Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-29, 10:36   #271
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Att inte "journalister" kan skilja på procent och procentenheter har man ju vant sig vid. Men nu går vi ett steg till och på ledarsidan för säkerhets skull...

Citat:
Sedan 1992 har Stockholmsbörsens generalindex stigit med över 500 procent. Den längsta oavbrutna uppgången var mellan 2003 och 2007 (cirka 200 procent upp). Sådana scenarier kommer vi inte att få se i framtiden, och förhoppningsvis inte motsatsen heller.
http://www.unt.se/ledare/smaspararna...r-2035891.aspx

Jag kan redan nu lova att börsen inte kommer gå ner 200 procent. Det är ett absolut löfte och ingen förhoppning.

2750/år betalar man för att slippa gå till biblioteket och läsa dödsannonserna.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mse (+20)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 22:27   #272
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 331
Sharp$: 2945
Standard

Min nya kvällsläsning
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 22:44   #273
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard



Ja det var så sant. Skicka iväg ett mail till ledarsida. Har inte börjat skriva till gnällsidan (insändare). Så gammal är jag inte, än.

Citat:
Hej, här kommer lite goda nyheter.

"Sedan 1992 har Stockholmsbörsens generalindex stigit med över 500 procent. Den längsta oavbrutna uppgången var mellan 2003 och 2007 (cirka 200 procent upp). Sådana scenarier kommer vi inte att få se i framtiden, och förhoppningsvis inte motsatsen heller." http://www.unt.se/ledare/smaspararna...r-2035891.aspx

Jag kan redan nu lova att börsen inte kommer gå ner 200 procent. Det är ett absolut löfte och ingen förhoppning.

Mitt namn
Inget svar. Dom skämdes väl.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 23:48   #274
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

kkkkkkkkkkkkk

Senast redigerad av kriga den 2013-01-15 klockan 00:01.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-15, 00:19   #275
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 331
Sharp$: 2945
Standard

Det här med att använda flera olika spelkort för att få spela mer har jag aldrig förstått. Är det inte ett kort per skalle, så att säga?

"Sen blev han ju ändå av med terminalen på grund av kortbunten. Svenska Spel hade skickat flera varningar som han inte förstod/brydde sig om? Om han bara visat mig breven så hade vi kunnat sprida ut spelen under hela dagen och även blandat om bland korten för att undvika uppmärksamhet."
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-15, 00:43   #276
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Ska du aldrig gå och lägga dig?

Jo ett kort per skalle. Men frugan har en skalle (fast ibland tvivlar man ) mamma och pappa, grannen, farmor...ja du fattar nog.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-15, 10:28   #277
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 331
Sharp$: 2945
Standard

Vet du något om Orvar den Store, vad han gör idag? Vet att han drev en gör-ditt-eget-vin-butik i Eskilstuna under en period, men vann han någonsin på hästarna?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-15, 11:18   #278
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Inte den blekaste aning. Senaste livstecknet var för sju år sedan. http://forums.spelombudsmannen.com/e...1&u=5176083964
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-15, 22:42   #279
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 331
Sharp$: 2945
Standard

Nu skulle en liten anekdot vara på sin plats, kanske någon om vintersport? Bandy är väl en sport där SvS haft fel oräkneliga gånger eller matcher varit uppgjorda?

Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-16, 00:28   #280
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Nu skulle en liten anekdot vara på sin plats, kanske någon om vintersport? Bandy är väl en sport där SvS haft fel oräkneliga gånger eller matcher varit uppgjorda?

Har jag berättat ett otal gånger (en ständigt återkommande mardröm) men kanske inte här?

Året var 2001 och efter 15 år på banan hade SS kommit så långt i utvecklingen att komber med tungt spel kunde stängas. Oddsen var ändå fasta till dess Lars-Gunnar Björklund svettats nog och drog ur sladden. Det var dessutom trippeltvång på rubbet. Skit tycker ni? Livet har aldrig varit enklare säger jag. Men inte den här dagen...

Började på tisdagen med någon cup-match i England där ena laget ställde in skorna så SS låg kanske 100 punkter fel. Satt som en smäck och även den andra matchen gick in. Det var så självklart vad som skulle spelas så "alla" satt med samma trippel. Det märkliga var att komben aldrig stoppades trots enorma belopp i en och samma riktning. Men en match var ju kvar till onsdagen...

Broberg-Hammarby. Minns jag rätt så hade bajen aldrig tappat poäng där och inte efter den här ödesdagen heller, fast nu har det säkert hänt på senare år. Hur som helst var oddset 1.10 och det var ett BRA odds. Man satt i fåtöljen och såg snabba 4-0 till dom våra. Men sen började det hända saker och telefonerna gick varma bland spelarkollektivet. Det var peppning, tandgnisslan och konspirationsteorier i en salig blandning. När matchen efter mycket om och men blåstes av stod det 10-10 fastetsat på teveskärmen och i allas minne som ingen demens i världen kommer sudda ut.

Hammarby var ett ständigt pinnen i ögat-lag på den här tiden. Dom som kastade pil framför oddstavlan var gamla avdankade hammarbyiter och på bajens dräkter stod ODDSET tryckt med feta bokstäver. Nu har alla lag SS-loggan på dräkten och för säkerhets skull domarna också! Men på den här tiden tyckte man det räckte att skicka pengar till sitt gamla lag och som det räckte denna gång.

Jag minns på 90-talet innan det lossnat ordentligt, så ovanstående var bara ett hack i kurvan, då hade man bara en önskan här i livet. Tänk om man fick spela dubblar på lången då skulle ens lycka vara gjord.

Det var då och nu får man spela singlar på rubbet och man hittar ändå inget. Men jag är inte bitter. Har 20-25 års skyddad verkstad att tacka för mycket. Så här snurrigt var det så sent som 2008. Bloggen som blev början på slutet då den grava inkompetens blev uppenbar för någon som drog i handbromsen.

Läsvärd underhållning. http://oddssattarna.blogspot.se/
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+3), Staketkusken (+5), SlimCharles (+3), SuprMario (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-16, 01:02   #281
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 331
Sharp$: 2945
Standard

Hittar du inte längre något spelvärt alls hos SvS? Har deras oddssättare blivit för bra på sistone, helt enkelt?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-16, 19:52   #282
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Hittar du inte längre något spelvärt alls hos SvS? Har deras oddssättare blivit för bra på sistone, helt enkelt?
Jag har slutat leta för länge sen. Men det står alla fritt att plöja igenom utbudet och så postar man godiset här.

Inget är bra från start. Möjligen sång-festivalen och liknande udda inslag som man inte begriper sig på själv. Kan man inte jämföra odds med övrig marknad så står man sig slätt. kan man jämföra odds med övrig marknad så har redan dom som tycker annorlunda kapat oddsen innan man hunnit sagt inloggning. Sitta och bläddra i utbudet och hoppas på att dom inte ändrat som övrig marknad, fast det har dom oftast, är inget jag vill ägna timmar i veckan åt för att få lira en tusenlapp.

Bra och bra! Har man goda marginaler och lägger sig i mitten så blir det bra per automatik.

Det här har jag också skrivit tidigare men tål att upprepas för den som tror att all omsättning är av godo.

Omsättningen på oddset sjönk med 18 % från 2008 till 2009. Trots det så ökade vinsten med 7 %.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-16, 22:42   #283
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 959
Sharp$: 4942
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Inget är bra från start. Möjligen sång-festivalen och liknande udda inslag som man inte begriper sig på själv. Kan man inte jämföra odds med övrig marknad så står man sig slätt. kan man jämföra odds med övrig marknad så har redan dom som tycker annorlunda kapat oddsen innan man hunnit sagt inloggning. Sitta och bläddra i utbudet och hoppas på att dom inte ändrat som övrig marknad, fast det har dom oftast, är inget jag vill ägna timmar i veckan åt för att få lira en tusenlapp.

[/B]
Säg som det är att du har blivit lat
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-08, 16:17   #284
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Valutakurser €


Lörd: 9:10

Mån: 9:00
Tis: 8:98
Ons: 8:98
Tors: 8:98
Fre: 8:99

Fre: 16:00 (helgtaxa) 9:08

Obetydliga rörelser rörelser hela veckan bortsett från förra helgen till måndag och inför denna helg.

Ja det här är Forex och jag vet inte hur dom andra gör. kontentan är att dom lägger på ca 1 % på kursen över helgen som något risktillägg. kan ju vara bra att veta för den som inte nödvändigtvis vill slänga bort pengar för ynnesten att få växla på helgen.

På måndag hoppar kursen tillbaka till runt 9 spänn +/- dom marknadssvängningar som skett. Inte först nu som jag upptäckt det här fenomenet men har aldrig skrivit ner siffrorna förut. Så ni behöver inte vara oroliga för att det inte stämmer det jag påstår.

edit: tillbaka på 8.99 igen. Surprise surprise...
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Wagner den 2013-02-11 klockan 14:25. Anledning: Om nu någon tvivlade
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-10, 10:20   #285
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Apropå näthatet


Värst drabbade är ju kvinnor, som vanligt, och i synnerhet dom som jobbar på Aftonbladet.

Citat:
Storleken har visst betydelse

För ett tag sedan var jag och en polare ute och barhoppade. Efter några öl raggade vi upp två kvinnor som vi släpade in på toaletten och hånglade upp. Väl där inne skrek vi: ”Kom igen nu! Ner med byxorna och visa vad ni har”. Först tvekade de, men sedan knäppte de nästan stolt upp byxorna. Det visade sig att hon jag hånglat upp hade en jävligt slapp sak och jag skrek:
”Fy fan vilken slapp fitta du har”!
”Va, det har jag inte alls”, snyftade hon.
”Vadå, är det din mamma som sagt det eller”, fortsatte jag att skrika i falsett… ”Din mamma ljuger”.

Jag har alltid haft någon sorts fobi för kvinnor med slappa fittor. Det är nästan som nickelallergi. Därför kastade jag mig handlöst ner bakom toalettstolen av ren skräck. Där slog jag huvudet i toalettväggen och började genast drömma om Jennifer Lopez i den senaste reklamen för underkläder där hon ligger naken endast i förd Push up bikini med två svällande, totalt överdimensionerade bulor, som två ballonger som när som helst kan lyfta och flyga ut ur bilden. Kanske lite retuscherade bulor. Men vadå!? Överallt i vårt samhälle får vi se och höra vilka kroppsdelar kvinnan uppskattar hos en man och hur dessa helst ska se ut. Okej, nu är det min tur som man att säga vad jag vill ha: två stora pattar, för att dom kan vara estetiskt vackra att se på. Så vackra att jag bara vill skruva loss dom och använda dom som bokstöd i bokhyllan. Och jag hoppas att fittenlargement blir lika vanligt som svällande biceps i framtiden. Men slappfittorna har ju sin slogan att slänga med: ”Storleken har ingen betydelse”. Det måste den ha eftersom en mans penis kräver en tajt slida för att få utlösning.


Anyway. På nätet sitter slappfittorna och klagar över sina slappfittor, medan småfittorna också sitter där och klagar över sina små fittor. Ja, de klagar faktiskt också. Jag hade en gång en lover från Jordanien med tajt fitta. Hon klagade alltid över att ingen man kunde penetrera henne ordentligt. Jag rekommenderade henne att hitta en man som opererat bort förhuden eller att gå på dejt med valfri porrstjärna. Dom kan öppna upp sin käft en halvmeter minst och lassa in en hel fet råtta…sedan smask, smask var den borta.
Originaltexten: http://www.aftonbladet.se/punktse/na...cle11935647.ab
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td