Inte konstigare än att jämföra odds innan man spelar. Billig resa i det här fallet betyder samma plan/resmål/hotell som du ändå tänkt dig men till så lågt pris som möjligt.

Trodde det skulle bli problem i höst då priserna legat högt på sensommaren. Trots att vi hade sommar hela september så fanns det knappt några resor till Grekland t ex och det som fanns var verkligen inte rabatterat. Apollo kör ju söndagar och tisdagar och jag hade siktat in mig på tis för att få sova 90 min extra. 12/11 +- en vecka var dom avgångar jag hade satt under lupp. 13200 (för två) den 12:e och lite billigare runt omkring och priserna rörde sig inte ur fläcken.

Men helt plötsligt dök det upp en avgång på torsdag också. Så nu körde dom 3 plan i veckan mot vings 1 och Fritidsresor flyger inte ens till ön. Nåja det var ju tisdagen och 10:00 (perfekt tid) som gällde så jag brydde mig inte så mycket om den där 08:35-avgången. Men hur det än var så klickade jag mig vidare och upptäckte att man kunde flyga på torsdagar för 7 papp jämnt. Visserligen bara på några få utvalda hotell som priset var slashat 40 % men mitt hotell var med där.

Pröjsa 6200 extra bara för att få sova en stund till kändes lite onödigt lyxigt som ni kanske förstår. Varför dom skulle böka in ett plan till i veckan, som dom ändå inte kan fylla, begrep jag aldrig. Bara själva flygstolen kostar mindre än hälften på tor jämfört med tis så det är ingen rabatt som kommit från hotellen själva.

Tidigare reste jag alltid med Ving på måndagar. Ut 08:30 (lite tidigt...) och så hem med vändande plan. Men sen så ändrade dom totalt. Ut blev 16:45 och då är du framme vid hotellet kring midnatt. Fast hemresan var sju resor värre. Man åker hem 08:30!!! och det betyder att man får kliva upp mitt i natten, bussen hämtar väl kvart i sex typ. Förutom det orimliga att komma fram på natten och det än orimligare att kliva upp mitt i natten för att komma hem så blev vistelsen på ön 15 timmar kortare och till samma pris. Själv skulle jag inte ens ställt upp som passagerare om dom bjudit på resan.

Sen ska vi ju sitta på rätt stolar i planet också. Återkommer med det i ett separat inlägg.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-15, 14:12   #493
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Ska vi stöka av det där med stolarna också så ska ni väl klara er på egen hand sen. Nu för tiden måste man ju betala för sittplatsen på planet. Men har man inga problem med att sitta mitt i smeten, eller ännu hellre så man sitter så att man får en illaluktande toalettkö som hänger över sig och småfiser dig i ansiktet, behöver man inte göra någonting. Vi andra köper en stol.

Populärast och dyrast är dom röda platserna vid nödutgångarna. Jo då jag har också suttit där men har hittat bättre alternativ. Den stora nackdelen med dom sätena är att det är ett jätteutrymme ledigt framför dina fötter som du aldrig kommer åt hur långa ben du än har.

Så där passar resten av passagerarna på att parkera sig på väg till muggen eller som vardagsrum när man ska småprata med en lika snål kompis som inte heller köpt en vettig stol och hamnat i andra änden på planet. Lägger jag ned en pocketbok för ett ögonblick så kommer dom rusande och förpassar den samma uppe i bagagehyllan. Men att 3-4 fetknoppar står och hänger på samma utrymme och dricker gin och tonic har dom inga problem med. Lite som det där med cykelhjälm. https://www.sharps.se/forums/271178-post408.html

Var ska vi sitta då? Ja det här är ett Airbus-321 men dom ser ungefär likadana ut. http://hera.apollo.se/web/novair/360/index_se.html

Jo man ska sitta precis framför dom där röda dyra stolarna. Då kan man ju själv passa på att utnyttja det stora utrymmet precis bakom när man behöver sträcka på benen.

Gröna stolar alltså. Längst fram är det 3 bredvid varann så det går ju bort om man är två själv. Dom längst bak är vid muggen och går fetbort. Kvar blir då rad 24 i mitten. Höger eller vänster?

Vänster. För till höger parkerar sig en flygvärdinna på en bakvänd stol vid start och landning. Och har du ingen lust att småprata (själv vill jag knappt prata med kärringen) med henne blir det jobbigt att låtsas sova så fort hon dyker upp. Ännu värre när något hen sätter sig där och stirrar på ens brunbrända ben.

Att det är dom billigast platserna på hela planet är bara en bonus. Har du inte jättelånga ben så sitter du lika bra där som på platserna bakom. Sätena går heller inte att vicka lika mycket som vanligt, har aldrig märkt någon skillnad. Och så det bästa till sist. Det kommer ingen och rycker i ditt ryggstöd när dom ska upp och ner eller bara vill djävlas lite i största allmänhet. Inga snorungar som sparkar dig i ryggslutet heller.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5), the_mirage (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 18:57   #494
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

...vill minnas att du brukade specialbeställa säng också? Eller var det fel?
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 19:04   #495
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
...vill minnas att du brukade specialbeställa säng också? Eller var det fel?
Ja tyvärr.

Säng, boende i allmänhet och mat (för ofta) är sämre än hemma. Bara värmen som hamnar på pluskontot. Så därför nöjer man sig med en vecka i stöten. Kanske blir två när man blir pensionär på riktigt och frugan slutat jobba. Men inte som det känns nu.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td