![]() |
Reflektioner på tåget (lite lullig)
Sitter o slöar med en pils på tåget till Gbg. Funderar på att skaffa en röd papegoja som husdjur. Någon här som har några egna erfarenheter av att äga en papegoja? Tips o trix på vad man ska tänka på innan införskaffandet och även namnförslag välkomnas hjärtligt. Tänkte skriva några rader till men ölen kallar!
Hjälp mig nu |
Gertrud ska den heta.
|
Papegojor är ytterst sociala djur så se till att du kan spendera mycket tid med den, alternativt skaffa två stycken.
//Mångårig papegojägare tills för 1,5 år sedan. |
Tycker den ska heta Red Wings ;)
|
En granne hade en goja, den blev typ 300 år gammal och satt i köket & skrek dygnet runt.
Hade nog inte stått ut, men om man är döv är det ju inga problem ;) |
Men ni som har erfarenhet av gojor. Jag bor just nu med Boone och han har en katt. Tror ni dom kan komma bra överens efter en tid?
Tackar för namnen men red wing kan det inte bli då det påminner mig för mycket om Detroit:) |
Det ska du inte räkna med, om de inte vänjer sig vid varandra när de är små.
Edit: Tydligen är kattsaliv direkt dödligt för papegojor, så nej. |
Finns bara ETT namn en Papegoja kan ha - Jacko Jackonelli!
|
holms eller Baggio?
|
JD. :cheers:
|
Haha ta det lugnt med återställarna nu!
|
Citat:
|
Om nu du och Boone "bor ihop"som du så fint utrycker det rolfens,så tycker jag att gojan ska heta Jean-Pierre,Claes-Christer,Jens-Peter,Carsten eller något annat bögigt.
Vi vet ju alla vad innebörden i att "bo ihop" menas när det gäller två av samma kön. Nu förstår jag helt plötsligt varför Boone hyste sådant agg gentemot damidrotten... http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:a...brokeback1.jpg :skamsen: |
KåPee tycker jag och resten av forumets medlemmar
|
Dem är riktigt lömska dem jävlarna!
//Mångårig papegojjägare tills för 1,5 år sedan. |