Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-22, 01:19   #1
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3899

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Förnya mitt Norton skydd


Hej!

Som rubriken säger så är mitt Nortonskydd påväg att gå ut och datorn är en laptop, med trasig skärm så använder den med en extern skärm just nu. Då det är enda alternativet.

Frågan jag tänkte höra mig för är ifall det är lönt att förlänga med Norton för 599:- /år, har haft det sen jag skaffade datorn, för drygt 2 år sedan.

Eller spelar det ingen roll, utan det finns gratis alternativ som är minst lika bra?

Isåfall har Ni några bra tips på program och vart man kan finna dem?

Tack på förhand!

Mvh O12
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 02:22   #2
 
Korsikanens avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Falun/Stockholm
Inlägg: 363
Sharp$: 1

Tävlingsallsvenskan
Stats: 30 - 31 - 5
ROI: 95.88%
Vinstprocent: 49.00%

Standard

Är det brandvägg och/eller antivirus? Surfar du bara på säkra sidor och inte håller på med något fuffens eller klickar på suspekta länkar eller laddar ner en film på 356kb som slutar på .exe är brandvägg helt onödigt, antivirus likaså. Annars tycker jag att AVG's gratisversion är den bästa gratis antivirus lösningen.
Korsikanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 02:50   #3
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Det bästa antiviruset är helt gratis och det heter sunt förnuft.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 03:15   #4
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1525
Standard

Det är fullständigt onödigt att betala för virusprogram om du inte är inne på konstiga sidor.

Tidningen PC För Alla hemsida har lagt ut länkar till alla gratisprogram som de anser är bra. Där kan du hitta i stort sett alla program du behöver inkl. brandväggar och virusprogram.

Se dock upp med spammail som innehåller attachement med ändelsen .exe. Dessa ska du slänga direkt utan att öppna. Oftast försöker avsändaren finta med att det är ett dokument som ska läsas men det är ett program som de vill lura dig att installera.

www.pcforalla.se

MVH/
Anders
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 08:30   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Hur ska man kunna porrsurfa utan virusskydd!?

Edit: kul att iphonen rättar ordet som gjorde hela skämtet. Epic fail..

Senast redigerad av RobinD den 2010-11-22 klockan 08:52.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 08:48   #6
 
Nians avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Hemma
Inlägg: 211
Sharp$: 1094
Standard

Avast är klart det bästa virusskyddet, och gratis dessutom.
Nian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 09:13   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 187
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nian Visa inlägg
Avast är klart det bästa virusskyddet, och gratis dessutom.
Instämmer, bara att ladda ner härifrån: http://www.avast.com/en-se/index
xtrmntr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 10:18   #8
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Eftersom det räcker med en enda keylogger för att någon skulle kunna fucka bort en hel förmögenhet för mig på Pinny/Greek så valde jag att investera i Kaspersky. Tycker det är det klart bästa säkerhetspaketet. Norton bara segar ner datorn.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 10:32   #9
 
skolmatsals avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 139
Sharp$: 354
Standard

Att ha norton på datorn är värre än att ha virus.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1), Rejs (+1)
skolmatsal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 10:39   #10
 
Korsikanens avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Falun/Stockholm
Inlägg: 363
Sharp$: 1

Tävlingsallsvenskan
Stats: 30 - 31 - 5
ROI: 95.88%
Vinstprocent: 49.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av skolmatsal Visa inlägg
Att ha norton på datorn är värre än att ha virus.
haha, +1 på den
Korsikanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 11:07   #11
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 187
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Eftersom det räcker med en enda keylogger för att någon skulle kunna fucka bort en hel förmögenhet för mig på Pinny/Greek så valde jag att investera i Kaspersky. Tycker det är det klart bästa säkerhetspaketet. Norton bara segar ner datorn.
Antivirus är givetvis ett måste när man använder Windows. Men om du vill lägga till ytterligare defence mot keylogging så rekomenderar jag ett keystroke-krypterings program som tillägg till antivirus. Ett bra sådan heter t.ex "KeyScrambler"

Läs mer om KeyScrambler här:

http://www.qfxsoftware.com/ks-windows/faqs-windows.htm

KeyScrambler Personal är gratis och räcker bra till att skydda de flesta webbrowsers, ladda ner här:


http://www.qfxsoftware.com/download.htm
xtrmntr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 11:13   #12
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 573
Sharp$: 4380
Standard

Jag råder dig också att ta avast av. Vill du vara lite olydig då finns avast internet security på tpb (vilket iofs alla gör).

Kaspersky funkar också väldigt bra.

Och att inte köra något alls funkar så klart ända tills ert sunda förnuft inte räcker till...

Hur som hest så ska du inte ta norton, det klarar säkert av virus lika bra som andra men slukar upp din dator på andra sätt istället.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 12:01   #13
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av xtrmntr Visa inlägg
Antivirus är givetvis ett måste när man använder Windows. Men om du vill lägga till ytterligare defence mot keylogging så rekomenderar jag ett keystroke-krypterings program som tillägg till antivirus. Ett bra sådan heter t.ex "KeyScrambler"

Läs mer om KeyScrambler här:

http://www.qfxsoftware.com/ks-windows/faqs-windows.htm

KeyScrambler Personal är gratis och räcker bra till att skydda de flesta webbrowsers, ladda ner här:


http://www.qfxsoftware.com/download.htm
Är lite nojig mot program som registrerar knapptryckningar men jag ska undersöka detta. Tack för tipset!
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 12:01   #14
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3899

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Tack för all hjälp!

Blir till att testa Avast - något speciellt man bör tänka på eller bara att installera så är det klart?

En annan liten fråga, får problem nu på min andra dator med att logga in på bl a pinnaclesports och facebook, får upp detta felmeddelande.. någon som vet hur man kan fixa det?

Secure Connection Failed


An error occurred during a connection to www.pinnaclesports.com.

Can't connect securely because the SSL protocol has been disabled.

(Error code: ssl_error_ssl_disabled)



* The page you are trying to view can not be shown because the authenticity of the received data could not be verified.

* Please contact the web site owners to inform them of this problem. Alternatively, use the command found in the help menu to report this broken site.
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 12:22   #15
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 187
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
Tack för all hjälp!

Blir till att testa Avast - något speciellt man bör tänka på eller bara att installera så är det klart?

En annan liten fråga, får problem nu på min andra dator med att logga in på bl a pinnaclesports och facebook, får upp detta felmeddelande.. någon som vet hur man kan fixa det?

Secure Connection Failed


An error occurred during a connection to www.pinnaclesports.com.

Can't connect securely because the SSL protocol has been disabled.

(Error code: ssl_error_ssl_disabled)



* The page you are trying to view can not be shown because the authenticity of the received data could not be verified.

* Please contact the web site owners to inform them of this problem. Alternatively, use the command found in the help menu to report this broken site.
Du verkar ha stängt av SSL (a.k.a HTTPS) i din webbrowser. Öppna options/preferences i din webbrowser och kolla säkerhetsinställningarna.

Kan också vara att din antivirus/brandväggen blockerar SSL-porten, men mindre troligt. Förmodligen är det här bara en simpel inställningsgrej du måste ändra i webbrowsern som sagt.
xtrmntr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td