Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-15, 12:56   #316
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Här i Thailand så är det år 2557 sedan i Lördags enl. den Buddhistiska tideräkningen! Frågar man en Thai vilket år det är så svarar han/hon "fiftyseven" om nu personen pratar Engelska! Så det går att rationalisera ännu mer Wagge!
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-15, 13:57   #317
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-15, 14:51   #318
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Varje gång jag hör någon i radio/teve uttala 2013 som tvåtusentretton istället för korrekta tjugohundratretton (tjugotretton funkar också) så går något sönder invärtes. Det gick ju ut ett statligt påbud när vi tippa över kanten att det skulle heta tjugohundra och inte tvåtusen. SÅ FATTA DET DÅ!!!

Någon tycker säkert att tvåtusen...lik förbannat smakar bättre i truten. Hur ska ni uttala 2113 då? Med gängse metod kommer det låta tvåtusenetthundratretton. Slirar ju fint på tungan.

Jo men...tänker säkert någon. För er kommer en sista chans att slippa struten. Hur uttalade ni 1983? Om ni inte uttalade det ettusenniohundraåttiotre eller känner en enda människa på jorden som gjorde det, varför börja med dumheterna nu?

Tack för ordet.
Jag kör nog vidare på tvåtusentretton.

Skulle jag logga in om hundra år, så får jag ta smällen då

Och givetvis sa man ju åttiotre 1983
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-15, 16:13   #319
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Med risk för att börja låta som en gnällig gammal gubbe...

Citat:
Efter nattens succédebut i Nashville,
ser Filip Forsberg ut att vara förlorad
för Leksand - som hoppades på att han
skulle göra en säsong i elitserien.
Men det är ju något fel på det här landet. Ingen annanstans skulle en 0-3 förlust som favoriter på hemmaplan betecknas som en succédebut.

Förlust och noll mål gjorda kan aldrig vara succé.

Men om tidningarna där borta gör vågen så länka gärna så ska jag pudla med alla benen i luften.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+3)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-15, 18:33   #320
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Med risk för att börja låta som en gnällig gammal gubbe...



Men det är ju något fel på det här landet. Ingen annanstans skulle en 0-3 förlust som favoriter på hemmaplan betecknas som en succédebut.

Förlust och noll mål gjorda kan aldrig vara succé.

Men om tidningarna där borta gör vågen så länka gärna så ska jag pudla med alla benen i luften.
Välkommen till Sverige - landet där 30åringar klassas som barn.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-15, 18:45   #321
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Ingen nyhet för mig men ändå värd en slant. Pudeln spar jag till en annan gång.
Spoiler:
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-19, 11:40   #322
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Inbrott på gång?


När jag skulle åka ut på förmiddan så låg ett blankt vitt papper (halv A4) nedanför brevinkastet. Tänkte inte så mycket på det men sen började jag fundera...

Ligger papperet kvar efter ett par timmar så är det förmodligen ingen hemma och ett oväntat besök är nära förestående, tänkte jag. Hade ju ingen lust att sitta hemma och vänta, lappen var ju dessutom borta så jag borde klara mig även om teorin stämde. Fast jag hade ju kunnat plocka undan det synliga guldet kom jag på inne på Kvantum. Inga mängder/värde men fan så onödigt så jag sköt upp vårjackan och cyklade hem istället.

Ingen hade varit här och nu har posten kommit så då plockar jag bort den också innan jackprovning och lunch. Fast guldet får allt följa med i innerfickan.

Vad tror ni lappen hade för syfte, är jag nojig eller?

Annars har jag klassat min lägenhet som inbrottssäker. Står man vid ytterdörren så ser man rätt ner på gården genom trappfönstret. Och givetvis gäller det omvända. Man ser rätt upp i trapphuset till dörren från gården = ingen bra brytmiljö. Har åtminstone funkat så i 28 år.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-19, 17:14   #323
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Wagner din stofil, ett vitt papper kanske i detta fall vittnar om att någon känner sig påkommen & allmänt förlöjligad, någon kanske vill ha "fred"

Skämt åsido Du är nojig gamle man ta en virre & stilla nerverna
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+3)
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-19, 18:28   #324
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
När jag skulle åka ut på förmiddan så låg ett blankt vitt papper (halv A4) nedanför brevinkastet. Tänkte inte så mycket på det men sen började jag fundera...

Ligger papperet kvar efter ett par timmar så är det förmodligen ingen hemma och ett oväntat besök är nära förestående, tänkte jag. Hade ju ingen lust att sitta hemma och vänta, lappen var ju dessutom borta så jag borde klara mig även om teorin stämde. Fast jag hade ju kunnat plocka undan det synliga guldet kom jag på inne på Kvantum. Inga mängder/värde men fan så onödigt så jag sköt upp vårjackan och cyklade hem istället.

Ingen hade varit här och nu har posten kommit så då plockar jag bort den också innan jackprovning och lunch. Fast guldet får allt följa med i innerfickan.

Vad tror ni lappen hade för syfte, är jag nojig eller?

edit:

Annars har jag klassat min lägenhet som inbrottssäker. Står man vid ytterdörren så ser man rätt ner på gården genom trappfönstret. Och givetvis gäller det omvända. Man ser rätt upp i trapphuset till dörren från gården = ingen bra brytmiljö. Har åtminstone funkat så i 28 år.
Nu tänker jag fritt; ett blankt vitt papper. Vitt papper på engelska är bond paper; blankt är flat. När säpo rekryterar kanske de vill testa personen i fråga genom diverse kluriga tester. Bond= James Bond = secret agent = säpo

Flat = platsen där pappret placerades.

Du kanske har halva foten inne hos säpo.

En alternativ teori är att du är subjekt för en klassisk raggning av denna person: http://www.youtube.com/watch?v=C6pTy07vhuE

Nickningen vid 0:36 är något talande...just saying.

edit: Nickningen (för mig) är att han vill förmedla att du har något att vänta; du kan kämpa men det är lönlöst. Du vill, jag vill och du vet att det kommer att hända.

Senast redigerad av messijah den 2013-04-19 klockan 18:32.
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-19, 18:46   #325
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Tack för "hjälpen" då men jag håller min egna teori som minst verklighetsfrämmande.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Donald (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-19, 19:42   #326
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Det blev en snabb fortsättning på detta...

Satt och käka i köket då någon försökte forcera låset med en förmodad nyckel. Inte första gången det händer och normalt så bryr jag mig inte, men på grund av dagens tidigare händelse och då människan aldrig gav sig blev det en snabb adrenalinrush fram för att öppna dörren.

En snabb titt på människan och med tillhörande tillrättavisning - du ska nog upp en våning. Inte första gången det händer och senast jag föll för frestelsen att öppna dörren var det mamman (den äldsta av dom) i den brokiga familjen.

Jag vet inte om det är den mörkare pigmenteringen som gör att det är så svårt att räkna till tre (3) trappor eller vad det beror på? 6 lägenhetsdörrar totalt och första våningen ligger bara en halvtrappa upp så det är snarare 2 1/2 våning att gå vilse på.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 19:04   #327
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Så har valrörelsen dragit igång.

__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1), Khan (+5), eddieh (+10), Shell Peppe (+15), sskssk (+10), Donald (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-18, 00:25   #328
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

ICA Kort-konto Ränta 0,05 %

ICA Kort med kredit; köpmånadsränta 9,45 %
ICA Kort med kredit; ränta efter köpmånad 14,95 %

Ett djävla gnäll på sms-lån men upplägg som det här är tydligen okey.

Fast lånar du ut till sms-lån får du 6.5-10 % i ränta (4Spar) mot Icas lite mer blygsamma...
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-18, 03:08   #329
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Fast det är ju skillnad att ha pengarna med en statlig insättningsgaranti vs ett AB som startade sin verksamhet 2010 och finns registrerad på en adress i Kista
Enligt 2011 års bokslut så har de ändå 44milj i långfristiga skulder så helt klart finns det personer som sparar där.
Frågan är nu om de inte betalar ut räntepengarna med andras insatta kapital...
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-18, 09:23   #330
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Fast det är ju skillnad att ha pengarna med en statlig insättningsgaranti vs ett AB som startade sin verksamhet 2010 och finns registrerad på en adress i Kista
Enligt 2011 års bokslut så har de ändå 44milj i långfristiga skulder så helt klart finns det personer som sparar där.
Frågan är nu om de inte betalar ut räntepengarna med andras insatta kapital...
Man kan också bortse från sista raden för den hade inte så mycket med saken att göra.

Eller jämföra med t ex Bluestep som lånar in till 3-4 % och ut till ungefär det dubbla. Hur många tusen procent Icas räntegap är på överlåter jag åt någon annan att räkna ut.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td