Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-09, 14:59   #391
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 331
Sharp$: 2945
Standard

Känns spontant som att en mysig anekdot är på sin plats, gärna en från en fredag förr om åren när du m. fl. lurade Tipstjänst, Wagner
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-09, 15:46   #392
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Det där verkar du veta mer om än mig.

Vet aldrig att jag lurat dom. Ta för sig av odds som är felsatta är något annat och det behövde man inte vänta till på fredag för.

Få höra din anekdot nu. Kanske känner jag igen mig när jag får minnet uppfriskat.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-09, 16:57   #393
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 331
Sharp$: 2945
Standard

Någon anekdot har jag inte, menade att du förhoppningsvis har någon i gömmorna.

Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-09, 17:17   #394
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
gärna en från en fredag förr om åren när du m. fl. lurade Tipstjänst
Lät annars som du syftade på något speciellt!
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-10, 01:12   #395
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Känns spontant som att en mysig anekdot är på sin plats, gärna en från en fredag förr om åren när du m. fl. lurade Tipstjänst, Wagner
Ja du får väl en då. Men speciellt mysigt var det inte...

2004 och SM-final i bandy och det var rejält investerat på dom grönvita. Vet att jag satt framför teven och det hörde inte till vanligheterna. Jag måste ha följt matchen på texten, som vanligt, och när det verkade klart så vågade jag mig på lite levande bilder.

Hur som helst så var det 5-2 till Bajen då proppen drogs ur och en lång ökenvandring inleddes. 5-2 som sagt och dessutom straff till det våra. Blev räddning, om jag såg rätt, och ett snabbt uppkast. Redan när man såg gubben vid mittlinjen högg det till i kistan då det undermedvetna låg steget före. Mål så klart och istället för 6-2 hade vi 5-3 på tavlan. 5-4 kom strax efter och redan då var det över och resten blev en ren formalitet.

Jag slog inte ens av teven för jag visste att detta var början på något mycket värre så lika bra att börja förödmjukelsen med lite självspäkelse. Senare på dagen hade man en trippelflata på något till 1.40 som bara kunde sluta på ett sätt. Gjorde det också. Med förlust. Då hade man redan stängt av och bad om att få vakna upp nästa morgon i en bättre värld. Så blev det inte heller.

Med facit i hand skulle man legat kvar i sängen i 14 dar. Men då det trots allt fanns ett litet fåfängt hopp om snar bättring, trots att all erfarenhet tala emot, våga man inte det. För tänk om man stängt av och sen i efterhand fått höra hur alla sjöat på galna listor. Nää, det hade man garanterat inte överlevt så bara bita ihop och följa manualen. Förmodligen hade man fått betala det man skulle förr eller senare ändå så det kvittar nog hur man gjort. Alla som spelat poker vet ju att kalla perioder kommer som man måste sitta av hur djävla tråkigt det än är. Slår du av burken en vecka så börjar du om på samma ställe som du slutade senast så det är lika bra att ta skiten på en gång.

Blev två veckor rakt ner i toaletten och först i oktober hade jag hämtat tillbaka det tappet.

Den här blicken vid 5-5 (5:50 in) säger väl allt. Men själv hade jag suttit länge med samma tomma blick. http://www.youtube.com/watch?v=c0Bhi5TEjGs
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 22:33   #396
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

En anekdot om en lyckad aktieaffär. En av få jag gjort, kanske den enda...

En gång i tiden hade SE-banken ett aktieägarkonto med hygglig ränta på. Man var tvungen att ha 100 aktier i firman och med en kurs kring 50-lappen var det ingen större uppoffring. Åren gick och jag hade i princip inga affärer med dom kvar. Med jag hade ett bankfack i källaren och nu var det så finurligt uträknat att aktieutdelningen täckte ganska precis hyran för facket.

Jag slapp tänka på att sätta in pengar då jag ändå inte hade något konto dom kunde dra ifrån. Så det var mycket praktiskt uträknat. Men när monopolet drog åt tumskruvarna så hade man ingen större användning kvar för facket. Var mest bongar och kontanter som deponerades där. Jag sålde alltså och då låg kursen kring 230 spänn. Inte för att jag behövde degen men det var en för liten post att jobba på framför text-teven. Jag hade tvångsköpt dom en gång i tiden och nu hade dom spelat ut sin roll då jag inte behövde bankfacket längre.

Sitta på småposter aktier är lika upphetsande som att beta 50 spänn när man vanligtvis spelar för en lax. Går det in så blir man bara förbannad och spricker det blir man irriterad för att man överhuvudtaget spelade. Bort med skiten alltså.

Det här var strax före finanskrisen 2007-2008 och SE-banken dök ner till dryga 30 spänn. Ingen större vinst i kronor räknat. Men procentuellt desto mer och tajmingen kan man inte heller klaga på. Allt blev rätt och då kan man inte begära så mycket mer.

Som lök på laxen blåste jag skatteverket lite när vinsten skulle deklareras. 30 % ska man ju dega in. Men jag hade suttit på aktierna i säkert 10 år och kunde rimligtvis inte minnas vad jag köpt dom för. Att jag visste på öret vad jag betalat hör inte hit. Poängen var att SKM aldrig i helvete skulle kunna ta reda på vad jag betalat en gång i tiden. Speciellt som jag generöst uppgav en vinst på dryga 100 %. Ingen kille man går in och granskar i första taget tänkte jag och det gjorde dom inte heller.

Tar en kortis till på samma papper. Samma koncept. Liten vinst men bra tajming.

Var i Dubai 2006? typ och fick lite lokal valuta med mig hem. Man ska helst inte växla alls innan man åker och inte mer än det räcker fram till första bästa växlingskontor och då är det dollar som man fixat hemma som gäller. Kanske hade sedlar för dryga 500 spänn som låg och skräpade då jag vägrade att växla tillbaka hos Forex. Kanske åker nån mer gång tänkte jag och alldeles oavsett skulle man torska 20-25 % på kursen och då spolar jag hellre ner skiten än förnedrar mig.

Finanskrisen som jag nämnde. Tror SEK stod kring 11:50 mot € och Dollarn var motsvarande dyr då kronan för tillfället var lika poppis som grekiska statspapper. Dubais valuta är/var kopplad till dollarn och då fick jag för mig att checka med valutaväxlaren på nätet. Då visade det sig att jag skulle få närmare 800 spänn för slasken och kursen var till och med bättre än när jag växlade till mig en skvätt före resan. Då var det med lätta steg jag klev in på Forex.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+10), Boone (+20)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-13, 08:29   #397
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Hör inte hit men jag fick mig ett gott skratt till din signatur,
"Vänligen kontakta administratören om datum för din födelsedag har ändrats. Mvh/Sharps... "

När det gäller växel så ska man aldrig växla tillbaka sina sedlar till kronor vid hemresan. Du ska spara dessa till nästa utlandsresa och växla de direkt i det landet du ska till, till deras inhemska valuta. På det sättet slipper du dubbla växlingar och 10-15% tapp varje gång.

Sedan ska du helst växla hos de "svarta" handlarna eller landets större banker. Att pruta hos svarthandlarna där är inga problem speciellt om det rör sig om större summor. Håll dig borta från alla sk privatare växlingskontor, speciellt de som skryter om 0% kommission!.
Hotellen brukar ha växlingsmöjlighet med, men även där är det kassa kurser, stay away.

Jag sparade in ca 2500kr (eller sparade in..., de spenderades ändå på vackra da...) på en total summa på ca 28000kr (dock i olika utländska valutor) mellan svarthandlaren och de mångfaldiga växlingskontoren när jag var i Tjeckien för en månad sedan.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-14, 22:25   #398
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Unibet har 1.65 på valfri kvinna som efterträdare för allsången. Då både revolution och nedläggelse är troligare än någon med fel kön så är oddset dryga 60 punkter för högt.

Sarah Dawn Finer till 30 gånger julmusten är bara att slicka i sig. Lena PH till 8 ggr så är det nog hetäckt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-14, 23:38   #399
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 331
Sharp$: 2945
Standard

Mina herrar, vilka fantastiska och njutningsfullt läsvärda anekdoter.

Dessvärre har jag ingen i arkivet just nu. Kan dock berätta om mitt besök i en statlig butik i dag, där det inte tog lång tid innan jag började fundera hur mycket pengatvätt som försigår.

Vid ett bord satt till exempel ett gäng syrianer och fyllde i bong efter bong på allt som gick att spela på, och vips kom pizzabagaren från intill in med sina bongar och en bunt sedlar till herrarna vid bordet.

Ja, jag säger då det.

Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-22, 14:04   #400
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Sveriges sämst klädda hen?


(Jazztobak i sminklogen?)
Tror den "vinner" va?
Mmm...


Från någon modevisning i Almedalen. Som ni ser så ser hon lika djävlig ut i andras kläder också.

edit: glömde den senaste utstyrseln.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1), Boone (+2), Shell Peppe (+4), Savve (+4), maddmax (+4), zeke (+10), fidde (+5)

Senast redigerad av Wagner den 2013-08-24 klockan 00:05.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-24, 02:06   #401
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Saker JAG inte förstår mig på


Haha, du lyckades skapa definitionen utav "hen".

Saker jag (och förmodligen Wagner), inte förstår sig på.

Den här sjukt fula mössan. Bara för att den användes på 30-talet är det inte snyggt nu. Samma sak med hängslen. Sen när hade någon hängslen för att det var snyggt?
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-24, 09:13   #402
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Spoiler:
Haha, du lyckades skapa definitionen utav "hen".

Saker jag (och förmodligen Wagner), inte förstår sig på.

Den här sjukt fula mössan. Bara för att den användes på 30-talet är det inte snyggt nu. Samma sak med hängslen. Sen när hade någon hängslen för att det var snyggt?
Jag som trodde Wagner var en fullblods-hipster.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-24, 12:50   #403
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Haha, du lyckades skapa definitionen utav "hen".

Saker jag (och förmodligen Wagner), inte förstår sig på.

Den här sjukt fula mössan. Bara för att den användes på 30-talet är det inte snyggt nu. Samma sak med hängslen. Sen när hade någon hängslen för att det var snyggt?
Mössan i all ära men skjortan ihop med den där tröjan.

Senaste mössan morsan tvingade på en. Kör med luva istället. Skulle nog ha föredragit grabbarnas. Åtminstone nu. Om luva blev förbjudet.
Spoiler:


Sen är ju avklippta fingrar på vantarna lika intelligent som att gå på utomhusbandy med sandaler.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-25, 14:24   #404
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Unibet har 1.65 på valfri kvinna som efterträdare för allsången. Då både revolution och nedläggelse är troligare än någon med fel kön så är oddset dryga 60 punkter för högt.

Sarah Dawn Finer till 30 gånger julmusten är bara att slicka i sig. Lena PH till 8 ggr så är det nog hetäckt.
8.50 på Sarah nu och 1.40 på dom inkvoterade. Lena PH var inte så genomtänkt utan det var någon på Aftonbladet som lurade mig. S.D.F har varit min favorit ända sen inskolningen via julvärd och efter det att SVT satt henne på diet. Lena skulle garanterat tacka ja, då hon ställer upp på det mesta http://www.svt.se/konstkuppen/premiar-for-konstkuppen men jag tror inte hon blir tillfrågad.

Marie Sernholt @ 8.50 är ju obegripligt. Att hon skulle utses till allsången några veckor efter att hon börjat på bingolotto i 4.an är ju lika troligt som att Alexander Bard klär på sig den blå kavajen. Valfritt odds alltså.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 19:17   #405
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Utan att vara insatt i allsångscirkusen mer än medelsvensson så måste ju även 8,50 på SDF vara ett rejält överodds!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td