Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-04, 21:43   #31
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

världen ör inte redo,., de tg är den aldrig. Mna bara förstör allt. Inge fataar
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 21:50   #32
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Nedsättande?

Jag sa till dig att livet blir till vad man gör det och att du bör ta tillvara på dina kunskaper istället och försöka se alla problem.

Du har makten att förändra men sa nyligen att det inte var värt det.

Jag föreslog ju tom att du skulle satsa på travappen och bli din egen chef, se till att tjäna pengar via den.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 22:11   #33
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Det hade jag redan på g innan du sa det dock. Sen tror jag du misstolkade det jag skrev om att det inte kändes värt att leva. Som jag skrev innan vill jag inte ta livet av mig och jag vet ju att livet är värt att leva, men att det inte känns så. Vad än jag försöker mig på verkar gå dåligt.

* Körtkort? Nästan fullt på teorin, ett fel på uppkörningen "samspel gas/koppling" (var första gången jag körde etanol, hade övningskört diesel), blev inget körkort

* Examen? Efter fem år pallade jag inte mer pga huvudvärken och la ned skolan, blev ingen examen

* Jobb? Lyckades efter många år få ett jobb, blev av med det ett par veckor senare, hade jobbet varit bra så hade jag nog blivit rejält nere, men det inte som tur var, blev ingen tillsvidareanställning

Jag ger upp för lätt säger folk dock....
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 22:22   #34
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Det är ju det jag säger, hela din attityd utstrålar uppgivenhet och "ser inte lösningen för alla problem"-syndrom.

Varför fokusera på skiten? Både innan och efter detta har du ju flera personer här på sharps som behandlar dig som en vän, eller åtminstone med respekt.

Inget av ovan nämda misslyckanden är ju permanenta heller.

Körkort - jag körde upp 3 gånger för att ta.

Examen - Visst, jag har en från en KY-utbildning.

Jobb - egen företagare som envist knegar på och har glömt hur det känns att ha ett 9-17 jobb, en lönecheck och trygghet.

Du sitter ju onekligen på tillräckligt mycket kunskap för att tjäna pengar hemifrån, så varför inte spendera all din tid på att försörja dig själv via spel eller sälja din tjänst.

Jag tycker inte synd om folk som tycker synd om sig själva och bara accepterar att livet är piss. Jag unnar dig dock en bättre tillvaro och det skulle vara otroligt kul om du insåg värdet i det själv att göra något åt saker och ting.

Personer som kämpar när det är jobbigt är beundransvärda, de som lägger sig ned för att dö har jag iaf inget gemensamt med.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 22:35   #35
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Vi har väl alla haft det riktigt jävla pissigt någon gång och mått skit, men grejen är den att det går fan att rycka upp sig. Ibland är det jävligt motigt och allt känns bara jävligt jävligt surt, men det gäller att hitta de där små guldkornen som gör livet värt att leva. Det är jävligt individuellt vad man gillar, men ett par tips är;

- Sätt realistiska mål som du vet att du kommer kunna uppfylla med lite jävlar anamma.
- Se till att göra saker som gör dig lycklig. Kan vara allt från att röka en spliff till att ringa ihop några polare och ta en öl ihop.
- Tänk inte så mycket på saker du inte kan göra något åt, och saker som redan är försent att göra något åt. Fokusera istället på det du kan förändra.
- Idrotta. Förbannat bra terapi, om inte den bästa.

Kom tillbaka med en uppdatering om ett par månader när du har ett kneg, droppat ett par kg och utvecklat din programvara. Kör hårt nu Krikon.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+20), RobinD (+10)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 22:41   #36
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Ska göra mitt yttersta att ekonomi i mitt app, precis som tino tino har i sitt. Tycker jag visat att det allafall funkar bra i backtesting.

Jag har också gått KY en gång i tiden, frågan är om det inte gav mer än universitetet. På universitetet var det det som var utanför studierna som var bäst. Jag har försörjt mig på spel (nätpoker) förut, men tjänade aldrig tillräckligt för att leva vettigt på det utan var typ precis så det räckte till det nödvändiga. Dessvärre blev det samma sak där, huvudvärken gjorde att jag inte pallade mer. Jag kunde inte koncentrera mig helt enkelt. Speciellt när det gällde flera bord, vilket är där typ all profit ligger, att kunna multitabla bra.

Jag kan mycket väl tänka mig något "enkelt" jobb som till exempel spelombud, behöver inte ens vara heltid, och ha spel som en extrainkomst. Kunde säkert tjäna mer vid sidan om än på det vanliga jobbet. Blir det omoperation av fingret (ska träffa kirurg nästa vecka) så lär jag dock inte kunna ta riktigt jobb förän i höst nån gång. Just nu får jag inte bära mer än ett kilo bland annat. Jag har sagt till mina "jobbcoacher" att jag kan tänka mig sponsrade jobb (typ nystartsjobb osv), bara det leder till att jag blir anställd nån stans. Jag har tidigare jobbat i bland annat en hembygdspark som vaktmästare så det är inte att jag är kräsen att jag inte har jobb direkt.

Allt jag vill ha är ett vettig liv.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 22:47   #37
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Ska göra mitt yttersta att ekonomi i mitt app, precis som tino tino har i sitt. Tycker jag visat att det allafall funkar bra i backtesting.

Jag har också gått KY en gång i tiden, frågan är om det inte gav mer än universitetet. På universitetet var det det som var utanför studierna som var bäst. Jag har försörjt mig på spel (nätpoker) förut, men tjänade aldrig tillräckligt för att leva vettigt på det utan var typ precis så det räckte till det nödvändiga. Dessvärre blev det samma sak där, huvudvärken gjorde att jag inte pallade mer. Jag kunde inte koncentrera mig helt enkelt. Speciellt när det gällde flera bord, vilket är där typ all profit ligger, att kunna multitabla bra.

Jag kan mycket väl tänka mig något "enkelt" jobb som till exempel spelombud, behöver inte ens vara heltid, och ha spel som en extrainkomst. Kunde säkert tjäna mer vid sidan om än på det vanliga jobbet. Blir det omoperation av fingret (ska träffa kirurg nästa vecka) så lär jag dock inte kunna ta riktigt jobb förän i höst nån gång. Just nu får jag inte bära mer än ett kilo bland annat. Jag har sagt till mina "jobbcoacher" att jag kan tänka mig sponsrade jobb (typ nystartsjobb osv), bara det leder till att jag blir anställd nån stans. Jag har tidigare jobbat i bland annat en hembygdspark som vaktmästare så det är inte att jag är kräsen att jag inte har jobb direkt.

Allt jag vill ha är ett vettig liv.
Om det fetmarkerade stämmer så är det upp till dig att make it happen, för tro mig, ingen kommer göra det åt dig.

Du får ta det som moffe skrev i delmål, kan rekommendera ett par böcker om du vill lära dig och få inspiration i hur man på ett effektivt sätt utvecklar sin person och sitt liv. Hårt jobb ligger bakom, med endorfinerna gör allt värt det.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 22:59   #38
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Angående inspiration så fick jag en bok om det av mina "coacher". De nämnde något där i och jag sa då att det stod på sidan 38 nere på sidan. De tittade på mig som jag var tokig. Men jag hade fel, det var på sidan 36. Tänker fortfarande på att jag hade FEL. Jag i ett nötskal.

I samma bok stod det även något problem man skulle tänka på i två minuter och sedan läsa vidare, jag löste det på tre sekunder. På nästa sida stod något i stil med "ja, sånna problem kan man inte lösa på två minuter, man måste sänka kraven på sig själv". Meh tänkte jag, jag har dock för höga krav på mig själv enligt vissa.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 13:04   #39
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Text från en låt jag brukar lyssna på när jag är nere:

There will come a time in your life when you will ask yourself a series of questions.
Am I happy with who I am?
Am I happy with the people around me?
Am I happy with what I'm doing?
Am I happy with the way my life is going?
Do I have a life or am I just living?
Do not let these questions strain or trouble you just point youself in the direction of your dreams find your strengh in the sound and make your transition.

Do not spend to much time thinking and not enough doing.
Did I try the hardest at any of my dreams?
Did I purposly let others discourage me when I knew I could?
Will I die never knowing what I could have been or could of done?
Do not let these doubts restrain of trouble you just point yourself in the direction of your dreams.
Find your strength in the sound and make your transition.

There will be people who say you can't - you will.
There will be people who say you dont mix this with that and you will say "watch me".
There will be people who will say play it safe, thats to risky - you will take that chance and have no fear.
You wont let these questions restrain or trouble you.
You will point yourself in the direction of your dreams.
You will find the sreangth in the sound and make your transition.

For those who know its time to leave the house and go back to the field.
Find your strength in the sound and make your transition.

Från Underground Resistance - Transition

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=9Kd4AKKSn4w[/ame]
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 20:00   #40
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Käkar du magnesium btw?
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 20:05   #41
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Gick in på Wikipedia-länken och läste, har du testat magnesium?
Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Japp, testat allt utom syrgas (vilket jag knappast får av landstinget, då de inte ens känner till sjukdommen) och toppslätsskivling, vilket jag aldrig hittar. Syrgas är mest för att få bort topparna av värken, jag har kroniskt, vilket gör att man inte har så många toppar och är fri mellan dem utan har ont hela tiden (dock ej som topparna).
^
|
|

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Käkar du magnesium btw?
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 12:02   #42
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Wow, socialbidraget kommer att höjas i år! Hela 40kr/mån, vilket för mig innebär mindre än 0,5% höjning, YES! Dessutom fick jag besked från CSN att jag ska betala över 1000kr i månaden till dem. Life is good.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 14:14   #43
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Wow, socialbidraget kommer att höjas i år! Hela 40kr/mån, vilket för mig innebär mindre än 0,5% höjning, YES! Dessutom fick jag besked från CSN att jag ska betala över 1000kr i månaden till dem. Life is good.
Går det inte att få uppskov med CSN då man saknar inkomst, lever på existensminimum?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 14:35   #44
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Går det inte att få uppskov med CSN då man saknar inkomst, lever på existensminimum?
Jo, det får man uppskjutet om man ansöker.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 14:37   #45
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Jo, det får man uppskjutet om man ansöker.
Är det säkert? Jag vet att man kan ansöka om det, men är det inte upp till CSN i slutändan? Kan väl vara så att de ändå vill ha en del av skulden. Har för mig att så var fallet när jag tänkte ansöka när jag startade bolaget.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td