![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#1 |
![]() Reflektioner på tåget (lite lullig)
Sitter o slöar med en pils på tåget till Gbg. Funderar på att skaffa en röd papegoja som husdjur. Någon här som har några egna erfarenheter av att äga en papegoja? Tips o trix på vad man ska tänka på innan införskaffandet och även namnförslag välkomnas hjärtligt. Tänkte skriva några rader till men ölen kallar!
Hjälp mig nu |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
![]()
Gertrud ska den heta.
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1Tävlingsallsvenskan Stats: 30 - 31 - 5 ROI: 95.88% Vinstprocent: 49.00% |
![]()
Papegojor är ytterst sociala djur så se till att du kan spendera mycket tid med den, alternativt skaffa två stycken.
//Mångårig papegojägare tills för 1,5 år sedan. Senast redigerad av Korsikanen den 2010-11-18 klockan 15:35. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
En granne hade en goja, den blev typ 300 år gammal och satt i köket & skrek dygnet runt.
Hade nog inte stått ut, men om man är döv är det ju inga problem ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
![]()
Men ni som har erfarenhet av gojor. Jag bor just nu med Boone och han har en katt. Tror ni dom kan komma bra överens efter en tid?
Tackar för namnen men red wing kan det inte bli då det påminner mig för mycket om Detroit ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 |
Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1Tävlingsallsvenskan Stats: 30 - 31 - 5 ROI: 95.88% Vinstprocent: 49.00% |
![]()
Det ska du inte räkna med, om de inte vänjer sig vid varandra när de är små.
Edit: Tydligen är kattsaliv direkt dödligt för papegojor, så nej. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 56Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
![]()
Finns bara ETT namn en Papegoja kan ha - Jacko Jackonelli!
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
![]()
holms eller Baggio?
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 |
LL Cool J is hard as hell.
|
![]()
Haha ta det lugnt med återställarna nu!
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish." - To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 | |
![]() Citat:
![]()
![]() ![]() |
![]() |
#13 |
![]()
Om nu du och Boone "bor ihop"som du så fint utrycker det rolfens,så tycker jag att gojan ska heta Jean-Pierre,Claes-Christer,Jens-Peter,Carsten eller något annat bögigt.
Vi vet ju alla vad innebörden i att "bo ihop" menas när det gäller två av samma kön. Nu förstår jag helt plötsligt varför Boone hyste sådant agg gentemot damidrotten... ![]() ![]() Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 |
Sharpest
|
![]()
KåPee tycker jag och resten av forumets medlemmar
|
![]() |