Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-04, 15:50   #16
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Skit i tjejer tills du ordnat upp de andra punkterna först, tro mig, det kommer bli lättare. Om du saknar närhet/sex/annat så kan du väl alltid dra hem någon från krogen för en natt?

Har märkt att många med jävligt högt iq verkar bli deppiga och lätt börjar grubbla för mycket över saker. Själv tror jag helt enkelt att det handlar om att sysselsätta sig med aktiviteter och ha bra folk runtomkring så löser sig det mesta.

Spelar inte så jävla stor roll vad de här grejerna är för något, huvudsaken är att de får bort tankarna ifrån det destruktiva grubblandet.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 16:08   #17
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jo det är sant. Min travrankare är en sån sak som försöker få tankarna på annat. En av de jag växte upp med sa "du är för smart för dit eget bästa" och "du är en typisk grubblare" och det har säkert något samband.

Går dessvärre inte på krogen då alkohol triggar ett anfall (se video nummer två) och ser inte direkt bra ut heller med rejäl övervikt, vilket såklart är ännu en orsak att man mår skit. Endast EN gång har en tjej gjort några närmanden på mig och det var när jag var ute och spelade skivor, då kom en tjej fram och sa "jag tycker du är snygg", men hon var rejält packad och jag ville inte utnyttja situationen. Att spela skivor (hatar att kalla det DJa eller "jag är DJ" som fjortisar gör) är typ en av de enda sakerna jag tycker är roligt. Dessvärre går det inte att få till några spelningar alls där jag bor för alla bokar genom agenturer där alla spela i princip samma sak. Jag har alltid varit den som spelat det annorlunda. En kompis som också spelade skivor sa till mig "det där kommer ingen dansa till" när jag spelade house när andra spelade euro disco till exempel. Gissa vad som hände några år senare...

Enligt vissa forskare så är livskvaliten hos sjukligt feta jämförbar med de som har cancer. Min far som också var riktigt fet dog för ett par år sen av just cancer i magen... Det var då jag gick ned över 60 kilo, men inte ens efter det räknades jag som normalviktig, inte ens som överviktig heller utan fortfarande som fet.

Enligt en psykiatriker jag träffade är jag "en mycket intelligent ung man som har haft svårigheter att etablera sig på arbetsmarknaden". Det är den bästa beskrivningen av mig jag stött på.

Senast redigerad av LosKrikon den 2011-01-04 klockan 16:14.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 16:30   #18
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Vikten går också att göra något åt, men kan tänka mig att det är svårt. Som jag ser det om man får vara lite krass så står du just nu vid ett vägskäl, och har två utvägar;

1. Vägen till lycka
2. Vägen till destruktivitet

Vi börjar med den andra vägen, som är den du är inne på nu. Den här vägen är egentligen inte en väg, utan en slags återvändsgränd som du redan står i. Felet här är att acceptera att du har det dåligt och inte mår bra, vilket är helt jävla fel. Många säger att man kan leva ett jättegott liv med en kraftig övervikt osv, det är tyvärr skitsnack. Självkänslan är förbannat viktig, ingenting fungerar när självkänslan och självförtroendet är på botten, inte ens simpla vardagssaker, man blir helt enkelt lite apatisk.

Den första vägen
Du skriver att du har lyckats gå ned 60kg tidigare, vilket bevisar att du uppenbarligen vet hur du ska göra och vad som måste göras. Du har en akademisk examen, och en utbildning som är guld värd idag om du lyckas hitta något som passar dig. Du är uppenbarligen intelligent, och då förutsätter jag att du har jävligt lätt för att lära dig.

Så om vi börjar med att kolla på dina positiva sidor så räcker egentligen det för att konstatera att du har förutsättningarna för att lyckas, det handlar bara om motivationen och viljestyrkan att genomföra det.

De polare jag har som är "högintelligenta" är egentligen de polarna som har presterat absolut sämst (förutom på iq-tester och högskoleprov och liknande), men han av de tre som det gått bäst för har helt enkelt skitit i all form av statusyrken och hoppade på ett rätt simpelt jobb där han blev kvar och lyckades advancera den vägen. De andra två har fastnat i det här jävla grubblandet och filosoferandet, men det leder oftast inte någonstans förutom till känslan av apati.

Det här skulle kunna vara din väg också. Jobbet behöver inte vara det flashigaste och mest välbetalda, utan det räcker egentligen med att du trivs. Någonstans där tror jag att du måste börja. Sen måste du göra något åt övervikten också, men det verkar du ju ha koll på hur man gör.

Som sagt var, skit i tjejerna för tillfället, det kommer bara stjälpa dig i dagsläget. De kan du fokusera på senare när du styrt upp de mest primära delarna av ditt liv.


Tror 2011 kan bli ditt år. Lycka till!
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 17:39   #19
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Tack till folk som svarat här och som skickat meddelanden, nu känns det lite bättre allafall. Blev extra nere av att jag inte fick jobbet. Jobbet hade inneburit en nystart på annan ort. Plus att det var så bra och jag passade in så bra på beskrivningen tyckte jag.

http://www2.blocket.se/support/form/0?id=12&ca=11
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 18:19   #20
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1525
Standard

Jag lever själv på soc och går på stödsamtal för att blir av med aggresioner som jag har efter att ha blivit misshandlat av de sociala myndigheterna. Arbetstränar på ett äldreboende och käkar lyckopiller. Vad jag vill säga är att jag har varit långt nere på botten några gånger och lyckats ta mig upp. När man är längst nere chans allting hopplöst men på något sätt kommer man upp igen. För det gör man alltid. Och när man är tillbaka är man mycket starkare än innan.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 18:19   #21
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Varför lägger du in värderingar i vad du gör, det definerar inte dig. Nu har jag druckit en 3 liter vin men kom igen. Du kan ändra på allt.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 18:36   #22
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Jag ska passa på att bidra med min del av den bistra sanningen:

Jag är av uppfattningen, precis som Lemasive, att saker och ting inte bestämmer sig självt utan att man hela tiden har ett val. Visst du har vissa sociala normer, vissa lagar och vissa andra förhållningsregler som är svåra att tumma på. Men i grunden är du fri att göra precis vad du vill.

Jag är också rätt övertygad om att kognitiv beteendeterapi är något man kan applicera på sig själv och inte behöver massa vård och dyra hjärnskrynklare för att få till.

Man föds inte med vanor och värderingar utan endast ett gäng instinkter. Därav har du lärt dig dina rutiner, vanor och värderingar och du kan således lära dig av med dem också. Är starkt allergisk mot folk som låter sig förslavas av fobier t ex.

Du påstår dig vara smart, vilket säkert är rätt sannolikt med tanke på de matematiska trådar jag sett dig i. Men för mig är intelligens något bra mycket bredare än ett IQ-test.

Är man inte smart nog att inse när något gått för långt eller smart nog att göra något åt problemen man uppenbarligen är medveten om så kan man inte vara så smart.

Vissa saker kanske du inte kan få bort (huvudvärken), men att gå ned i vikt, skaffa ett jobb, skaffa vänner, må bättre etc är något du är 100% ansvarig för själv. Min gissning är att du inte sökt jobb som butiksbiträde eller som hamburgestekare på Donken.

Jag hade aldrig någonsin valt Soc till förmån för ett jobb på McDonalds, kanske ingen dröm när man är högutbildad men nog fan gör lönechecken dig gladare än utbetalningsblanketten från soc.

När du väl har ett jobb kan du söka dig vidare i lugn och ro, dessutom så har du tid att utveckla din trav-app. Trimma skiten och gör den tillgänglig för internet-användare och sälj tjänsten. Kan du slänga ihop en app kan du nog fixa en tillräckligt schysst betalsajt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 19:14   #23
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jag hade tänkt börja praktisera och kanske senare jobba som spelombud på ICA, men sen skadade jag mig rejält och är fortfarande sjukskriven. Vore inte direkt snyggt att komma på intervju i gips.

Donkan osv kan jag inte jobba på pga oset, har astma. Undviker att steka hemma bland annat själv.

Jag hade jobb i höstas en kortare tid som programmerare. Byggde om ramverket till ett företag som erbjöd webbaserad bokföring. Det sket sig dock när de började behandla mig värre än en praktikant. Var lättad när de sa att de inte ville ha kvar mig längre, hade bara gått och väntat på att de skulle ske. Det var ett riktigt oseriöst företag som inte ens hade kolletivavtal. Inte för att jag hade brytt mig så mycket om avtalet i sig men att de inte ens har det visar ju på vad de går för.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:11   #24
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Well, du lär få anpassa dig lite. Alla har vi våra krämpor, somliga värre än andra. Men till att börja med så lär du får börja med att leta efter lösningar istället för problem annars lär det inte hända så mycket.

Hårt kanske, men antingen sitter man och deppar och tycker att allt är skit eller så försöker man förbättra tillvaron bit för bit.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:27   #25
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Om man inte känner att det är värt det då?
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:30   #26
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Om man inte känner att det är värt det då?
Ja du då får du väl fortsätta leva i depression. Men att säga att det inte är värt att göra det man kan för att förbättra sitt liv låter verkligen inte som något från en intelligent man.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:43   #27
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Det var precis sånna som du som jag ville undvika i den här tråden...
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:48   #28
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Saker och ting är va dom är, det förändrar inte dig. Gör det du vill, resten kan dta åt helvete.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 21:12   #29
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Vad ville du höra då?

Mitt första inlägg innehöll konkreta förslag på saker du kunde göra, men du letar fel i allt. Är det bara medlidande du är ute efter?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 21:40   #30
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jag ville inte höra någon nedsättande jävel komma med "förslag" allafall. Du har uppenbarligen ingen erfarenhet själv av något jag nämnt. Jag är inte ute efter något medlidande, jag är ute efter att skriva ur mig lite istället för att explodera.

Det är precis pga sånna som dig som man har blivit tillbakadragen och inte gärna varken visar sig bland folk eller berättar något om sig själv. För tillbaka får man enbart skit. Precis som när jag jag började prata om min travrankningsapplikation. Direkt började folk ifrågasätta min förmåga att skapa en sådan.

Typ som på jobbet jag hade, jag föreslog att man kunde utföra en mycket tidskrävande uppgift med ett script. Chefsutvecklaren sa "nej, det går inte, det är för avancerat". Samma kväl skapade jag mitt script och mailade det till jobbet och visade det för chefen. Sparade garanterat många timmars jobb, fick inte ens ett ryck på axlarna. Men han var ju chefsutvecklare så han vet ju vad som går och inte... Att jag fick gå från det stället var garanterat att de andra såg mina förmågor och inte själva ville se dåliga ut. Jag har aldrig varit med om ett företag med så låg kompetens och produktivitet, aldrig. Personen som var ansvarig för dokumentation kunde efter två år på jobbet inte ens tangentbordskombinationerna för att kopiera och klistra in! LOL
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td