|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-06-30, 08:37 | #361 |
Fascinerande hur någon kommer fram till att ett räkneexemplet ska handla om just flörtkulor. Första man kommer att tänka på, och hur går det i såna fall till? Något man resonerar sig fram till och hur fan går det till då? Någon som vet vem trollet ifråga är? Jag skulle verkligen vilja ha svar på detta!
2013-06-30, 17:35 | #362 |
|
|
2013-06-30, 18:09 | #363 |
Ja det är väl klart nu så jag kompletterar med resten av kommentarerna.
Spoiler:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2013-07-08, 13:52 | #364 |
Det verkar som om Hattens nederlag i kommentarsfältet fått honom att helt kasta in handduken. Ett inlägg om att vara spelförstörd och sen total tystnad. Nästan lite sorgligt. Vad händer?
|
|
2013-07-13, 21:30 | #365 |
Ingen blick man vill ha i ett omklädningsrum...
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+6), Thore10 (+5), semipro (+10), slapshot (+5), mse (+4) |
|
2013-07-18, 13:06 | #366 |
Kalla det I-landsproblem om ni vill. Eller var lite avis på någon som inte har större bekymmer än så här. Men hur svårt ska det vara att vika ihop ett uppslag så det blir lika stort på bägge sidor? Samma sak vecka efter vecka så det är inget tillfälligt semestersläpp och knappast lokalt heller.
Nu tror jag alla förstår vad det handlar om? Annars så lever ni ett mer bekymmersfritt liv än mig själv och är bara att gratulera. Nu testade jag att vika ihop senaste utskicket kant i kant och då hamnade texten i vänsterkant exakt där den ska vara. Få se om jag slänger ihop ett mail till generaldirektören nu när jag löst gåtan. Fast då utser han väl mig till chef över vikeriet och den risken törs jag inte ta.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2013-07-19, 15:31 | #367 |
Saker jag inte förstår mig på - Del 1*
* Har nämligen intentioner på att återkomma i ämnet.
Redan 1851 patenterades det första blixtlåset och det fanns goda anledningar till det.
|
2013-07-19, 16:59 | #368 |
Saker jag inte förstår mig på - Del 2
Nöjesspelare är ett uttryck som ger mig ett lätt tryck över bröstet och svårtydda utslag i ljumsktrakten.
Om det är ett nöje att förlora pengar så kan jag starkt rekommendera motsatsen. Fast risken är väl att euforin skulle ta död på vederbörande som går igång redan på självförnedrings-stadiet. Så här djävla roligt kan man ha det som nöjesspelare. https://www.sharps.se/forums/offtopic...geringstraden/
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+3) |
|
2013-07-19, 18:37 | #369 |
Saker jag inte förstår mig på - Del 3
Folk som travar gamla böcker efter väggarna aka bokhylla. 8 av 10 sålda böcker är deckare/spänningsromaner och hur ofta läser man om en sån?
Snyggt? Nej, inte det minsta.
Melvin (+5) |
|
2013-07-23, 19:51 | #370 |
|
|
2013-07-23, 21:15 | #371 |
Fast herrfotbollen vill nog inte in i henne.
Sen var det detta med pensionärer och kortbetalning. Varje gång samma sak. Kortet vänds fram och tillbaka och upp och ner ett antal gånger innan det bara finns ett alternativ kvar. Det rätta och som av en händelse exakt på samma sätt som hundratals gånger tidigare. Nu tror jag faktiskt inte det är så illa ställt att hårddisken är rensad varje morgon, dom har ju trots allt tagit sig till affären och fyllt en kundkorg. Jag tror helt enkelt att dom tar chansen att få småprata lite med kassörskan och gör sig dummare än dom är. Alternativet är ju att slänga fram en påse enkronor på disken fast det skulle gå mycket snabbare. Därför är kort att föredra då det finns miljontals sätt att göra fel på och "glömma" koder. Innan korten kom fanns det andra sätt att få tiden att gå. Ni som är gamla nog minns kanske hur det såg ut hos tobakisterna på eftermiddagarna. En klunga av äldre gentlemän som vankade fram och tillbaka i butiken i "väntan" på kvällstidningen, som det hette på den tiden. Redan vid två dök dom första traskarna upp och kommenterade väder, vind, sena tidningar och allt där emellan. Trots att dom mycket väl visste att tidningen aldrig kom före halv fyra. Sen när tidningen väl kom blev det som ett antiklimax. Man fick ställa tillbaka den vältummade fibban i stället, ta den sen länge förbetalda aftonblaskan under armen och traska hem till ett betydligt skrynkligare substitut.
|
2013-07-24, 18:49 | #372 | |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 987NHL Grind 14-15 Stats: 19 - 31 - 3 ROI: 93.74% Vinstprocent: 38.00% |
Citat:
Hur kan folk som inte har vettigare saker att oroa sig för än kvällstidningen ha så förbannat bråttom? Då detta absurda & nästintill sjuka beteende gäckar både mig & mina anställda är jag villig att dela med mig 50 Sharps för den som knäcker denna gåta. |
|
2013-07-24, 19:54 | #373 |
Får jag fråga var min herre bor?
Jag är ganska säker på att dagens tidning finns att tillgå redan till frukost, om jag vore intresserad. Och "tidningsbilen" trodde jag dog ut samtidigt med bryggarbilen.
|
2013-07-24, 20:32 | #374 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 987NHL Grind 14-15 Stats: 19 - 31 - 3 ROI: 93.74% Vinstprocent: 38.00% |
Mitt i Svea rike där kvällstidningen i bland gör skäl för sitt namn
Glid inte från ämnet nu! |
2013-07-24, 22:03 | #375 | |
Citat:
Nej jag har ingen lösning på gåtan och tur är väl det för vad skulle ni annars ha att bekymra er över? Skulle ju frågat uppe på centrum när jag var och handlade men glömde bort det. Mitt tips är att dyngan kommer på natten/tidig morgon tillsammans med morgontidningarna. Ingen som jobbar i butik som kan bekräfta?
||
|