Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-07, 15:06   #46
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jag har fått det uppskutet förut, men man måste hålla på med paper och allt möjligt... Har dock beställt blanketter men bara strulet med skiten ger ångest så det räcker. De senaste dagarna (tror det var julen som sänkte mig) har inte varit bra alls.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 15:09   #47
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Är det säkert? Jag vet att man kan ansöka om det, men är det inte upp till CSN i slutändan? Kan väl vara så att de ändå vill ha en del av skulden. Har för mig att så var fallet när jag tänkte ansöka när jag startade bolaget.
Ja, det är helt säkert. Jag har fått det uppskjutet två-tre gånger pga ingen egen inkomst tidigare. Berättar man bara hur situationen ser ut osv så är det inga som helst problem.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 15:50   #48
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Jag har fått det uppskutet förut, men man måste hålla på med paper och allt möjligt... Har dock beställt blanketter men bara strulet med skiten ger ångest så det räcker. De senaste dagarna (tror det var julen som sänkte mig) har inte varit bra alls.
Å fy fan, är dom så tuffa. Ja då förstår vi att du hellre betalar den där laxen och sen gnäller av dig i stället. Har förstått att livet är tufft för dig men att det var så här illa trodde jag inte.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 15:57   #49
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Å fy fan, är dom så tuffa. Ja då förstår vi att du hellre betalar den där laxen och sen gnäller av dig i stället. Har förstått att livet är tufft för dig men att det var så här illa trodde jag inte.
Tala för dig själv och blanda inte in andra genom att skriva vi. Om du själv har det så jävla bra så tycker jag att du ska hålla käft om du inte kan bidraga med annat än spydiga kommentarer.

Ja jag blir så förbannad på såna som dig.
Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 16:11   #50
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Å fy fan, är dom så tuffa. Ja då förstår vi att du hellre betalar den där laxen och sen gnäller av dig i stället. Har förstått att livet är tufft för dig men att det var så här illa trodde jag inte.
Får man sån ångest av att hålla på med ansökningar, myndighetskontakt osv som jag så har man svårt att sova dagarna innan det ska ske.

Oavsett om de sänker kravet till 0 kr eller inget så kommer jag ändå inte kunna betala, så de får inget ändå...

Den dagen jag lyckas skaffa mig ett vettigt jobb kommer jag däremot att snabbast möjligt att betala av skulden för att få saken ur världen och spara många, många kronor i ränta.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 16:27   #51
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Så du tycker med andra ord att det är en vettigare lösning att skita i att lämna in en blankett för att det är jobbigt än att få samtliga räkningar + påminnelser + inkassoärenden + kronofogdens betalningspåminnelser + eventuellt försök till utmätning?

För mig är det rätt solklart vad som är jobbigast iaf.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 16:31   #52
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Det är klart jag lämnar in blanketten! Men det tar emot så mycket att jag ofta skjuter upp det så länge som möjligt. Typ som folk med deklarationen, den lämnar jag dock in samma dag jag får den, online.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 16:32   #53
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Ja men dåså, problemet löst!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 17:27   #54
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Hade en skapligt dålig dag idag också men var inte allt för hoppfull när den började så inte helt nere allafall:

1. Fick reda på att det blir omoperation (frivilligt såklart) av fingret i mars, eventuellt blir det ännu en operation på det beroende på fel
2. Får inte en krona av ICA vars felkonstruerade kniv skadade mig

En sak var dock mycket positiv i helgen, fick reda på att Webhallen lagt ut jobbet igen (de tog säkert bara bort det över jul) som jag hade tänkt söka om jag inte fått jobb på min ort där jag bor. Det har legat "ute" sen i sommras minst så jag antar att de har svårt att hitta någon.

http://www.webhallen.com/info/kontak.../jobba_hos_oss
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 17:44   #55
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Operation (måste ju vara +EV)

Ingen ersättning

Jobbsök

2-1 och plus för dagen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zz (+10), LosKrikon (+25)
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 19:20   #56
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Majo: tänk om min hjärna kunde funka så.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 20:14   #57
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Ingenting konstigt med att du inte kan hitta någon motivation till förändring när din livssituation är långt ifrån hur du vill ha det och du accepterar att det är så. Att lära sig att acceptera saker kan vara ett av de mest användbara verktyg du kan ha i livet och man kan slippa otroligt mycket depression, ilska och all sån skit genom acceptans. Så fort man börjar använda sig av acceptans inom det negativa är man ute på djupt vatten, t ex att acceptera sin livsituation trots att den är långt ifrån hur du vill ha det, så är det OERHÖRT destruktivt. För när du accepterar nånting väljer du ju att inte göra nånting åt det.

Så till att börja med kan du kolla på vilka saker du ska fortsätta acceptera i ditt liv och vilka du måste ändra dina tankegångar angående.

Huvudvärken kan du vad jag förstår inte göra nånting åt, visst självklart suger det - men hjälper det dig framåt i livet att acceptera det så är det bara att göra det.
Livsituationen däremot hjälper det dig knappast framåt att acceptera, så då gör du nånting åt den.

Kolla på vilka saker som hjälper dig framåt i livet och vilka som drar dig bakåt och börja arbeta därifrån. Då snackar jag inte bara nöjen, jobbsituation, ekonomi etc utan allting startar redan innan det i tankarna.
Hur väljer du att se på ALLA situationer? Varför du sätter dig i X situation? Borde jag kanske vara tacksam för det här istället för att ta det för givet? Ska jag acceptera ett nej på den här arbetsintervjun?

En sak du gör just nu som absolut inte är hållbar om man sitter i en negativ situation är att låta sina känslor kontrollera sina tankar. Även fast du har fått den fria tanken av vad det nu var som skapade mänskligheten så väljer du bort det och låter gamla erfarenheter och vanor kontrollera din syn på situationer och ditt agerande.

Fan,
Kolla på dina tillgångar istället för vad du inte har och gör nånting av de
Börja välja att utmana dig själv inom allt du saknar i livet och jag kan garantera dig resultat
Lär dig självdisciplin(!)
Börja jobba med vikten, hälsa i huvudtaget

Alla de saker du saknar i livet är inte ditt problem utan det är att du väljer att inte göra något för att få dem.

Vet inte om det blev rörigt eller så, lite sliten efter 8 timmar snöskottning


Friiiiiiiidens
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
LosKrikon (+10)
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 20:18   #58
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Direkt efter jag postat mitt inlägg så läser jag texten från dig här under och känner att jag kanske missuppfattat situationen lite?
Här lät du mer positiv och framåt än jag uppfattat det, keep up!
Hoppas inlägget var till nån hjälp iaf

Citat:
Berätta gärna om erfarenheterna med Norges arbetsmarknad. Är lite sugen på att åka dit och jobba, speciellt om jag inte får jobb i Sverige. Läste väldigt mycket om att jobba i Norge (speciellt på flashback) och det verkade i allmänhet väldigt positivt.

Om nån ska jobba i Norge och behöver nån att dela lägenhet med eller kanske redan bor där och är intresserad av nån att dela med så hojta till!
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 20:32   #59
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Var nog för att jag inte satt hemma själv hela dagen förmodligen. Ibland hjälper det att träffa lite folk, även om man inte känner dem. Träffade en snubbe när jag väntade på sjukbussen till Malmö som också skulle till samma avdelning, han hade också skurit av böjsenan, fast i två fingrar.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 17:32   #60
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

I dag var nog fel dag att försöka sluta med antidepp... Fick det andra inkassobrevet på två dar idag.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td