Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-04, 13:25   #1
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Livslust borta, vad göra?


Vad ska man göra när livet suger? Nej, jag har inte spelat bort alla mina pengar, tvärt om har jag inget att spela för.

Jag är i runt 30, har inget jobb, ingen flickvän och lever på soc. Folk brukar säga att jag är riktigt smart. Enligt IQ-tester jag gjort ska mitt IQ ligga mellan 138 och 153. Spenderade fem år på universitet där jag läste datalogi och datorteknik. Köpte inte en enda bok, bortsett från två matteböcker. Klarade mig bra utan. Igår fick jag ytterligare ett besked om ett jobb jag inte fick. Det drog ner mig i depressionshålet igen. Jag äter sen två år antidepressiva ("lyckopiller"), men känner knappast att jag blir glad av dem, snarare blir jag jämnare i humöret. Jag är inte typen som skadar mig själv eller vill ta livet av mig, men livet känns ju inte direkt värt att leva heller för den delen. Det är som att leva i en gråzon mellan livet och döden.

För två månader lyckades jag skära av mig både en böjsena och en nerv i höger pekfinger. Efter akutenbesök, operation och flera besök hos sjukgymnast verkar det som att operationen inte lyckades speciellt bra, det är dock hög procent misslyckade operationer så det var inget fel på kirurgen eller nått i den stilen. Förmodligen måste jag göra om den i vår igen om jag vill kunna böja toppen av fingret resten av livet.

Pga ekonomin så har flera räkningar gått till inkasso och kommer snart till fogden. Är inte speciellt rädd för dem dock, har varit där förut. De har inget här att hämta oavsett, men man blir ju inte gladare för det... Min förra dator slog jag sönder (i3 530, 4gb ram 40gb ssd, 24" TFT) för att jag hade en sån ångest att de skulle ta den från mig, så nu sitter jag på en p4 1.7ghz, 512mb ram, 120gb hd, 19" CRT, den vill de knappast ha...

Pga ångesten så hetsäter jag och förra året gått upp över 40 kg, för att året innan det gått ned över 60...

Sen lider jag av hortons huvudvärk (eng. cluster headache) också, vilket troligtvis är det som suger livslusten ur en. Inget botemedel finns.

Var bara tvungen att skriva av mig lite, innan jag blev tokig...

LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 13:37   #2
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det här lät ju förbannat trist

Fysiska åkommor är ju bara att beklaga, inget att göra åt.

Däremot så låter det som att du skulle behöva ett jobb, så att du får lite socialt utbyte och nya intryck?

Om du har läst data på universitet i fem år, vad är anledningen till att du inte får nåt jobb?

Utöver det, försök att ge dig ut och jogga/lufsa/gå (beroende på överviktsgrad) minst en gång om dagen.
Gör underverk för humöret och vikten.

Önskar dig lycka till framöver!

P.S: Det där med flickvän löser sig när du har löst det andra....
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 13:40   #3
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6782

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Sätt på nyheterna och förundras över hur du har det bättre än några miljarder andra stackare. Sen går du ner på knäna och tackar Guden för att dina problem inte är så stora.
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 13:53   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Coop Arena
Inlägg: 606
Sharp$: 663


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tycker Majo fick till de bra. Vet själv hur de är när de är som värst men är du på botten finns de bara en väg och de är uppåt. Prata med någon som lyssnar. Försök komma dig ur slaveriet hos myndigheterna för dom styr en. Då kommer du känna dig mycket friare. Ut och träffa lite folk, motionera, gör sånt som får dig att må bra och komma på bättre tankar. De vänder tro mig. Sen som sagt löser de sig med tiden angående flickvän när du själv fått ordning på saker då blir de rätt. Du är värdefull. Sen till själva medicinen kan jag inte uttala mig så mycket om men de är ju ofta mycket biverkningar och fungerar nästan som att dra ner en ridå, känslomässigt. En tanke bara.
Fangtastic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 13:58   #5
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gick in på Wikipedia-länken och läste, har du testat magnesium?
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 14:18   #6
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Jag har följt din och Tinos tråd om +EV på trav. Jag är hyfsat insatt (får andra att göra det åt mig, men krävs lite baskunskap för att kunna få det gjort också) i programering och du verkar riktigt vass. Programerare och matematiker är framtiden vad gäller det mesta rörande pengar. Dock verkar de flesta sakna ideer hur de omsätter sin kunskap i pengar. Med ledning av vad jag läst om ditt travprojekt så verkar du även ha ideer. Sådana människor landar alltid på fötterna tillslut.

Har du en vän-krets i övrigt eller hänger du mest själv?
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 14:22   #7
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Gick in på Wikipedia-länken och läste, har du testat magnesium?
Japp, testat allt utom syrgas (vilket jag knappast får av landstinget, då de inte ens känner till sjukdommen) och toppslätsskivling, vilket jag aldrig hittar. Syrgas är mest för att få bort topparna av värken, jag har kroniskt, vilket gör att man inte har så många toppar och är fri mellan dem utan har ont hela tiden (dock ej som topparna).

Senast redigerad av LosKrikon den 2011-01-04 klockan 14:30.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 14:26   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Coop Arena
Inlägg: 606
Sharp$: 663


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

toppslätsskivling e väl knappast att rekommendera? om man inte vill riskera att bli burad in på psyket
Fangtastic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 14:26   #9
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Har du en vän-krets i övrigt eller hänger du mest själv?
Hade gärna hängt med vänner om jag haft nåra. De flesta flyttade efter studierna på universitetet var klart. Min bästa vän dog, nummer två har numer jobb och annan bekantskapskrets.

Började träna kampsport både för motionens skull och för att träffa vänner. En av dem har jag träffat ibland, men han har flickvän och de är gärna själva. Plus att jag slutade för ena knät pajjade. Trots att en läkare konstaterat att det var slappare än det andra så hittades inget på magnetröntgen. Ortopeden tyckte att jag bara hade ont för att jag var arbetslös.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 14:28   #10
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fangtastic Visa inlägg
toppslätsskivling e väl knappast att rekommendera? om man inte vill riskera att bli burad in på psyket
Nä, men man tar det i så låg dos att man inte blir "hög" av det, däremot så hindrar det smärtreceptorn som ligger bakom hortons att ta upp smärtsignalerna. Ämnet som är ett av ytterst få (LSD är det andra) som tar bort smärtan men är såklart förbjudet i Sverige.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 14:31   #11
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=vqXQ_coJy4I[/ame]
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=UzpcPeoPnW0[/ame]
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 14:43   #12
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

När det gäller livskvaliteten är det ju du som avgör vad som är ok eller inte, det är ju något som baseras på vad du anser är rimligt med dina förutsättningar. Dock gör du felet att acceptera samhällets sociala normer istället för att skapa din egna värld, jag inser att huvudvärken är det som känns mest jävligt men det är knappast skälet till att du mår så piss som du gör.

Antagligen har du upplevt ett trauma som har lett till att dina försvar har aktiverats. Sedan har du pga att du säger ha dig en hög intelligens rationaliserat bort den fysiska smärtan till saker som sker i ditt liv, och har antagligen börjat fundera i banorna.


"vem är jag"

"Allt jag gör är slutligen helt värdelöst och det finns ingen mening"


Själva grejen är att även om livet känns pissigt, så kan man inte ignorera dom små sakerna. Det är jävligt cheesy men du måste binda ihop ditt liv med små positiva saker eller ha ett synsätt som accepterar dom dåliga sakerna och höjer dom positiva till skyarna.


När det sedan gäller dina andra problem, så är dom ganska oviktiga. Självklart är pengar och säkerhet en stor del i ens liv. Men om du har kommit så långt att du inte längre bryr dig om livsgnistan så inser du också att talesättet.

"En man som inte har något att förlora..."


Det stämmer så väl in på just det här, du känner att du är på botten och helt ärligt så kanske du tillochmed förtjänar det som sker dig. Du gör ju inget åt det, utan bara väntar på mer skit som skall ske. Till slut kommer du undvika obehagliga saker vilket leder till att du hamnar längre ner i skiten och du projicerar en "aura" av dålighet och låg självkänsla vilket sänker dina möjligheter till ett bra liv.


Nu blev det en jävla massa svammel, men kontentan är att du är fortfarande herre över ditt egna liv vad än något påhittat samhälle tror sig ha för makt över dig. Det finns ingen som kan stoppa dig att göra det du vill, bara du själv är den som står i vägen(kanske ett gäng poliser ^^) så greppa tag i livet och brottas tills det är över.


Ingen säger att det ska vara lätt, och tror man att livet är skyldig en något hamnar man väldigt ofta åt helvete.





Det är iaf vad jag tror : >
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+1)
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 14:51   #13
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Hade gärna hängt med vänner om jag haft nåra. De flesta flyttade efter studierna på universitetet var klart. Min bästa vän dog, nummer två har numer jobb och annan bekantskapskrets.

Började träna kampsport både för motionens skull och för att träffa vänner. En av dem har jag träffat ibland, men han har flickvän och de är gärna själva. Plus att jag slutade för ena knät pajjade. Trots att en läkare konstaterat att det var slappare än det andra så hittades inget på magnetröntgen. Ortopeden tyckte att jag bara hade ont för att jag var arbetslös.

Du skulle inte kunna skriva in dig på någon kurs (borde ju ha 1 års studiemedel kvar?) och engagera dig i nationer/kåren? De tycker jag är ett enkelt sätt att träffa nya vänner.. Ofta är de drivna och kreativa människor med som kanske stimulerar dig..
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 15:17   #14
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Vissa saker kan du inte påverka, de bara sker (Huvudvärken etc), men andra saker kan du faktiskt förbättra. Det går att skaffa ett jobb, absolut.

Skriv in dig på ett av bemanningsföretagen och låt de sköta det åt dig, ekonomin börjar vända nu och det kommer behövas jävligt mycket folk. I princip alla företag har en it-avdelning och informatiker behövs alltid. Är det riktigt jävla pissigt och du inte får något, ta en praktikplats på ett företag där du tror att du kan använda dig av dina datorskills. Skit samma om det så är oavlönat, det spöar skiten ur att gå och deppa hemma.

Jag har märkt att om man grubblar mycket över saker man inte kan påverka infinner sig lätt känslan att allt är meningslöst (Lemasive beskrev det rätt bra). Så fokusera bara på saker som du faktiskt kan påverka.

Angående tjejen så tycker jag du kan vänta lite med det tills du fått ordning på jobb, hemmet och ekonomin. Det är jävligt meckigt med seriösa förhållanden, och det kräver mycket tid och energi.

Så, sätt upp några enkla mål i stil med;

*Snygga till det i hemmet.
*Skaffa jobb/praktikplats
*Ordna upp ekonomin

Därefter skulle du lätt kunna gå vidare och faktiskt unna dig något speciellt. Till exempel en längre resa eller en bil eller vaffan som helst, något annorlunda bara som du kan ha som mål.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 15:43   #15
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Angående flickvän så vet jag att det inte skulle funka som det är nu, men det är något jag verkligen saknar ändå. Den enda personen de senaste åren som jag verkligen tyckte om, visade sig vara lesbisk... Ja, det är sant...
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 15:50   #16
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Skit i tjejer tills du ordnat upp de andra punkterna först, tro mig, det kommer bli lättare. Om du saknar närhet/sex/annat så kan du väl alltid dra hem någon från krogen för en natt?

Har märkt att många med jävligt högt iq verkar bli deppiga och lätt börjar grubbla för mycket över saker. Själv tror jag helt enkelt att det handlar om att sysselsätta sig med aktiviteter och ha bra folk runtomkring så löser sig det mesta.

Spelar inte så jävla stor roll vad de här grejerna är för något, huvudsaken är att de får bort tankarna ifrån det destruktiva grubblandet.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 16:08   #17
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jo det är sant. Min travrankare är en sån sak som försöker få tankarna på annat. En av de jag växte upp med sa "du är för smart för dit eget bästa" och "du är en typisk grubblare" och det har säkert något samband.

Går dessvärre inte på krogen då alkohol triggar ett anfall (se video nummer två) och ser inte direkt bra ut heller med rejäl övervikt, vilket såklart är ännu en orsak att man mår skit. Endast EN gång har en tjej gjort några närmanden på mig och det var när jag var ute och spelade skivor, då kom en tjej fram och sa "jag tycker du är snygg", men hon var rejält packad och jag ville inte utnyttja situationen. Att spela skivor (hatar att kalla det DJa eller "jag är DJ" som fjortisar gör) är typ en av de enda sakerna jag tycker är roligt. Dessvärre går det inte att få till några spelningar alls där jag bor för alla bokar genom agenturer där alla spela i princip samma sak. Jag har alltid varit den som spelat det annorlunda. En kompis som också spelade skivor sa till mig "det där kommer ingen dansa till" när jag spelade house när andra spelade euro disco till exempel. Gissa vad som hände några år senare...

Enligt vissa forskare så är livskvaliten hos sjukligt feta jämförbar med de som har cancer. Min far som också var riktigt fet dog för ett par år sen av just cancer i magen... Det var då jag gick ned över 60 kilo, men inte ens efter det räknades jag som normalviktig, inte ens som överviktig heller utan fortfarande som fet.

Enligt en psykiatriker jag träffade är jag "en mycket intelligent ung man som har haft svårigheter att etablera sig på arbetsmarknaden". Det är den bästa beskrivningen av mig jag stött på.

Senast redigerad av LosKrikon den 2011-01-04 klockan 16:14.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 16:30   #18
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Vikten går också att göra något åt, men kan tänka mig att det är svårt. Som jag ser det om man får vara lite krass så står du just nu vid ett vägskäl, och har två utvägar;

1. Vägen till lycka
2. Vägen till destruktivitet

Vi börjar med den andra vägen, som är den du är inne på nu. Den här vägen är egentligen inte en väg, utan en slags återvändsgränd som du redan står i. Felet här är att acceptera att du har det dåligt och inte mår bra, vilket är helt jävla fel. Många säger att man kan leva ett jättegott liv med en kraftig övervikt osv, det är tyvärr skitsnack. Självkänslan är förbannat viktig, ingenting fungerar när självkänslan och självförtroendet är på botten, inte ens simpla vardagssaker, man blir helt enkelt lite apatisk.

Den första vägen
Du skriver att du har lyckats gå ned 60kg tidigare, vilket bevisar att du uppenbarligen vet hur du ska göra och vad som måste göras. Du har en akademisk examen, och en utbildning som är guld värd idag om du lyckas hitta något som passar dig. Du är uppenbarligen intelligent, och då förutsätter jag att du har jävligt lätt för att lära dig.

Så om vi börjar med att kolla på dina positiva sidor så räcker egentligen det för att konstatera att du har förutsättningarna för att lyckas, det handlar bara om motivationen och viljestyrkan att genomföra det.

De polare jag har som är "högintelligenta" är egentligen de polarna som har presterat absolut sämst (förutom på iq-tester och högskoleprov och liknande), men han av de tre som det gått bäst för har helt enkelt skitit i all form av statusyrken och hoppade på ett rätt simpelt jobb där han blev kvar och lyckades advancera den vägen. De andra två har fastnat i det här jävla grubblandet och filosoferandet, men det leder oftast inte någonstans förutom till känslan av apati.

Det här skulle kunna vara din väg också. Jobbet behöver inte vara det flashigaste och mest välbetalda, utan det räcker egentligen med att du trivs. Någonstans där tror jag att du måste börja. Sen måste du göra något åt övervikten också, men det verkar du ju ha koll på hur man gör.

Som sagt var, skit i tjejerna för tillfället, det kommer bara stjälpa dig i dagsläget. De kan du fokusera på senare när du styrt upp de mest primära delarna av ditt liv.


Tror 2011 kan bli ditt år. Lycka till!
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 17:39   #19
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Tack till folk som svarat här och som skickat meddelanden, nu känns det lite bättre allafall. Blev extra nere av att jag inte fick jobbet. Jobbet hade inneburit en nystart på annan ort. Plus att det var så bra och jag passade in så bra på beskrivningen tyckte jag.

http://www2.blocket.se/support/form/0?id=12&ca=11
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 18:19   #20
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1525
Standard

Jag lever själv på soc och går på stödsamtal för att blir av med aggresioner som jag har efter att ha blivit misshandlat av de sociala myndigheterna. Arbetstränar på ett äldreboende och käkar lyckopiller. Vad jag vill säga är att jag har varit långt nere på botten några gånger och lyckats ta mig upp. När man är längst nere chans allting hopplöst men på något sätt kommer man upp igen. För det gör man alltid. Och när man är tillbaka är man mycket starkare än innan.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 18:19   #21
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Varför lägger du in värderingar i vad du gör, det definerar inte dig. Nu har jag druckit en 3 liter vin men kom igen. Du kan ändra på allt.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 18:36   #22
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Jag ska passa på att bidra med min del av den bistra sanningen:

Jag är av uppfattningen, precis som Lemasive, att saker och ting inte bestämmer sig självt utan att man hela tiden har ett val. Visst du har vissa sociala normer, vissa lagar och vissa andra förhållningsregler som är svåra att tumma på. Men i grunden är du fri att göra precis vad du vill.

Jag är också rätt övertygad om att kognitiv beteendeterapi är något man kan applicera på sig själv och inte behöver massa vård och dyra hjärnskrynklare för att få till.

Man föds inte med vanor och värderingar utan endast ett gäng instinkter. Därav har du lärt dig dina rutiner, vanor och värderingar och du kan således lära dig av med dem också. Är starkt allergisk mot folk som låter sig förslavas av fobier t ex.

Du påstår dig vara smart, vilket säkert är rätt sannolikt med tanke på de matematiska trådar jag sett dig i. Men för mig är intelligens något bra mycket bredare än ett IQ-test.

Är man inte smart nog att inse när något gått för långt eller smart nog att göra något åt problemen man uppenbarligen är medveten om så kan man inte vara så smart.

Vissa saker kanske du inte kan få bort (huvudvärken), men att gå ned i vikt, skaffa ett jobb, skaffa vänner, må bättre etc är något du är 100% ansvarig för själv. Min gissning är att du inte sökt jobb som butiksbiträde eller som hamburgestekare på Donken.

Jag hade aldrig någonsin valt Soc till förmån för ett jobb på McDonalds, kanske ingen dröm när man är högutbildad men nog fan gör lönechecken dig gladare än utbetalningsblanketten från soc.

När du väl har ett jobb kan du söka dig vidare i lugn och ro, dessutom så har du tid att utveckla din trav-app. Trimma skiten och gör den tillgänglig för internet-användare och sälj tjänsten. Kan du slänga ihop en app kan du nog fixa en tillräckligt schysst betalsajt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 19:14   #23
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jag hade tänkt börja praktisera och kanske senare jobba som spelombud på ICA, men sen skadade jag mig rejält och är fortfarande sjukskriven. Vore inte direkt snyggt att komma på intervju i gips.

Donkan osv kan jag inte jobba på pga oset, har astma. Undviker att steka hemma bland annat själv.

Jag hade jobb i höstas en kortare tid som programmerare. Byggde om ramverket till ett företag som erbjöd webbaserad bokföring. Det sket sig dock när de började behandla mig värre än en praktikant. Var lättad när de sa att de inte ville ha kvar mig längre, hade bara gått och väntat på att de skulle ske. Det var ett riktigt oseriöst företag som inte ens hade kolletivavtal. Inte för att jag hade brytt mig så mycket om avtalet i sig men att de inte ens har det visar ju på vad de går för.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:11   #24
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Well, du lär få anpassa dig lite. Alla har vi våra krämpor, somliga värre än andra. Men till att börja med så lär du får börja med att leta efter lösningar istället för problem annars lär det inte hända så mycket.

Hårt kanske, men antingen sitter man och deppar och tycker att allt är skit eller så försöker man förbättra tillvaron bit för bit.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:27   #25
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Om man inte känner att det är värt det då?
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:30   #26
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Om man inte känner att det är värt det då?
Ja du då får du väl fortsätta leva i depression. Men att säga att det inte är värt att göra det man kan för att förbättra sitt liv låter verkligen inte som något från en intelligent man.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:43   #27
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Det var precis sånna som du som jag ville undvika i den här tråden...
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:48   #28
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Saker och ting är va dom är, det förändrar inte dig. Gör det du vill, resten kan dta åt helvete.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 21:12   #29
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Vad ville du höra då?

Mitt första inlägg innehöll konkreta förslag på saker du kunde göra, men du letar fel i allt. Är det bara medlidande du är ute efter?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 21:40   #30
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jag ville inte höra någon nedsättande jävel komma med "förslag" allafall. Du har uppenbarligen ingen erfarenhet själv av något jag nämnt. Jag är inte ute efter något medlidande, jag är ute efter att skriva ur mig lite istället för att explodera.

Det är precis pga sånna som dig som man har blivit tillbakadragen och inte gärna varken visar sig bland folk eller berättar något om sig själv. För tillbaka får man enbart skit. Precis som när jag jag började prata om min travrankningsapplikation. Direkt började folk ifrågasätta min förmåga att skapa en sådan.

Typ som på jobbet jag hade, jag föreslog att man kunde utföra en mycket tidskrävande uppgift med ett script. Chefsutvecklaren sa "nej, det går inte, det är för avancerat". Samma kväl skapade jag mitt script och mailade det till jobbet och visade det för chefen. Sparade garanterat många timmars jobb, fick inte ens ett ryck på axlarna. Men han var ju chefsutvecklare så han vet ju vad som går och inte... Att jag fick gå från det stället var garanterat att de andra såg mina förmågor och inte själva ville se dåliga ut. Jag har aldrig varit med om ett företag med så låg kompetens och produktivitet, aldrig. Personen som var ansvarig för dokumentation kunde efter två år på jobbet inte ens tangentbordskombinationerna för att kopiera och klistra in! LOL
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 21:43   #31
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

världen ör inte redo,., de tg är den aldrig. Mna bara förstör allt. Inge fataar
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 21:50   #32
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Nedsättande?

Jag sa till dig att livet blir till vad man gör det och att du bör ta tillvara på dina kunskaper istället och försöka se alla problem.

Du har makten att förändra men sa nyligen att det inte var värt det.

Jag föreslog ju tom att du skulle satsa på travappen och bli din egen chef, se till att tjäna pengar via den.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 22:11   #33
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Det hade jag redan på g innan du sa det dock. Sen tror jag du misstolkade det jag skrev om att det inte kändes värt att leva. Som jag skrev innan vill jag inte ta livet av mig och jag vet ju att livet är värt att leva, men att det inte känns så. Vad än jag försöker mig på verkar gå dåligt.

* Körtkort? Nästan fullt på teorin, ett fel på uppkörningen "samspel gas/koppling" (var första gången jag körde etanol, hade övningskört diesel), blev inget körkort

* Examen? Efter fem år pallade jag inte mer pga huvudvärken och la ned skolan, blev ingen examen

* Jobb? Lyckades efter många år få ett jobb, blev av med det ett par veckor senare, hade jobbet varit bra så hade jag nog blivit rejält nere, men det inte som tur var, blev ingen tillsvidareanställning

Jag ger upp för lätt säger folk dock....
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 22:22   #34
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Det är ju det jag säger, hela din attityd utstrålar uppgivenhet och "ser inte lösningen för alla problem"-syndrom.

Varför fokusera på skiten? Både innan och efter detta har du ju flera personer här på sharps som behandlar dig som en vän, eller åtminstone med respekt.

Inget av ovan nämda misslyckanden är ju permanenta heller.

Körkort - jag körde upp 3 gånger för att ta.

Examen - Visst, jag har en från en KY-utbildning.

Jobb - egen företagare som envist knegar på och har glömt hur det känns att ha ett 9-17 jobb, en lönecheck och trygghet.

Du sitter ju onekligen på tillräckligt mycket kunskap för att tjäna pengar hemifrån, så varför inte spendera all din tid på att försörja dig själv via spel eller sälja din tjänst.

Jag tycker inte synd om folk som tycker synd om sig själva och bara accepterar att livet är piss. Jag unnar dig dock en bättre tillvaro och det skulle vara otroligt kul om du insåg värdet i det själv att göra något åt saker och ting.

Personer som kämpar när det är jobbigt är beundransvärda, de som lägger sig ned för att dö har jag iaf inget gemensamt med.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 22:35   #35
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Vi har väl alla haft det riktigt jävla pissigt någon gång och mått skit, men grejen är den att det går fan att rycka upp sig. Ibland är det jävligt motigt och allt känns bara jävligt jävligt surt, men det gäller att hitta de där små guldkornen som gör livet värt att leva. Det är jävligt individuellt vad man gillar, men ett par tips är;

- Sätt realistiska mål som du vet att du kommer kunna uppfylla med lite jävlar anamma.
- Se till att göra saker som gör dig lycklig. Kan vara allt från att röka en spliff till att ringa ihop några polare och ta en öl ihop.
- Tänk inte så mycket på saker du inte kan göra något åt, och saker som redan är försent att göra något åt. Fokusera istället på det du kan förändra.
- Idrotta. Förbannat bra terapi, om inte den bästa.

Kom tillbaka med en uppdatering om ett par månader när du har ett kneg, droppat ett par kg och utvecklat din programvara. Kör hårt nu Krikon.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+20), RobinD (+10)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 22:41   #36
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Ska göra mitt yttersta att ekonomi i mitt app, precis som tino tino har i sitt. Tycker jag visat att det allafall funkar bra i backtesting.

Jag har också gått KY en gång i tiden, frågan är om det inte gav mer än universitetet. På universitetet var det det som var utanför studierna som var bäst. Jag har försörjt mig på spel (nätpoker) förut, men tjänade aldrig tillräckligt för att leva vettigt på det utan var typ precis så det räckte till det nödvändiga. Dessvärre blev det samma sak där, huvudvärken gjorde att jag inte pallade mer. Jag kunde inte koncentrera mig helt enkelt. Speciellt när det gällde flera bord, vilket är där typ all profit ligger, att kunna multitabla bra.

Jag kan mycket väl tänka mig något "enkelt" jobb som till exempel spelombud, behöver inte ens vara heltid, och ha spel som en extrainkomst. Kunde säkert tjäna mer vid sidan om än på det vanliga jobbet. Blir det omoperation av fingret (ska träffa kirurg nästa vecka) så lär jag dock inte kunna ta riktigt jobb förän i höst nån gång. Just nu får jag inte bära mer än ett kilo bland annat. Jag har sagt till mina "jobbcoacher" att jag kan tänka mig sponsrade jobb (typ nystartsjobb osv), bara det leder till att jag blir anställd nån stans. Jag har tidigare jobbat i bland annat en hembygdspark som vaktmästare så det är inte att jag är kräsen att jag inte har jobb direkt.

Allt jag vill ha är ett vettig liv.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 22:47   #37
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Ska göra mitt yttersta att ekonomi i mitt app, precis som tino tino har i sitt. Tycker jag visat att det allafall funkar bra i backtesting.

Jag har också gått KY en gång i tiden, frågan är om det inte gav mer än universitetet. På universitetet var det det som var utanför studierna som var bäst. Jag har försörjt mig på spel (nätpoker) förut, men tjänade aldrig tillräckligt för att leva vettigt på det utan var typ precis så det räckte till det nödvändiga. Dessvärre blev det samma sak där, huvudvärken gjorde att jag inte pallade mer. Jag kunde inte koncentrera mig helt enkelt. Speciellt när det gällde flera bord, vilket är där typ all profit ligger, att kunna multitabla bra.

Jag kan mycket väl tänka mig något "enkelt" jobb som till exempel spelombud, behöver inte ens vara heltid, och ha spel som en extrainkomst. Kunde säkert tjäna mer vid sidan om än på det vanliga jobbet. Blir det omoperation av fingret (ska träffa kirurg nästa vecka) så lär jag dock inte kunna ta riktigt jobb förän i höst nån gång. Just nu får jag inte bära mer än ett kilo bland annat. Jag har sagt till mina "jobbcoacher" att jag kan tänka mig sponsrade jobb (typ nystartsjobb osv), bara det leder till att jag blir anställd nån stans. Jag har tidigare jobbat i bland annat en hembygdspark som vaktmästare så det är inte att jag är kräsen att jag inte har jobb direkt.

Allt jag vill ha är ett vettig liv.
Om det fetmarkerade stämmer så är det upp till dig att make it happen, för tro mig, ingen kommer göra det åt dig.

Du får ta det som moffe skrev i delmål, kan rekommendera ett par böcker om du vill lära dig och få inspiration i hur man på ett effektivt sätt utvecklar sin person och sitt liv. Hårt jobb ligger bakom, med endorfinerna gör allt värt det.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 22:59   #38
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Angående inspiration så fick jag en bok om det av mina "coacher". De nämnde något där i och jag sa då att det stod på sidan 38 nere på sidan. De tittade på mig som jag var tokig. Men jag hade fel, det var på sidan 36. Tänker fortfarande på att jag hade FEL. Jag i ett nötskal.

I samma bok stod det även något problem man skulle tänka på i två minuter och sedan läsa vidare, jag löste det på tre sekunder. På nästa sida stod något i stil med "ja, sånna problem kan man inte lösa på två minuter, man måste sänka kraven på sig själv". Meh tänkte jag, jag har dock för höga krav på mig själv enligt vissa.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 13:04   #39
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Text från en låt jag brukar lyssna på när jag är nere:

There will come a time in your life when you will ask yourself a series of questions.
Am I happy with who I am?
Am I happy with the people around me?
Am I happy with what I'm doing?
Am I happy with the way my life is going?
Do I have a life or am I just living?
Do not let these questions strain or trouble you just point youself in the direction of your dreams find your strengh in the sound and make your transition.

Do not spend to much time thinking and not enough doing.
Did I try the hardest at any of my dreams?
Did I purposly let others discourage me when I knew I could?
Will I die never knowing what I could have been or could of done?
Do not let these doubts restrain of trouble you just point yourself in the direction of your dreams.
Find your strength in the sound and make your transition.

There will be people who say you can't - you will.
There will be people who say you dont mix this with that and you will say "watch me".
There will be people who will say play it safe, thats to risky - you will take that chance and have no fear.
You wont let these questions restrain or trouble you.
You will point yourself in the direction of your dreams.
You will find the sreangth in the sound and make your transition.

For those who know its time to leave the house and go back to the field.
Find your strength in the sound and make your transition.

Från Underground Resistance - Transition

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=9Kd4AKKSn4w[/ame]
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 20:00   #40
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Käkar du magnesium btw?
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 20:05   #41
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Gick in på Wikipedia-länken och läste, har du testat magnesium?
Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Japp, testat allt utom syrgas (vilket jag knappast får av landstinget, då de inte ens känner till sjukdommen) och toppslätsskivling, vilket jag aldrig hittar. Syrgas är mest för att få bort topparna av värken, jag har kroniskt, vilket gör att man inte har så många toppar och är fri mellan dem utan har ont hela tiden (dock ej som topparna).
^
|
|

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Käkar du magnesium btw?
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 12:02   #42
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Wow, socialbidraget kommer att höjas i år! Hela 40kr/mån, vilket för mig innebär mindre än 0,5% höjning, YES! Dessutom fick jag besked från CSN att jag ska betala över 1000kr i månaden till dem. Life is good.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 14:14   #43
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Wow, socialbidraget kommer att höjas i år! Hela 40kr/mån, vilket för mig innebär mindre än 0,5% höjning, YES! Dessutom fick jag besked från CSN att jag ska betala över 1000kr i månaden till dem. Life is good.
Går det inte att få uppskov med CSN då man saknar inkomst, lever på existensminimum?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 14:35   #44
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Går det inte att få uppskov med CSN då man saknar inkomst, lever på existensminimum?
Jo, det får man uppskjutet om man ansöker.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 14:37   #45
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Jo, det får man uppskjutet om man ansöker.
Är det säkert? Jag vet att man kan ansöka om det, men är det inte upp till CSN i slutändan? Kan väl vara så att de ändå vill ha en del av skulden. Har för mig att så var fallet när jag tänkte ansöka när jag startade bolaget.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 15:06   #46
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jag har fått det uppskutet förut, men man måste hålla på med paper och allt möjligt... Har dock beställt blanketter men bara strulet med skiten ger ångest så det räcker. De senaste dagarna (tror det var julen som sänkte mig) har inte varit bra alls.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 15:09   #47
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Är det säkert? Jag vet att man kan ansöka om det, men är det inte upp till CSN i slutändan? Kan väl vara så att de ändå vill ha en del av skulden. Har för mig att så var fallet när jag tänkte ansöka när jag startade bolaget.
Ja, det är helt säkert. Jag har fått det uppskjutet två-tre gånger pga ingen egen inkomst tidigare. Berättar man bara hur situationen ser ut osv så är det inga som helst problem.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 15:50   #48
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Jag har fått det uppskutet förut, men man måste hålla på med paper och allt möjligt... Har dock beställt blanketter men bara strulet med skiten ger ångest så det räcker. De senaste dagarna (tror det var julen som sänkte mig) har inte varit bra alls.
Å fy fan, är dom så tuffa. Ja då förstår vi att du hellre betalar den där laxen och sen gnäller av dig i stället. Har förstått att livet är tufft för dig men att det var så här illa trodde jag inte.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 15:57   #49
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Å fy fan, är dom så tuffa. Ja då förstår vi att du hellre betalar den där laxen och sen gnäller av dig i stället. Har förstått att livet är tufft för dig men att det var så här illa trodde jag inte.
Tala för dig själv och blanda inte in andra genom att skriva vi. Om du själv har det så jävla bra så tycker jag att du ska hålla käft om du inte kan bidraga med annat än spydiga kommentarer.

Ja jag blir så förbannad på såna som dig.
Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 16:11   #50
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Å fy fan, är dom så tuffa. Ja då förstår vi att du hellre betalar den där laxen och sen gnäller av dig i stället. Har förstått att livet är tufft för dig men att det var så här illa trodde jag inte.
Får man sån ångest av att hålla på med ansökningar, myndighetskontakt osv som jag så har man svårt att sova dagarna innan det ska ske.

Oavsett om de sänker kravet till 0 kr eller inget så kommer jag ändå inte kunna betala, så de får inget ändå...

Den dagen jag lyckas skaffa mig ett vettigt jobb kommer jag däremot att snabbast möjligt att betala av skulden för att få saken ur världen och spara många, många kronor i ränta.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 16:27   #51
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Så du tycker med andra ord att det är en vettigare lösning att skita i att lämna in en blankett för att det är jobbigt än att få samtliga räkningar + påminnelser + inkassoärenden + kronofogdens betalningspåminnelser + eventuellt försök till utmätning?

För mig är det rätt solklart vad som är jobbigast iaf.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 16:31   #52
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Det är klart jag lämnar in blanketten! Men det tar emot så mycket att jag ofta skjuter upp det så länge som möjligt. Typ som folk med deklarationen, den lämnar jag dock in samma dag jag får den, online.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 16:32   #53
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Ja men dåså, problemet löst!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 17:27   #54
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Hade en skapligt dålig dag idag också men var inte allt för hoppfull när den började så inte helt nere allafall:

1. Fick reda på att det blir omoperation (frivilligt såklart) av fingret i mars, eventuellt blir det ännu en operation på det beroende på fel
2. Får inte en krona av ICA vars felkonstruerade kniv skadade mig

En sak var dock mycket positiv i helgen, fick reda på att Webhallen lagt ut jobbet igen (de tog säkert bara bort det över jul) som jag hade tänkt söka om jag inte fått jobb på min ort där jag bor. Det har legat "ute" sen i sommras minst så jag antar att de har svårt att hitta någon.

http://www.webhallen.com/info/kontak.../jobba_hos_oss
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 17:44   #55
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Operation (måste ju vara +EV)

Ingen ersättning

Jobbsök

2-1 och plus för dagen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zz (+10), LosKrikon (+25)
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 19:20   #56
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Majo: tänk om min hjärna kunde funka så.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 20:14   #57
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Ingenting konstigt med att du inte kan hitta någon motivation till förändring när din livssituation är långt ifrån hur du vill ha det och du accepterar att det är så. Att lära sig att acceptera saker kan vara ett av de mest användbara verktyg du kan ha i livet och man kan slippa otroligt mycket depression, ilska och all sån skit genom acceptans. Så fort man börjar använda sig av acceptans inom det negativa är man ute på djupt vatten, t ex att acceptera sin livsituation trots att den är långt ifrån hur du vill ha det, så är det OERHÖRT destruktivt. För när du accepterar nånting väljer du ju att inte göra nånting åt det.

Så till att börja med kan du kolla på vilka saker du ska fortsätta acceptera i ditt liv och vilka du måste ändra dina tankegångar angående.

Huvudvärken kan du vad jag förstår inte göra nånting åt, visst självklart suger det - men hjälper det dig framåt i livet att acceptera det så är det bara att göra det.
Livsituationen däremot hjälper det dig knappast framåt att acceptera, så då gör du nånting åt den.

Kolla på vilka saker som hjälper dig framåt i livet och vilka som drar dig bakåt och börja arbeta därifrån. Då snackar jag inte bara nöjen, jobbsituation, ekonomi etc utan allting startar redan innan det i tankarna.
Hur väljer du att se på ALLA situationer? Varför du sätter dig i X situation? Borde jag kanske vara tacksam för det här istället för att ta det för givet? Ska jag acceptera ett nej på den här arbetsintervjun?

En sak du gör just nu som absolut inte är hållbar om man sitter i en negativ situation är att låta sina känslor kontrollera sina tankar. Även fast du har fått den fria tanken av vad det nu var som skapade mänskligheten så väljer du bort det och låter gamla erfarenheter och vanor kontrollera din syn på situationer och ditt agerande.

Fan,
Kolla på dina tillgångar istället för vad du inte har och gör nånting av de
Börja välja att utmana dig själv inom allt du saknar i livet och jag kan garantera dig resultat
Lär dig självdisciplin(!)
Börja jobba med vikten, hälsa i huvudtaget

Alla de saker du saknar i livet är inte ditt problem utan det är att du väljer att inte göra något för att få dem.

Vet inte om det blev rörigt eller så, lite sliten efter 8 timmar snöskottning


Friiiiiiiidens
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
LosKrikon (+10)
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 20:18   #58
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Direkt efter jag postat mitt inlägg så läser jag texten från dig här under och känner att jag kanske missuppfattat situationen lite?
Här lät du mer positiv och framåt än jag uppfattat det, keep up!
Hoppas inlägget var till nån hjälp iaf

Citat:
Berätta gärna om erfarenheterna med Norges arbetsmarknad. Är lite sugen på att åka dit och jobba, speciellt om jag inte får jobb i Sverige. Läste väldigt mycket om att jobba i Norge (speciellt på flashback) och det verkade i allmänhet väldigt positivt.

Om nån ska jobba i Norge och behöver nån att dela lägenhet med eller kanske redan bor där och är intresserad av nån att dela med så hojta till!
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 20:32   #59
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Var nog för att jag inte satt hemma själv hela dagen förmodligen. Ibland hjälper det att träffa lite folk, även om man inte känner dem. Träffade en snubbe när jag väntade på sjukbussen till Malmö som också skulle till samma avdelning, han hade också skurit av böjsenan, fast i två fingrar.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 17:32   #60
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

I dag var nog fel dag att försöka sluta med antidepp... Fick det andra inkassobrevet på två dar idag.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 15:33   #61
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Såg att LosKrikon är bannad. Bannade han sig själv eller blev han bannad?
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 15:47   #62
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Såg att LosKrikon är bannad. Bannade han sig själv eller blev han bannad?
Jag kollade hans 10 senaste inlägg och fann inget anmärkningsvärt. Så troligen det först nämnda.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 15:50   #63
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jag kollade hans 10 senaste inlägg och fann inget anmärkningsvärt. Så troligen det först nämnda.
Mm jag gjorde detsamma och såg inget anmärkningsvärt, bra de då.. Hade kännts väl tufft att banna någon som inte verkar helt stabil.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 16:02   #64
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Mm jag gjorde detsamma och såg inget anmärkningsvärt, bra de då.. Hade kännts väl tufft att banna någon som inte verkar helt stabil.
Är inte helt rätt tråd att ta det i, men en sjukdom bara förklarar. Det är inte en ursäkt, det fanns skäl och det är ingen fara med att det är någon abuse på forumet. Sedan så tas ju en del inlägg bort, och då kan man kanske inte se problemet/regelbrottet i efterhand.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 17:01   #65
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Såg att LosKrikon är bannad. Bannade han sig själv eller blev han bannad?
Han blev bannad pga personliga påhopp utan anledning i Stekeln's dagbok.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 17:22   #66
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2245
Standard

Nu hitta jag det. https://www.sharps.se/forums/99760-post604.html

Citat:
Ingen direkt ovanlighet att du hamnar i dispyter med medlemmar om skitsaker. Där du även hissar upp dig själv ovan alla andra och är like skitnödig som att du har flaggstångsknoppen du sitter på långt upp i röven.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 04:43   #67
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Tänk då på att det riktiga inlägget som avfyrade knappen vart bortplockad från forumet. Det var iaf en 2 veckors avstägning så han bör väl vara tillbaka om inte så lång tid.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td