|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-11-01, 14:05 | #46 | |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1076Sabermetrics-Test MLB Stats: 236 - 128 - 4 ROI: 109.75% Vinstprocent: 65.00% |
Citat:
Vad jag egentligen ville understryka är att toutsmodellen inte fungerar i Sverige och de som tjänar pengar på betting-tips är inte de som tar månadsavgifter för sina picks, utan har hittat andra vägar, oavsett hur moraliskt riktigt det är.
2010-11-02, 07:22 | #47 |
Håller med dgothe om att modellen inte fungerar i Sverige på grund av hur situationen ser ut här. Det kommer att bli väldigt svårt att driva en sådan tjänst i det här 'klimatet'.
Jag är ju själv tout även fast det inte är något jag väljer att skylta med här på Sharps. Nu bor jag ju inte i Sverige längre men det gör ingen skillnad. När jag jag drog igång min service undersökte jag givetvis den svenska marknaden och övervägde att släppa en svensk service men kom till slutsatsen att det tyvärr inte skulle fungera för tillfället. Spelen jag säljer är till de stora fotbollsligorna i Europa och med hur det ser ut med forum och allt här finns det inte en chans att många 20-åriga svenska killar faktiskt skulle betala för att få ett tips om att Bilbao bör vinna över Getafe. Sharps som forum tar ju också till en stor del bort behovet av att betala för en liknande tjänst då spelen garanterat redan kommer att vara uppe här så länge det är bra spel. Jag gjorde helt enkelt så att jag öppnade en .com sida riktad mot den engelskspråkiga marknaden istället och det beslutet ångrar jag inte en sekund. Det har gjort det mycket lättare socialt samt att kundunderlaget är större. Min poäng är inte att berätta om hur jag gjort dock. Min poäng är att projekt så som GB är dödsdömda redan när de startas. Innan ni drar igång ett nytt projekt får ni göra en realistisk affärsplan och värdera de marknader som faktiskt finns för betalspel, och då syftar jag inte endast till antal personer som vill köpa spelen. Att spelen kommer att släppas på forum och andra liknande problem måste man också ta i beaktning. Senast redigerad av Munchies den 2010-11-02 klockan 07:27. |
|
|